Kannattaako muuttaa Riihimäelle?

omputti

Olemme perheen kanssa kovasti pohtineet Riihimäelle muuttoa, haaveena ostaa vanha omakotitalo. Emme tunne kuitenkaan ketään Riihimäeltä, joten kerroppa rehellisesti mulle, mitä olet tykännyt asua Riksussa?

Mites lasten kanssa? Meillä on kolme pientä lasta.... Mites leikkipaikat, kerhot yms. muut lapsiperhettä koskettavat asiat?

39

2421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun vain tietäisi mitä...

Päivähoitotilanne on surkea. Kouluissa on paljon poliittisin syin valittuja "opettajia" ja hirveä pula kaikesta, jopa koulutarvikkeista. Terveydenhuolto suosii varakkaita ja hammashoidossa sanotaan suoraan, että mene yksityiselle. Kaupungissa vallitsee paha työttömyys ja kaupunki menossa konkurssiin epäpätevän taloudenpidon vuoksi. Kadut väkivaltaisia iltaisin ja vanhukset tapetaan nälkään laitoksissa. Tässä näin aluksi.

Jos olet hyvin koulutettu savolainen, niin tämä on sinulle paratiisi, sillä sinua ja perhettäsi tullaan varmasti suosimaan täällä kaikessa ja olet kaikessa etuoikeutettu suhteessa paljasjalkaisiin riihimäkeläisiin.

• negatiivista!!!

Ei ole asiat Riihimäellä noin huonosti! Mielestäni on paljon itsestä kiinni miten kokee.
        Toki perusasiat pitää kunnankin puolesta olla kunnossa. Eikä mielestäni Riksussa nyt ihan pieleen asiat ole menneet.Kouluja remontoidaan ja laajennuksia tehdään. Uusia päiväkoteja rakennetaan (1 uusi kohta valmis).
        Paljasjalkaisena Riksulaisena (52v)en ole koskaan törmännyt väkivaltaan kaduilla (toki sitä on niinkuin muissakin kaupungeissa, ikävä kyllä), koulutarvikepulasta en ole kuullutkaan,Itselläni on kuitenkin 2 kouluikäistä lasta.

• ja arkipäivää Riihimäellä
        negatiivista!!! kirjoitti:

Ei ole asiat Riihimäellä noin huonosti! Mielestäni on paljon itsestä kiinni miten kokee.
        Toki perusasiat pitää kunnankin puolesta olla kunnossa. Eikä mielestäni Riksussa nyt ihan pieleen asiat ole menneet.Kouluja remontoidaan ja laajennuksia tehdään. Uusia päiväkoteja rakennetaan (1 uusi kohta valmis).
        Paljasjalkaisena Riksulaisena (52v)en ole koskaan törmännyt väkivaltaan kaduilla (toki sitä on niinkuin muissakin kaupungeissa, ikävä kyllä), koulutarvikepulasta en ole kuullutkaan,Itselläni on kuitenkin 2 kouluikäistä lasta.

Ei se ollut negatiivista, vaan realismia, mille liian moni ummistaa täällä silmänsä. Pörssikurssit laskevat, pankkeja kansallistetaan ja on tulossa lama. Kaupungin talous on maailman tapahtumien seurauksena romahtamassa, mutta paikalliset päättäjät eivät ole vielä tajunneet, että Riihimäki on ajelehtinut kuilun partaalle.

• tyyppi88
        ja arkipäivää Riihimäellä kirjoitti:

Ei se ollut negatiivista, vaan realismia, mille liian moni ummistaa täällä silmänsä. Pörssikurssit laskevat, pankkeja kansallistetaan ja on tulossa lama. Kaupungin talous on maailman tapahtumien seurauksena romahtamassa, mutta paikalliset päättäjät eivät ole vielä tajunneet, että Riihimäki on ajelehtinut kuilun partaalle.

Se on sitten ihan sama mihin cityyn muuttaa, jos tolle linjalle lähetään, yhtä huonosti/hyvin nuo asiat on jokaisessa Etelä-Suomen kaupungissa.

• tehdä mitään!
        tyyppi88 kirjoitti:

Se on sitten ihan sama mihin cityyn muuttaa, jos tolle linjalle lähetään, yhtä huonosti/hyvin nuo asiat on jokaisessa Etelä-Suomen kaupungissa.

Tuo on tyypillistä parikymppisen järjenjuoksua. Vai ovat Espoossa tai Helsingissä samat ongelmat kuin Riihimäellä? Siis hei mitä vittua!!!

