Hei!
Luin Anna WAldenin Lapsikirjasta,että koliikki voisi johtua tästä:
Vauva on nälissään syntymän jälkeen,muttei yhdistä rintaa ja nälän helpotusta toisiinsa. Hän imee hetken ja alkaa sitten kiljua nälissään ja haukkoessaan ilmaa rinnalla,hän myös nielee sitä. Näin sitä menee vatsaan ja tulee kipuja sekä vatsa täytyy ilmalla eikä nälkä helpota:vauva nukahtaa hetkeksi,kunnes taas herää kiljuvaan nälkäänsä ja on ihan hädissään. Hän ei ymmärrä mikä auttaa.
Lapsi tulisi kapaloida ja rauhoittaa. Nosta lapsi rinnalle jo unessa,jolloin hänen imemisrefleksinsä toimii automaattisesti ja hän imee rauhassa jo ennenkuin herää kunnolla. Lasta on turha huudattaa rinnalla. Vain rauhallinen lapsi voi imeä. Jos muu ei auta,niin anna sen verran pulloa,että nälkä helpottaa ja sitten rintaa.
Lisäksi jos maitoa tuleekin liikaa,niin vauvasta voi tuntua,että hän tukehtuu. Tähän auttaa rinnan pumppaaminen ennen imetystä. Pumpatun maidon voi myös antaa pullosta ensin,jos lapsi ei muuten rauhoitu. Vauvalle on tärkeää,että pikku masu on täynnä. Vasta sitten hän ymmärtää muita asioita ja jaksaa muuta.
koliikista ajatuksia
ansutar31
1
847
Vastaukset
- ansutar31
Kannattaa kokeilla myös antikoliikkipulloa. Siis käyttää pelkästään sellaisia. Tavalliset pullot aiheuttaa ilmaa vatsaan ja se on sellaista "lurtsutusta" se imeminen ja maitokin on pelkkää vaahtoa. Fisher Pricen pullo on ollut mielestän hyvä. Pienimmällä tuttiosalla tietty.(niitä on 4 erikokoa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372363
- 561352
- 841313
Mies mä oon ihan helppo
Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...361276- 631191
Mies olen aika erakko nykyään
Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä39914Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?
Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.122798- 31751
Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas
Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi23606Skenaario
Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan58586