Henttan =)

Supe(rs)tar

Kiitos monista asiantuntevista vastauksistasi. Taidat olla todellinen Kroatia-fani.. Itse jäin kans nalkkiin kyseiseen maahan.. ja uutta omatoimireissua jo täs suunnittelen. Kiitos vinkistä varata matkat jo hyvissä ajoin, viime kesänäkin olisin näköjään säästänyt reilun satasen lennoissa.. Ja ihanaa Blue1 =)

7

1058

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Henttan

      Hei vaan Superstar!

      Mukava kuulla, että olen voinut olla avuksi!

      Olen matkustanut melko paljon muuallakin Euroopassa, mutta Kroatia on ehdoton ykkönen! Uusi matka ensi vuodelle jo suunnitteilla. Tänä kesänä ja syksynä vietin vuorotteluvapaallani Dalmatian alueella ja saarilla mahtavat 8 viikkoa! Yksityismajoituksen ansiosta lomabudjetista tuli ihan kohtuullinen.
      Jos haluat vinkkejä muutamaan majapaikkaani, niitä löytyy Tripadvisorista, sielläkin nimimerkki Henttan.
      Kuulaita syyspäivä sinulle & mukavaa uuden matkasi odotusta ja suunnittelua!

      • Supe(rs)tar

        8 viikkoa, vähän oon kade ;-) Minä en ollut kuin vajaan kuukauden, ja silti loppui aika kesken... Kroatia on todella ykkönen. Jos saarilla olit, niin kävitkö myös nimimerkkiini viittaavassa paikassa, heh?
        Hyvää syksyä sinullekin!


      • Henttan
        Supe(rs)tar kirjoitti:

        8 viikkoa, vähän oon kade ;-) Minä en ollut kuin vajaan kuukauden, ja silti loppui aika kesken... Kroatia on todella ykkönen. Jos saarilla olit, niin kävitkö myös nimimerkkiini viittaavassa paikassa, heh?
        Hyvää syksyä sinullekin!

        Kyllä. Käväisin 6. kesäkuuta Bracilla Supetarissa, joka on kiva kaupunki. Lähdin aamulla klo 9 Jadrolinijan paatilla, joka oli puolillaan luokkaretkeläisiä. Palasin illan kantissa Spiltiin.

        Sattui harmikseni sateinen päivä, sateenvarjo oli (tietenkin!) jäänyt majapaikkaan.
        Sisar sattui soittamaan juuri silloin ja kertoi, että Suomessa hikoillaan helteen kourissa :)

        Kärvistelin kahvilassa ja tähyilin mustanpuhuvia pilviä, joista välillä tuli vettä oikein kunnolla.

        Osan ajasta kulutin vaatekaupassa, ja aikani kuluksi kokeilin jos jonkinlaista vaatetta.
        Yksi kiva mekko lähti sieltä mukaan.

        Iltapäivällä sää selkeni. Ajelin saaren halki bussilla Milnaan, jota kaikissa oppaissa kehutaan varsin kuvaukselliseksi paikaksi.

        Reitti oli kaunis ja kiersi monen pikku kylän halki.

        Matkalla näin Sutivanin, Boboviscan ja Loziscan kylät. Tuo jälkimmäinen Lozisca oli korkealla töppärällä ja välillä tie oli niin kapea, että bussi juuri ja juuri mahtui kulkemaan.

        Itse asiassa mietin ennen reissua, josko juuri tuolla Milnassa voisin yöpyä pari päivää. Ei kolahtanut minuun - joskin oli ihan nätti paikka, joka sijaitsee syvässä merenpoukamassa.
        http://www.croatianworld.net/Letters/MILNA.jpg

        Olen aiemmin käynyt Bracissa Bolin kaupungissa, jonka Zlatni rat -rantahan lienee tuttu kaikista Kroatia-esitteistä.

        Työkaverini oli toissa kesänä Splitskan kylässä lähellä Supetaria ja tykkäsi kovasti.

        Tämmöisiä tuli mieleen...


      • Supe(rs)tar
        Henttan kirjoitti:

        Kyllä. Käväisin 6. kesäkuuta Bracilla Supetarissa, joka on kiva kaupunki. Lähdin aamulla klo 9 Jadrolinijan paatilla, joka oli puolillaan luokkaretkeläisiä. Palasin illan kantissa Spiltiin.

        Sattui harmikseni sateinen päivä, sateenvarjo oli (tietenkin!) jäänyt majapaikkaan.
        Sisar sattui soittamaan juuri silloin ja kertoi, että Suomessa hikoillaan helteen kourissa :)

        Kärvistelin kahvilassa ja tähyilin mustanpuhuvia pilviä, joista välillä tuli vettä oikein kunnolla.

        Osan ajasta kulutin vaatekaupassa, ja aikani kuluksi kokeilin jos jonkinlaista vaatetta.
        Yksi kiva mekko lähti sieltä mukaan.

        Iltapäivällä sää selkeni. Ajelin saaren halki bussilla Milnaan, jota kaikissa oppaissa kehutaan varsin kuvaukselliseksi paikaksi.

        Reitti oli kaunis ja kiersi monen pikku kylän halki.

        Matkalla näin Sutivanin, Boboviscan ja Loziscan kylät. Tuo jälkimmäinen Lozisca oli korkealla töppärällä ja välillä tie oli niin kapea, että bussi juuri ja juuri mahtui kulkemaan.

        Itse asiassa mietin ennen reissua, josko juuri tuolla Milnassa voisin yöpyä pari päivää. Ei kolahtanut minuun - joskin oli ihan nätti paikka, joka sijaitsee syvässä merenpoukamassa.
        http://www.croatianworld.net/Letters/MILNA.jpg

        Olen aiemmin käynyt Bracissa Bolin kaupungissa, jonka Zlatni rat -rantahan lienee tuttu kaikista Kroatia-esitteistä.

        Työkaverini oli toissa kesänä Splitskan kylässä lähellä Supetaria ja tykkäsi kovasti.

        Tämmöisiä tuli mieleen...

        Olin näköjään viikko sun jälkeen Supetarissa.. Sieltä jäi mieleen erikoinen hautausmaa. Ja hostellin pitäjä oli kuin äiti =) Kaiken kaikkiaan pari päivää olin Bracilla, tietty kävin myös bongaamassa saaren toisella puolella Kultaviitta-biitsin. Toisen kerran kun saavuin meritse Jardolinijalla Splitiin (myöhemmin tän reissun jälkeen Hvarin saarelta), Splitin päällä oli aivan upea ukonilma.
        Hitsi tuo maa on kyllä täysi kivoja pikkukyliä, ei sen puoleen myös upeita suurempia kaupunkejakin. Ja vaikutuksen teki se, ettei kaikki paikat ole turistihömpötystä lasten karuselleineen täynnä (=iiiiik, yksikin karuselli, ja paikka on mennyttä!) Siellä kauniita paikkoja on arvostettu ja vaalittu (ja sodan jälkeen kunnostettu).


    • Liina

      Mitä? Lentääkö Blue1 Kroatiaan? Varasin itse juuri lennot Dubrovnikiin (hyvissä ajoin ensi syyskuuksi, mutta ajattelin, että hinnat voivat nousta ensi vuoden puolella), vähän alle 350€/hlö, mutta pitää vaihtaa (toiseen suuntaan kahteen kertaan). Majoituksen löysin Villa Antea apartments:ista (Babin Kuk, valitsin alueen siksi, että osallistun kongressiin ko alueella), huoneisto vähän alle 400€/hlö 9 yöltä. Ainakin paikkaa on kehuttu TripAdvisorissa ja omistajat ovat tosi ystävällisiä, vastaavat hyvin sähköpostiin ja tarjosivat noutaa lentokentältä yms.

      • Henttan

        Blue1 aloittaa lennot Splitiin 3.5.2009, lentopäivät ovat perjantai ja sunnuntai. Viimeinen lento Split-Helsinki on 18. lokakuuta.

        Dubrovnikin reitti näyttäisi alkavan 22.6. ja viimeinen paluu Dubronikista 17.8., lentopäivät maanantai ja torstai.

        Halvimmillaan 255/euroa meno-paluu (aikuinen), lento siis suora, lentoaika 3 tuntia ja 5 minuuttia.
        Splitin lento lähtee klo 6.20, melko varhain aamulla, perillä klo 8.25.

        Itse käytän tuota Tripadvisoria todella paljon. Yleensä katson sieltä, mitä muut ovat majapaikoista ja hotelleista kirjoittaneet. On mielestäni luotettava saitti.
        Oma kokemukseni kroaateista on juuri tuo sama, ovat ystävällisiä ja hyvin avuliaita.

        Mukavaa matkaa!


      • Liina
        Henttan kirjoitti:

        Blue1 aloittaa lennot Splitiin 3.5.2009, lentopäivät ovat perjantai ja sunnuntai. Viimeinen lento Split-Helsinki on 18. lokakuuta.

        Dubrovnikin reitti näyttäisi alkavan 22.6. ja viimeinen paluu Dubronikista 17.8., lentopäivät maanantai ja torstai.

        Halvimmillaan 255/euroa meno-paluu (aikuinen), lento siis suora, lentoaika 3 tuntia ja 5 minuuttia.
        Splitin lento lähtee klo 6.20, melko varhain aamulla, perillä klo 8.25.

        Itse käytän tuota Tripadvisoria todella paljon. Yleensä katson sieltä, mitä muut ovat majapaikoista ja hotelleista kirjoittaneet. On mielestäni luotettava saitti.
        Oma kokemukseni kroaateista on juuri tuo sama, ovat ystävällisiä ja hyvin avuliaita.

        Mukavaa matkaa!

        Hyvä tietää, ei tosin auta meitä, kun pitää matkustaa syyskuussa. Mutta eiköhän sinne tule matkustettua toisenkin kerran...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4653
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2269
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1794
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      32
      1461
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe