papillon/phalene

pikku piru

moikka! oon kovasti tääsä viime aikoina miettiny et jompikumpi koira olis tosi jees. näyttelykoiraa en halua joten ei niin väliä papereilla mut lehdistä mitä oon kattonu, maksaa aivan tuskasesti... itellä oli sekarotuinen jossa oli perhoskoiraa. millainen luonne? missä mahtaa olla terveitä ja pirteitä pentuja kaupan? oulun läänissä olis mahdollista kydä kattoon tai hakemassa. paljon maksaa paperittomat?

10

2533

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perhonen

      ..eli kyselit luonnetta yms..Vuosien kokemuksesta tästä rodusta voisin heti alkuun "neuvoa",että vaikka et haluaisikaan näyttelykoiraa,osta silti pentu jolla on "paperit".Pentuja kannattaa kysellä kunnon kasvattajilta vaikka joutuisitkin maksamaan enemmän kuin rekisteröimättömästä pennusta.Perhoskoirilla esiintyy jonkin verran polvi-,ja silmävaivoja,joilta vältyt ostamalla pennun asiantuntevalta kokeneelta kasvattajalta.Sairaan pennun kanssa kulut (henkiset että fyysiset) tulevat nousemaan taivaisiin.Eli säästät ostamalla kunnon pennun,vaikkakin kalliimmalla kuin jonkun hämärän tapauksen.Eli laadusta saa maksaa,ja kuuluukin.Suomessa on monia asiantuntevia vuosikymmenien kokemuksen omaavia kasvattajia ja heiltä kannattaa kysellä jos vain mahdollista.Näyttelyistä löydät varmasti jonkun joka ilomielin vastailee kysymyksiisi.Näiden ihmisten tavoitteenahan on kuitenkin kehittää rotua terveempään ja kaikinpuolin parempaan suuntaan.
      Niin,eli perhosten luonteesta..eli mulla on näitä muutama ja voin sanoa että aika valloittavia pakkauksia:)Perhoset on iloisia,energisiä,leikkisiä...Ne oppii helposti ja mielellään ja ne tykkää miellyttää ja "hauskuuttaa" ihmisiä tempuillaan.Olen huomannu että perhoset,kuten moni muukin rotu kiintyy tosi vahvasti yhteeen henkilöön.Tykkäävät olla laumassa ja ovat eritt.sosiaalisia eli rakastavat uusia kasvoja,sekä koirien että ihmisten:)Perhosesta saat hyvän kaverin vaikkapa agilityradalle;hyppivät joskus liiankin kanssa ja energiaa ja vauhtia riittää.Yleisesti ottaen tosi ilosia koko ajan ja varsinkin näillä nuoremmilla ei tahdo aina oikein jalat riittää viilettäessä ulkona pelkästä leikkimisen riemusta.Sitten taas joskus vain maataan sohvalla niin arvokkaan näköisenä että..;)
      Turkkikin on melko helppo hoitaa,meillä pesussa käydään vaan ennen näyttelyitä ja sitten jos ollaan tod. likaisia.Turkki harjataan föönin kanssa kuivaksi heti pesun jälkeen ettei karva vetäydy kiharalle.
      Harjata tietty pitää usein ettei synny paakkuja,mutta sehän ei paljoo näillä aikaa vie.(ainakaan useimilla,tietysti jos on esimerkiksi uroskoira on turkkiakin enemmän)
      Yksi negatiivinen puoli tulee mieleen:ikinä en ole itse tavannut,mutta el.lääk.tuttu kertoili että iso osa vastaanotolla käyvistä perhosista saattaa olla niinkin äksyjä,etteivät anna edes omistajan harjata.Kuulostaa jo aika vakavalta.MUTTA:Näin voi käydä mille tahansa koiralle ja toisekseen:Koulutus on ensisijaisen tärkeä näissä jutuissa.Vaikka perhonen on pieni koira on sille tehtävä selväksi että se johtaja on kuitenkin ihminen!Koira täytyy totuttaa PENNUSTA LÄHTIEN kaikenlaiseen käsittelyyn:harjaukseen,föönaukseen,kynsien leikkaamiseen..
      No kuitenkin,voin sanoa vain omasta puolestani että olen aivan rakastunut tähän rotuun!Ovat jokainen olleet ainutlaatuisia pakkauksia,omine eriskummallisuuksineen:)Minä olen aivan myyty!

      • Perhonen

        ..tulikin tekstiä..:)
        Eli piti vielä sanoa noista kasvattajista että mene hakukoneelle osoitteeseen www.evreka.fi ja laita hakusanaksi breeders niin saat listan suomalaisista kenneleistä joilla on kotisivut.Sivuilta taas löydät linkkejä muiden kasvattajien,ja esim.yhdistysten sivuille.Tätä kautta saat myös tietoa tästä rodusta.Aakkosjärjestys on kennelnimien mukaisesti joten voi olla hankalaa löytää mutta kokeile ainakin Connection, Misty Meadows, Arzillo...niissä on ainakin.


      • pikku piru
        Perhonen kirjoitti:

        ..tulikin tekstiä..:)
        Eli piti vielä sanoa noista kasvattajista että mene hakukoneelle osoitteeseen www.evreka.fi ja laita hakusanaksi breeders niin saat listan suomalaisista kenneleistä joilla on kotisivut.Sivuilta taas löydät linkkejä muiden kasvattajien,ja esim.yhdistysten sivuille.Tätä kautta saat myös tietoa tästä rodusta.Aakkosjärjestys on kennelnimien mukaisesti joten voi olla hankalaa löytää mutta kokeile ainakin Connection, Misty Meadows, Arzillo...niissä on ainakin.

        kiitos neuvoista! känpä katselemassa ja tiedä vaikka löytyisi... =)


    • Anonyymi

      Tres Cherie kennel on yritys, joka maksaa,arvonlisä-veron .Ei kotikennel jossa koirat eivät ole pääelinkeino.

      • Anonyymi

        Näkyy Tres Cherie kennelillä taas olevan pentuja myytävänä. Hinta on aika korkea, vaikka ei ole edes pentueelle rodun jalostustoimikunnan suositusta.


    • Anonyymi

      Paperiton rotukoira on Aina pentutehtailun tuotos. Vahinkopennut saa ej rekisteriin.
      Eikä Vastuullisille, vahinkoja tule.

      • Anonyymi

        Pennuilla on paperit, mutta useita narttuja on pennutettu kaksi kertaa vuodessa.


    • Anonyymi

      Suomen Kennelliiton jalostustietojärjestelmästä löytyy Tres Cherie kennelin kasvattamista pentueista tietoa. Pentueiden vanhemmilta puuttuvat näyttelytulokset. Samoilla uroksilla on astutettu useita narttuja.

      • Anonyymi

        Liian tiheä pennuttaminen on nartun turhaa rasittamista.


    • Anonyymi

      Tuohan on jo pentutehtailua.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe