Kuinka paljon saat viikkorahaa?

köyhäkö?

Mietin vain, että saanko liian vähän viikkorahaa. Moni muukin saattaa sitä ajatella, joten pistäkää kaikki viikkorahanne summa tänne, niin pystyy laskemaan keskiarvon. (Jos saat kuukausirahaa, laske, mitä se tekee viikkorahana). Näin voi vedota vanhempia antamaan lisää rahaa ;).
Itse saan siis 10e viikossa.

100

9240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karoooooooo

      mut hei toihan on tosi hyvä summa ! mä saan kuukausirahaa ja se on 25 euroo, ni miettii et sä saat niinku noin 40 kuukaudes! se on hyvä :p

      • mayura

        Se on enemmän. 40€ x 12 = 480€, 10€ x 52 = 520€. Jos haluaisin viikkorahaa, saisin saman verran kuin sinä. Mutta mielestäni ei ole oikein rahastaa vanhempiani vielä lisää, koska puhelinlaskukin menee siinä 30-60 rajalla. Ei tässä mitään rikkaita olla.


      • mävaan...
        mayura kirjoitti:

        Se on enemmän. 40€ x 12 = 480€, 10€ x 52 = 520€. Jos haluaisin viikkorahaa, saisin saman verran kuin sinä. Mutta mielestäni ei ole oikein rahastaa vanhempiani vielä lisää, koska puhelinlaskukin menee siinä 30-60 rajalla. Ei tässä mitään rikkaita olla.

        Sitä vaan että tolla karollahan on kuukausraha 25 euroo, ja sulla viikkoraha 10 euroo. Se ois silloin sama raha jos kuukaudessa ois 2,5 viikkoo...


    • .............................

      En yhtään, vaikka siivoisin koko kämpän...

      • Anonyymi

        Mä en saa koskaan viikko rahaa


    • Nimetön

      Saan kuukausirahaa 50€.. vähempiki ehkä riittää mut mikäpä siinä o-o,

      • xD :D

        mä saan ehkä viikos 5e joskus en sitäkää ja toi nemetön saa viikos 50e !! rikas biatch XD XD


    • tyttö vain

      aika paljo rahaa saat mä en saa ku 3e viikkorahaa ja joskus en sitäkään

    • tyttövaaaa

      mä en saa kuukaus enkä viikkorahaa mut tälläki viikolla oon saanut jotain 55euroo saan rahaa ku vaa pyydän.

    • -mimmi

      100€/kk eli 25€/vko ja must se on ihan sopivati.. meil on se sääntö et siin on kaikki mitä saan äitiltä ja sil pitää ostaa vaatteet yms. must se on ihan sopiva ku siit jää säästöön..

    • ^Candyman^

      No, näin normaalisti ottaen saan 25€ per. kuukausi. mutta jos tarvitsen ja pyydän rahaa, niin saan enemmän. Esim. Tänäänkin kun pyysin rahaa sain 75€ kun olin menossa kaupungille. :/

    • Minäp-

      10 euroo... Aika paljon!! No vahemmat tyypit saakin yleensä vähän enemmän kun me pikkutyypit... Siis mä oon vielä aika nuori, ja mä saan kuukausrahaa 15 euroo kuukaudessa, joka tekee... noin 3,50 euroo viikossa.

      • killers

        kotoa saan rahaa kun vain kysyn.yleensä 20-50 e kerralla ja ukki antaa myös rahaa kun vain kysyn,kun sillä on iso eläke ja se ei tuhlaa paljoo yhtään ja voi antaa vaikka 100 e kerralla.
        Suurin osa mun kavereista ei saa läheskään noin paljoa mut onneks jotkut saa.Ei ois mikään kiva olla porukan ainut jolla on rahaa triplasti enemmän kuin toisilla.


      • niin..
        killers kirjoitti:

        kotoa saan rahaa kun vain kysyn.yleensä 20-50 e kerralla ja ukki antaa myös rahaa kun vain kysyn,kun sillä on iso eläke ja se ei tuhlaa paljoo yhtään ja voi antaa vaikka 100 e kerralla.
        Suurin osa mun kavereista ei saa läheskään noin paljoa mut onneks jotkut saa.Ei ois mikään kiva olla porukan ainut jolla on rahaa triplasti enemmän kuin toisilla.

        ELi jos haluutte tienata nii tehkää vanhempienne kanssa lista et paljon saa jos vie roskat, petaa sängyn, tyhjentää tiskikonenn, laittaa ruokaa, imuroi, kattaa pöydän yms..


      • Huooooh!
        niin.. kirjoitti:

        ELi jos haluutte tienata nii tehkää vanhempienne kanssa lista et paljon saa jos vie roskat, petaa sängyn, tyhjentää tiskikonenn, laittaa ruokaa, imuroi, kattaa pöydän yms..

        Sängyn petaaminen, joka ikinen osaa sen. Mä herään ja petaan sängyn, ei tarvii ees käskeä.
        Jos nään et roskis on täynnä, niin kipasen ulos ja vien roskat. Ruuan laittaa äiti, tai veli, Ne on ne ainoot jotka osaa. Ja tiskikoneen?!!!! Meil ei ole edes sitä! Mä oon se tiskaaja, kun kaikki on töissä ja veli, no ruokapuuhissa tai mopoilemassa.
        En saa senttiäkään noista hommista!!
        En saa rahaa, en mitään. Joskus saan vaatteisiin ja sukulaisilta joskus. Ei olla rikkaita :(


      • Keskituloinen nuori
        niin.. kirjoitti:

        ELi jos haluutte tienata nii tehkää vanhempienne kanssa lista et paljon saa jos vie roskat, petaa sängyn, tyhjentää tiskikonenn, laittaa ruokaa, imuroi, kattaa pöydän yms..

        Totta. Jos haluaa rahaa, sitä vastaan täytyy tehdäkin jotain! :) Vanhemmathan sen rahan maksaa, hekin saavat niska limassa raataa oman palkkansa eteen. Liian suuri viikko/kkraha voi antaa vaikutelman, että elämässäkin selviää niin helpolla...?

        Itselläni on näin selkeä sopimus, johon sekä minä että vanhemmat olemme tyytyväisiä.

        - Kuukauden 15. päivä tasan 25 € puhtaana käteen. Edellyttää säädyllistä käytöstä sekä sängyn petaamista yms. perusvelvollisuuksia.
        - Kun käyn kaupassa perheen puolesta ostamassa vaikka ruokatarvikkeita, saan veloittaa euron.
        - Palauttaessani pulloja saan pitää pullopantin.
        - Ylimääräisistä kotitöistä, kuten ruoan laitosta ja roskien viennistä saan sopimuksen mukaan tapauskohtaisesti.
        - Pitkinä koulupäivinä eli yli klo 13.45 kestävinä saan euron välipalaa varten.
        - Peruskoulutarvikkeeni korvataan.

        Voi, olen aika hyvätuloinen, hyvin on asiat. :) Mutta mitä olen kuullut; toiset tosiaan saavat sen 50 € omia shoppailujaan varten ties kuinka monta kertaa kuussa.

        Ei valittamista minullakaan. Tienaan kuukaudessa yhteensä n. 30 €, ja yleensä laitan minimi 10 € säästöporsaaseen "pahan päivän varalle" :)


    • piece of me

      Saan 10 euroo, aina kun äiti muistaa antaa sen.
      Ei mua haittaa vaikka joskus se aina unohtuukin :)

    • Riki

      No perheelläni on käytäntö, että emme ota rahoja välittömästi ellei tarvitse summaa johonkin. (Norm. 10-30e) (Jos hyviä koenumeroita kuukaudenaikana 30-60e).

      • Matzooooooooooooooooooooooon

        Minä saan sen 21€ kuukaudessa. Kuukausirahani otetaan 1,5 kertaa ikä, niin raha määrä nousee aina kun vanhenee. Minusta tämä on hyvä tyyli. Kuukausirahani eteen joudun hakemaan joka arki päivä postin, tyhjentämään tiskikoneen lautaset joka kerta kun tiskikone on valmis eli melkeen joka päivä) ja polttamaan roskat keskiviikkoisin. Lisäksi tietysti pitää saada hyviä numeroita koulusta ja pitää oma huone siistinä. Lisäksi saan töistä rahaa. Auton pesu kokonaan eli pesu saippualla ulkoa, auton mattojen pesu, imurointi, pölyjen pyyhkiminen, ikkunoiden peseminen sisältä ja roskien pois vieminen autosta. Tästä tulee siis 10€. Mutta tuossa kestääkin jotain 2h! Lisäksi joskus teen pitkiä hommia joissa vaihteleva tuntipalkka (noin 4€). En joudu itse maksamaan karkkia, en vaatteita enkä muuta tuollaista, mutta kaikki omat harrastukset joudun maksamaan esim. kalastus ja airsoft. Mutta jalkapalloa en joudu.


      • Köyhä :(
        Matzooooooooooooooooooooooon kirjoitti:

        Minä saan sen 21€ kuukaudessa. Kuukausirahani otetaan 1,5 kertaa ikä, niin raha määrä nousee aina kun vanhenee. Minusta tämä on hyvä tyyli. Kuukausirahani eteen joudun hakemaan joka arki päivä postin, tyhjentämään tiskikoneen lautaset joka kerta kun tiskikone on valmis eli melkeen joka päivä) ja polttamaan roskat keskiviikkoisin. Lisäksi tietysti pitää saada hyviä numeroita koulusta ja pitää oma huone siistinä. Lisäksi saan töistä rahaa. Auton pesu kokonaan eli pesu saippualla ulkoa, auton mattojen pesu, imurointi, pölyjen pyyhkiminen, ikkunoiden peseminen sisältä ja roskien pois vieminen autosta. Tästä tulee siis 10€. Mutta tuossa kestääkin jotain 2h! Lisäksi joskus teen pitkiä hommia joissa vaihteleva tuntipalkka (noin 4€). En joudu itse maksamaan karkkia, en vaatteita enkä muuta tuollaista, mutta kaikki omat harrastukset joudun maksamaan esim. kalastus ja airsoft. Mutta jalkapalloa en joudu.

        Itte saan vaa 5€ mutta jos haluan ostaa vaatteita tai haluan mennä syömään heseen tai muuhun paikkaan ruokani kavereitten kanssa niin joudun maksamaan itte oikeestaan...vanhempani maksavt vain:ruokani ,välttämättömät vaatteet(esm:kengät ja ulkotakki)puhelin laskun(saldo raja 15€ ja riittää ihan hyvin)harrastukset(tosin saa vain olla 1 harrastus) kampaajalla käynnit ja hmm...eipä sitten paljoon muuta.
        Elikkä...

        Riittääkö teidän mielestä 5€ viikkorahaa????ei minun mielestä ;(


      • jahcure
        Matzooooooooooooooooooooooon kirjoitti:

        Minä saan sen 21€ kuukaudessa. Kuukausirahani otetaan 1,5 kertaa ikä, niin raha määrä nousee aina kun vanhenee. Minusta tämä on hyvä tyyli. Kuukausirahani eteen joudun hakemaan joka arki päivä postin, tyhjentämään tiskikoneen lautaset joka kerta kun tiskikone on valmis eli melkeen joka päivä) ja polttamaan roskat keskiviikkoisin. Lisäksi tietysti pitää saada hyviä numeroita koulusta ja pitää oma huone siistinä. Lisäksi saan töistä rahaa. Auton pesu kokonaan eli pesu saippualla ulkoa, auton mattojen pesu, imurointi, pölyjen pyyhkiminen, ikkunoiden peseminen sisältä ja roskien pois vieminen autosta. Tästä tulee siis 10€. Mutta tuossa kestääkin jotain 2h! Lisäksi joskus teen pitkiä hommia joissa vaihteleva tuntipalkka (noin 4€). En joudu itse maksamaan karkkia, en vaatteita enkä muuta tuollaista, mutta kaikki omat harrastukset joudun maksamaan esim. kalastus ja airsoft. Mutta jalkapalloa en joudu.

        laitonta tuo 4e tuntipalkka, lain mukaan sen pitää olla vähintään 6e...


      • Haluut asuu meil!?
        Köyhä :( kirjoitti:

        Itte saan vaa 5€ mutta jos haluan ostaa vaatteita tai haluan mennä syömään heseen tai muuhun paikkaan ruokani kavereitten kanssa niin joudun maksamaan itte oikeestaan...vanhempani maksavt vain:ruokani ,välttämättömät vaatteet(esm:kengät ja ulkotakki)puhelin laskun(saldo raja 15€ ja riittää ihan hyvin)harrastukset(tosin saa vain olla 1 harrastus) kampaajalla käynnit ja hmm...eipä sitten paljoon muuta.
        Elikkä...

        Riittääkö teidän mielestä 5€ viikkorahaa????ei minun mielestä ;(

        Meil mä makasn omat hommani, vanhemmat maksaa kengät ja vaatteet (mut ei siis dice pukui..).
        Harrastuksen joka on kallista, meinaan mä ratsastan ja vaihdoin talliakin pari kertaa, kun yhden tunnin hinta: 27e. Nyt vaan 12e, ja sitä paitsi tunnit kestää 2,5h :)
        Kampaajalla käyn.. No silloin kun tarvii. Paitsi jos väri täytyy uusia.
        Ja puhelinlasku, se, jos se on yli 5e kk tulee isältä raivarit.
        Joten vaan kaverit soittaa mulle.
        No, oon köyhä niinku perheeni :(


      • n
        Köyhä :( kirjoitti:

        Itte saan vaa 5€ mutta jos haluan ostaa vaatteita tai haluan mennä syömään heseen tai muuhun paikkaan ruokani kavereitten kanssa niin joudun maksamaan itte oikeestaan...vanhempani maksavt vain:ruokani ,välttämättömät vaatteet(esm:kengät ja ulkotakki)puhelin laskun(saldo raja 15€ ja riittää ihan hyvin)harrastukset(tosin saa vain olla 1 harrastus) kampaajalla käynnit ja hmm...eipä sitten paljoon muuta.
        Elikkä...

        Riittääkö teidän mielestä 5€ viikkorahaa????ei minun mielestä ;(

        minä olen 10v saan 100e kuussa jos saan kokeesta 10 niin saan kymmenen egee ja 100 kymmenen koetta josta 10 niin =200e kuussa 200e/66 eli viikko raha 66e mutta jos ei oo kokeita ollenkaan niin 33e


      • Keskituloinen nuori
        n kirjoitti:

        minä olen 10v saan 100e kuussa jos saan kokeesta 10 niin saan kymmenen egee ja 100 kymmenen koetta josta 10 niin =200e kuussa 200e/66 eli viikko raha 66e mutta jos ei oo kokeita ollenkaan niin 33e

        Anteeksi vain, n, mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että 10 € on LIIKAA kokeesta. Sehän on itsestään selvyys, että koulussa pakerretaan! 100 € kuussa... sen voisi lahjoittaa hyväntekeväisyyteen köyhille nuorille, siitähän riittäisi kahdellekymmenelle nuorelle viitonen viikoksi. Ole onnellinen, että olet noin kroisos.

        100 € kuussa, kymppi kokeesta, huh huh.


      • :-D
        Köyhä :( kirjoitti:

        Itte saan vaa 5€ mutta jos haluan ostaa vaatteita tai haluan mennä syömään heseen tai muuhun paikkaan ruokani kavereitten kanssa niin joudun maksamaan itte oikeestaan...vanhempani maksavt vain:ruokani ,välttämättömät vaatteet(esm:kengät ja ulkotakki)puhelin laskun(saldo raja 15€ ja riittää ihan hyvin)harrastukset(tosin saa vain olla 1 harrastus) kampaajalla käynnit ja hmm...eipä sitten paljoon muuta.
        Elikkä...

        Riittääkö teidän mielestä 5€ viikkorahaa????ei minun mielestä ;(

        Kyllä riittää mulla on sama viikkoraha mutta mun ei piä maksaa ite harrastuksia,vaatteia,parturikäyntiä,koulutarvikkeita mutta herkkuja jos haluan niin ite ne kyllä pitää maksaa.:-)


    • ...

      Musta saat tosi hyvin viikkorahaa.. Itse olisin ainakin tosi iloinen jos saisin 10€/viikko :) Olen 16v. tyttö ja saan 5 euroa viikkorahaa..

      • ...

        Mun ei tartte ostaa itse mitään tarpeellista ja välttämätöntä, siis esim. ihonhoitojuttuja, hygieniatuotteita yms.. Sit mun ei tarvitse maksaa meikkejä itse.. Jos meen vaikka keikalle ym. niin saan sinne pääsylippurahan vähän muutakin rahaa.. Puhelinlaskua ei tarvitse maksaa itse (saldoraja 15 euroa).. Vaatteet mun pitää ostaa itse (paitsi ei mitään välttämätöntä, jos tarviin vaikkapa kengät tai talvitakin).. Jos meen vaikka ulos syömään itsekseni (tai siis ilman perhettä) joudun yleensä maksamaan ite.. Sit mun ei tartte itse maksaa nuortenlehteä, jota tilaan.. Karkit täytyy yleensä ostaa itse..

        Mut on toi 5 euroo musta silti aika vähän..


      • Kicccccccccccme
        ... kirjoitti:

        Mun ei tartte ostaa itse mitään tarpeellista ja välttämätöntä, siis esim. ihonhoitojuttuja, hygieniatuotteita yms.. Sit mun ei tarvitse maksaa meikkejä itse.. Jos meen vaikka keikalle ym. niin saan sinne pääsylippurahan vähän muutakin rahaa.. Puhelinlaskua ei tarvitse maksaa itse (saldoraja 15 euroa).. Vaatteet mun pitää ostaa itse (paitsi ei mitään välttämätöntä, jos tarviin vaikkapa kengät tai talvitakin).. Jos meen vaikka ulos syömään itsekseni (tai siis ilman perhettä) joudun yleensä maksamaan ite.. Sit mun ei tartte itse maksaa nuortenlehteä, jota tilaan.. Karkit täytyy yleensä ostaa itse..

        Mut on toi 5 euroo musta silti aika vähän..

        Mun saldoraja kuukaudessa 3e!


      • hahahah LOLLL
        Kicccccccccccme kirjoitti:

        Mun saldoraja kuukaudessa 3e!

        VAAN KOLME EUROO, MÄ EN PÄRJÄIS MITENKÄÄN SILLÄ!!! mun saldoraja on 35e ja sitä jää joskus jälelle jotain 2e NIIN MITEN VOI IHMINEN PÄRJÄTÄ KOLMELLA EUROLLA KUUSSA. NO SÄ VARMAAN KÖKTÄT YKSIN KOTONA KU ET VOI SOITTAA KELLEKKÄÄN XDXD


      • :)
        hahahah LOLLL kirjoitti:

        VAAN KOLME EUROO, MÄ EN PÄRJÄIS MITENKÄÄN SILLÄ!!! mun saldoraja on 35e ja sitä jää joskus jälelle jotain 2e NIIN MITEN VOI IHMINEN PÄRJÄTÄ KOLMELLA EUROLLA KUUSSA. NO SÄ VARMAAN KÖKTÄT YKSIN KOTONA KU ET VOI SOITTAA KELLEKKÄÄN XDXD

        Kolme euroo, mä luulin et miul on pienet puhelilaskut ku ei ikinää menny yli 10e, mut nyt kännys netti ni menee yli :)


    • Moikka:)
      Minä en saa ollenkaan viikkorahaa vanhemmiltani.
      Saan kelalta jtn tukea 50euroa/kk ja sekin menee puhelinlaskuun ja muuhun TARPEELLISEEN. Ehkä hieman rahaa jää myös pieneen kivaan, kuten karkkiin:)

    • ei niin paljon

      mä saan 40e viikos. kuulostaa ehkä paljolta, mutta joudun maksaan ite bensat n.10eur vikko ja sitte julkiset joudun maksaan ite ehk 5e viikko. muuten rahaa menee lähinnä kavereittenkannsa ulkona syömiseen ja kahvilla käymiseen. vaatteita ei tarvi ostaa ite eikä muutakaan sellasta tarpeellista joten rahaa jää vaikkapa tehdä jotain kavereiden kans kuten keilaamiseen.
      oon 15-v

    • erpee

      saan 110 euroo kuukauesa eli 27,5 viikos
      oon siis 14v poika

    • Tonttu

      noin 10e... 30 e kuukauessa

    • noogai_3

      En saa yhtään euroa viikossa mutta vanhempani maksavat ihan kaiken ja rahaa saan jos menen jonnekkin. Ja haluaisin lisätä ,että kaverini saa 5 e kuuakudessa ja mää vähän säälin kyllä sitä. Ps. sä saat tosin hyvin tota rahaa.

      • .............

        Mä saan 20e/kk ja vanhemmat maksaa vaatteet ja kaikki tarpeelliset. Ikää 13-vuotta.


      • ...........
        ............. kirjoitti:

        Mä saan 20e/kk ja vanhemmat maksaa vaatteet ja kaikki tarpeelliset. Ikää 13-vuotta.

        Ja sehän tekee joku 5e/vko?


      • ..............................
        ............. kirjoitti:

        Mä saan 20e/kk ja vanhemmat maksaa vaatteet ja kaikki tarpeelliset. Ikää 13-vuotta.

        Saan 8ee per viikko eli n.30e. Lisäksi aina muutaman euron jos kokeesta tulee hyvä numero 8½ -->. Jonkin verran teen töitä (siivousta, astianpesukoneen tyhjennys ym.). Kesällä saan pihan ruohonleikkauksesta 5e.

        Sen lisäksi vanhemmat maksaa vaatteet, pepsit ja semmoiset viikonloppuna. Mopon bensat varmaan joudun ostaa itte ku saan kesällä kortin


    • jahcure

      Olen koht 16v tyttö en saa mitää viikkorahaa vaikka vanhemmat ovat keskitasoa rikkaampia !! koska teen kuulma liian vähän töitä ! tyhjennän noin 3krt viikossa tiskikoneen, imuroin kerran kuukaudessa kämpän, teen joskus pihahommia, siivoan kerran kuuakudessa vessaa.. !!! alkaa vituttamaan.. ja kylmä sit saisin kuukausirahaa 20e eli viikossa 5e jos teen niska limassa töitä, mut sellaseen en suostu. Onneks mulla sentää on jotain koiranulkoilutus hommia josta saan puolesta tunnista 5e, aika hyvin :)

    • 14v

      Mä saan 10e kuukaudessa. Mielestäni ehkä hieman liian vähän, mutta en vingu.
      Siskoni saa 2e kuukaudessa, ja ikää hänelä on 10v.

      ..ei mitään rikkaita olla :P

      • ra4alli8nen

        mä saan 25kk rahaa joudun maksaa joskus itte vaik jääkiekkomatsit ja hauskuudet mut sit kyl saan välil aina jottai pari euroo jos haluun enkä tarttekaa enempää ikää on 12 isoveli saa 30 ja se on 14v :)


      • pohojosenpoika93
        ra4alli8nen kirjoitti:

        mä saan 25kk rahaa joudun maksaa joskus itte vaik jääkiekkomatsit ja hauskuudet mut sit kyl saan välil aina jottai pari euroo jos haluun enkä tarttekaa enempää ikää on 12 isoveli saa 30 ja se on 14v :)

        noin 150 euroa kk...mutta suurin osa menee bensiiniin....:(


      • 54646
        pohojosenpoika93 kirjoitti:

        noin 150 euroa kk...mutta suurin osa menee bensiiniin....:(

        sinähän oot melkein aikuinen ja saat viikkorahaa?????


    • ¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨¨

      no mie saan 15 e viikossa ja jos jotai erityisempii menoi ni kyl porukat sit saattaa antaa rahaa jos esim. johonki reissuun lähös ikää 16v

    • Ammudii

      No, mun pitäisi saada ainakii 3€ viikossa, mutta sitä en koskaan kuitenkaan saa. Aina vanhemmat vetoaa johonki, että on viikon aikana se 3-euronen hyvinkii menny johonki muuhun jo. Kyllä se mullekkin kelpais, jos 40€ sais kuukaudessa... Mutta kun vuodessakaan sitä määrää..

    • keeeeela

      semmoset reilut 320 €/kk =) maksajana tosin toimii vanhempien sijasta kela.

    • Milka <<<3

      Voi että! Ei aina viikkorahaa tarvii. Mä pärjään elämässä ihan hyvin vaikka en saa viikko-, kuukausi- enkä vuosirahaa! Kannattaa käydä naapurissa helppiin tai mummoilta saa rahaa kun auttaa kantaan kauppakasseja!

    • epätoivonen

      Oon 14-v. En saa viikkorahaa vaikka teen PALJON kotitöitä. esim. mun hommiin kuulu perheen tiskien hoito, pyykien hoito, talon pölyt ja imurointi, oman ja siskon huoneiden kunnossapito ja ruoka pitää laittaa vähintään 4 krt viikossa. mulla ei oo harrastuksia ja jos vaatteet käy pieneks, mun pitää iite ostaa uusia. ja niihin en saa rahaa vanhemmilta joten kiertelen naapurustossa tekemässä pihatöitä ja ulkoiluttamassa koiria. Mun mielestä se on ihan väärin! Sit vielä se et jos en saa kokeista kiitetäviä nii joutuu antaa vanhemmillen vitosen. Mitä pitäis tehä et vanhemmat tajuis ettei tää oo normaalii?

    • Rahaha

      Kiva teillä mä saan 20 euroo viikossa joskus enemmän eikä mun tarvii tehdä mitään sen eteen :)

      • shopailijan alku

        itse saan kuukausi rahaa vain pankkikortilleni 100€.(25eviikko) en joudu riskeeraamaan mitään sen eteen. ostelen sillä yleensä: vaatteita,kenkiä,laukkuja,koruja,hiusvärejä&hoitotarvikkeita,pidennyksiä & sen sellaista. Onneksi vanhempani silti kustantavat puhelinlaskuni, naamanpesuaineet. yleensä meikitkin, parturin ja osan vaatteista,kengistä & laukuista harrastukseni(ratsastuksen) . kaupungille lähtiessä saan ruokarahaa n.10-20e mutta yleensä ne menevät muuhun tarkoitukseen:) luulen että vanhempani tuhlaavat yli 300e minuun. ainakin niin sanovat. ja että joskus minuun menneet rahamäärät voi hipoa 500e kk :s kallista.


    • jannyyy

      Saan noin sata euroo kuukaudes ja oon 16v. Eli noin 25 euroo viikossa, joka on mun mielestä aika paljon. Mutta siis maksan tuosta summasta itse puhelinlaskuni joka on 20-30 euroa/kk

    • :)

      Mie en saa olleskaa viikkorahaa mut ainaku tarviin ni porukat heittää jonku verra :) Ja meijä perhe ei paljoo tee mitää kalliit ulkomaanreissui ku menee iha tolkuttomasti rahaa kilpaurheiluu ku molemmat muksut reenaa! :D

      • näin .......

        kun täytin 12 sain luottokortin kuukausiraja 300e ku täytin 15 raja nousi 3000e kohta täytän 18 ja rahat loppuu kokonaan pakko mennä kai duunii.
        en tajuu miten joku voi pärjää 50 tai 100egel kuus pelkkään tupakkaan menee 120-150e vaatteisiin joku 200-500 riippuu tilanteest.


      • Dr3amer
        näin ....... kirjoitti:

        kun täytin 12 sain luottokortin kuukausiraja 300e ku täytin 15 raja nousi 3000e kohta täytän 18 ja rahat loppuu kokonaan pakko mennä kai duunii.
        en tajuu miten joku voi pärjää 50 tai 100egel kuus pelkkään tupakkaan menee 120-150e vaatteisiin joku 200-500 riippuu tilanteest.

        Sait 12-vuotiaana 300e kuussa? ja 15-vuotiaana 3000 kuussa??????? tota joo, ja mitä sä jouduit sit tekee sen etee? ja sit viel et mite voi mennä vaatteisii 200-500e KUUKAUDESSA! haloo jotai järkee rahankäyttöön.


      • köyhäläinen
        Dr3amer kirjoitti:

        Sait 12-vuotiaana 300e kuussa? ja 15-vuotiaana 3000 kuussa??????? tota joo, ja mitä sä jouduit sit tekee sen etee? ja sit viel et mite voi mennä vaatteisii 200-500e KUUKAUDESSA! haloo jotai järkee rahankäyttöön.

        No vittu mie en saa vanhmmiltani IKINÄ rahaa en ees vaatteisiin! Neki pitää ostaa rahoil mitä saa mummilt......


    • :-)

      Joo sun viikkorahas on tosi hyvä Ite saan 3-5 e viikkorahaa ja pärjään sillä hyvin

    • varakas.

      Mun isä ja äiti on kummatkin yrittäjiä. Saan joka viikko 450€ viikkorahaa ja ostan koko rahalla ES energiajuomaa.

    • kermaperse!!!!!

      En saa viikorahaa tai kuukausirahaa, mutta saan rahaa aina kun pyydän ja niin paljon ku haluan :)

    • pärjään

      tällä hetkel saan jotain 10-20€ kuukaudes enkä joudu tekee mitään vanhemmat maksaa melkeen kaiken mut kohta ku täytän 12v nii sit se nousee 20-30€ kuus...

    • Vitun köyhä

      kyllä toi varakas on sitten vitun tyhmä kun ostaa koko rahalla es energia juomaan varmaan pärisee ihan vitun hyvin

    • 13+15

      Maksan tytärpuolelleni 150euroa/kk ja ostan vaatteet yms.Siihen
      päälle.

      Taitaa olla liian paljon?Mutta haluan tukea häntä.

      Niin hän on 13vuotias ja rahaa palaa.

      Vaikka antaisin 500e/kk, niin käyttöön menisi joka euro.

      No rajat tulevat vastaan,kun olen vaimoni kuoltua yksinhuoltaja ja nettoni on 2779euroa/kk.Josta maksan asuntolainat ruuat yms.

      Elämä maksaa ja paljon.

      • 20+10

        Niin lisäys!

        Maksan myös tytärpuoleni puhelinlaskut,jotka ovat 70-90e kuukaudessa.Tätyy vissiin rajoittaa tätä hommaa.


      • 8+19
        20+10 kirjoitti:

        Niin lisäys!

        Maksan myös tytärpuoleni puhelinlaskut,jotka ovat 70-90e kuukaudessa.Tätyy vissiin rajoittaa tätä hommaa.

        No äitini kuoli n.1 vuotta sitten ja sain perintöä n.270 000 ekee, joten asuntolainat on nyt maksettu pois.Ja jäi vielä säästöönkin jotain.

        Nyt huolehdin tytärpuolestani.Mutta liika on liikaa.Ei varmasti tyydy
        normipalkkaan.Olen myös sanonut,että tekee kotitöitä viikkorahan eteen ja on suostunut tähän.Eli viikkoraha on 37,50e ostan vaatteet meikit ja muut siihen päälle.

        Olen koittanut hänelle kertoa,ettei se raha puissa kasva.Olen ollut liian reilu tässä asiassa.

        Onneksi meinaa opiskella pitempään,vaikka on 13v, tämän hän on luvannut,no aika sen näyttää.


    • 6 + 14

      Ite Saan 10e Viikkorahaa mut jos esim tilaan netistä jotain vanhemmat saatta maksaa ne :)

    • Tonokomo

      Hei!
      Minä taas saan 20-35 euroa kuussa. Vaihtelua tuottaa se kuinka hyvällä tuulella äitini on. :-DDD. Mutta en saa mitään rahoja yms. vaikka olen vuosikurssini (=kaikki 7. luokat) Paras koulussa. Esim. 7. luokan aikana huonoin numero on 8½ ja on tullut n.5 10 kokeista. Veli saa rahaa täsmälleen saman verran (veli 15v). Ainoa vain että minä teen kotityöt, veli ei tee koskaan mitään. Olen ahkera, enkä tarvitse enempää rahaa kun ei ole kauheasti harrastuksia (ainoastaan piano)

      T: Tommi

    • the_galaxy_pegasus

      Itse saan kuukausirahana 20-40 euroa eli keskimäärin 30 euroa / kuukausi. Ajattelin pyytää vaihtamaan viikkorahaan joka ois noin 7 ½ euroa viikossa.

      Katsos...

      30 € x 12 = 360 €
      7½ € x 52 = 390 €

      Palautan pullojakin ja käyn kaupassa josta saan yht. noin 10-15 euroa kuussa. Pulloiste 8 euroa ja mummilta loput eli rahastoni olisi yhteensä 20 € - 55 € kuussa eli viikossa 5€ - 14,7€.

    • kotka.

      itte saan kuukaudessa 510 euroo koska oon apuvalmentajana joukkuevoimistelussa ja siitä saan noin 400 euroo kuussA.ja sit viikkorahani on 25 euroo..:D mut itte oon siis 16-v voimistelu tyttö

    • Lukiostadi

      Oon 17-vuotias lukiolaispoika, enkä oo koskaan saanut viikkorahaa tai edes sitä pyytänyt. Äiti ja isä maksaa kaikki lukiokirjat, bussikortin, joitakin vaatteita, puhelinlaskun, netin. Itse maksan suurimman osan vaatteistani rahoilla joita saan kun teen kotona hommia, hoidan siskonlapsia, tai muista hommista

    • Puumies

      Teen puu töitä ja saan 10e tunti meil on joku 10 tukki rekkaa puita pihas

    • helggis

      nojoo ite saan 10e kuussa ja maksan kaiken itte . saan kyllä joskus harvoin johki oikeesti tärkeisiin asioihin kuten välttämättömiin vaatteisiin yms. mut koska mun kuukausi raha on noin pieni niin en voi harrastaakaan mitäää kun ei raha riitä...

    • RIKAS melkein

      No mä saan ehkä jotain 600€ viikossa ja jodkus 700€ viikossa mut musta se ei oikein riitä kun käyn ehkä 3 kertaa viikossa SHOPPAILEMASSA miun äiti ostaa kyllä ruuat ja joskus aika usei vaatteet ja mitä nyt haluun karkkiii puhelimen ja muuta nii mut tahtosin ehdottomasti enemmän.

    • enough for me :)

      Saan vitosen viikossa ja se riittää mulle koska asun maalla ja oon vasta 12

    • nääin

      En ole koskaan saanut viikorahaa aina pitänyt hankkia omat rahat vaikka vanhemmilla on rahaa ihan riittävästi nii silti mulle on opetettu että rahan eteen pitää tehdä jotain eikä saada tosta noin vaan.

    • köyhät kyykkyy
      • virus25

        virus sivusto älkää menkö.


    • Eirahaaainatarvii

      Jaa a saan rahaa millo pyydän mut en sitä paljoo tartte 15 v. välil bensaa ja välil jonnekki subii tai jonku leffan ostan ym. käyn myös viikonloppuisin töissä et saan siitäki rahaa että sillee juu

    • Saisin viikorahaa 8e, mutta olen pyytänyt, että saan sen kuukausirahana 32e.
      Sisareni saa 6e koska on minua nuorempi.
      Vaikka saankin sen 32e kuussa tuntuu et ne rahat aina vaa katoaa. Saan tiety sit viel kokeistakin rahaa (10=3e, 9=2e, 8=1e). äytyy ostaaa ittellen sillä kaikki mitä se kuukaudesa tartii.

    • Saan viikkorahaa yleensä 5 euroa, jonakin viikkona saan 8-16 euroa..Riippuu viikosta. Mutta yleensä 5e (:

      • RIKAS MEKEIN!!!

        Oikeesti mä saan rahaa millon vaan ja nyt kun luin näitä viestejä nii te ootte kyllä aika köyhii nii et mä saan viikossa 700€ tai 800€ nii joten mä ostan seuraavaks lumia 900 ja meen shoppailee mut moikka KÖYHÄT!!!! :-P


      • metsämies2
        RIKAS MEKEIN!!! kirjoitti:

        Oikeesti mä saan rahaa millon vaan ja nyt kun luin näitä viestejä nii te ootte kyllä aika köyhii nii et mä saan viikossa 700€ tai 800€ nii joten mä ostan seuraavaks lumia 900 ja meen shoppailee mut moikka KÖYHÄT!!!! :-P

        Entäs sitten tulevaisuus? Ei vanhemmat naapurissa ole.


      • random7770700+
        RIKAS MEKEIN!!! kirjoitti:

        Oikeesti mä saan rahaa millon vaan ja nyt kun luin näitä viestejä nii te ootte kyllä aika köyhii nii et mä saan viikossa 700€ tai 800€ nii joten mä ostan seuraavaks lumia 900 ja meen shoppailee mut moikka KÖYHÄT!!!! :-P

        älä kusetA:;DDDD


    • 97-tyttö

      2,5euroo viikossa että muhun verrattuna oot miljonääri ja ron 2,5e eteen mun pitää tehä kaikki kotityöt paitsi laittaa ruokaa ja maksaa laskuja

    • 95-p

      20e kuussa ja sitäkään en jaksa pyytää aina. Saan kyllä rahaa jos pyydän.

    • ysipoika

      25e kuussa mut oon niin huono koulussa että jos saan kympin ni saan satasen. yhet nörtit on jopa hakannu mut kun oon niin huono oon vahva mut kuus nörttii hakkas mua yhtäaikaa atk-luokan näppiksillä ja en saanu sen jälkee kunnolla henkee kun menin vessaan peseen veren ja kivun poies ni ne tuli taas ja sito mut teipillä pönttöön kiinni ja hakkas lisää näppiksillä, kunnes ne näppikset hajos ja sit ne vielä runkkas niitten erektiossa 7cm pikkupileillä mun päälle mut ei spermaa tullu kun oli niin pienet munat. ne ei jääny ees kiinni ja ollaan siis kaikki ysillä.

    • Poikatyttä97

      Mun vikkorahatilanne on kyl aika nollilla :Dd Kyl mä saatan saada jotain 10 e rahaa jos pyydän mut eipä paljoa enempää heru... Ja mulle ei vanhemmat ostele vaatteita, kaikki pitää maksaa ite ja sit vielä on puhelimessa saunalehden prepaid niin pitää maksaa saldot niistä omista vähistä rahoista. Ja jos haluaa jotain kalliimpaa ruokatavaraa esim. hunajaa tai oliiviöljyä niin pitää maksaa ite. Jouluista ja synntäreistä saan yhteensä jotain 400e mut ei se kyllä pitkälle riitä... Elikkä 10e vikkorahaa ois ihan vitun paljon.

    • joulupunkki:DD

      ite saan 5e viikossa ja saan rahaa jos pyydän (:

    • metsämies2

      Teen töitä ja saan rahat silloin kun haluan. Tietokoneen pyydän joululahjas, jonka eteen teen töitä. Tietokone maksaa 945 ja maksan siitä työllä 100 euroa. Ostan ite pelit siihen tietenkin. Vanhemmat maksaa matkat esim. 5€ matkusreissuun ruoka.

    • kristo

      16 v asti sain 20 € viikossa mut nykyään oppisopimuskoulutus nii saan 850 € kuukaudessa koulun korvaukset 370€ 2:ssa kuukaudessa. Mikäs tässä kohta 10000€ xDDD

    • 00-tyttö

      Mä saan 6 € viikos (12v.), ja se on musta ihan tarpeeksi. Mutta mun samanikäinen kaveri saa 10 € kuukaudessa, joka on outoa, ottaen huomioon, että sen pikkusisko (7v.) saa saman rahamäärän kuukaudessa, vaikkei se tee mitään ja mun kaveri tekee kamalasti kotitöitä vahtii pikkusiskoaan.

      Mutta siis tosta mun viikkorahasta vielä että sillä mä kustannan KAIKKI mun menot, että ei meidän perhe oo mitenkään rikas. Mut jos unohdan esim viedä roskat, en saa viikkorahaa.

      Mä ainakin vaan säälin niitä jotka saa viikos jtn. 100 € tekemättä mitään, koska sitten tulevaisuudessa kun on oma huusholli, niin kaikki siivoamiset pitää hoitaa ihan itse, eikä siitä saa palkkaa.

      • Shoppailufriikki

        Mä oon 12w & saan 120€/kk eli viikos 30€. Vuodessa se tekee 1440€. Joudun kuitenkin petaamaan sänkyni, tyhjentämään tiskikoneen ja siivoamaan. Jos leikkaan nurmikon saan 20€ & kokeista saan 5-10€ & todistuksesta jtn 20€ (Riippuu numeroista). Mielestäni saan liian vähän, kun oon shoppailufriikki... :D Heti, kun rahaa saan niin meen tuhlaan ne... Itse maksan karkit arkipäivisin, "turhat" vaatteet ja muun krääsän. Täällä mietin, miten ansaitsisin enemmän rahaa...


    • Mä vaan

      En saa viikkorahaa, saan rahaa jos tarviin jotakin, ostan kaiken ite..

    • jokuvaa6689

      saan ite suunnillee kuukaues 400e ja rapiat kun molemmat vanhemmat lääkäreitä ja ne tienaa molemmat yli 10 tonnii kuussa eikä mun tartte ostaa niillä mitää vaatteit tai bensaa:DD

    • jkl2

      Itse sain vain 2,5euroa viikkorahaa

    • tolvana12345678

      no en yhtää tolvana

    • Isin tyttö

      Saan 200€ kuussa.

      Minun tarvitsee oikeastaan tehdä vain nuo perus kotityöt, eli siivoaminen jne.
      Jos ihmettelette, niin äitini on asianajaja, hän saa noin 30 000€ kuussa, ja isäni omistaa hotelleja ulkomailta (en kerro mitä, sillä en halua isäni henkilöllisyyden selviävän tänne. Hän saa noin 100 000 kuussa, siis ilman veroja, laskuja tai lainoja. Oikeat tulot kuussa 200 000€

      Mutta mulla on sitten omaisuutta, jotka vanhemmat on ostanu, mutta olen ne ansainnut, ja noista suurin osa on joululahjoja/synttärilahjoja.

      iMac mini ja näyttö yhteensä 2000€
      iPhone 4s, silloin uutena, 800€
      iPod touch, 300€
      iPad 2, 500€
      LG 50 tuuman televisio, 600€
      Nintendo 4 DSi, 200€
      Nintendo Wii, 300€
      Playstation 3, 300€
      Xbox 360 kinect live, 500€
      Digibox telkkariin 200€
      Mopoauto 20 000€
      Skootteri 1000€
      Kaikki yhteensä 26 700€
      Hinnat pyöristettyinä.

      Ja tuohon huoneeni kalusteet, 5000€
      Tiedän, että tuloni ovat SUURET mutta vanhemmilla on rahaa, ja he haluavat käyttää sen minuun, ja sisaruksiini. Tämä EI ole trolli!!!!!

    • Isin tyttö

      Saan 200€ kuussa.

      Minun tarvitsee oikeastaan tehdä vain nuo perus kotityöt, eli siivoaminen jne.
      Jos ihmettelette, niin äitini on asianajaja, hän saa noin 30 000€ kuussa, ja isäni omistaa hotelleja ulkomailta (en kerro mitä, sillä en halua isäni henkilöllisyyden selviävän tänne. Hän saa noin 100 000 kuussa, siis ilman veroja, laskuja tai lainoja. Oikeat tulot kuussa 200 000€

      Mutta mulla on sitten omaisuutta, jotka vanhemmat on ostanu, mutta olen ne ansainnut, ja noista suurin osa on joululahjoja/synttärilahjoja.

      iMac mini ja näyttö yhteensä 2000€
      iPhone 4s, silloin uutena, 800€
      iPod touch, 300€
      iPad 2, 500€
      LG 50 tuuman televisio, 600€
      Nintendo 4 DSi, 200€
      Nintendo Wii, 300€
      Playstation 3, 300€
      Xbox 360 kinect live, 500€
      Digibox telkkariin 200€
      Mopoauto 20 000€
      Skootteri 1000€
      Kaikki yhteensä 26 700€
      Hinnat pyöristettyinä.

      Ja tuohon huoneeni kalusteet, 5000€
      Tiedän, että tuloni ovat SUURET mutta vanhemmilla on rahaa, ja he haluavat käyttää sen minuun, ja sisaruksiini. Tämä EI ole trolli!!!!!

      • Lune Noire

        No, vaikuttaa että et kumminkaan käyttäydy kuin hellitelty kakara. (Tosin, eihän se yhen viestin perusteella varmaa voi olla)

        Siitä annan kunnioitusta.

        Itel viikkoraha muute 5e mut kerra kuussa saa 10e.

        Mut sit faija sit antaa aina välil rahaa, mikä auttaa aika paljo :)


    • Anonyymi

      Mää saan 2e viikossa ja sen eteen pitää tehä työtä oon siis 12v

      • Anonyymi

        Oikeastiko saat vain 2e minä saan 30e viikossa vaikka en tee mitään


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      166
      2819
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2021
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2016
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1825
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe