Meillä lapsia on _yhteensä viisi. Suurperhe siis. On todella ympäristöä säästävää koota 7 henkeä saman katon alle (muutto itse rakennettuun, energiataloudelliseen taloon parin viikon kuluttua!). Kaupungissamme kaikenlainen keräys ja kierrätys on itsestäänselvyys, kaatopaikkajätettä ei synny. Ainakaan meidän taloudessamme.
Suurissa perheissä kasvaa välittäviä, muut huomioon ottavia persoonia. Ehkä heillä on intoa ja voimia tarrata kiinni vaikkapa paviaanien elinoloihin tai kehittää kestävämpiä menetelmiä energiantuotantoon! Ainoana lapsena kasvavien, itsekeskeisten vanhempien silmäteränä varttuvien, pyrkimykset tapaavat olla kaikkialla muualla kuin siinä, että maailma pelastuisi, luonto säilyisi, ihmiset selviäisivät;-o!
Nykyisistä suurperheistä osa
3
846
Vastaukset
- ...
Mut ei kaikilla ole itsekeskeisiä vanhempia tai jos onkin, niin on omatkin aivot joillain.
- tänne asti!
Suurperheissä tulee itseriittoisia immeisiä näköjään.
perhekäsitys saisi laajeta.
On pienperheitä, suurperheitä, monen sukupolven tai vain vahvojen sisäisten kiintymyssuhteiden yhteennivomia perheitä.
Mielestäni nimenomaan se funktionaalisuus, se että yhdistelmä todella toimii, on "oikean" perheeen mittari.
Esim. minun perheeseeni kuuluu mieheni, lasteni, lastenlasteni ja vävyjeni lisäksi myös ainakin "adoptoitu täti". Häneen ei ole kellään meistä verisiteitä, mutta silti hän on ja tulee olemaan perheen jäsen loppuelämänsä ajan - ja tätä myöten nauttimaan myös siitä turvasta minkä toimivasta perheestä saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."442176Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1841978- 1161372
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933825- 56716