Toivottavasti te arvon matkailijat jaksatte taas kirjoittaa tuoreita lomakokemuksia matkalta palattuanne. Meillä on "kituaikaa" vielä tovi, lähdemme mieheni kanssa Gambiaan kolmeksi viikoksi 27.11. Hotellina Senegambia beach hotel, samassa hotellissa olimme pari vuotta sitten ja tykkäsimme kovasti. Viimeksi viikko kului todella nopeasti; juuri kun pääsimme "alkujärkytyksen" yli olikin jo aika lähteä pois. Tällä kertaa olisi tarkoitus tutustua maahan paremmin retkeillen.
Odottavan aika on todellakin pitkä, siksi toivonkin kokemuksia reissusta palaavilta, millaisia retkiä teitte jne.
Kokemuksia tältä kaudelta...
5
1760
Vastaukset
- anna.t.
Heip!
Itse olin Gambiassa kaksi viikkoa viime keväänä poikaystäväni kanssa, myöskin senegambia beach hotellissa. Oli silmiä avartava reissu tosiaan. En tiedä minkä verran ehditte jo matkailla viime reissulla siellä, mutta kerron tässä muutamia juttuja jossa me kävimme ja pidimme.
Hotellin edessä oli sellainen oppaiden pieni koju, jossa oppaat parveilivat, me otimme yhdeksi päiväksi alex nimisen oppaan, joka oli valtion palkkaama ja hyvä, asiansa osaava opas! Suosittelen! Matkustimme koko päivän Jeepin kyydissä pysähtyen eri paikkoihin. Hänellä oli monenlaisia reissupaketteja tarjoilla, aina kiinnostuksen mukaan. Me valitsimme yhden päivän reissun, jossa kävimme läpi: Crocodile puiston, Ala-asteen, serekunda market- markkina-alueen, Paradise Beachin, Mangrove veneretken Gambia joella, sekä fishmarket rannan.
Oli mahtava päivä, ja nautimme kovasti. Ala-asteella vierailu oli todella mieleenpainuvin kokemus, lapset riemuitsivat meistä ja me heistä! Veimme heille tuliaisiksi kyniä, mutta tuntui että sinne olisi voinut ottaa kotoa mukaan mitä vain. Erityisesti mustekynät, paperit, ja JALKAPALLOT! olivat todella mieluisia! Kannattaa siis ottaa kotoa jo esim. mustekyniä jne.. koska sieltä ainakin meidän oli vaikea löytää kesken retken isoa läjää mustekyniä.
Crocodilepark oli kiva, pääsi silittää krokoa ihan oikeaa sellaista! Veneretkellä pääsi pitkän veneen kyytiin mangrove kasvillisuuden sekaan, ja Serekunda market markkina-alue oli kyllä niin vilkas kauppapaikka, että näkemistä riitti. Paljon oli puuesineitä koruja ja hedelmiä myynnissä. Paradise Beach oli kaunis, siellä syötiin ja juotiin sitten reissun aikana.
Oli mukavaa että oppaan kanssa pääsi mihin vain ja sai henkilökohtaista opastusta kohtuu hintaan, olisiko ollut koko päivän n.50e /pää, joka ei kyllä ollut paha hinta siitä mitä kaikkea näimmekään. Eli siis tjäreborgin jutuissa ei pääse kyllä näkemään niin lähelle Gambialaista elämää, vaikka esim. juuret kirjan alkulähteille menevä retki olikin kiva!
Kysele jos tulee jotakin mieleen, tässä minun suositukset. Pikku kylät olivat myös mukavia nähdä, muutamissa niissä myös tepasteltiin päivän aikana..- Blondien äiti
Olen lähdössä Gambian matkalle kolmisin kahden teini-ikäisen tyttäreni kanssa. Uskallammeko liikkua missään?
Blondien äiti kirjoitti:
Olen lähdössä Gambian matkalle kolmisin kahden teini-ikäisen tyttäreni kanssa. Uskallammeko liikkua missään?
Kyllähän miehet tulee juttusille,mutta kun ei ole huomaavinaan niin ei ne jaksa pitkään kiusata. Ja voihan sitä kieltäytyä ehdotuksista kohteliaasti.Mutta ei siellä ole sellasta kun esim. Turkissa ja Tunsiassa.
Kannattaa liikkua eri paikoissa niin saa enemmän matkasta irti.- äitiplv
venla78 kirjoitti:
Kyllähän miehet tulee juttusille,mutta kun ei ole huomaavinaan niin ei ne jaksa pitkään kiusata. Ja voihan sitä kieltäytyä ehdotuksista kohteliaasti.Mutta ei siellä ole sellasta kun esim. Turkissa ja Tunsiassa.
Kannattaa liikkua eri paikoissa niin saa enemmän matkasta irti.Mukava kuulla. Emmeköhän mekin pärjää siinä missä muutkin ja kaikesta lukemastani päätellen itse kohde on niin mielenkiintoinen, että viikko ei riitä mihinkään, on kuitenkin hyvä alku:)
- hanna
Tultiin juuri reissusta. Osallistukaa esim scantoursin järjestämälle retkille. Kysykää suomalaista opasta Jonnaa. Älkää unohtako malarianestolääkitystä (esim Malarone). Pitäkää hauskaa ja viekää skandinaaveille ilahdutukseksi vaikkapa hapankorppupaketti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6352798Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H252237Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4302179- 892006
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran201819Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe671590- 1281372
Ammuskelua taas
Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.231300Juniorivalmennus Jokereissa..
Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau271231- 661164