Blue merle

silmät kiinostaa

Onko colliesi väriltään blue merle? Minkä väriset silmät sillä on ?
Tietääkö kukaan minkä väriset silmät on yleisimmät tällä värillä ?
Onko ne ruskeat, toinen ruskea ja toinen sininen vai siniset ?
En ole koskaan nähnyt collieta jolla on molemmat silmät siniset. Onko siniset silmät harvinaiset ?

15

4102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Collieperhe

      On merle nahka meidän huushollissa.
      Ruskeat silmät, joista toisen alapuolissa on sitä jäistä kaunista sinistä. Tykkään tosi paljon, enkä pidä yhtään kylmänä, jos on enemmänkin sinistä.

      Cocktaileja varmaan on yhtä monta, kuin koiraakin. Kyllä olen ainakin pehkoissa nähnyt montakin kaunotarta ja kulkuria, jolla molemmat silmät siniset :) Nyt kun tarkemmin miettii, niin nahkoissa en :D

      Täällä on kivoja kuvia omistajilta:

      http://tinyurl.com/5nstjd
      (Menee Collie-yhdistyksen sivuille)

    • Meillä on ollut merle narttu. Toinen silmä oli ruskea ja toinen sininen. Oli huvittavaa kun ihmiset luulivat sokeaksi ja karvan värin takia moni luuli että onpas vanha koira kun noin harmaa =D

      • Collieperhe

        Juuri näin.. Meillä "haukkuu" ohikulkijat merlen tosi usein vanhaksi JA seropiksi. "onkos se vanha, kun on noin harmaa" ja "onko tämä niitä susikoiria (siis sudesta jalostettuja, ei meinata mitään schäfereitä)" tai "mitäs rotuja tässä on" ja sitten osa hiffaa, että on kuitenkin collie "oottekos kesäturkina ajanu, varmaan helpompi olla".. :D En tiedä aina itkeä vai nauraa... Etenkään noihin seropi-juttuihin.. Kun vieressä kulkee presis samanlainen mutta tricci..Ja kun väritys on kuitenkin NIIN selkeästi jalostettu, eikä sekoittunut, koska värit ovat selkeät, eivätkä sekoittuneet.

        Olen alkanut vitsinä vastaamaan "joo, tämä vanhenee tällä lailla osittain, eikä kuonosta, eikä liikkeistä näy ollenkaan, että se on jo melkein 20" tai "juu, iso paha susi" tai "juu, kun LASSIEN karvan lyhentää, niin se muuttuu tälläiseksi karkeaksi 4cm pitkäksi jouheksi, eikä pohjavillaa ole ollenkaan" :D Kyllä ihmiset on sitten itsekin tajunneet, että mitäs tulikaan kysyttyä.. Olen mä sitten perään kyllä päivittänyt ihan, että mikä on meininki :D

        Mutta on ihan uskomatonta miten nykypäivänä blue merle tai muut sinisävyt ovat muka seropin merkkejä tietämättömälle.. Onhan niitä nyt herranen aika ties missä roduissa.. Ja kaverikin sanoi, joka ei koirista yhtään välitä, että hän on aina pitänyt merlejä jotenkin kauhean kalliina erikoisväreinä, joita esiintyy todella harvoin..

        Sinänsä ihan sama, mitä ihmiset sanovat, mutta kyllä voisi kuvitella etenkin Helsingissä, että koiria tulee sen verran vastaan, että yleisimmät rodut tietäisi. Kyllähän "karkeakarvainen" lassie tulee joidenkin suusta, juontanee mäykystä..?


      • Collieperhe kirjoitti:

        Juuri näin.. Meillä "haukkuu" ohikulkijat merlen tosi usein vanhaksi JA seropiksi. "onkos se vanha, kun on noin harmaa" ja "onko tämä niitä susikoiria (siis sudesta jalostettuja, ei meinata mitään schäfereitä)" tai "mitäs rotuja tässä on" ja sitten osa hiffaa, että on kuitenkin collie "oottekos kesäturkina ajanu, varmaan helpompi olla".. :D En tiedä aina itkeä vai nauraa... Etenkään noihin seropi-juttuihin.. Kun vieressä kulkee presis samanlainen mutta tricci..Ja kun väritys on kuitenkin NIIN selkeästi jalostettu, eikä sekoittunut, koska värit ovat selkeät, eivätkä sekoittuneet.

        Olen alkanut vitsinä vastaamaan "joo, tämä vanhenee tällä lailla osittain, eikä kuonosta, eikä liikkeistä näy ollenkaan, että se on jo melkein 20" tai "juu, iso paha susi" tai "juu, kun LASSIEN karvan lyhentää, niin se muuttuu tälläiseksi karkeaksi 4cm pitkäksi jouheksi, eikä pohjavillaa ole ollenkaan" :D Kyllä ihmiset on sitten itsekin tajunneet, että mitäs tulikaan kysyttyä.. Olen mä sitten perään kyllä päivittänyt ihan, että mikä on meininki :D

        Mutta on ihan uskomatonta miten nykypäivänä blue merle tai muut sinisävyt ovat muka seropin merkkejä tietämättömälle.. Onhan niitä nyt herranen aika ties missä roduissa.. Ja kaverikin sanoi, joka ei koirista yhtään välitä, että hän on aina pitänyt merlejä jotenkin kauhean kalliina erikoisväreinä, joita esiintyy todella harvoin..

        Sinänsä ihan sama, mitä ihmiset sanovat, mutta kyllä voisi kuvitella etenkin Helsingissä, että koiria tulee sen verran vastaan, että yleisimmät rodut tietäisi. Kyllähän "karkeakarvainen" lassie tulee joidenkin suusta, juontanee mäykystä..?

        Mun tricciä kanssa luullaan vähän miksi milloinkin, kun pojalla on välillä molemmat korvat pystyssä, niin hämää ilmeisesti rotua, vaikka muuten on täysin rodunomainen pitkän kuonosa kanssa =D
        Ei ole myöskään harvinainen lausahdus, se että merlet ovat lassieita ja nää muut on "niitä collieita"! Hah!


    • Collikka

      Meiltä löytyy merle värinen pehkonarttu, jolla on molemmat silmät aivan siniset, ja on niitä moni ihastellut.

    • meidankoira

      Hei! Meidän blue merlellä on molemmat silmät kaksiväriset - toinen yläpuolelta toinen alapuolelta sininen. Ovat niin hassun näköiset, että moni ensin hiljenee ja sitten kehuu (oudoksi luulee...)

      • Toope 2

        Meiltä löytyy yksi PK Collie jolla on siniset silmät ja kahdella on toinen silmä ruskea ja toinen sininen.


    • LUMOAVA KOIRA

      Meillä on kohta yksi vuotias blue merle narttu.
      Molemmat silmät on pienet ja siniset., aivan lemmikin siniset.
      Yleensä ihmiset ihailevat, että onpas kaunis koira.
      Yksi on sanonut että on "metsäsian näköinen".
      Parasta, mitä olen kuullut...
      Mutta kaunes on katsojan silmässä.

      • kierosilmä

        Ja minulla on vuosi ja kolme kk vanha merle, jonka toisessa silmässä on enimmäkseen ruskeaa ja toinen silmä on sininen, mutta niin, että yläosa on tummempi ja alaosa kirkkaansininen. Ruskeammassakin silmässä on alaosassa sinistä. Nuo siniset osat ovat molemmissa silmissä "kuonon vieressä" alareunassa, joten paras kaverini sanookin sitä kierosilmäksi. :D Siltä se kyllä välillä näyttääkin, mutta tarkkaan kun katsoo, niin se on vain harha tuon värityksen takia.


    • noushelk

      Mulla 1v. nahkamerle, jolla molemmat silmät siniset. Pikkuisena pentuna oli kaiketi ruskeat ja kasvattaja sanoi, ettei ne siitä siniseks muutu. Ei menny kauaa ku oli molemmat silmät siniset. :D

    • headstyle

      löytyy 7kk pk collie narttu merle väriltään toinen silmä sininen ja toinen ruskea. se on hauskan näköinen

    • n27&pablo

      mulla on 2v. bordercollie jolla on toinen silmä jäänsininen ja toinen puoliks ruskee :) se oli pentuna ihana ku sillä oli vaaleenpunanen nenu jossa oli mustii pilkkuja :) mut nyt se on melkeen musta..

    • mun merlellä

      Vasen simmu ruskea jossa pieni läikkä sinistä alhaalla, ja oikea simmu vaalean sininen

    • Ylpeä nahkan omist.

      Meillä on nahkauros, jolla on molemmat silmät kauniin vaaleansiniset. Tykkään kovasti! Näyttää kaukaa kun juokse vastaan sekopäältä :) Multa on myös kysytty, että montakos tässä on..? Minä siihen sitten, että mitä, missä? Niin, montakos rotua tässä koirassa on? Sanoin, että yhtä, vain yhtä..

    • Anonyymi

      Tyttären bluemerle pojalla oli ainakin siniset silmät.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      58
      5841
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3697
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      229
      1968
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      1789
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1236
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1199
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      289
      967
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      52
      962
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      858
    Aihe