Parhaat kuukautissuojat - gallup! Kaikki mukaan!

kiroilevasiili007

1. Paras sidemerkki?
Vuokkoset
Libresse
Always
Daily
Pirkka
Rainbow

2. Paras tamponimerkki?
O.b.
Tampax
Vuokkoset
Daily
Pirkka
Rainbow

3. Paras kuukuppimerkki?
Mooncup
Lunette

Eli siis viivaa perään, mitä nyt kannatattekin!
Ja lisäilkää jos jotain puuttuu, esim. kuukuppimerkkejä en oikein tiedä.
PERUSTELKAA MIELELLÄNNE, HENKILÖKOHTAISESTI!
Ja siis kopioikaa aina edelliseltä.

64

9191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kiroilevasiili007

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset |
      Libresse
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Perustelut: Kotimaisia, aika halpoja perushyviä suojia! Ympäristöasioiden kannalta myös ok.
      Toimii mulla hyvin ja tehokkaita on!
      Libressekin ok, Always kauhea, halppismerkeistä ei kokemusta.

2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset |
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

-Luotettava ja varma. O.b.:ta muuten käyttäsin mut pois otto tosi epämiellyttävää, mitä Vuokkosilla ei esiinny. Tampaxeista en tykänny, vuotaa helposti ohi. Halppiksista ei taas kokemusta.

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

-Ei kokemusta kuukupeista.

• galluppiiin

1. Paras sidemerkki?

En osaa sanoa, koska en käytä kertakäyttösiteitä enkä ole koskaan käyttänyt.

Paras side olisi varmasti kankainen kestoside.

2. Paras tamponimerkki?

Natracare, jota ei ollut listassa. On myrkytön ja turvallinen, ja ekologinen ja ei ole testattu eläimillä.

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette
      Diva Cup
      The Keeper

Itselleni sopivin on ollut Mooncup.

Diva Cup on hivenen liian iso ja Lunettea en ole vielä kokeillut, mutta käsittääkseni se on samaa kokoa kuin Diva Cup. Keeperiä en ole kokeillut, mutta siinä ei kai käsittääkseni ole muuta eroa Mooncuppiin kuin materiaali (= lateksi, kun taas Mooncup on silikoninen).

• n40v

1. Paras sidemerkki: kankainen kestoside. Tuntuu pehmeältä ja mukavalta, käytän runsaimpina vuotopäivinä kuukupin varmistuksena.

2. Paras tamponimerkki: käytin O.b:tä silloin joskus, muista ei kokemusta. En edes muista, miksi tuon merkin valitsin. Ehkä siksi, että siinä oli siihen aikaa pienin paketti, sen sai piiloon...

3. Paras kuukuppimerkki: runsaisiin vuotoihin isompi Lunette (tukeva ja tilava, ja vielä kotimainenkin) ja muuten pieni Mooncup (sopivan muotoinen mulle).

• kokeilunsa lopettanut

PARAS SIDEMERKKI: En anna millekään parasta arvosanaa, koska kaikki tuntuvat karseilta ja aiheuttavat hiivaa. Vähiten kauhea Libressen 2 in 1, jota jotenkin pystyi pitämään tamponitauon välissä.

PARAS TAMPONI: Imukyvyltään ja ohivuodon estoiltaan OB.

PARAS KUUKUPPI: Ei voi sanoa ehdottomasti, kun riippuu aina ihmisen anatomiasta ja vuodon määrästä, vielä enemmän kuin tamponien kanssa. Itselläni neljättä vuotta Mooncup, oli eka jota kokeilin eikä ole tarvinnut katua, olisi ehdottomasti se tavara, jonka ottaisin autiolle saarelle mukaani.

• Vastaava vastaaja

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset
      Libresse
      Always x
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Perustelut: Enpä ole käyttänyt vuosiin, ihan mankkojen alussa Always oli paras, imukykynsä vuoksi.

2. Paras tamponimerkki?
      O.b. x
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

-Luotettava ja varma.
      3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette x

-Toimivin koko ja muoto minulle. Ei ohivuotoja.

• annoo

1. Paras sidemerkki?
        Vuokkoset
        Libresse X
        Always x
        Daily
        Pirkka
        Rainbow

Perustelut: oon käyttänyt vain noita kahta joten en tiedä..

2. Paras tamponimerkki?
        O.b.
        Tampax
        Vuokkoset
        Daily
        Pirkka
        Rainbow

En oo käyttäny mitään...

3. Paras kuukuppimerkki?
        Mooncup
        Keeper
        Lunette x mulla on :)
        Divacup
        Miacup
        Femmecup
        Ladycup

Muita en ole kokeillut. ¨

Ja lisäsin kuppumierkkejä:)

• tässänäin

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset -
      Libresse
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

menkat alko vasta en ole käyttäny tamponeja ja kuukuppeja;)

• vastaileeeeen

1. Always, pirkka, rainbow
      2. rainbow, ob
      3. mooncup

• ...

Ainoa mikä riittää on isompi lunette..

• vaihtoehdot!

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset
      Libresse
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow
      Igulee -> Sopivan kokoisia niin imua kuin istuvuuttakin ajatellen ja riittävän ohuita.

2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow
      - En käytä, kuivatti aikoinaan liiaksi limakalvoja.

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette
      Diva cup -> Hyvä alipaine, ei pelkoa "tippumisesta" vaikka pienempi koko onkin käytössä ja ikää jo lähemmäs 40. Sama kuppi muuten käytössä jo kuudetta vuotta!

• mulle

Kun ei tuo sun kopiointi-idea ole oikein toiminut, niin vastataan näin.

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset
      Mukavan tuntuinen, jotenkin samettinen pinta ja hyvä imukyky

2. Paras tamponimerkki?
      Tampax
      Tamppoonissa tulee olla asetinputki.

3. Paras kuukuppimerkki?
      ???
      Eipä ole tullut koskaan kokeitua.

• ..tyttönen..

1. Paras sidemerkki?
        libresse ehdottomasti!

2. Paras tamponimerkki?
        O.b.
        on mukavin ja tuö hyvän suojan.

3. Paras kuukuppimerkki?
        Lunette
        en tiedä vielä kuukupeista mutta olen tosissani ajatellut hankkia luneten

• 'sårof
        ..tyttönen.. kirjoitti:

1. Paras sidemerkki?
        libresse ehdottomasti!

2. Paras tamponimerkki?
        O.b.
        on mukavin ja tuö hyvän suojan.

3. Paras kuukuppimerkki?
        Lunette
        en tiedä vielä kuukupeista mutta olen tosissani ajatellut hankkia luneten

Elä hanki kippoa, en suosittele.
        Aiheuttaa hiivaa ja on tosi hankala opetella.

Vuokkoset paras sidemerkki.

• ja pah
        'sårof kirjoitti:

Elä hanki kippoa, en suosittele.
        Aiheuttaa hiivaa ja on tosi hankala opetella.

Vuokkoset paras sidemerkki.

"Elä hanki kippoa, en suosittele.
        Aiheuttaa hiivaa ja on tosi hankala opetella."

Kolme vuotta olen käyttänyt, eikä ole hiivaa ollut kertaakaan. Saippuaa ei ole pakko käyttää kupin pesussa. Myös käytön oppiminen oli TODELLA helppoa. Googleta vaikka "kuukuppi" tai "kuukautiskuppi", niin löydät kokonaisen sivuston tyytyväisiä kuukautiskupinkäyttäjiä ja heidän kokemuksiaan.

Ei kannata antaa jonkun yksittäisen henkilön huonojen kokemusten lannistaa. Kuppi on paras suoja ikinä. En enää ikinä palaa siteisiin/tamponeihin.

• sdfghj
        ja pah kirjoitti:

"Elä hanki kippoa, en suosittele.
        Aiheuttaa hiivaa ja on tosi hankala opetella."

Kolme vuotta olen käyttänyt, eikä ole hiivaa ollut kertaakaan. Saippuaa ei ole pakko käyttää kupin pesussa. Myös käytön oppiminen oli TODELLA helppoa. Googleta vaikka "kuukuppi" tai "kuukautiskuppi", niin löydät kokonaisen sivuston tyytyväisiä kuukautiskupinkäyttäjiä ja heidän kokemuksiaan.

Ei kannata antaa jonkun yksittäisen henkilön huonojen kokemusten lannistaa. Kuppi on paras suoja ikinä. En enää ikinä palaa siteisiin/tamponeihin.

Olen samaa mieltä, itsellä ollut myös monta vuotta nyt kuppi enkä todellakaan aio vaihtaa takaisin. Jatkuvat hiivatulehdukseni loppuivat vihdoin, eikä gynekään enää huomauttele liian runsaista valkovuodoista. Eikä poikakaveri hajuista.

On silti tosi, että jotkut eivät voi koskaan käyttää kuukuppia, fyysisistä "vioista" johtuen.

• 42 v.

1. Paras sidemerkki?
      En ole koskaan käyttänyt siteitä niin paljon, että osaisin sanoa.

2. Paras tamponimerkki?
      O.b. - Tätä käytin silloin, kun vielä käytin. Tampaxit vuotivat ohi, ja muita merkkejä en kokeillut.

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

Mulla on molemmat. Mooncupin pienempi malli on mukava niukan vuodon päivinä, ja isompi Lunette hoitaa runsaammat. Mooncupin valitsin aikanaan ihan summamutikassa, Luneten taas kotimaisuuden ja riittävän vetoisuuden takia. Molempiin olen hyvin tyytyväinen, ja viimeinen O.b.-paketti on nyt lojunut kaapin hyllyllä jo vuosia :)

• N 40+

Yleensä käytän stringejä ja pari sellasta ko. sidettä päällekkäin on oiva apu.

Stringeille ei ole montaa merkkiä.

• Tuulia**

Side:
        Vuokkoset
        Tamponi:
        Ob

Mikä vtun kuppi?
        Hyi saatana.. =D

• ...........
        Tuulia** kirjoitti:

Side:
        Vuokkoset
        Tamponi:
        Ob

Mikä vtun kuppi?
        Hyi saatana.. =D

Ikinä en ole puolukoita syönyt ja ne on stanan pahoja....

• ah huh heh
        ........... kirjoitti:

Ikinä en ole puolukoita syönyt ja ne on stanan pahoja....

Elä sie muuta virka! Kyllä ne haisevat, rapisevat, muoviset ja sotkevat siteet ovat kaikista mukavin suoja, mitä nainen voi ikinä toivoa. Minusta on ihanaa, kun oikein tuntee, kuinka veri solahtaa siteeseen

• toimii vain
        ah huh heh kirjoitti:

Elä sie muuta virka! Kyllä ne haisevat, rapisevat, muoviset ja sotkevat siteet ovat kaikista mukavin suoja, mitä nainen voi ikinä toivoa. Minusta on ihanaa, kun oikein tuntee, kuinka veri solahtaa siteeseen

Libressen yöside, ei ohut vaan normaali. Siltikin voi tulla helposti ohivuotoja. Miten usein teillä "menee ohi"?

• kupittelija :)
        toimii vain kirjoitti:

Libressen yöside, ei ohut vaan normaali. Siltikin voi tulla helposti ohivuotoja. Miten usein teillä "menee ohi"?

Alussa tuli pari ohivuotoa, kun en saanut kuppia ihan oikein paikalleen. Toisen kerran niitä tuli, kun kuukautiset runsastuivat äkkiä (myooman takia). Ekaan auttoi siis tekniikan opettelu ja tokaan se, että hankin isomman kupin ja opettelin pariksi ekaksi vuotopäiväksi (ja -yöksi!) riittävän tiheän tyhjennysrutiinin. Yöunia sai kyllä pidennettyä käyttämällä sekä kuppia että isoa kestosidettä.

Nyt ei sitten olekaan moneen vuoteen vuotanut ohi. Olen myös oppinut tunnistamaan sellaisen jännän pikku kuplinnan, mitä kuppi tuntuu pitävän, kun tulee täyteen. Mut tässä on siis kyse tosi runsaista vuodoista, muuten pystyn pitämään esim. koko työpäivän ilman, että se täyttyy.

• kyllä ymmärrä,
        kupittelija :) kirjoitti:

Alussa tuli pari ohivuotoa, kun en saanut kuppia ihan oikein paikalleen. Toisen kerran niitä tuli, kun kuukautiset runsastuivat äkkiä (myooman takia). Ekaan auttoi siis tekniikan opettelu ja tokaan se, että hankin isomman kupin ja opettelin pariksi ekaksi vuotopäiväksi (ja -yöksi!) riittävän tiheän tyhjennysrutiinin. Yöunia sai kyllä pidennettyä käyttämällä sekä kuppia että isoa kestosidettä.

Nyt ei sitten olekaan moneen vuoteen vuotanut ohi. Olen myös oppinut tunnistamaan sellaisen jännän pikku kuplinnan, mitä kuppi tuntuu pitävän, kun tulee täyteen. Mut tässä on siis kyse tosi runsaista vuodoista, muuten pystyn pitämään esim. koko työpäivän ilman, että se täyttyy.

miten suurin osa pystyy pärjäämään ilman ohivuotoja. Ehkä suurin osa käyttää tamponeja ja tuota kuppia? Silloin kun käytätte pelkkiä siteitä, niin onko hankalampaa? Taidan olla erittäin harvinainen tapaus, koska suorastaan sotken paikkoja ja täytyy varoa, mitä pistää päälleen. :)

• nykyinen kupinkäyttäjä
        kyllä ymmärrä, kirjoitti:

miten suurin osa pystyy pärjäämään ilman ohivuotoja. Ehkä suurin osa käyttää tamponeja ja tuota kuppia? Silloin kun käytätte pelkkiä siteitä, niin onko hankalampaa? Taidan olla erittäin harvinainen tapaus, koska suorastaan sotken paikkoja ja täytyy varoa, mitä pistää päälleen. :)

Oli hankalaa. Varsinkaan yöllä ei uskaltanut liikahtaakaan. Käytin tosin päivisin runsaimpina päivinä (jos olin muualla kuin kotona) sidettä JA tamponia. Pelkän siteen kanssa ei olis tullut mitään. Pidän kyllä vielä nykyäänkin kuukautiskupinkin kanssa vain mustia päälihousuja menkkojen aikana :D En vain luota mihinkään suojaan 100%! Ja vaatteista veri oikein loistaa pitkälle. En halua ottaa riskejä :D

• kun kerroit
        nykyinen kupinkäyttäjä kirjoitti:

Oli hankalaa. Varsinkaan yöllä ei uskaltanut liikahtaakaan. Käytin tosin päivisin runsaimpina päivinä (jos olin muualla kuin kotona) sidettä JA tamponia. Pelkän siteen kanssa ei olis tullut mitään. Pidän kyllä vielä nykyäänkin kuukautiskupinkin kanssa vain mustia päälihousuja menkkojen aikana :D En vain luota mihinkään suojaan 100%! Ja vaatteista veri oikein loistaa pitkälle. En halua ottaa riskejä :D

En vain henk.koht. välitä noista vempeleistä. Täytyy varmaan vaan tehdä itselleen kunnon kangasvaippoja. Työtuoli pitäisi päällystää muovilla, mutta taitaa olla jo myöhäistä...

• olivia..
        toimii vain kirjoitti:

hei!

mie käytän aina niitä libressen paksuja yösiteitä, ja ostan niitä jemmaan sellasen kolme pakettia..mutta ainakin pahimpina päivinä en yöllä niihin luota, koska petarikin piti peittoneen päivineen laittaa pyykkiin.. :( aika hyvä on se raimbowin tai pirkan super yöside.. myös se libressen ohkanen yösibe on etenkin töissä huomaaton, eikä tartte jatkuvaan olla vaihtamassa.. mitään siivettömiä en uskalla käyttää enää, kun aina pyörii pois paikaltaan...

• Kangaskameli

1. Paras sidemerkki?
      Itsetehdyt kangassiteet!

Eivät hiosta, haise, rapise, hauduta ihoa. Ei hiivaongelmia tai ärsytystä! Plussana vielä ympäristöystävällisyys ja opiskelijan kukkarolle edullinen hinta.

Itse tehtynä tuli per side hintaa n. euro tai pari, osalle vähemmän kun käytin kierrätysmateriaaleja ja sille osalle enemmän, joissa käytin bambukangasta ym. hienouksia.

Siteitä käsityönä valmistavat usein antavat siteille vähintään 5 vuoden takuun, ja olen varma että nämäkin sen kestävät. Ovat olleet käytössä ehkä pari vuotta eikä minkäännäköistä kulumisen merkkiä tai pinttyneitä tahroja. Korkeintaan niissä joissa on halpaa flanellia pintakerroksena ovat alkaneet nyppyyntyä hieman, mutta tuo ei ole kuin kosmeettinen haitta.

2. Paras tamponimerkki?
      En ole käyttänyt tamponeja varmaan kuuteen vuoteen. Vihaan niitä kaikkia... Kuivattavat ja ärsyttävät limakalvoja. Myöskään TSS:n saamisen riski ei todellakaan mieltä lämmitä.

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup on ainoa jota olen käyttänyt. Parempi kuin tamponi mutta mielummin käytän kangassiteitä. Kuppi on ihan OK, mutta sillä on tapana vuotaa ohi ja aiheuttaa outoa kipua painaessaan emättimen seinämää. Myös emättimen suu tulee aika helläksi kun se joutuu koetukselle kuppia ulos ja sisään laitettaessa.

• Kinuskikuula

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset
      Libresse *
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Perusteluni: Olen kokeillut Libressen lisäksi vain Vuokkosia, ja Libresset ovat suunnilleen sata kertaa parempia. Alwaysia tekisi mieli joskus kokeilla.

2. Paras tamponimerkki?
      O.b. *
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Perusteluni: Olen kokeillut vain OB:tä ja pidän siitä.

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

(En ole kokeillut yhtäkään kuukuppia.)

• kupin käyttäjä

Minulla oli Lunette - toimi muuten kuin unelma, mutta kuukautiskivut pahenivat niin, lääkkeetkään eivät enää auttaneet. Siirryin sitten takaisin OB-tamponeihin.

• xez

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset -
      Libresse
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Käytin siteitä viimeksi vajaa 10 vuotta sitten, mutta Vuokkoset taisi olla miellyttävin

2. Paras tamponimerkki?
      O.b. -
      Tampax -
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Näitä kahta käytän ja hyviä ovat. Muita en ole kokeillut.

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

No jommankumman ajatelin tilata

• Nökkis

1. Paras sidemerkki?
      Aikoinaan käytin libresseä, mutta kun aloin kärsiä jatkuvista hankaumista ja paikkojen löyhkäämisestä, päädyin kuukuppiin.

2. Paras tamponimerkki?
      Käytin Ob:n tampooneja vuosia sitten, nytten koskisi pitkällä tikullakaan (hihi).

3. Paras kuukuppimerkki?
      LUNETTE.
      Antaa sopivasti myöten ja helppo sujauttaa paikoilleen. Tulee myös nätisti ulos. Kokeilussa on ollut myös MeLuna, joka oli vähän liian "aggressiivinen", eli kuppi oli niin pinkeää ainetta, että se aukesi kipeästi ja oli hankala ottaa pois.

• asdggdfgd

1. En käytä siteitä kuin pakon edessä, mutta Always oli sideaikana se suosikki pitävän liiman takia. Esim Vuokkoset ja Libresse kiristävät hermoja, kun liimapinta on ihan onneton. Nykyään kuitenkin käytän Vuokkoset Cottonia silloin kun sidettä tarvitsen (pitäisi iholle ystävällisempi).

2. En käytä tamponejakaan enää, koska alapääongelmieni takia en uskalla (kuivattavat ja voivat pahentaa ongelmia). Ehdoton suosikki oli kuitenkin ob, joka edelleen olisi suosikkisuojani mikäli vain tamponeja uskaltaisin vielä pitää.

3. Minulla on pienempi Lunette, ja muita en ole kokeillut. Pitkien alkutaistelujen ja hermojen kiristelyn jälkeen olen alkanut tulla sen kanssa toimeen, ja se on alkanut tuntua jopa hyvältä suojalta. Ihan satapronsenttisesti en vielä uskalla siihen luottaa, mutta saattaa hyvin olla, että se osoittautuu vielä luottamuksen arvoiseksi.

• :)

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset |
      Libresse
      Always|
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

En oo kokeillu tampneita enkä kuukuppeja. Libressejä ajattelin kokeilla. Kai nekin on ihan hyviä. Alwaysit on mulle ainaki tosi luotettavia. Vuokkosetkin on ihan hyviä.

• n24

Olen vuosia käyttänyt vain kuukuppia - en palaa enää hautoviin siteisiin. Olen kokeillut Mooncup:ia, mutta vetoisuutensa vuoksi isompi Lunette vei voiton.

• mää vaa

Lunetten ostin, kun sen sai lähiapteekista ja tilasin vielä sinisenkin. Runsaina päivänä käytän sitä ja kestopikkuhousunsuojaa varmistuksena, vaikka ikinä ei ole vielä ohi vuotanutkaan. Kertakäyttösuojat jäi hyllyyn kun kestosuojiin tutustuin. Viimeisinä tuhrupäivinä käytän kestosidettä.

Kertispuolelta aiemmin oli käytössä Vuokkoset/Pirkka-siteet kotimaisuutensa vuoksi ja tamponeista Ob sileän pintansa vuoksi - mukavampi laittaa paikalleen.

• 21v =)

Itse olen tykännyt tamppooneista Pirkan ja Tampaxin.
      En muista mitä merkkiä joskus kokeilin, mutta se ei kyllä meinannu mennä paikoilleen, en saanut sujautettua asetinta silleen...

Siteistä on sitten Allways ja Auokkoset.
      Siteitä käytän siis öisin ja ihan ohutta sidettä vielä kaiken varalta tamponin kanssa, vaikka ei mulla koskiaan ole vahinkoja käynyt kun on tamppooni ollut.

• minä täällä

1. Paras sidemerkki?
        Libressestä tykkään muotoilun ja imukyvyn takia. Vuokkoset saa plussaa kotimaisuudesta, mutta ei imu riitä mulle niissä...

2. Paras tamponimerkki?
        O.b. Pitäs kokeilla tosin Libressenkin niitä

3. Paras kuukuppimerkki?
        En oo kokeillu, mut päätyisin Lunetteen luultavasti

• Jenny1988

1. Paras sidemerkki?
      Libresse
      Always
      nämä on parempia ;P

2. Paras tamponimerkki?
      en oo uskaltanut käyttää :(

3. Paras kuukuppimerkki?
      en käytä

• cd+0

1. Paras sidemerkki?
        Vuokkoset
        Libresse |
        Always |
        Daily
        Pirkka
        Rainbow |

2. Paras tamponimerkki?
        O.b.
        Tampax
        Vuokkoset
        Daily
        Pirkka
        Rainbow

3. Paras kuukuppimerkki?
        Mooncup
        Lunette

Käytän vain siteitä, joten muista ei ole kokemusta. Olen kokeillut nuita o.b mini tamppooneja mutta eivät jostain syystä pysy sisällä (oon 15). Nyt oon ruennu enempikin käyttämään nuita rainbow merkkisiä siteitä. Minusta niillä on tosi hyviä, mutta runsaimpina vuotopäivinä käytän alwaysia, koska minusta se on luotettavampi kuin tuo rainbow. Vinkkinä niille joilla todella runsaat menkat: ostakaapa kaupasta rainbow paksu yö side paketti, kyllä pysyy vuoto sitessä ja hyvin! :)

• kupittaa...

Mä vastaan vain viimeiseen kohtaan:

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

Lunette on mun anatomiallani ehkä aavistuksen verran helpompi käyttää, tosin molemmat löytyy nykyään kaapista, ja näppärästi toimivat. Niinpä olenkin täysin unohtanut siteet ja tamponit. Rahaa kuukautissuojiin on mennyt kuuden viime vuoden aikana kaksi kertaa kuukautiskupin hinta :) Yhdelläkin pärjäisin, mutta halusin kokeilla toistakin mallia.

• djifeuir

Siteistä parhaimpia vuokkoset ja always. Huonoimpia on Libresset! ne ratisee kävelellessä!!!

• sssssssssssssssssshh

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset
      Libresse
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Ei merkitystä merkillä, halvinta olen aina ostanut jos oon tarvinnu

2. Paras tamponimerkki?
      O.b. EHDOTTOMASTI
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette
      Kuukupeista ei kokemusta eikä tietoo

• eläinhullu81

Ehdottomasti siteistä libresse! Myös always on ihan hyvä. Tamponeista ja kupeista en oikeastaa osaa sanoa, koska en oikeastaan välitä kayttää. Tamponeista ehkä libresse tai vuokkoset...

• therealthread

Kopionti kun mobiililaitteella selailen, mutta näin:

1. paras sidemerkki?
      -libresse, alwaysit yösiteenä. J

2. Paras tamponimerkki?
      -o.b, pro comfort normal

3. Kuukuppia en ole kokeillut, enkä kokeile.

• RooooSaaaaa

1. Paras sidemerkki?
      Libresse
      Always

2. Paras tamponimerkki?
      O.b. !

• Muinaisjäänne

Wanhalle ketjulle uusi elämä.

Olen jo 43-vuotias, joten kaikenlaisia siteitä ja tamponeja on tullut kolmen vuosikymmenen varrella kokeiltua, mutta tällä hetkellä käytössä ovat:

1. Sidemerkit:
      *Always with Silk, Normal & Long Plus
      - Eivät tunnu juuri miltään, eivätkä hiosta! Minulla on hyvin epäsäännölliset kuukautiset, jotka kestävät vain nelisen päivää, joista yksi on runsasta vuotoa ja loput niukahkoa. Normal sopii siis niukkoihin päiviin ja Long Plus siihen runsaaseen. Lisäksi käytän Normalia pikkuhousunsuojan tavoin, jos epäilen, että kuukautiset ovat alkamassa. Varsinaisia pikkuhousunsuojia en käytä koskaan.
      *Always Ultra Long Plus
      - Erikoistapauksia varten. Joskus pitkä istuminen (autossa tjms.) saattaa runsaana päivänä aiheuttaa seisomaan noustessa melkoisen tulvan, jolloin pitkä ja imukykyinen side on ehdoton. Käytän näitä todella harvoin, sillä ne tuppaavat hiukan hiostamaan.

2. Tamponimerkit:
      *Kaikki O.B.:n asetittomat mallit, eli Mini, Normal, Super & Super Plus
      - Käytän tamponeja vain nukkuessani. Miniä käytän, jos epäilen, että kuukautiset ovat alkamassa. Runsaimpana päivänä - tai siis yönä - Super Plus ei ole pettänyt koskaan. Normalia ja Superia käytän harvemmin tilanteen mukaan. Olin aiemmin pääasiassa Tampaxin käyttäjä, ja vaihdoin merkkiä vasta muutama vuosi sitten. Olisi ehkä kannattanut vaihtaa jo aiemmin, sillä Tampax tuntui aina, O.B. ei koskaan. Myöskään sormien käyttäminen tamponin asettamiseen ei enää tunnu niin vastenmieliseltä kuin nuorempana. Kaikkeen tottuu.

Kuukuppiin en koske, sillä en jaksaisi huoltaa sitä. Anatomiani hyvin tuntevana en myöskään oikein usko, että se sopisi minulle koon puolesta tai muutenkaan. Minulla ei ole koskaan ollut siteiden tai tamponien kanssa mitään ongelmia, eikä minulla ole elämäni aikana ollut kertaakaan hiivaa tai tulehduksia, joten ainakaan terveydellistä syytä nykyisten rutiinien muuttamiseen ei ole.

• Joo o

1. Libresse ja Always
      -Itse käytin näitä silloin joskus kun käytin siteitä. Imukyky näissä oli mielestäni paras eikä haissut niin hirveälle.
      2 O.b
      -Ehdottomasti! Muutenkin pidän tamponeista enemmän kun siteistä, sillä ällöttää pitää verta housuissa koko ajan. Lisäksi siteet hautovat ja siitä tulee kutittavia näppylöitä. O.b normal tamponi on minulle hyvä eikä koskaan tule ohivuotoja.
      Kuukupista ei ole kokemuksia.

• Chocoloco

1. Paras sidemerkki?

Itsetehty tai ostettu kangasside mukavuutensa, hintansa ja ekologisuutensa vuoksi. Materiaalit pehmoisia ja kuosit piristävät tai tuovat asennetta päivään. ;) Kertistarpeeseen Vuokkoset (biohajoava, kotimainen, edullinen).

2. Paras tamponimerkki?

Kertisaikoina käytin Tampaxia ja pirkkaa. Nykyään ei tarvetta kuukupin vuoksi. Tamponeita en käyttäisi enää, eivätkä ne olleet luotettavia ennenkään, lähinnä pienensivät siteeseen valuvan vuodon määrää.

3. Paras kuukuppimerkki?

Aloitin käytön 2005 ja edelleen sama Diva käytössä.

Nykyisillä vuotomäärillä saan tyhjentää alkupäivinä parin tunnin välein - en edes halua ajatella minkälaiset vaippavuoret saisin koota pöksyihini ilman kuppia. Kupin käytössä on omat haasteensa, mutta se on paras kuukautissuoja joka kriteerillä: Kuukautiset lyhenevät, öisin on huoletonta nukkua, uiminen onnistuu ja kaikki muukin. Hinta on kohdallaan, kun 10 vuoden käytöllä 3 euroa vuodessa eli 23 senttiä per kuukautiset.

Kankaisia kestositeitä tai pikkuhousunsuojia käytän varmistimena, joskus kertakäyttöisiäkin (sillä kestositeet saattavat liikkua paikoiltaan riippuen alushousujen mallista ym).

Kuukuppikunta-foorumi oli tosi hyvä tietolähde, nyt jo kuopattu.

• Tytteliinix

1. Paras sidemerkki?

Vuokkoset

Libresse l

Always l

Daily

Pirkka

Rainbowl

2. Paras tamponimerkki?

O.b.

Tampax l

Vuokkoset

Daily

Pirkka

Rainbow

Perustelu:Tampaxissa on mukana se laite nii ei tarvitse laittaa sitä sormilla
      3. Paras kuukuppimerkki?

Mooncup

Lunette
      En käytä

• Anonyymi

Libresse yöside ja pahimpiin vuotoihin muut karkailusuojat,eikä muuten vuodaenää ohi!

• Anonyymi

V*tut viivojen käyttämisestä, kirjoitan suoraa numeron on ja vastaukseni.

1. Always
      2. Pirkka
      3. Lunette

• Anonyymi

Libresse maxi good night ja toimii

• Anonyymi

Paras kuukautissuoja on EHDOTTOMASTI Always. Pysyy kuivana.

• Anonyymi

Paras kuukautissuoja on ehdottomasti Poseidon luonnonsienitamponi, joita saa soposoap.com -nettikaupasta!!! Niin paljon parempi kuin jopa kuukuppi, rakastan!

• Anonyymi

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset
      Libresse
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

Eli siis viivaa perään, mitä nyt kannatattekin!
      Ja lisäilkää jos jotain puuttuu, esim. kuukuppimerkkejä en oikein tiedä.
      PERUSTELKAA MIELELLÄNNE, HENKILÖKOHTAISESTI!
      Ja siis kopioikaa aina edelliseltä.

tulin kotiin bussilla tänään

• Anonyymi

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset
      Libresse
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette
      ORGANIC CUP,ehdottomasti paras kun saa mini koossakin teineille siteitä tai tampponeita ei sen ostamisen jälkeen tarvitse tosin itse käytän parin ekan päivän ajan kestosidettä varuilta kun kärsin äärimmäisen runsaista kuukautisista.

• Anonyymi

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset |
      Libresse |
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

koska ovat ihoystävällisimpiä ja luotettavimpia

2. Paras tamponimerkki?
      O.b. |
      Tampax |
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Silloin kun tamponeja on ”pakko” käyttää niin noita
      3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

• Anonyymi

Joo ja siis kuukuppia en oo koskaan kokeillut

• Anonyymi

tanne lansi uudelle maalle on tullut nihkeesti noita suojia kauppoihin miksi

• Anonyymi

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset|
      Libresse
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow
      Kestot|

Parhaita erittäin herkälle ja atooppiselle iholle ja tuntuu mukaville ja on huomaamattomia

2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset|
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Ympäristöystävällinen ja sopii hyvin niukkaan vuotoon

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

En käytä kuppeja joten en tiedä

• Anonyymi

1. Silloin kun käytin vielä niin Rainbow, halpa ja toimiva.
      2. En käytä, olen kokeillut, ei toiminut.
      3. Lunettea käytän nykyään ainoastaan, olen hyvin tyytyväinen.

• Anonyymi

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset /
      Libresse /
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow
      Libresse on mukava ja vuokkoset on kiva ja kotimainen
      2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset /
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette /
      Helpoin ja mukavin

• Anonyymi

1. Paras side merkki on vuokkose ei hiosta ja vaikka on ohuita ei tule veri siteestä läpi housuihin vaikka olisi runsaampi vuoto.
      2. Paras tampooni merkki on minusta rainbown kerran oli yhdessä tapahtumassa 6h ja ei tullut ns täyteen eli ei valunut läpi ne on (oli se super) myös halpoja

• Anonyymi

1. Paras sidemerkki?
      Vuokkoset |
      Libresse |
      Always
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Vuokkoset ja libresse on mukavimpia mutta ehkä mieluummin ostaisin vuokkosilta koska ne on kotimaisia

2. Paras tamponimerkki?
      O.b.
      Tampax
      Vuokkoset
      Daily
      Pirkka
      Rainbow

Kokeilin vain tampaxia mutta se sattu laittaa niin käytän siteitä

3. Paras kuukuppimerkki?
      Mooncup
      Lunette

Oon kokeillut vaan lunettea mutta sama kuin tamponeissa

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6040
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4137
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      255
      2083
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1846
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe