ruokinnasta

hauveli

Pitääkö koiralla olla monta ruokailua päivässä vai riittääkö yks ruokinta illalla tai aamulla?
Onko oltava säännölliset ruokaajat?

7

363

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eagle

      Oletko jo ottanut koiran vai vasta hankkimassa?Jos olet jo ottanut niin voin sanoa että koiran kasvattaja ei ole ollut paras mahdollinen jos ei sinulle ole edes ruokintaohjeita antanut!Jos koirasi on pentu niin kolme ruokintaa päivässä voisi olla ihan hyvä, riippuu tietysti myös yksilöstä.Oma koirani siirtyi aika nopeasti syömään kaksi kertaa päivässä, aamulla sekä illalla. Ja säännölliset ruoka-ajat on kyllä hyvä opettaa koiralle.

      • Emilia

        Säännölliset ruoka-ajat olisivat hyvä juttu, tosin en itse anna koiralleni sen tarkemmin ruokaa kuin aamulla ja illalla. Toiset antavat aikuiselle korialle kaksi ateraa päivässä, toiset yhden. Ja pennuille on usein kannattavaa antaa 3 ruokaa/päivä.


    • Ha

      Vaikka ruoka on kupissa, ei se joka päivä näytä maistuvan. Eiväthän luonnossakaan elävät koiraeläimet syö säännöllisesti montaa ateriaa päivässä. Susittelen säännöllistä aamuin illoin, ruokailua, jos vain koiralle maistuu, niin ei koira opi kerjäämään ja pysyy sitten mitoissaan, kun ei saa ylimääräisiä herkkupaloja.

      • nuppu

        koirille on suositeltavaa antaa ruoka säännöllisesti ja kun sen antaa pari kertaa päivässä niin ei tartte antaa kerralla suunnattomia määriä (tämän epäillään olevan yksi keino mahalaukunkiertymän välttämiseen etenkin isoilla roduilla, tarkkaa tietoa asiastahan ei ole...). aivan pikku pentu syö useita kertoja päivässä, aikuinen koira 1-2 (suosittelen kahta kertaa päivässä). tottakai on mahdollista nirsolla koiralla antaa ruuan olla jatkuvasti tarjolla mutta paremmin koiran saa syömään kun se oppii ruoka-ajat ja sitten esim 20-30minuutin päästä ruoka otetaan pois vaikkei sitä olis syötykään ja tarjotaan seuraavan kerran sitten taas ruoka-aikaan (esim. aamulla ja illalla). muistakaa että raikasta vettä on oltava tarjolla aina!


      • yksilöllistä
        nuppu kirjoitti:

        koirille on suositeltavaa antaa ruoka säännöllisesti ja kun sen antaa pari kertaa päivässä niin ei tartte antaa kerralla suunnattomia määriä (tämän epäillään olevan yksi keino mahalaukunkiertymän välttämiseen etenkin isoilla roduilla, tarkkaa tietoa asiastahan ei ole...). aivan pikku pentu syö useita kertoja päivässä, aikuinen koira 1-2 (suosittelen kahta kertaa päivässä). tottakai on mahdollista nirsolla koiralla antaa ruuan olla jatkuvasti tarjolla mutta paremmin koiran saa syömään kun se oppii ruoka-ajat ja sitten esim 20-30minuutin päästä ruoka otetaan pois vaikkei sitä olis syötykään ja tarjotaan seuraavan kerran sitten taas ruoka-aikaan (esim. aamulla ja illalla). muistakaa että raikasta vettä on oltava tarjolla aina!

        Miksi teidän mielestä pitäisi antaa ruoka säännöllisesti johonkin tiettyyn aikaan? Aina vedotaan joka asiassa siihen, että niihän se luonnossakin tekee, mutta kappas vaan, luonnossa ei syödä säännöllisin ajoin.


      • Koiraystävä
        yksilöllistä kirjoitti:

        Miksi teidän mielestä pitäisi antaa ruoka säännöllisesti johonkin tiettyyn aikaan? Aina vedotaan joka asiassa siihen, että niihän se luonnossakin tekee, mutta kappas vaan, luonnossa ei syödä säännöllisin ajoin.

        Niin miksihän koirat eivät syö luonnossa säännöllisinä ruoka-aikoina? Oliskohan vaikutusta sillä että ruokaa ei ole saatavilla kun kukaan ei sitä kuppiin kaada, joten silloin syödään kun ruokaa on.

        Turha mennä koiraa kiusaamaan sillä että joskus saa ruokaa ja joskus ei! Kärsiihän siinä jo luottamus kun mitään syytä ei ole ruokaa koiralta evätä.

        Omat koirani syövät kahdesti päivässä. Jos ei ruokaa tee mieli, seuraavan kerran sitä tarjotaan taas seuraavana aamuna tai iltana. Näin koira oppii olemaan nirsoilemattakin.


      • mieti vähän
        Koiraystävä kirjoitti:

        Niin miksihän koirat eivät syö luonnossa säännöllisinä ruoka-aikoina? Oliskohan vaikutusta sillä että ruokaa ei ole saatavilla kun kukaan ei sitä kuppiin kaada, joten silloin syödään kun ruokaa on.

        Turha mennä koiraa kiusaamaan sillä että joskus saa ruokaa ja joskus ei! Kärsiihän siinä jo luottamus kun mitään syytä ei ole ruokaa koiralta evätä.

        Omat koirani syövät kahdesti päivässä. Jos ei ruokaa tee mieli, seuraavan kerran sitä tarjotaan taas seuraavana aamuna tai iltana. Näin koira oppii olemaan nirsoilemattakin.

        Ei meillä koiria kiusata pitämällä niitä välillä nälässä ja välillä ei, ootko ihan tyhmä?! Musta vaan on aivan turha opettaa ne syömään just johonki tiettyyn aikaan kun meidän elo on muutenki epäsäännöllistä, vuorotyötä ynnä muuta... Syödään silloin kun on nälkä ja jos juuri silloin ei ole nälkä, niin syödään joskus myöhemmin. Ruokaa saa kupista. Joskus taas ovat vetäneet sellaiset liha-annokset, ettei heti maistu ruoka. Täältä löytyy taatusti hyväkuntoisia ja -näköisiä koiria jotka jaksaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tunnustusten lauantai

      Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      253
      3366
    2. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      36
      2972
    3. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      34
      2208
    4. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      41
      2119
    5. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      76
      1991
    6. Sofia Virta SUURI POLIITIKKO

      Osallistumalla Erikoisjoukkoihin nostaa Vihreät kauaksi ohi perussuomalaisista, joka on muutenkin hajoamassa omaan mahdo
      Maailman menoa
      84
      1766
    7. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      46
      1682
    8. Mitä ikävöit eniten ikäväsi kohteesta?

      Rahaa, turvallisuutta, kauniita katseita,seksiä, läheisyyttä vai jotain muuta?
      Ikävä
      122
      1547
    9. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      56
      1444
    10. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

      Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      15
      1330
    Aihe