Hiiri "kutiaa"...

mia_

Niin, mun hiirellä on nykyään ihmeellistä kutinaa, tai siis se raapii koko ajan itteensä ym. Rääpiminen alko, kun sen kaveri kuoli. voiskohan olla, että se on jokin merkki stressistä?

7

2610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laura

      kutina on usein merkki kuivasta ihosta, ja se taas voi aiheutua esmes kuivasta khuoneilmasta. lisää ravintoon öljyä ja rasvaile tarpeen tullen jollain perusvoiteella.

      (hiirelle ei ole hyväksi nuolla rasvaa ainakaan suuria määriä, eli vahdi kunnes voide on kunnolla imeytynyt)

      • Anonyymi

        mikä olisi hyvä rasva hiiren turkkiin? kuinka usein/paljon pitää laittaa? miten lisään öljyä ravintoon?


    • mamma 41

      Ymmärrykseni mukaan hiirikin stressaantuu ja kaverin poismeno on rankka juttu. Toinen seikka, mikä aiheuttaa iho-oireita on ruokavalio: hiiret eivät siedä vehnää ja saavat siitä ihottumaa, mikä kutittaa.

      • merry

        jos hiiret eivät muka siedä vehnää niin miksi jyrsijöiden ruokapusseissa on vehnää tietääkseni?


      • mamma 41
        merry kirjoitti:

        jos hiiret eivät muka siedä vehnää niin miksi jyrsijöiden ruokapusseissa on vehnää tietääkseni?

        Siksi, kun muut jyrsijät sietävät vehnää. Eläinkaupoissa on kullekin jyrsijälle oma sekoituksensa. Hinta on tietysti paljon korkeampi kuin markettien muonassa. Tarkoituksenmukainen ruoka pitää lemmikin terveenä, eikä tarvitse roudata eläinlääkäriin...


    • Anonyymi

      Joo, mun hiiri raapii koko ajan itseensä. Joskus on tullut verta, ysesti kyljistä. En kestä katsoa pikku raukan ongelmia:( nyt on korva ihan punainen ja vähän revennyt tarviin apuaa!!:(

    • Anonyymi

      Minun hiirellä on jatkuva kutina se raapii itseään aivan jatkuvasti ja olen miettinyt voisiko sillä olla kirppuja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1392
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1016
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      993
    8. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      971
    Aihe