61% käyttää vapaita ohjelmia

c=3

Suomen Linux-käyttäjien yhdistyksen kyselyn mukaan jopa 61% kunnallisvaaliehdokkaista käyttää vapaita ohjelmia kotona ja työpaikalla, sekä pyrkii edistämään vapaiden ohjelmien käyttöä.

Vain 6% on sitä mieltä, että ohjelmien vapaus ei ole tärkeää, tai että vapaita ohjelmia ei ole saatavilla.

http://www.flug.fi/linuxhallintoon/kunta2008/vastaukset/


Ja kyllä, kyselyyn vastasivat muutkin kuin Kommunistisen puolueen edustajat.

14

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Wind-tiedottaja.

      Suomen Linux-käyttäjien yhdistyksen kyselyn mukaan...

    • että viiraa pahasti

      Säälittävää, kuvitteleeko nää ubunttunyypät ettei kansalaisilla ole suurempia huolia ja murheita kuin joku vitun lunuxin kanssa pelleily.

      Nörtti ulkona kuin lumiukko arkielämästä.
      http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22154.0
      nyyppä elää jossain puolipimeässä komerossa täysin arkielämästä vieraantuneena ainoat kaverit vanha tietokonerimpula ja bukinen ubuntu.

      Nolatkaa nyt ittenne oikein viimeisenpäälle, ristus että on päljää porukkaa.

      • Eli mielestäsi on ok maksaa massia ulkomaille, kun sen voisi pitää rajojen sisällä JA kehittää oman maan softan kehitystä?
        No tietenkin, liikuuhan se raha noinkin, mut kansantalouden kannalta PALJON huonompi vaihtoehto!


      • Kuulehan pelle, esimerkiksi minä olin tämän päivän ja olen huomisenkin tekemässä remonttia ostamaani omakotitaloon, en todellakaan nyhrää missään komerossa vaan paukutan Hiltin piikkaustaltalla kellarin betoniseiniä, kellarissa on muuten about 130 neliötä ja paljon ikkunoita ja valoja ettei sitäkään voi miksikään puolipimeäksi kopperoksi sanoa. Asunto tietenkin on siinä yläpuolella maanpinnan tasossa eli en aio asua siellä kellarissa.

        Ja käyttikset ovat ubuntu ja debian, kannattaa siis unohtaa moiset stereotypiat.


      • toi kaveri ole
        exergy kirjoitti:

        Kuulehan pelle, esimerkiksi minä olin tämän päivän ja olen huomisenkin tekemässä remonttia ostamaani omakotitaloon, en todellakaan nyhrää missään komerossa vaan paukutan Hiltin piikkaustaltalla kellarin betoniseiniä, kellarissa on muuten about 130 neliötä ja paljon ikkunoita ja valoja ettei sitäkään voi miksikään puolipimeäksi kopperoksi sanoa. Asunto tietenkin on siinä yläpuolella maanpinnan tasossa eli en aio asua siellä kellarissa.

        Ja käyttikset ovat ubuntu ja debian, kannattaa siis unohtaa moiset stereotypiat.

        en ainakaa usko että olet sama joka vaalikiimassaan tommosia kirjottelee, on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana kuin joku vitun linux.


      • on!
        toi kaveri ole kirjoitti:

        en ainakaa usko että olet sama joka vaalikiimassaan tommosia kirjottelee, on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana kuin joku vitun linux.

        >...on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana...

        Niinhän sitä olisi mutta kun aika ja rahat menee jonkin h...etin windowsin örkintorjuntaan! ;)


      • sama se
        on! kirjoitti:

        >...on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana...

        Niinhän sitä olisi mutta kun aika ja rahat menee jonkin h...etin windowsin örkintorjuntaan! ;)

        Mitä valtuustoissa tehdään, vaikka pelaillaan tetristä ubunturääpäleellä ja apt-get install pimpelipom.


      • kuka siellä kellarissa elää?
        toi kaveri ole kirjoitti:

        en ainakaa usko että olet sama joka vaalikiimassaan tommosia kirjottelee, on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana kuin joku vitun linux.

        kuten laittaa lisää rahaa terveydenhuoltoon, kun erikoissairaanhoidon työtunneista menee 60-70% tiedonhallintaan järjestelmillä joissa potilastiedot ja laskutus ovat erillisiä, sairaanhoitopiirien järjestelmät ovat epäyhteensopivia yms... Se on tärkeetä et mihin laitetaan rahaa, mutta ei miten sitä käytetään? :)


      • asdfgfadsdf
        kuka siellä kellarissa elää? kirjoitti:

        kuten laittaa lisää rahaa terveydenhuoltoon, kun erikoissairaanhoidon työtunneista menee 60-70% tiedonhallintaan järjestelmillä joissa potilastiedot ja laskutus ovat erillisiä, sairaanhoitopiirien järjestelmät ovat epäyhteensopivia yms... Se on tärkeetä et mihin laitetaan rahaa, mutta ei miten sitä käytetään? :)

        anteeksi... sairaanhoitopiirit meni väärään kohtaan. Sairaanhoitopiireissä meinaan voidaan tallentaa potilaista eri tietojakin.


      • tulee?
        exergy kirjoitti:

        Kuulehan pelle, esimerkiksi minä olin tämän päivän ja olen huomisenkin tekemässä remonttia ostamaani omakotitaloon, en todellakaan nyhrää missään komerossa vaan paukutan Hiltin piikkaustaltalla kellarin betoniseiniä, kellarissa on muuten about 130 neliötä ja paljon ikkunoita ja valoja ettei sitäkään voi miksikään puolipimeäksi kopperoksi sanoa. Asunto tietenkin on siinä yläpuolella maanpinnan tasossa eli en aio asua siellä kellarissa.

        Ja käyttikset ovat ubuntu ja debian, kannattaa siis unohtaa moiset stereotypiat.

        tuleeko kellariin serveri-huone?


      • ........

        ...laajemminkin jos ihminen mieltyy avoimeen lähdekoodiin tai linuxiin. Sellaiset ihmiset osaavat katsoa maailmaa omin silmin ja laajalla perspektiivillä. haluavat olla arkensa herroja eivätkä auktoriteettien marionetnukkeja. Oli poliittinen suuntaus mikä tahansa edustavat he vasemmistonsa/oikeistonsa parasta ryhmää.


      • tulee? kirjoitti:

        tuleeko kellariin serveri-huone?

        Kellariin tulee yksi asuinhuone lisää ja oma työhuoneeni jossa on kyllä tietokoneita mutta ei ole mikään serverihuone sekä ilma-vesi-lämpöpumpun varaaja jonka lauhdutinkierukan rakentelen olemassa olevaan 1000 litran lämminvesivaraajaan.

        Asuinhuoneen sisäeristys on vielä mietinnän alla, ilmeisesti 30mm styrox polyuretaanilla seinään liimattuna, päälle koolaus teräsnaulalla sekä sopivaa levyä. Ulkoeristys tehdään ensi kesänä kun salaojat menee uusiksi. Hommaa kyllä riittää.


      • exergy kirjoitti:

        Kellariin tulee yksi asuinhuone lisää ja oma työhuoneeni jossa on kyllä tietokoneita mutta ei ole mikään serverihuone sekä ilma-vesi-lämpöpumpun varaaja jonka lauhdutinkierukan rakentelen olemassa olevaan 1000 litran lämminvesivaraajaan.

        Asuinhuoneen sisäeristys on vielä mietinnän alla, ilmeisesti 30mm styrox polyuretaanilla seinään liimattuna, päälle koolaus teräsnaulalla sekä sopivaa levyä. Ulkoeristys tehdään ensi kesänä kun salaojat menee uusiksi. Hommaa kyllä riittää.

        Itse asiassa läpitalon olevaan isoon tilaan tulee yksi asuinhuone vierashuone kevyellä väliseinällä erotettuna.


      • miten se menee
        ........ kirjoitti:

        ...laajemminkin jos ihminen mieltyy avoimeen lähdekoodiin tai linuxiin. Sellaiset ihmiset osaavat katsoa maailmaa omin silmin ja laajalla perspektiivillä. haluavat olla arkensa herroja eivätkä auktoriteettien marionetnukkeja. Oli poliittinen suuntaus mikä tahansa edustavat he vasemmistonsa/oikeistonsa parasta ryhmää.

        samanlainen marionetti oot linuxisi kanssakin otat vastaan sen mitä tarjolla on ja tyydyt siihen kaikesta itsepetoksestasi huolimatta että muka olet oma herrasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe