Monitoimiharrastajat!
Mikä on nyt juuri ¨^in ?
Minulla on elvytyksenä saksan kieli.
Kun siihen kyllästyn niin laitanpa "enkun" tai "ruotsin" kielen kasetinpäälle.
En,jaksa kunnella vaalihöpötyksiä.
Kesäharrastuksiin kuuluu sieniseura ja luonnon ystäväin yhdistys.
Iltapäivän jännäriin kuuluu kaunit ja rohkeat.
Vanhanketun katson kielen takia.
Harrastuksia *
11
515
Vastaukset
energiaa riittää vaikka muille antaa.... Mutta sanompa että liikunta kaikessa muodossaan. Henkinen ravinto tulee siinä sivussa.
- Kuuloke-Kaisa
Kuulokkeet korvissa voi salaviisastua kielen opiskelussa.
Yöllä herään joskus, eikä uni tule vaikka kuinka toivoo.
Kielikasetti höpöttämään ja kuulokkeet korville.
Aamulla kun herään, hyvin nukutun yön jälkeen, huomaa kasetinkin olevan lopussa ja korva on vähän hellä, kun kuuloke on painanut.- Fanni
Ja kas vaan, kun kielitaito karttui huomaamatta !
- neilikkainen ^^
Sama juttu *
Voin nukkua kielikasettipäällä.
Enkä taida muistaa höykäsepölähdystä,mutta olisiko jäänyt aivoihin jotakin.
Matkoilla sattaa syttyä lamppu.*
Olinmme äsketäin Tunisiassa mieheni kanssa,pöytäkaverina oli saksalaisia, enkkuja ja ruotasaisia.
Eikös mitä !
Minähän juttelelin tavallisita asioita heidän kanssaan.
"päiväkodisssa opeteaan".Hyvä minä *
Rohkeasti sanon, että hyvä minä. - Halkaisija'
neilikkainen ^^ kirjoitti:
Sama juttu *
Voin nukkua kielikasettipäällä.
Enkä taida muistaa höykäsepölähdystä,mutta olisiko jäänyt aivoihin jotakin.
Matkoilla sattaa syttyä lamppu.*
Olinmme äsketäin Tunisiassa mieheni kanssa,pöytäkaverina oli saksalaisia, enkkuja ja ruotasaisia.
Eikös mitä !
Minähän juttelelin tavallisita asioita heidän kanssaan.
"päiväkodisssa opeteaan".Hyvä minä *
Rohkeasti sanon, että hyvä minä.Tuntuu olevan terve tapa nukahtaa. Meikätytön on hankalampaa, kun käyttää pillerinhalkaisijaa tai sakseja terän alla muljaavaan unipilleriin.
Halkaista pilleri tasan neljään osaan on taidetta. Jos ottaa puolikkaan, tuntuu aamu ennen kahvia uneliaalta. Kuitenkin parempi nukkua ja minulle se onneksi on onnistunut 1/4 pillerillä.
Siitä on vain lyhyt askel pillerittömyyteen. Niskan oireilun vuoksi tulee kuulokemallikysymys, jos siirryn kielikasettien kuunteluun. Kaveri häiriintyy, jos laite pöpisee yöpöydällä.
Yksin asuva hyvin iäkäs anoppini panee kirjallisuuskasetin kuulumaan itselleen unen tuojaksi. - pehmeää..
Halkaisija' kirjoitti:
Tuntuu olevan terve tapa nukahtaa. Meikätytön on hankalampaa, kun käyttää pillerinhalkaisijaa tai sakseja terän alla muljaavaan unipilleriin.
Halkaista pilleri tasan neljään osaan on taidetta. Jos ottaa puolikkaan, tuntuu aamu ennen kahvia uneliaalta. Kuitenkin parempi nukkua ja minulle se onneksi on onnistunut 1/4 pillerillä.
Siitä on vain lyhyt askel pillerittömyyteen. Niskan oireilun vuoksi tulee kuulokemallikysymys, jos siirryn kielikasettien kuunteluun. Kaveri häiriintyy, jos laite pöpisee yöpöydällä.
Yksin asuva hyvin iäkäs anoppini panee kirjallisuuskasetin kuulumaan itselleen unen tuojaksi.klassista musiikkia hiljaisella volyymilla. Aamulla sitten kysellään, kuuliko kumpikaan loppuun. Sama levy toimii monta iltaa...
pehmeää.. kirjoitti:
klassista musiikkia hiljaisella volyymilla. Aamulla sitten kysellään, kuuliko kumpikaan loppuun. Sama levy toimii monta iltaa...
Viron kylpylässä ns. musiikkiterapiassa.
Laitettiin hämärään huoneeseen puolipitkälleen.
Peitto ympärille,kuulokkeet korville, klassista
musiikkia kuulumaan.
Ensin ajattelin; kaikkeen hömppään minäkin menen.
Ennenkuin huomasinkaan , olin niin rentoutunut ja sikeässä unessa. Heräsin kun tulivat peittoa päältä ottamaan että tää olisi nyt lopussa,,,,,,,
Sehän oli ihan ihanaa ja rentouttavaa. Kun ottaa huomioon etten KOSKAAN nuku päivällä!
SE päiväuni vie minulta yöunet.
Kuitenkin nukun mieluummin yöllä ,tosin joskus valvonkin!
- lauantai, lauantai ...
Kenen kanssa niitä kieliä puhut sitten?
Kyselen tässä vaan huvikseni, kun satuin avaamaan ketjusi.
Miten jaksat katsella kauniita ja rohkeita, kun juoni etenee niin hirveen hitaasti? Aikaisemmin katselin sarjaa, nauhoitin sen videolle ja kelasin sitä puolijuoksuvauhdilla katsellessani. Lopetin touhun lopulta.
Nuo tuolla alkoivat puhua nukkumisesta. Höh.- orvokkinen `´
Moi! Suomenkielikin tökkii, mutta käyn kantapöytäillassa kerran kuukaudessa,jossa on kielten harrastajia.Muutama lausekkin antaa intoa pysyä joukossa mukana.
Jos satut olemaan Kuopiosta tai tulet käymään, niin katso kantapöytäillat Kuopion Suomi-Saksa yhdistys ry.
Tule mukaan !
Viimekesän tapahtumia löytyy:www.kuopionkaupunkilehti.fi
Gute Nacht. - orvokkinen...
....ja turhauttaa.
Pitäisi olla lähistöllä tavallisia kielen hölöttäjiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?871923Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,181196Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.991182Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol801007- 94894
Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot154879Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt53804Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs56789Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv60759- 53704