Voiko toisen tavarat heittää pihalle?

Out of money and honey

Riitelin avopuolisoni kanssa viikonloppuna sillä seurauksella että sanojen loputtua kasvoni olivat verinaarmuilla ja itseäni suojatessani, osuin ranteellani hänen silmäkulmaan johon luonnollisesti tuli mustelma.

Seuraavana aamuna puolisoni kävi terveyskeskuksessa tarkistuttamassa itsensä, todettiin ainoastaan mustunut silmä. Tämän jälkeen alkoi kuitenkin farssi, joka ei ole vieläkään päättynyt!

Asumme yhdessä pienessä asunnossa jossa lähes kaikki tavarat ovat minun. Riidan jälkeen hänen ex-miehensä saapui paikalle ja ihan kylmästi nosti kaikki tavarani omakotitalon pihalle. Tavarat on siellä edelleen, pressun alla mutta yhtä kaikki alttiina sateen aiheuttamalle kosteudelle.

Minulla ei ole mitään taloudellisia mahdollisuuksia näin nopeasti (ja keskellä kuuta) hankkia uutta asuntoa tai edes varastotilaa omaisuudelleni.

Kuka on vastuussa jos omaisuuteni turmeltuu ja miten ihmeessä voin tietää onko kaikki omaisuuteni edes siinä kasassa? Lukot on vaihdettu enkä asuntoon sisälle pääse...

Olisiko teillä kenelläkään antaa neuvoa, miten minun tulisi menetellä?

9

2664

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osoitteessa?

      Oletko kirjoilla kyseisessä osoitteessa? Jos olet on laitonta kenenkään tavaroitasi sieltä, jos olet asunnossa haltijana.
      Avokkisi ex syyllistyi sillon jonkunlaiseen rikokseen, kuin myös tämä avokkisi lukkoja vaihtaessaan.

      • out og money and honey

        En ole asuntoon kirjojani muuttanut mutta joka ikinen lähipiiriimme kuuluva ihminen naapurit tietävät että siinä olen alkukesästä asunut. Samoin he tietävät sen, että asunnossa oleva irtaimisto on 90% minun.

        Tavaroiden "ulosheittoon" ei mielestäni ole ollut mitään muuta syytä kuin kiusanteko ja minun elämäni vaikeuttaminen - ja siinä ovat totisesti onnistuneet!!!


      • Voi olla että käytäntö...
        out og money and honey kirjoitti:

        En ole asuntoon kirjojani muuttanut mutta joka ikinen lähipiiriimme kuuluva ihminen naapurit tietävät että siinä olen alkukesästä asunut. Samoin he tietävät sen, että asunnossa oleva irtaimisto on 90% minun.

        Tavaroiden "ulosheittoon" ei mielestäni ole ollut mitään muuta syytä kuin kiusanteko ja minun elämäni vaikeuttaminen - ja siinä ovat totisesti onnistuneet!!!

        muodostaa sopimuksen tms. Eihän kukaan voi kantaa kamojaan toisen asuntoon tuossa määrin ilman asunnon haltijan myöntymystä.
        Saattaa olla myös niin, että tosiaan olet asian edessä voimaton.
        Jos tosiaan on rahatilanne niin heikko, painele soskuun tai seurakuntaan tai johonkin hankkiaksesi joku majapaikka ja /tai tavaroille varastotila.
        Kummastuttaa vaan, että missä olet sitten kirjojasi roikotellut ja miksi?


      • no money, go honey
        Voi olla että käytäntö... kirjoitti:

        muodostaa sopimuksen tms. Eihän kukaan voi kantaa kamojaan toisen asuntoon tuossa määrin ilman asunnon haltijan myöntymystä.
        Saattaa olla myös niin, että tosiaan olet asian edessä voimaton.
        Jos tosiaan on rahatilanne niin heikko, painele soskuun tai seurakuntaan tai johonkin hankkiaksesi joku majapaikka ja /tai tavaroille varastotila.
        Kummastuttaa vaan, että missä olet sitten kirjojasi roikotellut ja miksi?

        Elämässäni on valitettavan tasaisin väliajoin ollut hetkiä, jolloin olen halunnut olla ns. "rauhassa". Siksi (ja koska olen saamaton) en ollut aikoinaan muutto- tai väestörekisteri-ilmoitusta tehnyt. Tosin, kuten sanoit; ei sellaista tavaramäärää toisen kotiin kanneta ja yhdessä asutun ajan aika lisää osteta, ellei molemmilla ole käsitys yhdessä asumisesta.

        Rahaa olen vuokraan antanut mutta eipä siitäkään näyttöä ole. Ottakaa siis tästä opiksi te, jotka ihastuksesta sokeina lähdette uuden rakkaanne kelkkaan = kuitit talteen!


      • ihmettelee...?
        no money, go honey kirjoitti:

        Elämässäni on valitettavan tasaisin väliajoin ollut hetkiä, jolloin olen halunnut olla ns. "rauhassa". Siksi (ja koska olen saamaton) en ollut aikoinaan muutto- tai väestörekisteri-ilmoitusta tehnyt. Tosin, kuten sanoit; ei sellaista tavaramäärää toisen kotiin kanneta ja yhdessä asutun ajan aika lisää osteta, ellei molemmilla ole käsitys yhdessä asumisesta.

        Rahaa olen vuokraan antanut mutta eipä siitäkään näyttöä ole. Ottakaa siis tästä opiksi te, jotka ihastuksesta sokeina lähdette uuden rakkaanne kelkkaan = kuitit talteen!

        Että, sinulla sitten on tapana kantaa tavaras kaikenkarvaisten vieraiden ihmisten nurkkiin, tosta noin vain?

        Ei minun tavaroitani ole koskaan ollut kuin sellaisissa paikoissa joihin on kirjallinen vuokrasopimus/omistusoikeus. Omaa holtitonta päätäsi saat kyllä syyttää tuosta.


      • ihmettelen!!
        ihmettelee...? kirjoitti:

        Että, sinulla sitten on tapana kantaa tavaras kaikenkarvaisten vieraiden ihmisten nurkkiin, tosta noin vain?

        Ei minun tavaroitani ole koskaan ollut kuin sellaisissa paikoissa joihin on kirjallinen vuokrasopimus/omistusoikeus. Omaa holtitonta päätäsi saat kyllä syyttää tuosta.

        Että miksi ne tavarat on sinne kannettu, jos ei ole edes viitsitty kirjoille mennä.

        Oli minulla kerran 2kk sellainen poikaystävä (suomalainen) joka kantoi kamalasti rompettansa sisälle parin viikon tutustumisen jälkeen, mutta kyllä sentään viitsi osoitteenmuutoksen tehdä. Oli siinä 2kk jälkeen paljon roskiin vietävää, kun jätkä häippäsi omille teilleen ilmoittamatta mitään...


    • kumman

      nimissä asunto on. Jos asunto on sinun nimissä tai teidän molempien nimissä ei hän voi heittää ulos noin vaan.

      Käytännön toimista. Ota yhteys kunnan sosiaalitoimeen. Heillä on usein tavaravarastoja tällaisia tapauksia varten. Ainakin täällä Helsingissä on. Heillä voi olla myös hätäasuntoja. Ehkä pääset sellaiseen. Haet tietysti myös vakituista vuokra-asuntoa.

      Ota myös yhteyttä kunnalliseen oikeusaputoimistoon. Sinulla voi olla saatavia tuolta naiselta, jos olet esim maksanut vuokranne, etkä nyt saakaan asua asunnossa. Lisäksi sinulla on oikeus saada korvauksia tavaroittesi turmeltumisesta.

      Tsemppiä! Kyllä se siitä.

    • osuttu ranteella!!!??????

      No, kunniallinen mies ei kyllä tuommoisen kämmin jälkeen valita saamaansa kohtelua.

      Kukahan olis vastuussa SINUN töppäilyistäsi? Kukahan? Mietis nyt hartaudella...

    • Just oikein!

      Pienessä asunnossa omakotitalossa?!!Suksi suolle tavaroinesi ja nuole haavasi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe