Itsemurha-aalto

Kaikki pitäisi tutkia

Nuorten itsemurha-aalto huolettaa Piikkiössä .
Kuinkapaljon itsemurhia tapahtuu viranomaisten väärien kohteluiden takia.(aiheettomat huostat tai muuten ei oikutta saa)

Väitän,että juuri sosiaalivirkailijoiden vääryyksien takia paljon itsemurhia sattuu.

15

592

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ..............

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/10/733278
      Nuorten itsemurha-aalto huolettaa Piikkiössä Netti-tv
      Julkaistu 17.10.2008 16:04 (päivitetty 16:24)

MTV3/Merita Seppälä

Piikkiössä, Varsinais-Suomessa on syksyn aikana ilmennyt vakava nuorten aikuisten itsemurha-aalto. Kunnassa on vain 7500 asukasta. Silti muutaman kuukauden sisällä siellä on tapahtunut jo kolme itsemurhaa. Poliisin mukaan tiedossa on lisäksi ainakin yksi itsemurhan yritys. Pieni kunta on nyt kovan paikan edessä nuorten pahoinvoinnin vähentämiseksi.

Netti-tvKatso juttu Piikkiön itsemurhista (toim. Merita Seppälä)

Asiasta vaikean tekee myös se, että menehtyneet ovat tunteneet toisensa. Vanhempien huoli on kasvanut syksyn edetessä.

- Kyllä vanhemmat aidosti välittävät lapsistaan ja haluavat kuulua heidän arkeensa. Varmasti tämän jälkeen kysellään yhä useammassa perheessä ahkerammin lasten kuulumisia, arvioi sosiaalisihteeri Tuija Hongisto SPR:n Varsinais-Suomen piiristä.

Itsetuhoisen käytöksen syyt voivat olla moninaiset. Siksi on tärkeää että lähipiiriä ei syyllistetä. Silloin tällöin itsemurhat voivat aiheuttaa myös aaltoliikkeen, kuten nyt Piikkiön tapauksessa.

Kierteen katkaisemiseksi ystävillä ja perheellä on tärkeä rooli. Piikkiön SPR on yhdessä muiden tahojen kanssa järjestänyt keskustelutilaisuuden ja jatkossa tarkoitus on lisätä yhteistyötä koulujen, poliisin ja seurakunnan kanssa.

• että lähipiirissä ei

syyllistetä...

Jos itsariaikeet olisivat tulleet sossujen tietoon, ennen niiden tapahtumista, niin ketä olisi syyllistetty huostaanottamalla lapset.
        Jos siis kyse on alle 18-vuotiaista. Mainittiin, että nuoria aikuisia - siis ehkä yli 18-v.

Mutta esim. Keravan puukotustapauksen jälkeen, oli paikkakunnan palstalla kauhea haloo, että MITEN kamalat vanhemmat on täytynyt olla, kun poika oli saanut VAIN ISTUA KOTONA JA ROIKKUA NETISSÄ. Vaikka mitään ei oltu kerrottu perheoloista ja siitä, paljonko vanhemmat olivat tehneet senkin pojan eteen.

• keskuudessa ovat

itsemurhat lisääntyneet, joten kyllä tämä nuoren polven pahoinvointi on ollut päättäjien tiedossa koko ajan. Jos ei kiinnosta, niin ei kiinnosta, mitä tuohon muuta voi sanoa.

• löpinää

Ei ne itsemurhat yhteiskunnasta johdu vaan välinpitämättömistä ja osaamattomista vanhemmista, jos syytä pitää hakea muusta kuin nuoresta itsestään.

• väsynyt västäräkki

Minä keikuin teininä itsemurhan partaalla siksi, etten tosiaan saanut oikeutta normaaliin lapsuuteen ja aiheellista huostaanottoa. Äiti osasi nuolla sossujen anaalit niin syvältä ja taidokkaasti, ettei minua huostattu. Isosiskoni onnellisena pääsi pois kotoa sijaiskotiin, minä olin kai joku koe-elukka.

Voisin hyvin kuvitella äitini jauhamassa paskaa tälläkin palstalla, kuinka hän on niiiiin hyvä äiti ja lipi lipi lipi. Kuinka vietiin isosisko ihan aiheetta ja jaadijaadi. Kerran muistuttelin äitiä kaikista tekemistään julmuuksista kun hän marttyyrina vinkui syyttömyyttään. Kehtasi väittää, ettei hän ole mitään tehnyt ja että minä olen vainoharhainen ja hoidon tarpeessa... Huh heijakkaa. Minulla ei ole psyk. diagnooseja, hänellä niitä riittää varmaan joka sormelle. Että ihanko kuvittelin päiväkausiksi yksinjättämiset, haukkumiset, repimiset, häpäisemiset... Kun kerroin, että mulla on paha olla, niin äiti nauroi oikein räkäisesti varmaan vartin. Mutta ei hän tämmöistä ole tehnyt, minulla on harhoja.

Näissä tämän palstan jutuissa on se perustavaa laatua oleva vika, ettemme tiedä kuin toisen osapuolen kertomuksen. Olisi mielenkiintoista lukea entisten huostattujen kokemuksia siitä, oliko huosta todellakin aiheeton. Luulen, että monessakin tapauksessa se syy ihan oikeasti on olemassa ja totuus ihan toinen kuin mitä täällä narsistiset(?) biot kaunistellusti lirkuttaa.

• ja omin sanoin

kertomuksia on saatu nähdä tämänkin vuoden aikana onneksi muutama ihan televisiossa asti!
        Mutta kun sijoitettujen nuorten oloista sijaishuollossa kerrotaan julkisuuteen
        ottavatkin sijaishuollon edustajat (raha?) toimittajien esimiehiin yhteyttä
        ja kieltävät ettei lastensuojelun sijaishuollon asioita saa missään nimessä tuoda julkisuuteen.... Pienten lasten sijoitusolojen tilannetta julkisuuteen asti ei edes tuo kukaan.

Kukaan ei valvo eikä seuraa, vaikka lakikin jo sitä vaatii, sitä miten asiat sijaishuollossa olevalla lapsella tai nuorella ovat.
        Taannoisessa tv-ohjelmassa ministeri ja läänin edustaja sanoivat, että sijaishuollon valvonta ei ole kunnossa ja ministeri lupasi myös että valvontaa lisätään.
        Samoin Lastensuojelun Keskusliiton Seppo Sauro varoitteli v. 2007 kesän kehitysvammaisten laitosten tapahtumien jälkeen
        ettei sijaishuoltokaan ole poissuljettu näiden tälläisten tapahtumien vaaravyöhykkkeestä.
        Lehtiotsikoihin astihan ovat päässeet myös sijaishuollossa tapahtuneet insesti tapaukset.
        Eivätkä tutkimustuloksetkaan, jotka kertovat,
        että noin 20 % sijaishuollon sopimuksista sanotaan irti toimeksiantajan eli lastensuojeluviranomaisten taholta sopimattomien lapsen tai nuoren olojen vuoksi mitään hyvää mainosta sijoitettujen elinolojen hyväksi ole.
        Samoin sijoitettujen nuorten itsemurhien määrän suhteettoman korkean luvun pitäisi herättää jokaisen joka sijaishuollon viranomaistoiminnasta vastaa ja ihan myös ministeriä asti.

Eli nykyisin huostattuna ja sijoitettuna olevien kertomuksia ja elämäntarinoita
        o n olemassa YLI 16 000.
        Jos vain joku valvova viranomainen tai sojoitettujen lasten ja nuorten elinoloista vastaava taho
        vaivaituisi heitä kuuntelemaan ja seuraamaan mitä heidän elämäänsä sijoituksessa kuuluu.
        Miten heitä sijoituksen aikana kohdellaan, hoivataan ja huolletaan, kasvatetaan,
        ihan niinkuin voimassa olevat laitkin jo vaatisivat.

• on syytä

huoleen omasta mielenterveydestäsi, jos tällä palstalla roikut haukkumassa meitä vanhempia. Emme tosiaan kaikki ole äitejäsi, täällä on paljon vanhempia jotka ovat tehneet lapsensa hyvinvoinnin eteen kaikkensa ja vielä enemmänkin. Jos olet se häirikkö, joka täällä aina käy törkeyksiä suoltamassa, niin tavallaan ymmärrän sinua. Traumaattinen lapsuus jättää jälkensä, mutta hankkiudu oikeasti hoitoon. Älä yleistä äitisi toimintamallia meihin kaikkiin.

• väsynyt västäräkki
        on syytä kirjoitti:

huoleen omasta mielenterveydestäsi, jos tällä palstalla roikut haukkumassa meitä vanhempia. Emme tosiaan kaikki ole äitejäsi, täällä on paljon vanhempia jotka ovat tehneet lapsensa hyvinvoinnin eteen kaikkensa ja vielä enemmänkin. Jos olet se häirikkö, joka täällä aina käy törkeyksiä suoltamassa, niin tavallaan ymmärrän sinua. Traumaattinen lapsuus jättää jälkensä, mutta hankkiudu oikeasti hoitoon. Älä yleistä äitisi toimintamallia meihin kaikkiin.

Siis juuri tätä tarkoitin, olet mainio esimerkki. Vika oli minussa, pienessä lapsessa. Minä tosiaan keksin asioita, kehitin mielessäni kaikki laiminlyönnit.

Ja sitten minusta tehtiin ja sinäkin yrität tehdä hullua. Voi jestas kuinka meneekin saman kaavan mukaan. "Hankkiudu hoitoon, sinä olet se sairas" jne. Ihan pelottava oli tuo viestisi, kuin suoraan äitini suusta. Sairaan ihmisen, joka myrkytti omaa lastaan saadakseen helpotusta pahaan oloonsa.

Minä en ole yleistänyt mitään, miten kykenetkään lukemaan rivien välistä sellaista mitä siellä ei ole. Minä kerroin toisen osapuolen näkemyksen. Etkö sinä kestä sitä? Koliseeko sinullakin luurangot kaapissa?

Olen siis hullu ja hoidon tarpeessa oleva häirikkö, niinkö? Sinuna katsoisin peiliin pitkään ja hartaasti. Veikkaan, että sieltä löytyy hoitoa tarvitseva häirikkö, ei suinkaan minun peilistäni. Toivottelen sinulle paranemisia.

• kaktus
        väsynyt västäräkki kirjoitti:

Siis juuri tätä tarkoitin, olet mainio esimerkki. Vika oli minussa, pienessä lapsessa. Minä tosiaan keksin asioita, kehitin mielessäni kaikki laiminlyönnit.

Ja sitten minusta tehtiin ja sinäkin yrität tehdä hullua. Voi jestas kuinka meneekin saman kaavan mukaan. "Hankkiudu hoitoon, sinä olet se sairas" jne. Ihan pelottava oli tuo viestisi, kuin suoraan äitini suusta. Sairaan ihmisen, joka myrkytti omaa lastaan saadakseen helpotusta pahaan oloonsa.

Minä en ole yleistänyt mitään, miten kykenetkään lukemaan rivien välistä sellaista mitä siellä ei ole. Minä kerroin toisen osapuolen näkemyksen. Etkö sinä kestä sitä? Koliseeko sinullakin luurangot kaapissa?

Olen siis hullu ja hoidon tarpeessa oleva häirikkö, niinkö? Sinuna katsoisin peiliin pitkään ja hartaasti. Veikkaan, että sieltä löytyy hoitoa tarvitseva häirikkö, ei suinkaan minun peilistäni. Toivottelen sinulle paranemisia.

yhtään negatiivista kirjoitusta ihanneäideistä ei oteta vakavasti, äidit ovat pyhimyksiä ja kaiken arvostelun yläpuolella.

Aamulehdessä oli taannoin juttua perheväkivallasta ja nimenomaan äitien lisääntyneestä osuudesta lapsia kohtaan, nyrkkiä käyttää nykyään suunnilleen tasapuolisesti lapsiinsa isät sekä äidit.

Mutta eihän se nyt mitenkään voi olla totta, eihän?

• tällä hetkellä
        väsynyt västäräkki kirjoitti:

tekemisissä äitisi kanssa mitenkään. Minä luulen ymmärtäväni tilannettasi. Lapseni on huostassa ja sen takia osin, että minulla on äitisi kaltainen äiti ja jota asiaa en ajoissa ymmärtänyt.
        Narsistit pitävät otteessaan vielä senkin jälkeen kun ovat konkreettisesti heivattu pois elämästä. Tiedoksesi. Sitä en ymmärrä, että haukut bioäidit narsisteiksi, tässä samassa veneessä ollaan sinun kanssasi, etäännyttämässä narskusukulaisia jotta seuraava polvi saisi elää ilman huostaanottoja.

• kaktus

>
      Väitän,että juuri sosiaalivirkailijoiden vääryyksien takia paljon itsemurhia sattuu.<

Perustele.

• puhun

>
        Väitän,että juuri sosiaalivirkailijoiden vääryyksien takia paljon itsemurhia sattuu.<

Aiheettomat huostat,perättömät tahalliset kostosyytökset.Jo yksin näillä saadaan ihmiset masentumaan tarpeeksi ja ajautumaan itsetuhoon.
        "Syitä löytyy vaikka kuinka paljon"

Ylempänä näkyy että jotkut on alkanut syömälakkoon sossujen takia.

• turhia,,,
        puhun kirjoitti:

>

Aiheettomat huostat,perättömät tahalliset kostosyytökset.Jo yksin näillä saadaan ihmiset masentumaan tarpeeksi ja ajautumaan itsetuhoon.
        "Syitä löytyy vaikka kuinka paljon"

Ylempänä näkyy että jotkut on alkanut syömälakkoon sossujen takia.

kunta taputtaa käsiä, ei tarvitse ruokkia lakkolaisia, se on säästöä

• lakkolaiset
        turhia,,, kirjoitti:

kunta taputtaa käsiä, ei tarvitse ruokkia lakkolaisia, se on säästöä

missään vanhainkodissa asustavat, jotta rahaa säästyisi heidän aterioistaan.

• Anonyymi

lasisirut, Paula köhtävä itsemurha aallot eri maat kunta ja kaupunki koodi.
      Leijona puisto nyt me mennään Po

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan firma haastettiin käräjille

Seiska: Martinan firma haastettiin käräjille, taustalla outo rahasotku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      368
      2998
    2. Veriteko Kajaanissa.

Nuorta naista epäillään puukotuksesta. Väkivaltaisuus lisääntyy, eihän ole kauan kun kyse oli samanlaisesta teosta.
      Kajaani
      32
      2458
    3. Anna vihje jonka vain te tiedätte

Tällä näkyy olevan monia etsijöitä ja kaipaajia. Otetaan ketju jossa voi antaa vihjeen. Kirjoittakaa jotain mitä muut e
      Ikävä
      169
      2032
    4. Miksi haluat satuttaa

Sillä tiedolla ettet välittäisi minusta vaikka se ei ole totta. Silti tiedän että rakastat minua edelleen. Niinkuin sano
      Ikävä
      60
      1531
    5. Millaisiin naisiin miehet OIKEASTI hullaantuvat

Kerrotaanpa nyt muutamia tosiasioita, joita miehet eivät yleensä halua myöntää ja joihin naiset usein haluavat olla usko
      Sinkut
      183
      1202
    6. Taitaa olla kaikki ohi

Meidän väliltä.
      Ikävä
      95
      1103
    7. Olet kamalin ihminen mitä tiedän M

Toivottavasti ei ikinä nähdä enää.
      Ikävä
      68
      1059
    8. Mitä sanoisit jos uskaltaisin

Avautua IRL ihan oikeasti? Mietin keinoja siihen koska en vain enää jaksa että meidän välit jatkuu näin. Tiedän ettet ha
      Ikävä
      69
      979
    9. Mikä sai sut

Rakastumaan häneen ja miten pitkään siinä meni? Mikä nyt on tilanne?
      Ikävä
      67
      959
    10. Farmi Suomi: Ari Koivunen tekee "ongelmallisen" päätöksen eläimille - Lloyd Libiso kieltää jyrkästi!

Oho, heti “kriisiä” pukkaa Farmilla! Uusi kausi starttaa tv:ssä torstaina. Jaksaako Farmi Suomi kiinnostaa? Lue lisää,
      Tv-sarjat
      15
      916
    Aihe