p12 ja ohjausvaihteen

väljyys

oletteko koskaan kuulleet että p12 etupään napsahdukset hidasteissa ja kuopissa johtuisivat (nivelten lisäksi) hammastagosta eli ohjausvaihteesta ?

eli se ei ole väljä sieltä nivelten päästä se tanko vaan että tanko tms siellä sisällä kolahtaa siihen hammastangon kuoreen.

p10-11 primeroissa ollut kuulemma yleisempi.

jos noin on niin voikohan kiristää ?
tuo täälläkin jaossa olleen manuskan mukaan ei ole siinä hammastangon rungossa mitään ruuvia, mut huoltomies väitti että kyllä siellä on mutta sitä ei pääse purkamatta vaihtamaan .
ja lieko vaikuttaa...

12

3587

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuiteskin

      kysymys alapallonivelistä,voihan se vika kyllä olla ohjausnivelissäkin mutta en oikein usko

      • nivelistä

        molemmat alapallot ja koiran luut vaihdettu. ei voi niistä ääni tulla.


      • 42 000 km
        nivelistä kirjoitti:

        molemmat alapallot ja koiran luut vaihdettu. ei voi niistä ääni tulla.

        Joku napsahtaa siellä tosiaan. Mutta vain kun auto on "kylmä". En ole huolissani pikku kolinasta... ajaisitpa mun kakkosautollani Fiat Marealla niin tietäisit mitä kolina on.


    • epäillä

      vahvasti tuota teoriaa, syystä että mikäli hammastanko olisi väljä holkkeihisa nähden olisi myös ohjausakselin hammaspyörän ja hammastangon välillä välystä. Tuskinpa sellaista on ilmennyt p10 ja p11 malleissakaan. Urbaani legendoja. Itselläni kanssa napsuu p12 ajoittain mutta niin napsuivat avensis ja lancerkin. Ilmeisimmin äänet kuuluvat jousista kun ei mitään väljää mistään löydy. -98 lancer suorastaan paukahteli.

      • epäilly..

        kirjotin just samaan aikaan sun kanssa. Joo, jouset ne täytyy olla koska napsuminen lakkaa kun hetken ajaa. Ei syytä huoleen siis.


      • kolisee
        epäilly.. kirjoitti:

        kirjotin just samaan aikaan sun kanssa. Joo, jouset ne täytyy olla koska napsuminen lakkaa kun hetken ajaa. Ei syytä huoleen siis.

        Meinaatko että ne jouset ikäänkuin "sijautuisivat" ajon aikana ja ääni häviää siksi?!


      • vain jotain
        kolisee kirjoitti:

        Meinaatko että ne jouset ikäänkuin "sijautuisivat" ajon aikana ja ääni häviää siksi?!

        sellaista olen päätynyt asiasta ajanmyötä uskomaan. Tulin juuri 400 km:n reissusta eikä tullessa koti soratiellä napsahdellut yhtään. Mutta huomenaamuna taas lähtiessä napsahtelee aikansa.


      • jouset

        auto nostettiin ilmaan ja huoltomies meni käänteleen rattia, kun renkaita käänteli rivakasti ohjausvaihde oiken heilahti samalla kun tuttu napsaus (kolahdus) kuului. kyllä se ääni ainakin tässä tapauksessa kuuluu tuosta osasta.
        tuota jousi-ongelmaa itsekin mietin kun se kuuluu sieltä päin ja vain silloin kun jousijoutuu liikkumaan.


    • minä se vaan

      Moi...
      Noh voi olla että tämä...ei samaa ongelmaa kuin
      teillä,,,,itselläni p12...napsahtelee ja ehkä kolahtaakin ...lähtiessä liikenteeseen...ainoat viat jotka huollossa löydettiin oli alapallonivelet...jotka menee vaihtoon...saas nähdä..loppuuko napsahtelu.

    • Hooässä

      Samaa nasketta koloissa jopa molemmilla puolilla etupäässä. Vasen alapallonivel, vas. etulaakeri ja oikea raidetangon pää vaihdettiin. Naske jatkuu. Koiranluut vaihdettiin puolivuotta sitten. Tasaisella ei ääntä kuulu.Olisiko se jousijuttu laisinkaan tuulesta temmattu?

    • Daatsuni

      Mulla 2kpl p11 malleja joista ohjausvaihteet väljät. Ratista kovaa heiluttaa edestaas ja toinen kaveri nostaa raidetangosta samalla, niin kolina loppuu. Montuissa kolahteli myös. Sitä pystyy pikkasen kiristää erikoisavaimella mutta helposti tulee liian jäykkä ohjaus eikä kolina lopu .

      • puristimeen

        Nissanin jousitusta ei saa hiljaseksi, suomen baanoilla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10300
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      421
      4563
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      92
      3104
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2875
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2714
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2698
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      154
      1889
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      73
      1748
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1640
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1443
    Aihe