minkälainen ammatti

tietoa vailla

Moi ! Ajattelin kysellä moto- tai ajokonemiehen tai -naisen ammatista. Mikä siinä on kun täälläkin näitä viestejä lueskelin, niin melkein jokaisessa on jotakin negatiivista sanottavana mutta siksi se ihmetyttääkin miksi näin, vai onko se juuri toisinpäin että ammattina metsäkoneenkuljettaja onkin niin kiva ettei siitä paljon kannata huudella, ettei vaan muut innostuisi ja tulisi tyrkylle ja viemään työpaikkoja ?? keskustelua...

8

2270

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Luovuttu

Todista kuljetustyön mukavuudesta enkä usko lehdistöllä on väärä kuva viikottain lukee lehdissä kuljettajapulasta metsäkoneille ym ammattiliikenteeseen puhumattakaan tulevaisuuden ennustuksista.Työt ovat likaisia koneet pitää myös korjata ja ylitöitä ei palkassa ole.

• Rehellinen

Ihan mukava ammatti, jos löydät hyvän työnantajan.

Yleensä työnantajayritykset pieniä ja varattomia, joten palkanmaksukyvyssä suuria puutteita. Ts. eivät läheskään aina pysty suoriutumaan kaikista työnantajavelvotteistaan.

Lisäksi yrittäjien koulutustaso erittäinmatala, joten tuskin toivoa paremmasta...

• Huippuhienoilla

Koneilla,ja palkan edestä.

• pötyä
        Huippuhienoilla kirjoitti:

Koneilla,ja palkan edestä.

Jätkät ajelee jatkuvasti korjattavilla koneilla kympin tunti

• Prosessimies !!
        pötyä kirjoitti:

Jätkät ajelee jatkuvasti korjattavilla koneilla kympin tunti

Niinhän se on meilläkin.
        Terästeollisuudessa ajetaan prosessia,
        jatkuvassa 3 vuorossa,(4a 4i 4y 6vapaata)
        Meillä prosessi pelaa, päivystäjät(kone/
        sähkö)korjaa viat.
        Mekin ajamme korjattavilla koneilla,samalla
        kympin/tiima (netto)..

• timberjackin tunkki

ei se mitään herkkua ole. lähtöpalkka ei ole kummoinen ja muitakin hommia suomesta löytyy ainakin vielä =). ammattimaisesti johdetut ja ORGANISOIDUT yritykset ovat vähemmistö. mikä on ammattiliitto :O? jos työnantaja maksaa hyvälle hyvin niin voihan sitä tienata mutta niitä lisiä ei taida monelle tulla, likö edes olemassa? jos tulee paljon motteja ja vähän remonttia niin kyllä sitä pitäs työmaita löytyä. vähäisiin remontteihin pääsee konehommissa helposti jos on näppituntuma koneisiin mutta se työsaavutus.... joko onnistuu sulta tai sitten ei

Minä olen tehnyt vain ja ainoastaan vääriä koulutusvalintoja näin jälkeen päin tarkasteltuna ja niin on moni muukin. Mutta minkäs teet; fiilis on mikä on ja sillä mennään =)

• tietoa vailla

Aloittajana pistän tähän kommentin. Eihän nämä duunarin arjen askareet kovin herkkuja ole nykyiselläänkään, mutta mukana on rimpuiltava päivästä- ja lainaerästä toiseen. Onneksi olen saanut elämänvarrella kokeilla muutamaakin ammattia ja koulutuksia, jotka ovat olleet niinkuin sanoit vääriä valintoja, mutta niistähän sitä elämänkokemusta tulee. Nämä konehommat ovat kyllä jokseenkin tuttuja muttei metsäkonerintamalta. Ja onhan niitä ammatteja vielä muitakin kokeilematta ennenkuin vanhaksi tullaan joten kokeillaan ja hankitaan kokemusta ettei sitten tarvitse katua....

• Käpyselänalla

Tai sitten ei. Riippuu siitä kuka kysyy.
      Työ on itsenäistä, edellyttää nopeaa päätöksen tekoa, jne.
      Vain huippuyksilöt pärjäävät erinomaisesti. Toiset tulee toimeen hyvin.
      Osa karsiutuu heti alussa vähemmän haastaviin tehtäviin.
      Onko työ hyvä, vai huono, on täysin kiinni itsestäsi.
      Suomi elää metsästä, joten en pidä todennäköisenä väittämää, mikä on usein esitetty, että työnantajat ovat: tyhmiä, ahneita, pers,aukisia, hankalia, jne muuten pahoja.
      Jos näin olisi, olisi Suomi pysähtynyt ja aikoja sitten.
      olen repinyt leipäni metsästä yli kehitysmaan asukkaan keskiverto elinajan, enkä vieläkään päivääkään vaihtaisi pois. Joskus on satanut, räntääkin, mutta on aurinkokin paistanut, päivääkin on jatkettu, jos on ollut hyvä tuuri, on kuutamo valaissut.
      Valinta on käsissäsi, jos olet pystyvä, työ on yhtä hyvä kuin tekijänsä.
      Tervetuloa Tuloksentekijä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      35
      4592
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3185
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2331
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2197
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      164
      2056
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1651
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1622
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1279
    Aihe