Suomen Linux-käyttäjien yhdistyksen kyselyn mukaan jopa 61% kunnallisvaaliehdokkaista käyttää vapaita ohjelmia kotona ja työpaikalla, sekä pyrkii edistämään vapaiden ohjelmien käyttöä.
Vain 6% on sitä mieltä, että ohjelmien vapaus ei ole tärkeää, tai että vapaita ohjelmia ei ole saatavilla.
http://www.flug.fi/linuxhallintoon/kunta2008/vastaukset/
Ja kyllä, kyselyyn vastasivat muutkin kuin Kommunistisen puolueen edustajat.
61% käyttää vapaita ohjelmia
14
643
Vastaukset
- Wind-tiedottaja.
Suomen Linux-käyttäjien yhdistyksen kyselyn mukaan...
- että viiraa pahasti
Säälittävää, kuvitteleeko nää ubunttunyypät ettei kansalaisilla ole suurempia huolia ja murheita kuin joku vitun lunuxin kanssa pelleily.
Nörtti ulkona kuin lumiukko arkielämästä.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22154.0
nyyppä elää jossain puolipimeässä komerossa täysin arkielämästä vieraantuneena ainoat kaverit vanha tietokonerimpula ja bukinen ubuntu.
Nolatkaa nyt ittenne oikein viimeisenpäälle, ristus että on päljää porukkaa.Eli mielestäsi on ok maksaa massia ulkomaille, kun sen voisi pitää rajojen sisällä JA kehittää oman maan softan kehitystä?
No tietenkin, liikuuhan se raha noinkin, mut kansantalouden kannalta PALJON huonompi vaihtoehto!Kuulehan pelle, esimerkiksi minä olin tämän päivän ja olen huomisenkin tekemässä remonttia ostamaani omakotitaloon, en todellakaan nyhrää missään komerossa vaan paukutan Hiltin piikkaustaltalla kellarin betoniseiniä, kellarissa on muuten about 130 neliötä ja paljon ikkunoita ja valoja ettei sitäkään voi miksikään puolipimeäksi kopperoksi sanoa. Asunto tietenkin on siinä yläpuolella maanpinnan tasossa eli en aio asua siellä kellarissa.
Ja käyttikset ovat ubuntu ja debian, kannattaa siis unohtaa moiset stereotypiat.- toi kaveri ole
exergy kirjoitti:
Kuulehan pelle, esimerkiksi minä olin tämän päivän ja olen huomisenkin tekemässä remonttia ostamaani omakotitaloon, en todellakaan nyhrää missään komerossa vaan paukutan Hiltin piikkaustaltalla kellarin betoniseiniä, kellarissa on muuten about 130 neliötä ja paljon ikkunoita ja valoja ettei sitäkään voi miksikään puolipimeäksi kopperoksi sanoa. Asunto tietenkin on siinä yläpuolella maanpinnan tasossa eli en aio asua siellä kellarissa.
Ja käyttikset ovat ubuntu ja debian, kannattaa siis unohtaa moiset stereotypiat.en ainakaa usko että olet sama joka vaalikiimassaan tommosia kirjottelee, on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana kuin joku vitun linux.
- on!
toi kaveri ole kirjoitti:
en ainakaa usko että olet sama joka vaalikiimassaan tommosia kirjottelee, on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana kuin joku vitun linux.
>...on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana...
Niinhän sitä olisi mutta kun aika ja rahat menee jonkin h...etin windowsin örkintorjuntaan! ;) - sama se
on! kirjoitti:
>...on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana...
Niinhän sitä olisi mutta kun aika ja rahat menee jonkin h...etin windowsin örkintorjuntaan! ;)Mitä valtuustoissa tehdään, vaikka pelaillaan tetristä ubunturääpäleellä ja apt-get install pimpelipom.
- kuka siellä kellarissa elää?
toi kaveri ole kirjoitti:
en ainakaa usko että olet sama joka vaalikiimassaan tommosia kirjottelee, on sitä ihmisillä tärkämpiäkin asioita hoidettavana kuin joku vitun linux.
kuten laittaa lisää rahaa terveydenhuoltoon, kun erikoissairaanhoidon työtunneista menee 60-70% tiedonhallintaan järjestelmillä joissa potilastiedot ja laskutus ovat erillisiä, sairaanhoitopiirien järjestelmät ovat epäyhteensopivia yms... Se on tärkeetä et mihin laitetaan rahaa, mutta ei miten sitä käytetään? :)
- asdfgfadsdf
kuka siellä kellarissa elää? kirjoitti:
kuten laittaa lisää rahaa terveydenhuoltoon, kun erikoissairaanhoidon työtunneista menee 60-70% tiedonhallintaan järjestelmillä joissa potilastiedot ja laskutus ovat erillisiä, sairaanhoitopiirien järjestelmät ovat epäyhteensopivia yms... Se on tärkeetä et mihin laitetaan rahaa, mutta ei miten sitä käytetään? :)
anteeksi... sairaanhoitopiirit meni väärään kohtaan. Sairaanhoitopiireissä meinaan voidaan tallentaa potilaista eri tietojakin.
- tulee?
exergy kirjoitti:
Kuulehan pelle, esimerkiksi minä olin tämän päivän ja olen huomisenkin tekemässä remonttia ostamaani omakotitaloon, en todellakaan nyhrää missään komerossa vaan paukutan Hiltin piikkaustaltalla kellarin betoniseiniä, kellarissa on muuten about 130 neliötä ja paljon ikkunoita ja valoja ettei sitäkään voi miksikään puolipimeäksi kopperoksi sanoa. Asunto tietenkin on siinä yläpuolella maanpinnan tasossa eli en aio asua siellä kellarissa.
Ja käyttikset ovat ubuntu ja debian, kannattaa siis unohtaa moiset stereotypiat.tuleeko kellariin serveri-huone?
- ........
...laajemminkin jos ihminen mieltyy avoimeen lähdekoodiin tai linuxiin. Sellaiset ihmiset osaavat katsoa maailmaa omin silmin ja laajalla perspektiivillä. haluavat olla arkensa herroja eivätkä auktoriteettien marionetnukkeja. Oli poliittinen suuntaus mikä tahansa edustavat he vasemmistonsa/oikeistonsa parasta ryhmää.
tulee? kirjoitti:
tuleeko kellariin serveri-huone?
Kellariin tulee yksi asuinhuone lisää ja oma työhuoneeni jossa on kyllä tietokoneita mutta ei ole mikään serverihuone sekä ilma-vesi-lämpöpumpun varaaja jonka lauhdutinkierukan rakentelen olemassa olevaan 1000 litran lämminvesivaraajaan.
Asuinhuoneen sisäeristys on vielä mietinnän alla, ilmeisesti 30mm styrox polyuretaanilla seinään liimattuna, päälle koolaus teräsnaulalla sekä sopivaa levyä. Ulkoeristys tehdään ensi kesänä kun salaojat menee uusiksi. Hommaa kyllä riittää.exergy kirjoitti:
Kellariin tulee yksi asuinhuone lisää ja oma työhuoneeni jossa on kyllä tietokoneita mutta ei ole mikään serverihuone sekä ilma-vesi-lämpöpumpun varaaja jonka lauhdutinkierukan rakentelen olemassa olevaan 1000 litran lämminvesivaraajaan.
Asuinhuoneen sisäeristys on vielä mietinnän alla, ilmeisesti 30mm styrox polyuretaanilla seinään liimattuna, päälle koolaus teräsnaulalla sekä sopivaa levyä. Ulkoeristys tehdään ensi kesänä kun salaojat menee uusiksi. Hommaa kyllä riittää.Itse asiassa läpitalon olevaan isoon tilaan tulee yksi asuinhuone vierashuone kevyellä väliseinällä erotettuna.
- miten se menee
........ kirjoitti:
...laajemminkin jos ihminen mieltyy avoimeen lähdekoodiin tai linuxiin. Sellaiset ihmiset osaavat katsoa maailmaa omin silmin ja laajalla perspektiivillä. haluavat olla arkensa herroja eivätkä auktoriteettien marionetnukkeja. Oli poliittinen suuntaus mikä tahansa edustavat he vasemmistonsa/oikeistonsa parasta ryhmää.
samanlainen marionetti oot linuxisi kanssakin otat vastaan sen mitä tarjolla on ja tyydyt siihen kaikesta itsepetoksestasi huolimatta että muka olet oma herrasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723289
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272343Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311851Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja241281Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101187