Riina Hänninen ja Poliisi

Järki käteen, myös kansalaiset

Vaikken tunne itse tapausta täysin niin pakko kertoa oma mielipide.
Onko viranomaisilla ja pelokkailla ihmisillä mennyt elämä niin vainoharhaiseksi näiden kouluammuntojen takia, kuten USAssa WTC-iskujen jälkeen ?
Poliisilla ei muutenkaan tunnu olevan hommat hallussa, otetaan se helpoin tapa ratkaista asioita.
Jonkun perusteettoman ilmiannon takia viedään henkilö kuulusteluun. Oliko hänellä edes asetta?
- Ei tietenkään...?
Varmasti profiili olisi ollut poliisin mieleen: nuori ja masentunut opiskelija,
suuri potentiaalinen uhka ja pillit ulvoen paskalakit menevät tekemään urotöitä, voin vain mielessäni kuvitella...!!!!
Tuntuu siltä ettei poliisilla ole edes halua ja motivaatiota ajatella pidemmän päälle vaan he tuhlaavat aikaansa ja tekevät siten aiheettomia pidätyksiä.
Lisää järjenkäyttöä myös polliiseilta.
Uskaltaako enää yleisellä alueella puhua tiettyjä sanoja ja joku tolvana on heti ilmoittamassa poliisille...
Sana on vapaa TÄÄLLÄKIN, mutta ei pelätä sitä että poliisit on kohta ovikelloa soittelemassa !

17

4370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muggless

      ei kyllä tainnut poliisit juuri ovikelloa soitella.

    • kantaa...

      Vaikkakin oli aika outo tapaus, ymmärrän poliisin herkkyyden toimia tällä hetkellä aika pienestäkin syystä, MUTTA pitikö tuo nyt lehteen laittaa? Nyt kaikille ketä jostain syystä inhoat, on aika helppo tehdä hieman kiusaa! Kuinkahan moni alkaa "käräyttämään" kavereitaan tuon jutun takia? Ja poliisi saapuu pillit päällä pihhaan... ;o)

      • Riina Hänninen

        Tosiaan, itsekkin tuli mieleen että tässä nyt oiva työkalu kun vihaat ihmistä ja satut tietämään hänellä esim. mielenterveysdiagnoosin keksi vaan lause niin johan viedään ja elämä laitetaan pilalle perusturvan kannalta.

        Ajattelen vaan esim.koulukiusattuja,ujoja hiljaisia ihmisiä "outoja", olen saanut viestejä ihmiseltä jotka kertovat esim. lapsia viety koulusta puvut päällä. Ja sekö ei leimaa ja pilaa elämää loppuiäksi?
        Olen aikuinen ja elän nyt pelon kanssa.

        Niin kuin poliisi sanoi, en sovi profiilin ollenkaan, olen nainen, minulla on avomies vaikka olenkin jo 18 vuotiaana diagnosoitu maanidepressiivinen sairauteni ei vaikuta elämääni muuten kuin että syön lääkkeitä.
        Olen hyvin avoin ja sosiaalinen ihminen, ainut "virheeni" on että olen kiinnostunut yhteiskunnan epäkohdista ja niiden tutkimisesta.
        Kuulun oppilaskuntaan ja koko pieni koulumme tuntee minut ja sisältää myös rakkaimmat ystäväni muutenkin kaikki ovat ystäviäni.
        Oppilaat,lukuisat ystäväni,taiteilijatoverit ja läheiseni ovat puolellani...Asemani on aivan eri kuin ahdistuneen 14-vuotiaan.

        On sairasta että kulttuuritoimittajakin sanoo että taiteilijaa pitäisi saada kuulustella vain töidensä perusteella jotka eivät edes yllytä väkivaltaan.
        Luulin että yllyttäminen väkivaltaan on rikos ei siitä puhuminen ja sen analyyttinen pohdiskelu.

        Voi sanoa että "vain pientä harmia" Minut on uhrattu yksilönä, minun perusturvani viety ja usko sananvapauteen sitä ei selitetä millään "yhteisen hyvän nimessä".
        SYYTTÖMIÄ IHMISIÄ EI UHRATA KUTEN AMERIKASSA VANKILAAN YHTEISEN HYVÄN NIMESSÄ.

        terveisin, Riina Hänninen


      • kaljataiteilija
        Riina Hänninen kirjoitti:

        Tosiaan, itsekkin tuli mieleen että tässä nyt oiva työkalu kun vihaat ihmistä ja satut tietämään hänellä esim. mielenterveysdiagnoosin keksi vaan lause niin johan viedään ja elämä laitetaan pilalle perusturvan kannalta.

        Ajattelen vaan esim.koulukiusattuja,ujoja hiljaisia ihmisiä "outoja", olen saanut viestejä ihmiseltä jotka kertovat esim. lapsia viety koulusta puvut päällä. Ja sekö ei leimaa ja pilaa elämää loppuiäksi?
        Olen aikuinen ja elän nyt pelon kanssa.

        Niin kuin poliisi sanoi, en sovi profiilin ollenkaan, olen nainen, minulla on avomies vaikka olenkin jo 18 vuotiaana diagnosoitu maanidepressiivinen sairauteni ei vaikuta elämääni muuten kuin että syön lääkkeitä.
        Olen hyvin avoin ja sosiaalinen ihminen, ainut "virheeni" on että olen kiinnostunut yhteiskunnan epäkohdista ja niiden tutkimisesta.
        Kuulun oppilaskuntaan ja koko pieni koulumme tuntee minut ja sisältää myös rakkaimmat ystäväni muutenkin kaikki ovat ystäviäni.
        Oppilaat,lukuisat ystäväni,taiteilijatoverit ja läheiseni ovat puolellani...Asemani on aivan eri kuin ahdistuneen 14-vuotiaan.

        On sairasta että kulttuuritoimittajakin sanoo että taiteilijaa pitäisi saada kuulustella vain töidensä perusteella jotka eivät edes yllytä väkivaltaan.
        Luulin että yllyttäminen väkivaltaan on rikos ei siitä puhuminen ja sen analyyttinen pohdiskelu.

        Voi sanoa että "vain pientä harmia" Minut on uhrattu yksilönä, minun perusturvani viety ja usko sananvapauteen sitä ei selitetä millään "yhteisen hyvän nimessä".
        SYYTTÖMIÄ IHMISIÄ EI UHRATA KUTEN AMERIKASSA VANKILAAN YHTEISEN HYVÄN NIMESSÄ.

        terveisin, Riina Hänninen

        Ei liity suoranaisesti koulukiusaamiseen tai kouluammuskeluihin ,mutta tämä menee ihan naurettaviin mittasuhteisiin ,kun poliisi voi pidättää henkilön sillä perusteella että esim. minä puhuisin yleisellä alueella vaikkapa lännenelokuvista, ampumisesta taikka rikoselokuvista -
        No sitten joku kaikkea elämää pelkäävä pumpulissa elänyt arkajalka ottaa tai kuulee sanoja ilman asiayhteyksiä ymmärtämättä tai kuulematta ja soittaa sinivuokot.
        Poliisilla tulee olemaan aika paljon hakuammuntaa sananvapauden tiimoilta ellei sitten kielletä kaikki puhuminen...
        HYS HYS....!


      • Jessus Kirjastosetä
        Riina Hänninen kirjoitti:

        Tosiaan, itsekkin tuli mieleen että tässä nyt oiva työkalu kun vihaat ihmistä ja satut tietämään hänellä esim. mielenterveysdiagnoosin keksi vaan lause niin johan viedään ja elämä laitetaan pilalle perusturvan kannalta.

        Ajattelen vaan esim.koulukiusattuja,ujoja hiljaisia ihmisiä "outoja", olen saanut viestejä ihmiseltä jotka kertovat esim. lapsia viety koulusta puvut päällä. Ja sekö ei leimaa ja pilaa elämää loppuiäksi?
        Olen aikuinen ja elän nyt pelon kanssa.

        Niin kuin poliisi sanoi, en sovi profiilin ollenkaan, olen nainen, minulla on avomies vaikka olenkin jo 18 vuotiaana diagnosoitu maanidepressiivinen sairauteni ei vaikuta elämääni muuten kuin että syön lääkkeitä.
        Olen hyvin avoin ja sosiaalinen ihminen, ainut "virheeni" on että olen kiinnostunut yhteiskunnan epäkohdista ja niiden tutkimisesta.
        Kuulun oppilaskuntaan ja koko pieni koulumme tuntee minut ja sisältää myös rakkaimmat ystäväni muutenkin kaikki ovat ystäviäni.
        Oppilaat,lukuisat ystäväni,taiteilijatoverit ja läheiseni ovat puolellani...Asemani on aivan eri kuin ahdistuneen 14-vuotiaan.

        On sairasta että kulttuuritoimittajakin sanoo että taiteilijaa pitäisi saada kuulustella vain töidensä perusteella jotka eivät edes yllytä väkivaltaan.
        Luulin että yllyttäminen väkivaltaan on rikos ei siitä puhuminen ja sen analyyttinen pohdiskelu.

        Voi sanoa että "vain pientä harmia" Minut on uhrattu yksilönä, minun perusturvani viety ja usko sananvapauteen sitä ei selitetä millään "yhteisen hyvän nimessä".
        SYYTTÖMIÄ IHMISIÄ EI UHRATA KUTEN AMERIKASSA VANKILAAN YHTEISEN HYVÄN NIMESSÄ.

        terveisin, Riina Hänninen

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Teemu_Mäki

        Kyllä taiteilijoiden parissa hyväksytään diversiteettiä ja jopa rikosrekisteri, jotta ovat mielenkiintoisia.

        En tiedä, miten Etelä-Suomen Sanomien toimitus arvioisi esimerkiksi Teemu Mäen.

        On tosiaan niin, että moni - ehkä noin 300 000 Suomessa - syö rauhoittavia lääkkeitä, koska pillereiden myyminen on halvempaa kuin rauhoittelu. KELA tukee ko. toimintaa.

        Lahdessahan on mm. heiluttu vasaralla Päijät-Hämeen työvoimatoimistossa ja kirveellä Sampo Pankissa (Danske) Aleksanterinkadulla ja Lahti on Rogues Gallery kotipaikka.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Rogues_Gallery

        Lahti on siis Iltalehdelle, Ilta-Sanomalle ja Seiskalle edelleen "Suomen Chicago" ja poliisipäällikkö ei saa laiminlyöntiä niin helposti anteeksi mediassa kuin turvallisella maaseudulla Kauhajoella tai Helsingissä, jossa on "kaikenlaista porukkaa".

        Nyt ei pitäisi siis masentua lisää, vaan todeta, että lääkkeiden syöjiä on Suomessa yhtä paljon kuin saunoja tai kesämökkejä, mitä tulee mielialoihin.

        Etelä-Suomen Sanomat "teki jutun" niin kuin "mielenkiintoisen" lehden tuleekin. Tosin Etelä-Suomen Sanomat alkaa lähestyä muinoista Uutta Lahtea silloin kun Kari "Nasty" Naskinen oli remmissä.

        Cheer-up Riina! Olet parhaasi tehnyt Lahden kouluampumistietoisuuden parantamiseksi. Lahti on sen kokoinen alue, että riski on olemassa koululaitoksissa, joten ehkä ymmärtämystä myös poliisille ylireagoinnissa.

        Suomen on vaikea ottaa lyhyen ajan sisällä enää kolmatta kouluampumista ja seuraavaa 10 kuollutta, koska kouluissa ei ole tehty mitään asian hyväksi - eikä tehdä.


      • S.V.
        Riina Hänninen kirjoitti:

        Tosiaan, itsekkin tuli mieleen että tässä nyt oiva työkalu kun vihaat ihmistä ja satut tietämään hänellä esim. mielenterveysdiagnoosin keksi vaan lause niin johan viedään ja elämä laitetaan pilalle perusturvan kannalta.

        Ajattelen vaan esim.koulukiusattuja,ujoja hiljaisia ihmisiä "outoja", olen saanut viestejä ihmiseltä jotka kertovat esim. lapsia viety koulusta puvut päällä. Ja sekö ei leimaa ja pilaa elämää loppuiäksi?
        Olen aikuinen ja elän nyt pelon kanssa.

        Niin kuin poliisi sanoi, en sovi profiilin ollenkaan, olen nainen, minulla on avomies vaikka olenkin jo 18 vuotiaana diagnosoitu maanidepressiivinen sairauteni ei vaikuta elämääni muuten kuin että syön lääkkeitä.
        Olen hyvin avoin ja sosiaalinen ihminen, ainut "virheeni" on että olen kiinnostunut yhteiskunnan epäkohdista ja niiden tutkimisesta.
        Kuulun oppilaskuntaan ja koko pieni koulumme tuntee minut ja sisältää myös rakkaimmat ystäväni muutenkin kaikki ovat ystäviäni.
        Oppilaat,lukuisat ystäväni,taiteilijatoverit ja läheiseni ovat puolellani...Asemani on aivan eri kuin ahdistuneen 14-vuotiaan.

        On sairasta että kulttuuritoimittajakin sanoo että taiteilijaa pitäisi saada kuulustella vain töidensä perusteella jotka eivät edes yllytä väkivaltaan.
        Luulin että yllyttäminen väkivaltaan on rikos ei siitä puhuminen ja sen analyyttinen pohdiskelu.

        Voi sanoa että "vain pientä harmia" Minut on uhrattu yksilönä, minun perusturvani viety ja usko sananvapauteen sitä ei selitetä millään "yhteisen hyvän nimessä".
        SYYTTÖMIÄ IHMISIÄ EI UHRATA KUTEN AMERIKASSA VANKILAAN YHTEISEN HYVÄN NIMESSÄ.

        terveisin, Riina Hänninen

        Hei,
        minusta poliisi toimi asiallisesti. Tätähän me suomalaiset juuri haluamme, että riskitekijöihin puututaan. Eihän missään ratsiassa kaikki jää kiinni. Esim. jos puhallutetaan autoilijoita niin sieltä joukosta sitten jää kiinni ne jotka oikeasti voivat olla riski liikenteessä, eli se humalainen kuski. Tällaisessa tapauksessa poliisi sai ilmoituksen epäilyttävästä ihmisestä joka SAATTAISI TAI MAHDOLLISESTI VOISI olla väkivaltainen. Häntä ei käsittääkseni pidätetty vaan haettiin kuulusteluihin. KOkemus ei varmasti ole miellyttävä, mutta tällaisessa tilanteessa mikä meillä nyt on päällä niin pakkohan tässä on virkavallan alkaa toimia ja reagoida. Minusta Hänninen on nyt saanut "puhtaat paperit" ja hänen pitäisi päin vastoin tuntea olonsa entistä turvallisemmaksi eikä päinvastoin !! Etlarin mielipidepalstalle hän kirjoitti, että jos olis kysytty avomieheltä, niin hän olisi kyllä osannut sanoa, ettei mitään vaaraa ole. Näinhän todennäköisesti olisi Saaren ja Jokelan tyypinkin läheiset vastanneet... vaan mitenkäs kävikään...
        Järki käteen Hänninen ja kaikki tulevat kuulusteltavaksi haettavat. Poliisi tekee sitä työtä mitä me kaikki haluamme heidän tekevän !


      • maragg
        Riina Hänninen kirjoitti:

        Tosiaan, itsekkin tuli mieleen että tässä nyt oiva työkalu kun vihaat ihmistä ja satut tietämään hänellä esim. mielenterveysdiagnoosin keksi vaan lause niin johan viedään ja elämä laitetaan pilalle perusturvan kannalta.

        Ajattelen vaan esim.koulukiusattuja,ujoja hiljaisia ihmisiä "outoja", olen saanut viestejä ihmiseltä jotka kertovat esim. lapsia viety koulusta puvut päällä. Ja sekö ei leimaa ja pilaa elämää loppuiäksi?
        Olen aikuinen ja elän nyt pelon kanssa.

        Niin kuin poliisi sanoi, en sovi profiilin ollenkaan, olen nainen, minulla on avomies vaikka olenkin jo 18 vuotiaana diagnosoitu maanidepressiivinen sairauteni ei vaikuta elämääni muuten kuin että syön lääkkeitä.
        Olen hyvin avoin ja sosiaalinen ihminen, ainut "virheeni" on että olen kiinnostunut yhteiskunnan epäkohdista ja niiden tutkimisesta.
        Kuulun oppilaskuntaan ja koko pieni koulumme tuntee minut ja sisältää myös rakkaimmat ystäväni muutenkin kaikki ovat ystäviäni.
        Oppilaat,lukuisat ystäväni,taiteilijatoverit ja läheiseni ovat puolellani...Asemani on aivan eri kuin ahdistuneen 14-vuotiaan.

        On sairasta että kulttuuritoimittajakin sanoo että taiteilijaa pitäisi saada kuulustella vain töidensä perusteella jotka eivät edes yllytä väkivaltaan.
        Luulin että yllyttäminen väkivaltaan on rikos ei siitä puhuminen ja sen analyyttinen pohdiskelu.

        Voi sanoa että "vain pientä harmia" Minut on uhrattu yksilönä, minun perusturvani viety ja usko sananvapauteen sitä ei selitetä millään "yhteisen hyvän nimessä".
        SYYTTÖMIÄ IHMISIÄ EI UHRATA KUTEN AMERIKASSA VANKILAAN YHTEISEN HYVÄN NIMESSÄ.

        terveisin, Riina Hänninen

        Jotenkin arvasin, että tämän toisen kouluampumisen jälkeen tapahtuisi juurikin se, että massasta eroavia ihmisiä aletaan vainoamaan joko silkasta ymmärtämättömyydestä tai sitten tarkoituksella oman edun saavuttamiseksi toisen kustannuksella. Tällainen "vaarallisen yksilön" leima on nimittäin kantajalleen todella raskas vaikka jälkeenpäin nähtäisiinkin että virhe on tapahtunut.

        Olen todella pahoillani puolestasi ja onnekas sikäli, että olen kouluni käynyt, sillä paskaa olisi takuuvarmasti satanut niskaan minullekin.


    • bobby II

      ... jos jotain olisikin tapahtunut. Taas olisit saanut syyn haukkua poliisia. Vilkaisehan taiteilija Hännisen teoksia ja kerro sitten uudestaan mielipiteesi asiasta.

      • asdfefefefe

        Voi herranen aika mitä paskanjauhantaa.
        Kohta mennään siihen että zombie-leffat täytyy ostaa tiskin alta????


    • Jessus Kirjastosetä

      Olisi saanut naiskomisario Kauhajoella reagoida maanantaina yli myös Matti Saarisen osalta.

    • Pykäläinen
      • Lotta Lundgren

        Oppilaitoksia ei saa eikä pidä uhkailla.

        Luimpa tässä kotikulman lehdessä sellaisesta uhkailusta, jossa yhtä oppilasta koulutoverit pakottivat varastamaan kaupasta sanomalla: me tapetaan sut ellet... Tällainen uhkailu on edelleen sallittua?


    • toisin todistetaan

      Ei kenenkään tarvitse sanomisiaan pelätä. Jos on puhtaat jauhot pussissa niin jutustelu poliisin kanssa jää hyvin lyhyeen ja se ei kenekään mainetta pahenna jos poliisilaitoksella piipahtaa. Suosittelisin sen sijaan lukemaan linkin takana olevan jutun ja ajattelemaan Hännisenkin tapausta uudelleen. Hännisellä puhtaat jauhot, kyseisellä kaverilla ei. Olisiko tänään tuonkin uutisen paikalla ollut surullinen ampumistapaus jostain päin Suomea jollei poliisi tekisi töitä jotka sille kuuluu ?

      • Potras

        Esitutkintalain 10 §:n 1 momentin mukaan asianosaisella on oikeus käyttää esitutkinnassa,kuten kuulustelussa, avustajaa. Poliisi haki Riinan kuulusteluihin etukäteen ilmoittamatta tai kutsua toimittamatta. Missä välissä Riinalla oli mahdollisuus hankkia avustaja kuulusteluihin?


      • 1
        Potras kirjoitti:

        Esitutkintalain 10 §:n 1 momentin mukaan asianosaisella on oikeus käyttää esitutkinnassa,kuten kuulustelussa, avustajaa. Poliisi haki Riinan kuulusteluihin etukäteen ilmoittamatta tai kutsua toimittamatta. Missä välissä Riinalla oli mahdollisuus hankkia avustaja kuulusteluihin?

        Paskalakit toimivat aina näin. Olen itsekin joutunut tilanteeseen jossa olisin halunnut avustajan mukaani kuulusteluihin ja tiesimme sen olevan sallittua. Poliisi kuitenkin käyttäytyi hyvin kyynisesti ja hätytteli avustajani pois. Tämä ei ole siis sellainen oikeus jota raivoamatta saa käyttää. No arvatkaapa uskalsinko tilanteessa ruveta kovaan ääneen oikeuksiani vaatimaan? No en todellakaan vaan häntä koipien välissä astelin huoneeseen yksin, kuulustelijan armoilla siinä ollaan. Huono käyttäytyminen olisi voinut vaikuttaa kuulustelijan mielipiteisiin.

        Niin luotettavia on poliisit!


    • 1234mners

      Poliisitv:n lähetyksessä vilahtivat Riina Hännisen teokset: eräs niistä näytti suuresti Medusalta joka taas on taiteessa kauan esiintynyt fiktiivinen hahmo.

      (Medusa (kr. Μέδουσα) oli kreikkalaisessa tarustossa hirviömäinen naispuolinen olento gorgo, joka katseellaan pystyi muuttamaan ihmisen kiveksi. ...)


      Että silleen, taidekoulun opettajalla saattoi olla pahasti sisäisiä pelkotiloja, tai liian vähän tuntemusta taiteesta. Jos kaikki
      groteskejakin teoksia tehneet täytyisi pidättää
      ei poliisi muuta ehtisikään.

      Olen samaa mieltä siitä että ko. koulun päättäjien pitäisi ottaa asia koulussa julkisesti puheeksi Kaikkien asianosaisten läsnäollessa. on huomioitava että oppilaille
      saattaa muuten tulla tunne että Avoimuus ei ko. koulussa ole sallittua. koska opettaja saattaa
      lähettää poliisit perään, vain jos hänestä siltä tuntuu tai että opettaja ei pidä oppilaasta.

      Riina Hänniselle luomisvoimaa jatkossakin.

      -peace-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe