IH-434

kipexon

Terve! Semmosta kysysin, jos joku vaikka tietäisi, että onko tuos IH-434 natikas hydrauliöljy ja peräöljy yhdes, vai täysin oma hydrauliikkaöljysäiliö? Ainakin 414 natikas on mielestäni oma hydrauliikkaöljysäiliö ja muistaakseni vieläpä 11 litraa on sen tilavuus. Tuli vain kaverin kans väittely asiasta...

10

6919

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juxu

väittelyn tällä kertaa, mutta siitäkös maailma huonommaksi muuttuisi?? 434:ssä on sama öljy hydrauliikassa

• kipexon

Kiitos tiedosta! Juu, ei maailma tästä huonommaksi muutu! :)

• oppoman
        kipexon kirjoitti:

Kiitos tiedosta! Juu, ei maailma tästä huonommaksi muutu! :)

Kyllä IH-434:ssa on oma öljy hydrauliikalle, tilavuus 11,4 l. Täyttö ja tyhjennys proput ovat työntövarren kiinnityspisteen vieressä. Vaihteisto- ja peräöljyn tilavuus on 21,6 l vakiomalli ja ylivaihdemalli 24,0 l. Vaihteisto- ja peräöljyn täyttöproppu on siinä vaidekepin vieressä ja tyhjennys tulppia on 3 kpl, 1 kpl V.O.A. kotelossa, 1 kpl vaihteistokotelossa ja 1 kpl tasauspyörästön kotelossa. Meillä on ollut tuo natikka vuodesta 1970 (uudesta) lähtien ja edelleen käy ja kukkuu.

• kipexon
        oppoman kirjoitti:

Kyllä IH-434:ssa on oma öljy hydrauliikalle, tilavuus 11,4 l. Täyttö ja tyhjennys proput ovat työntövarren kiinnityspisteen vieressä. Vaihteisto- ja peräöljyn tilavuus on 21,6 l vakiomalli ja ylivaihdemalli 24,0 l. Vaihteisto- ja peräöljyn täyttöproppu on siinä vaidekepin vieressä ja tyhjennys tulppia on 3 kpl, 1 kpl V.O.A. kotelossa, 1 kpl vaihteistokotelossa ja 1 kpl tasauspyörästön kotelossa. Meillä on ollut tuo natikka vuodesta 1970 (uudesta) lähtien ja edelleen käy ja kukkuu.

No, tämäpäs kääntyi mielenkiintoiseksi! Itse muistin 414 natikas olevan n. 11 litraisen hydrauliöljysäiliön ja ilmeisesti sama systeemi on tuos 434 natikas jos siinä on 11,4 litraa. Kiitos tästä tiedosta!

• Juxu
        oppoman kirjoitti:

Näinpäs olikin, mikähän ajatuskatkos minulla oli!? Ei siitä ole kuin vuosi tai kaksi, kun availinkin perän vaihtaakseni katkenneen vetoakselin! Ehkä minua hämäsi se, kun käytän siellä hydrauliikassa samaa öljyä, HY-Trania kuin muissakin.. Sorry! Toivottavasti ei ehditty väärällä tiedollani tekemään vahinkoa

• Juxu
        Juxu kirjoitti:

Näinpäs olikin, mikähän ajatuskatkos minulla oli!? Ei siitä ole kuin vuosi tai kaksi, kun availinkin perän vaihtaakseni katkenneen vetoakselin! Ehkä minua hämäsi se, kun käytän siellä hydrauliikassa samaa öljyä, HY-Trania kuin muissakin.. Sorry! Toivottavasti ei ehditty väärällä tiedollani tekemään vahinkoa

Nyt minä vielä tarkistin asian käyttöohjekirjasta! (joka on säilynyt virheettömänä v:sta -70)

• kipexon
        Juxu kirjoitti:

No panic! Ei mitään vahinkoa tullut, vaan kyse oli silkasta väittelystä kaverin kans! :)

• Natikka 434
        Juxu kirjoitti:

Nyt minä vielä tarkistin asian käyttöohjekirjasta! (joka on säilynyt virheettömänä v:sta -70)

Onko kopio ohjekirjasta , olen valmis maksamaan käyvän hinnan.
        Minullakin on toi IH 434 ja Vilske 1000 etukuormaaja mutta "repair manualia" olen kaivannut...

• Jokke
        Natikka 434 kirjoitti:

Onko kopio ohjekirjasta , olen valmis maksamaan käyvän hinnan.
        Minullakin on toi IH 434 ja Vilske 1000 etukuormaaja mutta "repair manualia" olen kaivannut...

Kotitilalla on ollut tuollainen käytössä ja ylivaihteellisena, toimii vieläkin.
        Ohjekirjojakin voisi löytyä kun kaivelisi.
        Malleja oli muistaakseni 275, 434, 574, 674

• Natikka 434
        Jokke kirjoitti:

Kotitilalla on ollut tuollainen käytössä ja ylivaihteellisena, toimii vieläkin.
        Ohjekirjojakin voisi löytyä kun kaivelisi.
        Malleja oli muistaakseni 275, 434, 574, 674

Löytyi jo myyjä, maksoi 40,-
        kiitos kuitenkin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      75
      4341
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      110
      4079
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      162
      2789
    4. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2537
    5. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      67
      2387
    6. 136
      2162
    7. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      42
      2097
    8. Oliko kiihkeä

ensimmäinen yö?
      Ikävä
      50
      1993
    9. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      52
      1911
    10. Kummallista

Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?
      Sinkut
      56
      1742
    Aihe