hautomakone

poot

Mistä löytäisi kotikäyttöön sopivan hautomakoneen? Joskus olen nähnyt lintuharrastajilla sellaisia pieniä 'pöytämalleja' mutta missä sellaisia olisi myytävänä?
Tai löytyisikö joltain päteviä ohjeita, miten rakentaa inkubaattori itse? Lämpö- ja kosteusmittarit on jo.

9

2304

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matti

poikaset on aina arempia kuin emon hautomat poikaset!!! suosin itse emohaudontaa se edullisuuden ja luotettavuuden takia!!!!! ei muuta kun, ostamaan brahma kana tai ply mountrock ja munat tulee haudottua!! hautoo mitä munia vaan!!!!! muuta en oikeen osaa sanoa hautomakoneista!!

• poot

Hautookohan Brahma myös kääpiöviiriäisen munia..? Kun munalla ei ole pituutta kuin sentti! Sitä paitsi - brahma on vähän kyseenalainen lemmikki kerrostaloon ;) Muuten kyllä ottaisinkin heti!

Mutta kun ei se oikein sovi kerrostaloon - eli ottaisin kuitenkin mielummin sen hautomakoneen, ellei sinulla ole suositella jotain pienempää keinoemoa?
        Hautoisiko Brahma muuten tavallisen viiriäisen munia?

• matti
        poot kirjoitti:

Hautookohan Brahma myös kääpiöviiriäisen munia..? Kun munalla ei ole pituutta kuin sentti! Sitä paitsi - brahma on vähän kyseenalainen lemmikki kerrostaloon ;) Muuten kyllä ottaisinkin heti!

Mutta kun ei se oikein sovi kerrostaloon - eli ottaisin kuitenkin mielummin sen hautomakoneen, ellei sinulla ole suositella jotain pienempää keinoemoa?
        Hautoisiko Brahma muuten tavallisen viiriäisen munia?

hautoo kun on saanut haudonta buumin päälle. saattaa vaan olla että muna on sille liian pieniä joten ne särkyy sen alla. on niitä pienenpiäkin hautoma rotuja!! mut en muista rodun nimeä...

• poot
        matti kirjoitti:

hautoo kun on saanut haudonta buumin päälle. saattaa vaan olla että muna on sille liian pieniä joten ne särkyy sen alla. on niitä pienenpiäkin hautoma rotuja!! mut en muista rodun nimeä...

Voisihan noita tietenkin lykätä vaikka lokkipeipolle haudottavaksi :O mutta enpä taida edes yrittää!

Kyllä pitäisi hautomakone saada, mutta ei näytä oikein Suomesta löytyvän. Yhden teollisen pöytämallin olen nähnyt käytössä, mutta kaikilla tuntemillani kasvattajilla on joku itsetehty viritys. Mutta meikäläinen ei ole järin näppärä käsistään ja sähköasennuksista ja -komponenteista en tiedä yhtikäs mitään. Käytännössä kai ei muuta tarvittaisi kuin jonkinlainen lämmönlähde ja siihen termostaatti mutta heh - käytännön toteutukseen tuosta on vielä matkaa! Ei kellään olis mitään vinkkiä..?

• muna
        poot kirjoitti:

Voisihan noita tietenkin lykätä vaikka lokkipeipolle haudottavaksi :O mutta enpä taida edes yrittää!

Kyllä pitäisi hautomakone saada, mutta ei näytä oikein Suomesta löytyvän. Yhden teollisen pöytämallin olen nähnyt käytössä, mutta kaikilla tuntemillani kasvattajilla on joku itsetehty viritys. Mutta meikäläinen ei ole järin näppärä käsistään ja sähköasennuksista ja -komponenteista en tiedä yhtikäs mitään. Käytännössä kai ei muuta tarvittaisi kuin jonkinlainen lämmönlähde ja siihen termostaatti mutta heh - käytännön toteutukseen tuosta on vielä matkaa! Ei kellään olis mitään vinkkiä..?

Tiedän tapauksia joissa
        ankan munia on haudottu
        lämpötyynyn päällä ja vesilintukun on
        välillä suihkutettu munat niin kuin
        ne suhkutetaan koneessakin.
        Itse olen hautonut koneella ankkojen
        munia hyvällä menestyksellä.
        [email protected]

• poot
        muna kirjoitti:

Tiedän tapauksia joissa
        ankan munia on haudottu
        lämpötyynyn päällä ja vesilintukun on
        välillä suihkutettu munat niin kuin
        ne suhkutetaan koneessakin.
        Itse olen hautonut koneella ankkojen
        munia hyvällä menestyksellä.
        [email protected]

.. ja mistä olet sen hankkinut?

olen yrittänyt rakentaa itse hautomakonetta, mutta valmista termostaatillista lämmitysyksikköä en ole oikein löytänyt - enkä osaa sellaista rakentaakaan. Yksi hyvä idea oli akvaariolämmitin, mutta niiden lämmitysteho loppuu 32 asteeseen - ja se on munille liian vähän. Muita hyviä ideoita?

• hautoja
        poot kirjoitti:

.. ja mistä olet sen hankkinut?

olen yrittänyt rakentaa itse hautomakonetta, mutta valmista termostaatillista lämmitysyksikköä en ole oikein löytänyt - enkä osaa sellaista rakentaakaan. Yksi hyvä idea oli akvaariolämmitin, mutta niiden lämmitysteho loppuu 32 asteeseen - ja se on munille liian vähän. Muita hyviä ideoita?

Joistakin sähkö- tai oliko se elektroniikkaliikkeistä kuulemma pitäisi
        löytyä lattialämmitykseen tarkoitettuja termareita, jotka lämmittävät tarpeeksi. Minullakin on hautomakone jonka termari on rikki ja hakisin osan, mutta en osaa toosaa itse korjata. Meillä haudonnan onkin sitten hoitanut pieni sulkajalkakana, sen alle ei valitettavasti montaa munaa mahdu.

• Saga

Moi!
      Mun lapsuudessa äitini haudotti ankanpoikasia monena vuotena. Nyt hänella elämäntilanne muuttunut ja hän olisi myymässä konettaan. Laita mailia jos kiinnostaa!

• Saga

osoitteeni unohtui... [email protected]
        Ja toimi nopeasti, kone on myynnissä keltaisessa pörssissä myös!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe