Hei. Haluaisin tietää, et kun haluaisin kesälomalla mennä bahrainiin, että onnistuuko minun mennä sinne yksin, ilman vanhempia? Olen 16 silloin.
alaikäinen yksin koneessa
22
5279
Vastaukset
ei onnistu.
Ulkomaille pitää olla yli 18v holhooja mukana.- kontit!
Meidän penskamme olivat 15v / 14v keskenään Lontoossa hotellimatkalla.
Holhoojan (vaimoni) kirjallinen valtuutus vaadittiin! - Liikaa yleistystä
No asiahan ei kyllä todellakaan ole noin!
Maailman sivu 16-vuotiaat ovat lennelleet yksin esim. kielikursseille, tai vaihto-oppilasvuotta varten, tai pelkästään tapaamaan toista vanhempaansa (Suomessakin asuu satoja lapsia joiden vanhemmista toinen on ulkomailla). Eikä siinä mitään holhoojaa mukana tarvita.
Kannattaa toki selvittää kyseisestä lentoyhtiöstä, onko heillä jotain sääntöjä yksin matkustavan nuoren suhteen. - Liikaa yleistystä
kontit! kirjoitti:
Meidän penskamme olivat 15v / 14v keskenään Lontoossa hotellimatkalla.
Holhoojan (vaimoni) kirjallinen valtuutus vaadittiin!Tuo kyllä menee minusta sitten jo toiseen äärimmäisyyteen vanhempien asenteen suhteen.
Tarkoitatko siis tosiaan, että 14- ja 15-vuotiaat olivat kahdestaan reissussa Lontoossa, eli siis heidän kanssaaan ei koko aikana itse kaupungissakaan ollut ketään aikuista? Miten pitkään matka kesti?
En kyllä ikinä itse laskisi tuon ikäisiä keskenään Lontoon kokoiseen suurkaupunkiin.
- onnistuu...
Ainakin ESIM. Finnairilla onnistuu, tarvitsee luvan, mutta täytyy huomioida että varaa matkan hyvissä ajoin, koska eivät ota kun tietyn määrän yksin matkustavia alaikäisiä koneeseen, taisi olla max 10.
Ei tarvitse kun se kansainvälinen matkustus lupaasiakirja mukaan niitä saa esim. matkatoimistoista.- naurattaa
mistä ihmeestä tuonkin max 10 alaikäistä per lento tempaisit? Ja missä niin lukee sillä oli kyllä ihan uusi juttu minulle. Ja vielä oudompi on tuo kansainvälinen ....On sinulla ainakin mielikuvitusta mutta siihen se jääkin. Kyllä ne matkatoimistossa kuolevat nauruun kun menee ko paperia sieltä hakemaan ja outoa jos sellainen on ettei ole netissä saatavilla?
- Sieltähän se löytyy
naurattaa kirjoitti:
mistä ihmeestä tuonkin max 10 alaikäistä per lento tempaisit? Ja missä niin lukee sillä oli kyllä ihan uusi juttu minulle. Ja vielä oudompi on tuo kansainvälinen ....On sinulla ainakin mielikuvitusta mutta siihen se jääkin. Kyllä ne matkatoimistossa kuolevat nauruun kun menee ko paperia sieltä hakemaan ja outoa jos sellainen on ettei ole netissä saatavilla?
Tämä on Finnairin kotisivuilla:
"Yksin matkustavat lapset
* 5–11-vuotiaat voidaan hyväksyä kuljetettavaksi lennolla yksin matkustavina lapsina (UM, Unaccompanied Minor). Asianmukainen UM-varaus tulee tehdä heidän matkaansa varattaessa.
* 12–17-vuotiaille yksin matkustavalle nuorille on tarjolla sama saattopalvelu kuin 5–11-vuotiaille.
* Yksin matkustavien lasten maksimilukumäärä lennolla on 6, joten matka kannattaa varata hyvissä ajoin ennen suunniteltua matkustuspäivää."
Samalla sivulla on myös tuo UM-lomake, joka pitää täyttää ennen matkaa. Ehkä se on tuo, mitä edellinen tarkoittaa? - hyvinkin.
naurattaa kirjoitti:
teet itsestäsi pellen täällä, onko se nyt järkevää ruveta faktatiedolle nauramaan? ;)
- yksinlennolla
Sieltähän se löytyy kirjoitti:
Tämä on Finnairin kotisivuilla:
"Yksin matkustavat lapset
* 5–11-vuotiaat voidaan hyväksyä kuljetettavaksi lennolla yksin matkustavina lapsina (UM, Unaccompanied Minor). Asianmukainen UM-varaus tulee tehdä heidän matkaansa varattaessa.
* 12–17-vuotiaille yksin matkustavalle nuorille on tarjolla sama saattopalvelu kuin 5–11-vuotiaille.
* Yksin matkustavien lasten maksimilukumäärä lennolla on 6, joten matka kannattaa varata hyvissä ajoin ennen suunniteltua matkustuspäivää."
Samalla sivulla on myös tuo UM-lomake, joka pitää täyttää ennen matkaa. Ehkä se on tuo, mitä edellinen tarkoittaa?siis, tietääkö kunaan tarkoittaako tämä, että 12-17 vuotiailla ei tämä UM systeemi ole pakollinen, vaan vapaaehtoinen, että lennolle pääsisi yksin ilman mitään erityisvarausta 12-17 vuotias?
Jos menen, olisin menossa turkish airlines lentoyhtiöllä.....mutta ku mun englanti ei oo mitään hyvää, niin en ymmärrä niitä sääntöjä alaikäisen lentämisestä yksin.....apuja?????
- yhteyttä
suoraan lentoyhtiöön tai johonkin matkatoimistoon. Tältä paskapalstalta on ihan turha odottaa saavansa mitään oikeita neuvoja, koska lentomatkustus on niin tunteita herättävä aihe näille asiantuntijoina esiintyville nojatuolimatkaajille, joiden asiantuntemus rajoittuu kapakasta ulos lentämiseen.
yhteyttä kirjoitti:
suoraan lentoyhtiöön tai johonkin matkatoimistoon. Tältä paskapalstalta on ihan turha odottaa saavansa mitään oikeita neuvoja, koska lentomatkustus on niin tunteita herättävä aihe näille asiantuntijoina esiintyville nojatuolimatkaajille, joiden asiantuntemus rajoittuu kapakasta ulos lentämiseen.
kiitti.
- "ammattilaisille"
saiyanprincess kirjoitti:
kiitti.
"koska eivät ota kun tietyn määrän yksin matkustavia alaikäisiä koneeseen, taisi olla max 10."
Kone voi olla vaikka täynnä 15-vuotiaita!!! Vain alle 12 v:lle täytyy UM-palvelu varata.
- Mitä vanhempasi sanovat?
Tyttö, joka lähtee 16-vuotiaana yksin arabimaahan, leikkii tulella. Et ymmärrä vielä maailmasta mitään, ja vielä vähemmän Lähi-idän kulttuureista. Sinua huijataan mennen tullen, ja pahempaa. Unelmoit ehkä sheikin tapaamisesta, mutta ota ensin selvää siitä, mikä on naisten kohtalo muslimimaissa.
Eikä tämä koske vain arabimaita. Ketjun viestissä kerrottiin 14- ja 15-vuotiaista, jotka olivat yksin Lontoossa vanhempien suostumuksella. Tuohan on heitteillejättöä. Ei ihme, että nuoret voivat pahoin Suomessa, kun vanhempien "rakkaus" on tuonlaatuista.
Saiyanprincess - harkitse ihmeessä vielä ja odota pari vuotta kunnes olet täysi-ikäinen.saiyanprincess kirjoitti:
Noh, kai sitä voisi pari vuotta odottaa....:)
..muslimimaihin yksinäiset naiset, nuorista puhumattakaan, päästä.
Lentomatka olisi se pienin murhe, koneesta ulos astuessa joutuisit täysin vieraaseen maailmaan.
Etkä välttämättä satujen maahan jossa kaikki olisivat hyväntahtoisia ... :(
- asdklsdlas
täällähän jauhetaan täyttä paskaa siitä etteikö muka n.15vuotiaat voi mennä matkalle yksin........... eivittu. kokemuksiahan sieltä matkoilta haetaan!!!! ja eiköhän 16 vuotias tiedä jo ihan hyvin miksi on menossa arabimaahan.. ei varmaan muslimiksi siellä heti rupea.
- jjtjtjtjtjtjtjt
Bahrainiin et pääse. EU:n sisällä pääset.
- Нuvittunut
Älä nyt pilaa hyvää trollausta.
Täällähän keskustellaan lentämisestä, ei maahan pääsystä. Jos Bahrain haluaa kieltää esimerkiksi 16-vuotiaan pääsyn maahan yksin, niin eihän se riipu siitä, tuleeko hän lentäen, soutaen vai hiihtäen.
Bahrain oli muuten hyvin keksitty kohde, etenkin ottaen huomioon UM:n matkustustiedotteen:
http://formin.finland.fi/public/default.aspx?contentid=68681&nodeid=15734&contentlan=1&culture=fi-FI
Hyvä idea oli myös kertoa, ettei osaa lukea yksinkertaisistakaan asioista englanniksi, ”ku mun englanti ei oo mitään hyvää”. Eihän se Bahrainissa haittaa, kunhan تتحدث اللغة العربية أيضا!
- heko heko
Finnair ei lennä Bahrainiin...muuten hyvä veto eli ei onnistu sekään. Lomalentoja oon Dubaihin mutta niillä ei ole alaikäisillä asiaa.
- jeenenee
Tietty voi! mä kävin 15-vuotiaana kaverin kaa ranskassa:) oli vanhempien lupalaput jne mukana, ei ne kuitenkaan vanhemmille soittanu vaik numerot oli. kyl niil sivuilki lukee et voi!
mut ei ehkä kannata tosiaan arabimaahan mennä YKSIN, todennäkösyys on 100% et sut tapetaan tai raiskataan, ryöstetään jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904352
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?512806Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132491Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1082268Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281957- 331956
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2131653Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91617- 291598
- 791436