Musiikkipitoinen kysymys

Topi Tumpelo

Olen muutaman vuoden soittanut äänilevyjäni ja c-kasettejani tietokoneelle ja osittain polttanut cd:lle ja jossain määrin myös muuntanut mp3:ksi. Koneena on ollut tavallinen pc ja ohjelmana vanha Cool Edit.

Nyt pitäisi hankkia uusi kone ja olen kavereiltani kuullut että Macit on hyviä musiikkikoneita. Itse en niin paljoa ymmärrä laitteiden eroista mutta jos hankin Macin niin voinko sillä sitten käsitellä aiemmin pc:llä työstämiäni kappaleita jotka ovat wav-muodossa tai sitten mp3:na. Niitä on satamäärin joten tämä on kynnyskysymys.

Jos homma onnistuu niin mikä on Macille Cool Editiä vastaava yksinkertainen ohjelma jolla levyjen ja kasettien sisältöä voi soittaa tietokoneelle ja vähän editoida, lähinnä poistaa napsuja ja siivota alkuja ja loppuja. Muuta tarvetta koneella ei ole, nettiin en sitä aio liittää, minulla on toinen kone jolla saan hoidettua nettitarpeeni.
Kiitoksia ystävällisistä vastauksista.

10

514

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1stMacFinn

Cool Edittiä tuskin on saatavissa Macille mutta muita riittää.

Itse käytän tuohon Amadeus nimistä softaa (www.hairersoft.com), joka tosin maksaa 40 taalaa.

Wav ja mp3 tiedostojen käsittelyssä ei mitään ongelmia ole, Mac hoitaa ne kyllä.

• Macin käyttö ilman nettiyhteyttä on aika älytöntä, kun mitään siinä toimivia haittaohjelmia ei leviä eikä käytännön turvallisuusongelmia yleensäkään ole, kuten Macia käyttävät tietävät mainiosti.

Jos se nettikone on lähinnä nettikäytössä ja Win-pc, et Macin hankinnan jälkeen enää tarvitse sitä. Kaikki käytössä olevat tämän vuosituhannen Macit on ainakin tarvittaessa netissä — väittäisin että 99,99-prosenttisesti.

• Topi Tumpelo

Joo, nettikone on tavallinen pöytä-pc ja se on koko perheen käytössä, käyttö sinällään kovin vähäistä kun meillä ei kukaan ole kiinnostunut surfailusta. Mitä nyt pankkiasiat ja googlettamiset hoidetaan mutta itsellänikin saattaa mennä koko tiliväli etten avaa nettiä ollenkaan.
        Mac tulisi eri huoneeseen ja vain minun käytööni, en halua että sen ympärillä pyörii muita mutta toisesta nettiyhteydestä maksaminen ei tunnu oikein mielekkäältä. Ei minusta koneen nettiin liittämisen perusteeksi oikein riitä se ettei siitä ole mitään haittaa tai ongelmia. Kun käyttöä ei ole.
        Haluan vain soittaa musiikkia tietokoneelle, en imuroida sitä netistä. Tässä mielessä on tärkeä että koneessa on line-in ja line-out. Onko kannettavassa MacBookissa nämä liitännät? Jos ei niin minulla ei ole sille käyttöä vaan pitää katsella muita vaihtoehtoja.

• Topi Tumpelo kirjoitti:

Joo, nettikone on tavallinen pöytä-pc ja se on koko perheen käytössä, käyttö sinällään kovin vähäistä kun meillä ei kukaan ole kiinnostunut surfailusta. Mitä nyt pankkiasiat ja googlettamiset hoidetaan mutta itsellänikin saattaa mennä koko tiliväli etten avaa nettiä ollenkaan.
        Mac tulisi eri huoneeseen ja vain minun käytööni, en halua että sen ympärillä pyörii muita mutta toisesta nettiyhteydestä maksaminen ei tunnu oikein mielekkäältä. Ei minusta koneen nettiin liittämisen perusteeksi oikein riitä se ettei siitä ole mitään haittaa tai ongelmia. Kun käyttöä ei ole.
        Haluan vain soittaa musiikkia tietokoneelle, en imuroida sitä netistä. Tässä mielessä on tärkeä että koneessa on line-in ja line-out. Onko kannettavassa MacBookissa nämä liitännät? Jos ei niin minulla ei ole sille käyttöä vaan pitää katsella muita vaihtoehtoja.

Totta mooses normaaliin laajakaistaan voi liittää useita koneita eikä mitään ylimääräistä tarvitse maksaa.

Kyllähän Applen koneitten tiedot on tarkkaan Applen sivuilla jos suinkin jaksat itse katsoa, ja sieltä selviää mm. että niissä on sekä analoginen (line-) että digitaalinen ääniliitäntä sisään ja ulos.

• Voimakirjailija
        Topi Tumpelo kirjoitti:

Kyllä saman nettiyhteyden pitäisi toimia useammassakin koneessa, niin laajakaistalla kuin modeemillakin. Jälkimmäisellä kuitenkin tuskin yhtä aikaa Macissä ja Wintoosassa?

Ei tuossa ajatuksessa mitään vikaa ole, mutta mm. käyttöjärjestelmän päivitykset ovat siellä netissä. Niistä tosin suurin osa liittyy netin käyttöön... Hmmm... Joo, ei tarvitse surffata, mutta on hyvä, että on mahdollisuus päästä nettiin. Sen käyntiinlaittaminen vie n. 5 minuuttia.

Ainakin tässä juuri vanhentuneessa (vielä saatavilla olevassa) MacBookissa on käsittääkseni mikrofoni-in (miniplugi) ja kuuloke-out. Kuulokkeista olen varma, mutta sisäänmenoa ei ole tullut kokeiltua, kun hyllyn kaikki mielenkiintoiset älppärit on jo aikoja sitten digitoitu. (Ilman mitään editointia.) Sitäpaitsi skraitta on rikki eikä sitä (Pro-Ject) näköjään saa Suomessa korjattua.

• Voimakirjailija
        RepeRuutikallo kirjoitti:

Totta mooses normaaliin laajakaistaan voi liittää useita koneita eikä mitään ylimääräistä tarvitse maksaa.

Kyllähän Applen koneitten tiedot on tarkkaan Applen sivuilla jos suinkin jaksat itse katsoa, ja sieltä selviää mm. että niissä on sekä analoginen (line-) että digitaalinen ääniliitäntä sisään ja ulos.

Aina kun luen Ruutikallon ääliömäisyyksiä, tekee mieli siirtyä Windowsiin.

Kyseessä lienee helluntaiaisteini. No, jotain vastenmielistä kuitenkin.

• Voimakirjailija kirjoitti:

Aina kun luen Ruutikallon ääliömäisyyksiä, tekee mieli siirtyä Windowsiin.

Kyseessä lienee helluntaiaisteini. No, jotain vastenmielistä kuitenkin.

vaikka Malediiveille, sillä ei näitä "tyylilläsi" kirjoitettuja "fiksuuksia" taida kukaan kaivata.;)

• Voimakirjailija kirjoitti:

Kyllä saman nettiyhteyden pitäisi toimia useammassakin koneessa, niin laajakaistalla kuin modeemillakin. Jälkimmäisellä kuitenkin tuskin yhtä aikaa Macissä ja Wintoosassa?

Ei tuossa ajatuksessa mitään vikaa ole, mutta mm. käyttöjärjestelmän päivitykset ovat siellä netissä. Niistä tosin suurin osa liittyy netin käyttöön... Hmmm... Joo, ei tarvitse surffata, mutta on hyvä, että on mahdollisuus päästä nettiin. Sen käyntiinlaittaminen vie n. 5 minuuttia.

Ainakin tässä juuri vanhentuneessa (vielä saatavilla olevassa) MacBookissa on käsittääkseni mikrofoni-in (miniplugi) ja kuuloke-out. Kuulokkeista olen varma, mutta sisäänmenoa ei ole tullut kokeiltua, kun hyllyn kaikki mielenkiintoiset älppärit on jo aikoja sitten digitoitu. (Ilman mitään editointia.) Sitäpaitsi skraitta on rikki eikä sitä (Pro-Ject) näköjään saa Suomessa korjattua.

Mikä peelo.;)

Luepa toisesta viestistäni, mitkä ääniliitännät siinä MacBookissa _oikeasti_ on. Vai että mikrofoni... kannattaisiko pitää nuo "tiedot" niinku ominaan eikä päteä ilman rahkeita?

• Voimakirjailija

Mikä peelo.;)

Luepa toisesta viestistäni, mitkä ääniliitännät siinä MacBookissa _oikeasti_ on. Vai että mikrofoni... kannattaisiko pitää nuo "tiedot" niinku ominaan eikä päteä ilman rahkeita?

Teinipellet eivät tietenkään edes tiedä, mikä linjatason sisäänmeno on.

Mitenkäs waretus sujuu nykyisin?

• ikioma nimimerkki

Mikä peelo.;)

_näköjään edes macien speksejä täällä, mutta eihän se ole sinun syy.:=/

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      161
      9354
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2910
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      38
      2695
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2571
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1975
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      98
      1882
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      24
      1836
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      50
      1371
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      110
      1234
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1221
    Aihe