• on pahemmat
        tehdä mitään! kirjoitti:

Tuo on tyypillistä parikymppisen järjenjuoksua. Vai ovat Espoossa tai Helsingissä samat ongelmat kuin Riihimäellä? Siis hei mitä vittua!!!

....

• tyyppi88
        tehdä mitään! kirjoitti:

Et sitten vaivautunut lukemaan sitä viestiä!!
        En tarkoittanut kuntakohtaisia ongelmia, vaan edellisen viittausta maailman talouskriisiin.

• Pk-seudulta muutama vuosi s...

Me muutimme Helsingistä Riihimäelle muutama vuosi sitten ja hyvin on viihdytty!
      Lapsille löytyy paljon eri harrastusmahdollisuuksia ja kaupungin pienuuden takia lapset pääsevät hyvin liikkumaan kaupungin sisällä harrastuksiinsa pyörällä tai kävellen.
      Kauppojakin löytyy hyvin ja mitä ei Riihimäeltä löydy, niin löytyy sitten Hämeenlinnasta (30min autolla). Ja Helsinkiin pääsee hyvin (ja nopeasti) junalla tai autolla.
      Koulussa ja pihapiirissä lapset on otettu hyvin mukaan porukkaan, vaikka oppilasvaihtuvuus onkin huomattavasti pienempää kuin pk-seudulla.

Tänne vaan rohkeasti!!!

• saat..

tavallisen duunarin työtilanne riksussa on aika heikko tällä hetkellä. koulutetuille voi hommia löytyä paremmin.
      itse meinaan juuri tuon työtilanteen vuoksi muuttaa pois.
      kun jos täältä vuorotöihin helsinkiin kulkisi, niin pitäisi lähteä jo vähän jälkeen kolmelta aamuyöllä että aamuvuoroon ehtisi.

ei tää nyt mikään paskimmasta päästä oleva kaupunki muutenkaan ole, mutta ehkä kannattaa verrata muutamaakin eri paikkaa ennen päätöksen tekemistä.
      koska asunnon saa kyllä helposti ostettua mutta saako myytyä jos ei viihdykään?

• fdfhgdfghdfgh

Riihimäki on hyvin lapsivihamielinen kaupunki. Taisi olla lapsiystävällisyys vertailussa 99 sijalla maassa, kun Hausjärvi oli kärjessä. Katukivalta on yleistä keskustassa jopa päiväaikaan. lisäksi täällä ei tueta lapsiperheitä, vaan päinvastoin potkitaan. Kaupungin uusliberaali johto on sanonut, ettei se halua tänne elättejä, kuten lapsia tai vanhuksia, vaan töissä olevia ja menestyviä sinkkuja, jotka maksavat veronsa. Takana on tietysti ajatus kaupungin johdon omien suojatyöpaikkojen turvaaminen.

• omputti

No huh huh mitä palautetta....
      Oikeastaan kaksi positiivista....
      Onko näin? Onko Riihimäki noin väkivaltainen?

Ollaan muuttamassa pääkaupunkiseudulta ja kyllä täälläkin väkivaltaa on, joka puolella on tänä päivänä.

Päivähoitotilannekin kuullostaa tutulta.

Kiva kuulla, että pääkaupungista muuttanut perhe on viihtynyt!

• TERVETULOA;)

yksi ja sama sairas ihminen kirjoittaa noita Riihimäki vastaisia juttujaan:/ Olen asunut Riihimäellä koko aikuisikäni, eli 14 vuotta ja yksi kouluikäinenkin löytyy perheestä. Olen erittäin tyytyväinen kaupunkiin niin opiskelijan, äidin, kuin työntekijänkin näkökulmasta. Enkä ole koskaan kokenut väkivaltaa vaikka aluksi asuin jopa pahamaineisessa Peltosaaressa..eikä ole kukaan läheisenikään. Eiköhän se riipu pääosin siitä, että minkälaisessa seurassa/piireissä liikkuu, että mitä itselle tapahtuu. Ja TUSKIN pääkaupunkiseudulta tänne muuttava missään pumpulissa on asunut ja varmasti on ns. väkivaltatilanteita täällä vähemmän kuin helsingissä.

Ihan hyvä kaupunki, kovasti kehittyvä ja kasvava. Valitettavasti miinuspuolena on monen Riksulaisen huono itsetunto ja oman kotikaupungin mollaaminen pääosin aiheetta. Jos se ruoho on vihreämpää jossai muualla, niin senkus muutatte sinne valittajat!

• Ope vaan
        TERVETULOA;) kirjoitti:

yksi ja sama sairas ihminen kirjoittaa noita Riihimäki vastaisia juttujaan:/ Olen asunut Riihimäellä koko aikuisikäni, eli 14 vuotta ja yksi kouluikäinenkin löytyy perheestä. Olen erittäin tyytyväinen kaupunkiin niin opiskelijan, äidin, kuin työntekijänkin näkökulmasta. Enkä ole koskaan kokenut väkivaltaa vaikka aluksi asuin jopa pahamaineisessa Peltosaaressa..eikä ole kukaan läheisenikään. Eiköhän se riipu pääosin siitä, että minkälaisessa seurassa/piireissä liikkuu, että mitä itselle tapahtuu. Ja TUSKIN pääkaupunkiseudulta tänne muuttava missään pumpulissa on asunut ja varmasti on ns. väkivaltatilanteita täällä vähemmän kuin helsingissä.

Ihan hyvä kaupunki, kovasti kehittyvä ja kasvava. Valitettavasti miinuspuolena on monen Riksulaisen huono itsetunto ja oman kotikaupungin mollaaminen pääosin aiheetta. Jos se ruoho on vihreämpää jossai muualla, niin senkus muutatte sinne valittajat!

Vai yksi ja sama ihminen kirjoittelee tänne? Siis sinun maailmassasi on vain sinä ja yksi ihminen, joka edustaa ihmiskuntaa?

Itse olen asunut täällä 55 vuotta, jona aikana täältä on kadonnut satoja yrityksiä ja julkisten palvelujen taso ja laatu ovat säästöjen vuoksi pudonneet radikaalisti. Myös nuo päivähoito ja kouluongelmat tuntuvat tutuilta, sillä olen ammatiltani opettaja.

Jos olet ollut vasta 14 vuotta aikuinen, niin olet kyllä minun silmissäni vielä 3kymppinen ja täysin keskenkasvuinen.

• Aika kultaa muistot
        Ope vaan kirjoitti:

Vai yksi ja sama ihminen kirjoittelee tänne? Siis sinun maailmassasi on vain sinä ja yksi ihminen, joka edustaa ihmiskuntaa?

Itse olen asunut täällä 55 vuotta, jona aikana täältä on kadonnut satoja yrityksiä ja julkisten palvelujen taso ja laatu ovat säästöjen vuoksi pudonneet radikaalisti. Myös nuo päivähoito ja kouluongelmat tuntuvat tutuilta, sillä olen ammatiltani opettaja.

Jos olet ollut vasta 14 vuotta aikuinen, niin olet kyllä minun silmissäni vielä 3kymppinen ja täysin keskenkasvuinen.

Mitäs julkisia palveluja sita 55 vuotta sitten olikaan ja mitä on nyt?

Sillä yhdellä ja samalla taisi edellinen kirjoittaja viitatata tämän ketjun synkistelijäkirjoittajaan jonka mielestä riksussa on kaikki paskaa paitsi kusi.

• täällä dramatisoidaan

Hyvä pikkukaupunki tämä on. Lähellä kaikkea on varmaan syy miksi moni tänne muuttaa. Päivähoito tökkii pahasti, mutta kyllä sekin perässä tulee. Vertailukohtia on ja voin sanoa etten muuta lapsineni täältä ikinä.

• Xeper
        Aika kultaa muistot kirjoitti:

Mitäs julkisia palveluja sita 55 vuotta sitten olikaan ja mitä on nyt?

Sillä yhdellä ja samalla taisi edellinen kirjoittaja viitatata tämän ketjun synkistelijäkirjoittajaan jonka mielestä riksussa on kaikki paskaa paitsi kusi.

Jos sairastut tai joudut menemään lääkäriin, niin aika kehno on terveydenhuolto Riihimäen alueella. Aluesairaala on sellainen paikka, jonne en itse menisi ihan heti. Jos tulee pahimpi tapaus, niin joudut menemään Tampereelle saakka, jos Hämeenlinnassa ei pystytä hoitaa. Helsinkiin ei pääse, vaikka on lähempänä, juuri aluepolitiikan takia.

• eheeeeeeeee
        Ope vaan kirjoitti:

alkuperäinen kysyjä ei selvästikään kysynyt sitä, millainen kaupunki on mummojen/pappojen näkökulmasta..

