Miten teddä?

567102

Moi!!
Mitenkä hamsterille voi itse tehdä riipumaton??
voiko siihen käyttää esim. tyynyliinoja?
Mitenkä itse olette tehneet??

3

311

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sanmira

En tiedä, miten paljon hamsut riippareista välittävät noin niinkuin yleisesti. Omalle kokeilin huvikseni aikanaan pienen tehdä, kyllä se sitä välillä käytti, mutta lähinnä kivutakseen jonnekin muualle. Ei siis lepinyt siinä, niinkuin esim. rotat tekevät.

Mutta, mikäpä estäisi kokeilemasta. Tee se jostain luonnonkuitukankaasta, eli esim. juuri puuvillaisesta tyynyliinan palasesta. Pistä kiinni häkin kattoon hakaneuloilla, rautalangalla tai ompele kulmiin kiinnitysnarut. Katso vain tarkkaan, että hakaneulat pysyvät varmasti kiinni tai ettei rautalangan terävät päät sojota häkkiin.

• Mitenkä hamsterille voi itse tehdä riipumaton?
      - Ensin sinulla pitäisi olla kangasta. Kangas saa olla mitä tahansa, kunhan se ei ole helposti purkaantuvaa ja siinä ei ole käytetty paksua lankaa. Vanha villapaita ei siis esimerkiksi käy. Itse olen tehnyt riippumattoja paljon trikookankaasta. Hamsterit ovat pitäneet niistä enemmän kuin joustamattomista riippumatoista ja niissä hamsteri saa lisäksi lihastreeniä, kun pystyssä pysyminen vaatii lihastyötä. :)
      - Kun olet valinnut mieleisesi kankaan, mittaile ja leikkaa siitä sopivankokoinen pala. Isompi on aina parempi kuin pienempi.
      - Kiinnityksen voi tehdä monella erilaisella tavalla. Helpoin on varmaankin jättää leikkausvaiheessa kankaan jokaiseen kulmaan noin 5 sentin suikale, jotka sitten solmitaan lujasti häkkiin tai terraarioon. Voit myös ommella kulmiin lenkit tai narut tai ketjuttamalla pari hakaneulaa tai klemmaria. Tärkeää on, että kiinnitys on luja, ettei riippumatto yhtäkkiä romahda alas hamsterin painosta. Itse olen käyttänyt klemmareita ja suikaleita.

Riippuu hamsterista, miten paljon se pitää riippumatosta ja mihin se sitä käyttää. Minulla on ollut hamsteri, joka vain tuhosi riippumattoja sarjatyönä, hamsteri joka käytti sitä kakkapaikkana, hamsteri joka otti siinä joskus unia ja piti sitä muutenkin oleskelupaikkanaan. Jokunen hamsteri ei taas ole oikein ymmärtänyt riippumaton tarkoitusta, vaan on käyttänyt sitä vain päästäkseen paikasta A paikkaan B.

Vanha tyynyliina on ihan ok.

• mämä,ä,ää,ä,ä,ä,ä,,ämämämääm

Olen tehnyt. Se ei oli tehty vanhasta lakanasta, mutta se on tehtävä kestäväksi ja tukevaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      55
      1553
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1228
    4. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe