Hyvästi Hämeenlinna

pois muuttaja

Vihdoin ja viimein pääsen pois tästä paskakylästä. Ei todellakaan tule ikävä tätä paikkaa. Täällä ei ole toiselta paikkakunnalta tulleelle mitään. Kaupunki on niin sisäänpäin lämpiävä, ettei täällä voi juurikaan tutustua paikallisiin. Kaupunki itsessään on myös rakennettu päin persettä. Keskusta kuolee kun kaikki menee tiiriöön ja keskusta on muutenkin ahdistava ja lähinnä betonilähiön näköinen kaikkine kapeine katuineen, jossa paikalliset eivät väistä, ja vielä mukulakiveykset ydinkeskustassa. Nyt mennään kuitenkin jo 2000 -luvulla. Torilla ei ole mitään elämää. Kauppakeskus linna on yksi suuri vitsi. Yökerhoissakaan ei ole juuri kehumista ja mitäpä niissä ulkopuolelta tullut tekisi kun ei paikallisiin alkuasukkaisiin pääse tutustumaan. Täällä vain ahdistuu. Onneksi nyt helpottaa kun pääsee pois.

15

2445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun muutat

On ihan hyvä että muutit Hämeenlinnasta pois. Ei sinua kukaan täällä tarvitse, tuskin sielläkään mihin muutat ihmisten harmiksi.

• Muutatko, muututko

Voinhan minä onnea sulle toivottaa. Mutta, onnistuminen vaati myös itseltä panostamista laatuun. Oletko ollut avoin, vastaanotavainen.
        Onko itselläs ollut mitään annettavaa toisille.Vai vartoiletko, että kaikki hyvä kannetaan säkissä eteesi.
        Voi olla, että muuttoliike jatkuu.

• pois muuttaja
        Muutatko, muututko kirjoitti:

Voinhan minä onnea sulle toivottaa. Mutta, onnistuminen vaati myös itseltä panostamista laatuun. Oletko ollut avoin, vastaanotavainen.
        Onko itselläs ollut mitään annettavaa toisille.Vai vartoiletko, että kaikki hyvä kannetaan säkissä eteesi.
        Voi olla, että muuttoliike jatkuu.

Ja olen sosiaalinen henkilö. Olen yrittänyt tutustua paikallisiin. Täällä päin ihmiset eivät vain oikein osaa olla ulkopuolelta tulleiden seurassa. Sen olen huomannut ja on huomannut moni muukin muualta tänne muuttanut. Nämäkin ihmiset ovat muuttaneet myöskin pois. Tampereella ollessani olen välillä ihmetellyt, kun ihmiset tulevat juttelemaan muuten vaan. Täällä ei sellaista ole koskaan tapahtunut. Ja on hämeenlinnassa jotain hyvääkin, nimittäin linnan puisto on hienoa aluetta ja siellä viihtyi kesälämpimillä oikein hyvin. Ei siinä mitään.

• ihmeessä

Forssaan !

sieltä voisi sinunlaiselle löytyä oikea koti !

• Pakkaamaan ja HETI

vihdoinkin se tapahtuu. Muutatko nyt ihan varmasti....jos meillä on käynyt näin hyvä flaksi, että muutat, niin takki auki järjestämme kyllä mahtavan ilotulituksen sinun poismuuton kunniaksi. Sinunlaisia kitisijöitä on kyllä Hämeenlinnassakin aivan tarpeeksi, joten sinunlaisille erakoille hyvä paikka on esim. Lieksa, Kannus, Kuhmo tms.Ko. paikkakunnilla voit sitten vapaasti tutustua kaltaisiisi....???

• työskentelijä

Tekstissäsi oli totta tuo sisäänlämpiävyys. Siihen en ole itsekään tottunut ja vie pohjaa paljon viihtyvyydeltä. Muuten kaikki ok, sillä ei ole olemassa kaupunkia, jossa ei valittamista.

• mr. 86

Omalla asenteella pystyy vaikuttamaan ympäristöönsä aika paljon.

• Miten näkyy??

Miten tämä sisäänpäin lämpiävyys näkyy?? Kerro aloittaja.. Ja minkä ikäinen olet? Mietin vaan, että onko tätä kaikissa ikäluokissa vai onkohan vain esim. nuoret omissa porukoissaan ja uusia ihmisiä ei oleta avosylin vastaan.

Itse olen asunut täällä muutamia vuosia ja viihdyn oikein hyvin.

• puutteita

Aikanaan tuli kierrettyä eri kaupunkien baareja ja silmiinpistävää oli Hml siinä mielessä että tutustuminen ihmisiin oli vaikeampaa kuin oli tottunut.
        Tuttujen keskenhän ei ongelmaa ole, mutta ulkopuolelta tuleva kokee äkkiä pettymyksen.
        En kyllä osaa vastata onko tämä ongelma vai ei, sillä yhteisö pitää yhtä ja tutut ovat tervetulleita. Haittaa se tekee kaupunkiin muuttajalle ja kaupunkikuvalle, mutta tämä on meidän kaupunki :)

• seuraavalle yrittäjälle

Palaa ihmeessä takaisin sinne mistä olet saapunutkin, ehkä sukusikin pääsee tänne ensikerralla, kunhan olet saanut tämän alkamasi matkan toteutettua ja huomattuasi, ettei siellä muuallakaan oikein hyväksytä epäsosiaalisesti poikkeavaa.

Onnea alkavalle matkallesi, mutta muista, vilu on aina tekemättömän vieraana.

• ?????

asiaa.

• mvjbnihvjbsndcko

mee vitun kauas täältä luuseri

• muuta osaa sanoa

Voisit jättää väliin ja olla vaiti.
        Pallstan nimi on Suomi -- keskustelu !!!

• pois muuttaja

kun joku ei pidäkään Hämeenlinnasta? En ole pahoillani, että minulla on mielipide asiasta. Ja juuri sun kaltasten takia täältä lähtee NIIN mielellään pois. Kannattas teidän mennä vähän itteenne ni saattas olla, että tänne muuuttas myös nuorisoa. Jos Hämeenlinnassa ei olis AMK:ta ni tää kaupunki olisi tosi kuollut. Näkeehän sen jo kesällä kun opiskelijat poistuu kaupungista.

• samaa mieltä!!!

Hämeenlinna on todellakin ahdistava ja sisäänpäinlämpiävä kaupunki..Joo kannattaa lähteä ja jättää nää sisäsiittoiset paskahämäläiset mätänemään omiin pieniin piireihinsä!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      177
      11218
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      47
      2576
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2266
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1791
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1685
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      33
      1332
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1275
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1096
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      112
      1014
    Aihe