• Joopa joo
        eheeeeeeeee kirjoitti:

alkuperäinen kysyjä ei selvästikään kysynyt sitä, millainen kaupunki on mummojen/pappojen näkökulmasta..

Meistä monesta tulee ennen kuin huomaatkaan mummoja tai pappoja pois lukien ennen sitä kuolleet, joita on yleensä 1/3 osa väestöstä.

Sitä paitsi vanhusten huono kohtelu korreloi yks’yhteen lasten huonon kohtelun kanssa, koska ne ovat molemmat puolustuskyvyttömiä ja heikkoja ryhmiä. Riihimäen hallinto tunnetusti ja kokemusperäisesti suosii vahvoja ja potkii heikkoja, vaikka se uskottelee ihan muuta.

Kaupunkiin levinneet tuhopoltot ja satunnaisiin ohikulkijoihin kohdistuva väkivalta kielivät lasten pahasta olosta täällä.

• ihmetyttää
        Ope vaan kirjoitti:

On se kyllä kumma ettei kukaan saisi ääneen sanoa viihtyvänsä riihimäellä. Heti haukutaan nurkkakuntaiseksi? ja idiootiksi jos kehdataan sanoa positiivisia asioita tästä kaupungista. Kertonee enemmän jostain muusta kuin itse kaupungista. Joillekin se ruoho vaan on aina vihreämpää aidan toisella puolella.

Olen asunut monella paikkakunnalla ja kaikissa niissä on omat ongelmansa. Riihimäelle aiotaan 15 vuoden asumisesta saaduilla kokoemuksella jäädä tod. näk. loppuiäksemme.

Joten koittakaa nyt vaan kestää se fakta, että jotkut saattavat (jopa) asua mielellään ja vapaaehtoisesti Riihimäellä!

Alkuperäiselle kirjoittajalle sanoisin että Tervetuloa!

• ja riksuun päädyttiin!

me mietimme kolmilapsisena perheenä ihan samaa ja alkuun olimme sitä mieltä että ei ainakaan riksuun muuteta, ennemmin hyvinkäälle.
      Mutta, kuitenkin löysimme uuden kodin riksusta ja olemme nyt asuneet kohta vuoden täällä.
      Olemme viihtyneet hyvin ja tykänneet paikasta, kirjasto on hyvä, uimahalli menettelee ja harrastusmahdollisuuksia löytyy. Eniten tietysti ratkaisee se uusi koti, siellä sitä eniten aikaa vietetään!

• Näin on näreet

Ei tänne oikeasti muuta lapsiperheitä, vaan vain ja ainoastaan Hesan pummit.

• Työmatkaaja

Ei Riihimäellä kannata asua jos töitä pitää tehdä. Korkea veroäyri ja verottajan työmatkapolitiikka pitää siitä huolen että teet tappiota jos joudut käydä hämeenlinnassa tai helsingissä töissä päivittäin. Ihmiset ovat perinteisesti vähän huonosti koulutettuja ja pelaavat paljon veikkauksen pelejä tai lorvivat raviradalla. 80-luvulla syntyneitä eläkeläisiä on joka kulmassa myymässä kelloja ja aidot eläkeläiset asustaa keskustaa.

Keskustasta puuttuu terve ikäluokka kokonaan sillä he asuvat kolmen tai viiden kilometrin päässä keskustasta mistä heidän lapsensa tulevat päryyttämään tuning autoillaan tai mopoilla ja mönkijöillä kunnon pohjanmaan junttityyliin rallia joka ilta klo 20-02.

Kristilliset ovat vallankahvassaan panostaneet ainoastaan omien asuinalueidensa ympäristöihin joten jos jostain syystä tänne joku haluaa muuttaa niin kannattaa etsiä asuntoa jostain tuolta KD:n kannatuspiirien luota. Muuten kaupungissa asuu vain kahta ihmistyyppiä: koulukiusattuja ja koulukiusaajia. Paikallislehti on täysin lukijoidensä näköinen: Lakkautettu.

Että semmoinen kaupunki tämä. Sama pätetee muihin radanvarsikyliin kuten Hyvinkää, Jokela, Jäke, Kerava ja varsinkin Tiksi mikä onkin jo oma lukunsa suomen sosiaalitapauksien pääkaupunkina.

Ainiin jos hyvätasoista kerrostaloasumista yrität harrastaa Riihimäellä niin unohda se. Ne on varattu n. 14 000 eläkeläiselle joista Riihimäen asukasluku kohta koostuu. Kaupungit lakiahan sovelletaan suurimman väestöryhmän mukaan että hyvää tulevaisuutta vaan Riihimäen nuorisolle.

• taitaa vetääkin juuri

ne vanhat omakotitalot - taitavat olla sen verran paljon remontin tarpeessa, että halvalla saa. Ihan sama on kerrostalo-osakkeiden suhteen. Ja mikäs siinä jos talon haluat ja sulla on perhe ja työ ja jaksat työmatkat sitten tehdä sillä työsi ilmeisesti on pks:lla.

Riihimäki on kirjaimellisesti kuiva paikka - vettä ei lähimainkaan. Veden äärellä kasvaneelle kammotus koko Riihimäen asfalttisahara!

No, millaisia nämä kantahämäläiset sitten ovat luonteeltaan? Mielestäni kapealla näkökulmalla varustettuja ja mukaan kun vielä laittaa kaiken sen minkä tekee pienen kaupungin pienet piirit, niin pks:sta muuttavalla voi olla vaikeaa näitten nurkkakuntalaisten kanssa. Isosta kaupungista pikku kaupunkiin?

Juu, tyypillistä taas nuo jonki kommentit "yksi sairas moittii rakasta kotikaupunkiani" - taitaa olla sekin merkki siitä nurkkakuntalaisuudesta. Muuta kun ei ole kokenut, niin eihän sitä muuta osaa ilmeisesti sitten sanoakaan!

Itse kyllä muutan täältä pois heti kun vain mahdollista ja takuulla en kaipaa hetkeäkään Riihimäkeä.

• Kyllä on outoa

jos nämä Riihimäen moittijat asuvat itse täällä.Jos on oikeesti noin pahaa ja hankalaa, niin miksi ette muuta pois? Ihmettelen!!
        Mistään ei täydellistä paratiisia löydy.
        Hyviä asuinalueita ovat ainakin Hirsimäki,Kumela,Uramo,Vasikkahaka ja on varmaan muitakin.Itse en ehdoin tahdoin muuttaisi Sipusaareen tai Peltosaareen.(tämä vain minun mielipide Sipusaaressa joskus asuneena).
        Koulut ovat sen verran pieniä, että opettajat ja oppilaat helposti oppivat tuntemaan toisensa.
        Riihimäki on positiivisella tavalla kehittyvä kunta.

• saitte matkakeskuksen?
        Kyllä on outoa kirjoitti:

jos nämä Riihimäen moittijat asuvat itse täällä.Jos on oikeesti noin pahaa ja hankalaa, niin miksi ette muuta pois? Ihmettelen!!
        Mistään ei täydellistä paratiisia löydy.
        Hyviä asuinalueita ovat ainakin Hirsimäki,Kumela,Uramo,Vasikkahaka ja on varmaan muitakin.Itse en ehdoin tahdoin muuttaisi Sipusaareen tai Peltosaareen.(tämä vain minun mielipide Sipusaaressa joskus asuneena).
        Koulut ovat sen verran pieniä, että opettajat ja oppilaat helposti oppivat tuntemaan toisensa.
        Riihimäki on positiivisella tavalla kehittyvä kunta.

Ainoa kehitys on se, että pks:lta muuttavat juuri ne, jotka haluavat ostaa oman asunnon mutta rahat eivät pks-hintoihin riitä. Siitähän se kehitys tietysti saattaisi lähteä.... Mutta jos kerran ansiot tulevat pks:lta niin eiköhän aika paljon rahaa myös mene sinne pks:lle. Mitä huvituksia tarjoaa riihimäki?

Ja mitä sinä olet nyrkit pystyssä jatkuvsati kun joku ei sinun rakkaasta perslävestäsi tykkää? Outo tyyppi.

• -----------;
        saitte matkakeskuksen? kirjoitti:

Ainoa kehitys on se, että pks:lta muuttavat juuri ne, jotka haluavat ostaa oman asunnon mutta rahat eivät pks-hintoihin riitä. Siitähän se kehitys tietysti saattaisi lähteä.... Mutta jos kerran ansiot tulevat pks:lta niin eiköhän aika paljon rahaa myös mene sinne pks:lle. Mitä huvituksia tarjoaa riihimäki?

Ja mitä sinä olet nyrkit pystyssä jatkuvsati kun joku ei sinun rakkaasta perslävestäsi tykkää? Outo tyyppi.

edellinen kirjoittaja jolle viestisi osoitit, mutta vastaan silti: 3 vuoden sisällä Riihimäelle on tullut kaksi kauppakeskittymää; Merkos ja Prismakeskus. Kauppoja ja palveluja on melkoisesti ja jopa niin paljon ettei tarvitse muualle juurikaan lähteä. (ellei halua). Onhan myös tulossa muitakin kauppoja sekä iso matkailukeskus hyvinvointikeskuksineen. Nuorisolle on Rock tapahtumaa, lisäksi täällä on joka toinen vuosi Erämessut joille tulee tuhansia luonnosta pitäviä ihmisiä muualta. En todellakaan jaksa edes vaivautua selittämään jollekin masentuneelle ihmiselle kaupunkini hyviä puolia. En oikeastaan edes halua kaltaistesi ihmisten tietävän niitä, ettet vain muuttaisi tänne pilaamaan ilmapiiriä.

Taidat olla katkera hyvinkääläinen.

• Riihimäellä kun
        -----------; kirjoitti:

edellinen kirjoittaja jolle viestisi osoitit, mutta vastaan silti: 3 vuoden sisällä Riihimäelle on tullut kaksi kauppakeskittymää; Merkos ja Prismakeskus. Kauppoja ja palveluja on melkoisesti ja jopa niin paljon ettei tarvitse muualle juurikaan lähteä. (ellei halua). Onhan myös tulossa muitakin kauppoja sekä iso matkailukeskus hyvinvointikeskuksineen. Nuorisolle on Rock tapahtumaa, lisäksi täällä on joka toinen vuosi Erämessut joille tulee tuhansia luonnosta pitäviä ihmisiä muualta. En todellakaan jaksa edes vaivautua selittämään jollekin masentuneelle ihmiselle kaupunkini hyviä puolia. En oikeastaan edes halua kaltaistesi ihmisten tietävän niitä, ettet vain muuttaisi tänne pilaamaan ilmapiiriä.

saadaan kaksi isoa markettia, toinen jopa niin kauas ettei sinne pääse ellei ole omaa autoa käytettävissä. Arvaa ketä se kauempi marketti lähinnä suunniteltiin palvelemaan? No, tietenkin kesälomamatkailijoita ja mökkiläisiä.

Mikä ihmeen matkailukeskus? Matkailu????

Niin, masentunut tai ei. Sinulle sanon näin: Miksi sinä viihdyt Riihimäellä - siksikö kun et uskalla muualle mennä, et pärjää muualla juuri sen takia että nurkkakuntalaisuutesi estää kaiken kehityksen, olet suvaitsematon luonteeltasi, toisaalta taas olet sellainen joka pyrkii etsimään suvaitsemattomuutensa kohteista kaikkea parjattavaa!
        Itse kyllä saattaisin jopa sietää Riihimäkeä, mutta täällä on liina suppeat näköalat kantahämäläisillä...........

• säähän nyt vallan unohrit
        -----------; kirjoitti:

Riihimäki-päivät ja sen että saattaa jopa toi VR ajattaa jonkun höyryveturin täst lävest läpi!

• ---------piipaaaautotuleesulle
        Riihimäellä kun kirjoitti:

saadaan kaksi isoa markettia, toinen jopa niin kauas ettei sinne pääse ellei ole omaa autoa käytettävissä. Arvaa ketä se kauempi marketti lähinnä suunniteltiin palvelemaan? No, tietenkin kesälomamatkailijoita ja mökkiläisiä.

Niin, masentunut tai ei. Sinulle sanon näin: Miksi sinä viihdyt Riihimäellä - siksikö kun et uskalla muualle mennä, et pärjää muualla juuri sen takia että nurkkakuntalaisuutesi estää kaiken kehityksen, olet suvaitsematon luonteeltasi, toisaalta taas olet sellainen joka pyrkii etsimään suvaitsemattomuutensa kohteista kaikkea parjattavaa!
        Itse kyllä saattaisin jopa sietää Riihimäkeä, mutta täällä on liina suppeat näköalat kantahämäläisillä...........

lue koko ketju läpi huolella, jos osaat. MIKSI se on nurkkakuntaisuutta ja kapeakatsoisuutta jos pitää riihimäestä?? Mielestäsi ainoa järkevä tapa elää on paskoa omaan pesäänsä = haukkua asuinkaupunkiaan? Tiedoksesi -olen asunut monessa eri paikassa, jopa ulkomaillakin -hui! Silti viihdyn riksussa. Sekös sinua näköjään riepoo:D

• onko tullut
        saitte matkakeskuksen? kirjoitti:

uutta teollisuutta, onko tullut uusia yrityksiä - kauppaliikkeitten paikanvaihtoja ei oteta lukuun?
        Miten tuo rautatieliikenne, taantumista kun oikorata tuli?

Näistä maakunnallisista kansan luoteenpiirteiden eroista: No, tämä kantahäme on agraaiseutua, ei suurteollisuutta "ammoisista" ajoista lähtien. Juu, onhan täällä ollut lasitehdas ja joku paloheimo (ovatko suurteollisuutta), turengissa joku sokeritehdas (suurteollisuutta) eli se jo selittää paljon, kun väki on agraasiväkeä. Eron huomaa heti kun katselee väkeä joka on suurteollisuuden kannattamilla alueilla kasvanut ja elänyt, ovat jo siirtyneet teolliseen aikaan - heheheee. Totta kai, asuinympäristö muokkaa ihmistä. Ja sen eron tosiaan huomaa. Siksipä lährenkin paljon teollisemmalle seudulle, jossa ei tarvii agraarien kanssa pelata! Heheheee.

Niin, siitä kehittymisestä, onko se kehitys nyt sitten sellaista taaksepäin menoa eli kissan häntä oikeesti laskee eikä nouse?

• lääkkeet ja piipaa-autot
        ---------piipaaaautotuleesulle kirjoitti:

lue koko ketju läpi huolella, jos osaat. MIKSI se on nurkkakuntaisuutta ja kapeakatsoisuutta jos pitää riihimäestä?? Mielestäsi ainoa järkevä tapa elää on paskoa omaan pesäänsä = haukkua asuinkaupunkiaan? Tiedoksesi -olen asunut monessa eri paikassa, jopa ulkomaillakin -hui! Silti viihdyn riksussa. Sekös sinua näköjään riepoo:D

no, toisaalta tietysti persläveksi haukkuminen - heh.

Mitähän varten otat heti lääkkeet puheeksi? Et siis siedä tosiaankaan mitään omasta mielipiteestäsi eroavaa, saati pystyt järkevään keskusteluun! Rakasta kaupunkiasi ihan vapaasti, anna toisten rakastaa vähemmän! Itsehän kaupunkinne teette. Eihän tässä haukuta sitä kuinka rumia rakennuksia riihimäellä on, vaan sitä millaisia riihimäkeläiset ovat ja mitä palveluita pystyvät tuottamaan ja kuinka auliisti ottavat muita vastaan!

• lukemaan
        Riihimäellä kun kirjoitti:

se on MATKAkeskus! ei matkaILU! pälli! matkakeskus tarkoittaa junan ja linja-autojen ja muun (?) julkisen liikenteen keskusta.

• suurimaksi osaksi

Itse kun olen asunut hausjärvellä, lopella ja riihimäellä, suurimmaksi osaksi kouluikäni riihmäellä ja tästä ole hirveästi vuosia kun sen suoritin, näin nykypäivänä itse sanoisin parhaaksi asuinalueeksi riihimäellä hirsimäki / hyttikortteli, mutta löytyy monia hyviä paikkoja ja hyvä paikka asua, terveydenhuolto menee ihan ok, ei nyt kehumista mutta päivystys jonot kauheat. (kiitos näitten "teeskentelijöitten") suosittelen riihimäelle muuttoa, kasvaa koko ajan ja lisää kauppoja yms. tulee, väkivaltaa on mutta sitä on joka paikassa, enpähän itse ole kuin ollut yhdessä tapellussa baarin jälkeen 5 aikaa yöllä, silloin jouduin ekaa kertaa riihimäellä ns. syyttömänä tappeluun, tosin siinäkin ehkä löytyi takaa yksi syy, mutta niinhän sitä väkivaltaa on jokapaikassa! Hiljaa te riihimäen manaajat, luulette nyt olevanne kovia kun asutte riihimäellä kun ensin pelottelette että kaupunki on täynnä hulluja. Montas kertaa teidän päälle on käyty ilman syytä?

• oooooooooooooooooä

Kolme kertaa. ja asunut täällä 2 vuotta. En haluaisi nyt kylvää paskaa tästä kaupungista, viihdyn täällä oikein hyvin ja olen suht tyytyväinen palveluihin /toki ottaa pannuun kun liikkeet muuttavat keskustasta ulospäin, itse asun keskustassa.

väkivaltaahan on tietty joka kylässä ja kaupungissa, mutta valitettavasti se on fakta, että täällä sitä on suhteessa enemmän kuin suurimassa osassa suomen muista kaupungeista. en halua lietsoa pelkoa tai harhaluuloa mutta illalla/yöllä kaupungin läpi kävellessä saa todellakin välillä pelätä, ainakin viikonloppuisin ja loma-aikoihin. ei siis paskat housussa vaan ns. kädet nyrkissä. ei ole myöskään hirveän epänormaalia jos rappujen ovet on vedetty paskaksi yöllä tai pihalta jostain autosta puhkottu renkaat. vahingonteot ovat tilastollisesti todella yleisiä varsinkin keskustan alueella.

jos joku väittää asuneensa 50 vuotta riihimäellä näkemättä/kokematta lainkaan väkivaltaa, joko valehtelee tai asuu kaapissa.

• muutin

tilapäisesti tänne, peltosaareen.
      Tilapäisyyttä on nyt kestänut 23 vuotta eikä loppua näy.
      Varsin viihtyisä ja rauhallinen paikka toisin kuin jotkut ovat ketjussa väittäneet.

Ja jos nyt sitten epäillään etten olisi muualla asustellut, enkä muista paikoista mitään tiedä niin taidan olla kuitenkin asunut useammasa paikassa helsingistä lkähtöni jälkeen kuin useimmat teistä vai onko joku yli seitsemässätoista paikassa sitten asustanut.

Taitaa noi väkivallasta puhuvat tai muuten ihanaa pikkukaupunkiamme haukkuvat olla itse niitä, jotka eivät ole eläessään hyvinkäätä kauemana käyneet saati asuneet.

• tänne!!!

Niin,että tervetuloa vaan Riihimäelle.Itse olen jo 40v viihtynyt...sopivan pieni ja rauhallinen kaupunki.Asunnot vielä kohtuuhintaisia verrattuna esim.Hyvinkääseen,kaikki tarvittavat palvelut löytyvät täältä,tosin lastenhoitokysymyksiiin en ota kantaa,koska itselläni niitä ei ole,mutta kouluni olen täällä käynyt ja ihan hyvällä menestyksellä.Ainut miinuspuoli on tosiaan sen vesistöm puuttuminen,mutta uimahalli ja maauimala toimivat kyllä ja äkkiähän sitä autolla hurauttaa Paali,Kesi,Hirvi tai Valkjärvelle uimaskelemaan!!

• no

parempiakin paikkoja on.Riksu on sillai kiva,et sieltä pääsee junalla,autolla yms.lähelle eri paikkoihin.Seutu on siitä kurjaa,ettei ole järveä ja vesistöä lähellä.Mutta,jos on auto käytössä,pikasesti ajatte muutamat kilometrit uimapaikoille.Lasten hoitopaikat on kylläkin aika hakusessa,mutta,jos rahaa ja tutustutte hyviin ja luotettaviin henkilöihin,eiköhän sekin puoli korjaannu.Mikään ei ole varmaa,ellei lähde katsomaan.Aina voi muuttaa pois,mut rasittavaa.Tsemppiä

• fjitioewht

Tämä negatiivisuuden multihuipentumapalsta ei ehkä ole paras foorumi kysellä Riihimäelle muutosta...
      Mutta itse olen asunut myös pääkaupunkiseudulla ja täällä jo kauan ja takaisin Helsingin seudulle minua ei enään saa.
      Tokihan koulu-ja päiväkotiasioissa on kaupungissa kehitettävää, mutta tilanne ei ole läheskään niin paha kuin joissain muissa vastaavan kokoisissa pikkukaupungeissa. Terveyskeskuksessa olen saanut ihan hyvää palvelua ja pitkäaikaissairautta sairastava lapseni on saanut aina hyvää hoitoa Riihimäellä ja Hämeenlinnassa.
      Tokihan täällä on omat ongelmansa mutta eiköhän joka paikassa?

• nojuu

kuiva paikkahan tää.mutta oletteko ajatellu esim.maaseuta ryttylä,loppikin jees,paitsi Launonen!Kyllä suosittelen,jos ette halua kylläisyyttä lähelle.Eiku katselette ja käväskää kiertelemässä.Itsestäänhän se aina on kiinni mitä haluaa perheelleen.Tsemppiä hakuseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      181
      7637
    2. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      90
      3660
    3. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      66
      2509
    4. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      72
      1589
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      375
      1513
    6. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      20
      1406
    7. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      57
      1393
    8. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      17
      1101
    9. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      1040
    10. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      1038
    Aihe