jees, eli mulla on 3 vuotias leijonapupu joka on kastroitu. olen sen turkkia saksinut silloin tällöin mutta se ei juuri auta, viikon päästä pupu rehottaa taas niin että sitä itteäänkin taitaa vituttaa aika lailla. sillä on kunnon otsatukka,laukaparta,poski karvat ja helma pepussa.eli ihan kiitettävän pörröinen. mietinkin tässä että voiko pupua trimmata samanlaisella koneella kun koiria trimmataan? se varmasti auttais paljon pupun turkin hoidossa. harjaamista poitsu ei oikeen siedä, joten sekin on jäänyt vähemmälle.
pupun trimmaus
7
4071
Vastaukset
- tania78
Älä käytä koneita.
Koeta sen sijaan tehdä harjauksesta miellyttävä. Tarjoile vaikka porkkanaa tms. Tuo on vain tottumuskysymys...
Takkuja voi myös leikata kuten olet tehnytkin.
Turkki tulisi harjata päivittäin. - @kokoihminen@1d44:pp
samaa mäkin mietin että voiko pitkäkarvaisen kanin turkin trimmata,koska on niin vaikee hoitaa...kaikki tarttuu pyllyyn ja joka paikkaa...
- TOIsestakeskustleust
Ennen kuin ihastuu rodun ulkonäköön totaalisesti ja haluat samanlaisen turrakkeen itsellesi muista sitten miettiä sitä oletko valmis kanin turkin hoitamiseen mikä on työlästä ja säännöllistä ettei turkki mene takkuun ja pahimmassa tapauksessa huopaannu. Tuollaisella turkilla varustettu kani ei selviä enää yksin turkkinsa kunnossa pidosta eikä sillä itsellään ole kesäisin mukavat oltavat liiallisen kuumuuden vuoksi joten hoidossa pitää ottaa tiettyjä seikkoja huomioon kanin hyvinvoinnin vuoksi! Joku voisi myös ehkä miettiä minkä vuoksi tälläisiä kaneja edes jalostetaan ja sitten myydään minne sattuu.
jos ottaa turkkirodun, joko pitää sen turkista ohjeiden mukaista huolta eli harjaa karstaa trimmaa (tarvittaessa keritsee) säännöllisesti. Tai sitten pitää turkin lyhyenä, jotta se ei pääsisi takkuuntumaan, huopaantumaan ja hauduttamaan ihoa mikä on kivuliasta kanille. Turkin voi kyniä vaikka ihan fiskarsseilla. :) Vastaisuudessa jos turkinhoito ei miellytä niin on mieluiten ottettava sen tyyppinen kani/kanirotu, jonka turkinhoito on yksinkertaisempaa esimerkiksi kääpiöistä kääpiöluppa tai kääpiöjänis tai jos haluaa suurempaa kania niin esim. deilenaar, gouwenaar, perle-egern, belgianjänis tai hollantilainen nämä kaikki ovat lyhytturkkisia kanirotuja! :)
Pitkä- ja pehmeäkarvaiset rodut tuntuvat olevan kohtalaisen suuressa “vaarassa” turkinhoidon (hoitamattomuuden) suhteen. Läheskään aina tätä ei tehdä, jolloin lopputuloksena on kivasti laatoiksi ihoa myöten takkuuntunut turkki. Sitä voi sitten yrittää harjailla, mutta paras ratkaisu on usein turkin ajeleminen. http://keskustelu.suomi24.fi/node/10647898- Pörröturkki
En ymmärrä miks hankitaan "täysturkkinen" pupu jos se on noin hankalaa? Mulla on yks Leijonaluppa ja hurjan karvainen Teddyluppa. Teddyn nassua oon joutunut trimmaamaan siksi koska se muuten törmäilis seiniin, ja molemmilta olen pepusta saksinut lyhemmäksi ihan terveyssyistä.Muuten ne saavat kyllä rehottaa karvojensa kanssa. Se tuuhee turkkihan oli just SE juttu miks esim. tuon Teddyn hankin.OK! Se kerää turkkiinsa kaikkee, mutta sit tarttee vaan ottaa kampa käteen =)
- Nelli78''
saa trimmailla :---) itse olen joskus pienimuotoisesti kasvattanut leijonaharjaita jne, ja ei ole vaikeaa.
muistathan silti, että sille pitää jäädä karvoja koko vartaloon vähän, ja että jalkoja/ päätä ei saa trimmata ( niskasta voi.) - 986809
Miksei saa jaloista tai päätä trimmata?
- Anonyymi
Tähän itsekin haluan vastauksen!
T: Tulevaisuus
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä392105Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi1881559- 941401
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1421219- 1151118
PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1351060Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://251010- 74970
- 70894
- 250886