KLM ja käsimatkatavarat

stressierkki

Kävin jo katselemassa KLM:n sivuilla noita rajoituksia, mutta se kiinnostaa, että voiko lentolaukun seuraksi ottaa käsilaukun jos paino pysyy sen 12 kg alapuolella? Ruumaan en ole laittamassa mitään.

Olen lentämässä helsingistä budapestiin ja budapestista ateenaan, kummatkin ovat klm:n koneita. Mitä tapahtuu jos lennot ovat myöhässä enkä ehdi siihen koneeseen joka lentää ateenaan? Liput on kuitenkin jo maksettu. Ja jos teen check-inin netistä etukäteen myös budapest - ateena välille, vai kannattaako?

Ensimmäistä kertaa lähdössä omatoimisesti liikenteeseen, joten kaikki on hämärän peitossa....

5

3471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menee

      Voit viedä sekä lentolaukkusi ja käsilaukkusi koneeseen.

      Jos myöhästyt jatkolennolta, niin vastuu riippuu siitä onko siirtymisaikaa varattu sääntöjen mukaisesti. Jos olet ostanut KLM:n tarjoaman yhteyden, niin vastuu riittävästä siirtymisajasta on heidän. Jos olet itse (tai matkatoimisto) koonnut yhteyden, niin tulee tarkistaa, että aika on kyseisen lentokentän (Budapestin) suositusten mukainen siirryttäessä saman lentoyhtiön lennolta toiselle. Pitäisi käydä näppärästi.

      Jos kuitenkin myöhästyt jatkolennolta, mene KLM:n juttusille tai löydä 'transfer' tiski. Sinut laitetaan seuraavalle mahdolliselle lennolle Ateenaan, toivottavasti samana päivänä. Jos myöhästyminen katsotaan KLM:n syyksi, niin he saattavat antaa sinulle ruokailukupongin ja tarvittaessa järjestää sinut hotelliin yöpymään. Kysy!

      Ilman muuta kannattaa tehdä check-in netissä etukäteen koko matkalle, myös jatkolennolle, jos vain mahdollista.

      Rentoudu, kaikesta selvitään - hyvää matkaa!

    • ei lennä

      Helsingistä Budapestiin eikä Budapestista Ateenaan joten jonkin muun yhtiön koneella kyllä lennät ellei kyseessä ole pelkkä mielikuvitusmatka.

      • kos

        Malev?


    • asia....

      Tarkista lentoyhtiö, KLM ei se lentoyhtiö voi olla, ja katso heidän ohjeensa.

      Jos sinulla on yksi lippu, yksi check-in koko matkalla ja lentoyhtiö vastaa jatkolennosta. Jos sinulla on kaksi lippua, eli olet ostanut erilliset matkat Helsinki-Budapest ja Budapest-Ateena, silloin sinä olet itse vastuussa.

      Yksi vinkki jos toistekin olet Ateenaan menossa, halvimmalla yleensä pääsee kun lentää johonkin turistikohteeseen ja ottaa sieltä lennon Ateenaan.

    • stressierkki

      No näköjään tuli laitettua väärä kaupunki... alunperin piti mennä malevilla tuota reittiä, mutta muuttui helsinki - amsterdamiksi ja lentoyhtiöksi KLM!

      Mutta kiitos vastauksista

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      95
      6806
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      29
      2686
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2263
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      83
      1952
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1681
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1487
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1377
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe