Tuoretta Kuuba-tietoa?

s-cubadiving

Olemme lähdössä Kuubaan sukeltamaan. Olen lukenut varmaan 30 eri verkkosivua ja -keskustelua, mutta en vain löydä haluamaani tietoa. Oletko Sinä ollut hiljattain Kuubassa - onko Sinulla tietoa? Kerro edes jotain...

- Miten syksyn hurrikaanit kohtelivat eri sukelluskeskuksia? Pahiten myrsky taisi runnoa saaren länsiosia. Isla de Juventia lienee poissa pelistä, vaan miten on Maria la Gordan laita? Entä muut kohteet?

- Pohjoispuolen rantoja moititaan tuulisiksi, sukellukset peruuntuvat usein. Pitääkö tämä mielestäsi paikkaansa?

- Toiset sanovat Cayo Cocossa olevan loputtomasti kaloja, joku kommentoi " not so good". Oma kokemuksesi?

- Mitkä ovat omat kokemuksesi Playa Gironin ja Trininad / Anconin rannoista ja sukelluksista?

- Ja viimeisenä uteluksena: saitko vuokrattua hyvät ja ehjät kamat, vai vaaralliset ja vuotavat... Molemmista löytyy kertomuksia.

Niin tai näin, kyllä Kuuban vedet suomalaiset voittavat, mutta kun täältä asti lähtee niin parasta etsii...

8

2684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zede

      Itse olen myös sinne lähdössä joulun tienoilla ja olisi kiva kuulla vastaus noihin.

      • s-cubadiving

        Linkistä
        http://www.stormpulse.com/hurricane-ike-2008
        näkee, että pahiten, punaisella raivolla myrsky iski Guardalavacan seudulle - riutatkin ovat voineet kärsiä. Eniten tietoa Kuubassa sukeltamisesta löytyy kanadalaisilta, joille Kuuba on suosittu lähikohde. Ehdottamani kolme kohdetta laitettiin järjestykseen

        1) Maria la Gorda
        2) Playa Ancon
        3) Cayo Coco

        Please note that diving in Ancon and Cayo Coco is about equal, just different. Ancon is mostly wall dives, Cayo Coco mostly reef dives. Also, if you are planning Cayo Coco consider Cayo Guillermo, only 15 KM North West, but the diving is better.

        Sukelluskeskusten varusteiden laatu vaihtelee huonosta (Maria la Gorda) moitteettomaan.

        Vaan myrskyn jälkeiset omakohtaiset havainnot puuttuvat edelleen - laittakaa lukijat tietoa tälle palstalle oman matkanne jälkeen! Itse matkustan vasta helmikuussa, mutta haluaisin varata majoitukset jo mahdollisimman pian.


      • kanario
        s-cubadiving kirjoitti:

        Linkistä
        http://www.stormpulse.com/hurricane-ike-2008
        näkee, että pahiten, punaisella raivolla myrsky iski Guardalavacan seudulle - riutatkin ovat voineet kärsiä. Eniten tietoa Kuubassa sukeltamisesta löytyy kanadalaisilta, joille Kuuba on suosittu lähikohde. Ehdottamani kolme kohdetta laitettiin järjestykseen

        1) Maria la Gorda
        2) Playa Ancon
        3) Cayo Coco

        Please note that diving in Ancon and Cayo Coco is about equal, just different. Ancon is mostly wall dives, Cayo Coco mostly reef dives. Also, if you are planning Cayo Coco consider Cayo Guillermo, only 15 KM North West, but the diving is better.

        Sukelluskeskusten varusteiden laatu vaihtelee huonosta (Maria la Gorda) moitteettomaan.

        Vaan myrskyn jälkeiset omakohtaiset havainnot puuttuvat edelleen - laittakaa lukijat tietoa tälle palstalle oman matkanne jälkeen! Itse matkustan vasta helmikuussa, mutta haluaisin varata majoitukset jo mahdollisimman pian.

        Sanoi joku muu mita tahansa ,Maria la Gorda on kansainvalinen ja kaunis keskus!!
        Matti


      • Zede
        s-cubadiving kirjoitti:

        Linkistä
        http://www.stormpulse.com/hurricane-ike-2008
        näkee, että pahiten, punaisella raivolla myrsky iski Guardalavacan seudulle - riutatkin ovat voineet kärsiä. Eniten tietoa Kuubassa sukeltamisesta löytyy kanadalaisilta, joille Kuuba on suosittu lähikohde. Ehdottamani kolme kohdetta laitettiin järjestykseen

        1) Maria la Gorda
        2) Playa Ancon
        3) Cayo Coco

        Please note that diving in Ancon and Cayo Coco is about equal, just different. Ancon is mostly wall dives, Cayo Coco mostly reef dives. Also, if you are planning Cayo Coco consider Cayo Guillermo, only 15 KM North West, but the diving is better.

        Sukelluskeskusten varusteiden laatu vaihtelee huonosta (Maria la Gorda) moitteettomaan.

        Vaan myrskyn jälkeiset omakohtaiset havainnot puuttuvat edelleen - laittakaa lukijat tietoa tälle palstalle oman matkanne jälkeen! Itse matkustan vasta helmikuussa, mutta haluaisin varata majoitukset jo mahdollisimman pian.

        Kun tonne Guardalavacaan mentiin niin tuuli sotki suunnitelmat. Etelässä (Santiagon De Cuban läheisyydessä) sukellukset onnistuivat hyvin.

        Oma maski oli, mutta muuten lainalaitteilla. Hyvin pelasivat, vaikka esim. räpylät eivät mitkään uunituoreet olleet.


      • s-cubadiving
        Zede kirjoitti:

        Kun tonne Guardalavacaan mentiin niin tuuli sotki suunnitelmat. Etelässä (Santiagon De Cuban läheisyydessä) sukellukset onnistuivat hyvin.

        Oma maski oli, mutta muuten lainalaitteilla. Hyvin pelasivat, vaikka esim. räpylät eivät mitkään uunituoreet olleet.

        Ok. Oma arpamme on nyt heitetty ja suuntaamme Trininadin kaupunkiin ja Anconiin. Eri puolilta löydettyjen viestien perusteella eteläpuoli taitaakin olla tuulten kannalta parempi valinta.

        Millaiset olivat näkyvyydet? Entä oliko kaikki elävä syöty pois uiskentelemasta vai oliko korallien lisäksi muutakin katsottavaa?

        Nyt pähkäilen kannattaisiko sukellukset maksaa etukäteen. Ennakkoon matsettuna hinta on noin 21 €/sukellus, mutta tuskin rahoja sitten saa takaisin, jos vaikka sään vuoksi ei veteen pääsekään. paljonko sukellukset maksoivat paikan päällä maksettuina vai olivatko kiinnostuneita jostain muusta tavarasta?


      • Zede
        s-cubadiving kirjoitti:

        Ok. Oma arpamme on nyt heitetty ja suuntaamme Trininadin kaupunkiin ja Anconiin. Eri puolilta löydettyjen viestien perusteella eteläpuoli taitaakin olla tuulten kannalta parempi valinta.

        Millaiset olivat näkyvyydet? Entä oliko kaikki elävä syöty pois uiskentelemasta vai oliko korallien lisäksi muutakin katsottavaa?

        Nyt pähkäilen kannattaisiko sukellukset maksaa etukäteen. Ennakkoon matsettuna hinta on noin 21 €/sukellus, mutta tuskin rahoja sitten saa takaisin, jos vaikka sään vuoksi ei veteen pääsekään. paljonko sukellukset maksoivat paikan päällä maksettuina vai olivatko kiinnostuneita jostain muusta tavarasta?

        Kaloja näkyi kivasta. Pari hummeria ja lion fishin bongasin ainakin. Mitään isompaa ei valitettavasti sillä kertaa tullut vastaan. Onhan siellä noita uponneita aluksia ja niissä luulisi riittävän katsottavaa. Itse en valitettavasti päässyt käymään sellaisella. Porukkaa yhdelle keräsivät, mutta oli juuri samana päivänä lento.

        Jossain viestissä taisin tuon hinnan pistää. Eli yksi dyykki 30, kaksi 55 ja kai se hieman tippui mitä enemmän teki.

        En tiedustellut tuota tavaran vaihtamista sukeltamiseen, joten siitä en osaa sanoa enempää.


    • SmartAdventure

      Olimme sukeltamassa sikojen lahden läheisyydessä 3 kk sitten .

      Sikojen lahden pohjukassa on paikallisten Kuubalaisten suosima rantapaikka jossa on myös sukellus tarjontaa.

      Itse sukellus paikka sijaitsee tien varressa n. 18 km etelään sikojen lahdelta.

      Paikalla on myös maanalaisia luolia joissa voi sukeltaa myös. Vesi on puolimakeata noissa luolissa.

      Paikalla pääsee vain omalla autolla ja majoitusta voi olla vaikeata löytää mutta kannattaa kysellä casa particularesia eli perhemajoitusta.

      Sukellukseen paikka on hyvä. Näkyvyys erinomainen (ei siis sikojen lahden pohjukassa mutta ulompana lahdella)

      Sukellusvatusteteet olivat hyviä ja sukeltamaan lähtee aina opas mukaan.

      • Pantalones

        niitä sikoja siellä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1768
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      170
      1185
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      63
      1131
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      26
      954
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      930
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      925
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      860
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      784
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      769
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      741
    Aihe