Toivottavasti te arvon matkailijat jaksatte taas kirjoittaa tuoreita lomakokemuksia matkalta palattuanne. Meillä on "kituaikaa" vielä tovi, lähdemme mieheni kanssa Gambiaan kolmeksi viikoksi 27.11. Hotellina Senegambia beach hotel, samassa hotellissa olimme pari vuotta sitten ja tykkäsimme kovasti. Viimeksi viikko kului todella nopeasti; juuri kun pääsimme "alkujärkytyksen" yli olikin jo aika lähteä pois. Tällä kertaa olisi tarkoitus tutustua maahan paremmin retkeillen.
Odottavan aika on todellakin pitkä, siksi toivonkin kokemuksia reissusta palaavilta, millaisia retkiä teitte jne.
Kokemuksia tältä kaudelta...
5
1753
Vastaukset
- anna.t.
Heip!
Itse olin Gambiassa kaksi viikkoa viime keväänä poikaystäväni kanssa, myöskin senegambia beach hotellissa. Oli silmiä avartava reissu tosiaan. En tiedä minkä verran ehditte jo matkailla viime reissulla siellä, mutta kerron tässä muutamia juttuja jossa me kävimme ja pidimme.
Hotellin edessä oli sellainen oppaiden pieni koju, jossa oppaat parveilivat, me otimme yhdeksi päiväksi alex nimisen oppaan, joka oli valtion palkkaama ja hyvä, asiansa osaava opas! Suosittelen! Matkustimme koko päivän Jeepin kyydissä pysähtyen eri paikkoihin. Hänellä oli monenlaisia reissupaketteja tarjoilla, aina kiinnostuksen mukaan. Me valitsimme yhden päivän reissun, jossa kävimme läpi: Crocodile puiston, Ala-asteen, serekunda market- markkina-alueen, Paradise Beachin, Mangrove veneretken Gambia joella, sekä fishmarket rannan.
Oli mahtava päivä, ja nautimme kovasti. Ala-asteella vierailu oli todella mieleenpainuvin kokemus, lapset riemuitsivat meistä ja me heistä! Veimme heille tuliaisiksi kyniä, mutta tuntui että sinne olisi voinut ottaa kotoa mukaan mitä vain. Erityisesti mustekynät, paperit, ja JALKAPALLOT! olivat todella mieluisia! Kannattaa siis ottaa kotoa jo esim. mustekyniä jne.. koska sieltä ainakin meidän oli vaikea löytää kesken retken isoa läjää mustekyniä.
Crocodilepark oli kiva, pääsi silittää krokoa ihan oikeaa sellaista! Veneretkellä pääsi pitkän veneen kyytiin mangrove kasvillisuuden sekaan, ja Serekunda market markkina-alue oli kyllä niin vilkas kauppapaikka, että näkemistä riitti. Paljon oli puuesineitä koruja ja hedelmiä myynnissä. Paradise Beach oli kaunis, siellä syötiin ja juotiin sitten reissun aikana.
Oli mukavaa että oppaan kanssa pääsi mihin vain ja sai henkilökohtaista opastusta kohtuu hintaan, olisiko ollut koko päivän n.50e /pää, joka ei kyllä ollut paha hinta siitä mitä kaikkea näimmekään. Eli siis tjäreborgin jutuissa ei pääse kyllä näkemään niin lähelle Gambialaista elämää, vaikka esim. juuret kirjan alkulähteille menevä retki olikin kiva!
Kysele jos tulee jotakin mieleen, tässä minun suositukset. Pikku kylät olivat myös mukavia nähdä, muutamissa niissä myös tepasteltiin päivän aikana..- Blondien äiti
Olen lähdössä Gambian matkalle kolmisin kahden teini-ikäisen tyttäreni kanssa. Uskallammeko liikkua missään?
Blondien äiti kirjoitti:
Olen lähdössä Gambian matkalle kolmisin kahden teini-ikäisen tyttäreni kanssa. Uskallammeko liikkua missään?
Kyllähän miehet tulee juttusille,mutta kun ei ole huomaavinaan niin ei ne jaksa pitkään kiusata. Ja voihan sitä kieltäytyä ehdotuksista kohteliaasti.Mutta ei siellä ole sellasta kun esim. Turkissa ja Tunsiassa.
Kannattaa liikkua eri paikoissa niin saa enemmän matkasta irti.- äitiplv
venla78 kirjoitti:
Kyllähän miehet tulee juttusille,mutta kun ei ole huomaavinaan niin ei ne jaksa pitkään kiusata. Ja voihan sitä kieltäytyä ehdotuksista kohteliaasti.Mutta ei siellä ole sellasta kun esim. Turkissa ja Tunsiassa.
Kannattaa liikkua eri paikoissa niin saa enemmän matkasta irti.Mukava kuulla. Emmeköhän mekin pärjää siinä missä muutkin ja kaikesta lukemastani päätellen itse kohde on niin mielenkiintoinen, että viikko ei riitä mihinkään, on kuitenkin hyvä alku:)
- hanna
Tultiin juuri reissusta. Osallistukaa esim scantoursin järjestämälle retkille. Kysykää suomalaista opasta Jonnaa. Älkää unohtako malarianestolääkitystä (esim Malarone). Pitäkää hauskaa ja viekää skandinaaveille ilahdutukseksi vaikkapa hapankorppupaketti!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup323491- 1502286
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121847Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi671286J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen1031258Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881250- 671245
- 821171
Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko151147- 631135