tradenomin opinnäytetyö

kerkeekö?

Kerkeekö hyvin tekemään puolessa vuodessa tradenomin opinnäytetyön ja käymään samalla viel 10 ovaria puuttuvia kursseja?

5

7148

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • elli

Se hieman riippuu, millaisen aiheen/projektin olet valinnut. Sunnittele aikataulusi tarkkaan ja noudata sitä. Tsemppiä! :)

• läpi

Itse 75 opintoviikkoa ja opinnäyte päälle kevään aikana. valmistuminen tosin meni syksyyn kun työ ei kerennyt keväällä tarkastettavaksi...oli tosin vain viikosta kiinni, joten pienellä kiristyksellä ois saanut paperit jos keväällä

• Sanna

Puolessa vuodessahan ehtii tehdä jo ihan hyvän lopputyön. Itse väkersin 2,5 kuukaudessa tradenomin lopputyöni ja arvosanaksi tuli 5. Suunnittelun aloitin jo kesällä ja syksyllä aloin kirjoittaa ja jouluksi siis valmistuin. Tein kyllä pitkää päivää ja välillä pitkin yötä, mutta olin ihan tyytyväinen lopputulokseen.
        Lopputyöllä ei kuitenkaan ole kovin suurta merkitystä jatkossa. Hyvästä arvosanasta huolimatta itsekin olen tällä hetkellä paskahommissa, eikä uutta työpaikkaa helpolla tunnu löytyvän. Eli älä ota turhaa stressiä lopputyöstäsi, pääasia on, että se menee läpi. Tsemppiä lopputyön tekemiseen!

• a-man

itselläni aiheen valinnan ja valmiin työn esityksen väliin mahtui vähän reilut 3kk...

• Jaska

Hyvin ehtii, ei tosiaan mikään edes paha homma.
      Itse olen suorittanut opiskeluja työn ohessa, opiskelut kaikkiaan vei 3.5 vuotta, mutta tein alakohtaista työtä koko ajan. Tein opinnäytetyön projektin osa-alueesta, eli painottaisin sinullekin, että kannattaa tehdä opinnäytetytyö mahdollisimman käytäntöön sulautuvaksi. Olen hämmästellyt, kun vanhoja töitä lueskellut, niin aiheita tietojenkäsittelyn koulutusohjelmassa ovat olleet mm. kuten ; palomuuri, tietoturvan jostain alueesta, Linuxin distroista tai jotain käsittämättömän laajoja kokonaisuuksia missä on vain esitelty yleisesti jotain työtä. Onko siinä mitään järkeä? Ei. Kyllä ammattikorkeakoulun opinnäytetyön kuuluu olla työelämälähtöinen, ei mikään pikku gradu tai pöytälaatikkotutkimus. Aivan väärillä jäljillä ollaan silloin.

Jo pelkkä yhteydenotto työmaailmaan ja esim. ilmainen opinnäytetyö jollekin yritykselle kelpaa aivan varmasti, joten siihenkään ei voi vedota, että työelämälähtöistä paikkaa ei saisi. Valmiiksi itse ensinnä pohtii aiheen. Näin saa myös suhteita, joista voi jatkossa hyötyä.

Minusta vain tuntuu , että itse toimin aina oikein. Sillä nykyisin it-tradenomina toimin järjestemäasiantuntijana IBM:llä ja ajelen Audi A6:lla. Siinä vasta on jotakin.

Opinnäytetyön tekemiseen saa kulumaan aikaa vaikka vuoden, jos ihminen ei osaa itse laittaa stoppia eikä aihetta ole rajattu riittävän hyvin. Järkevä aika ammattikorkeakoulun opinnäytetyöhön on kuitenkin 2-3 kuukautta. Siinä ehtii riittävästi. Yliopistossa sitten notkuvat pidempään , ja monesti aivan turhaan. Eipä täällä töissä paljon titteleillä brassailla.

Opiskelu kuitenkin kannattaa, töitä ehtii tekemään aivan liian kauan. Vielä 30-v kannattais mennä opiskelemaan tai vaihtaa töitä , jos tuntuu että töissä ei jaksa.

T: Jaska

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      5
      4009
    2. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      87
      2072
    3. Jos tapaisimme uudelleen?

niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J
      Ikävä
      50
      856
    4. Hän on niin

Hyvännäköinen. Vaikea vastustaa
      Ikävä
      47
      784
    5. Mies pyysi rahaa

Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?
      Ikävä
      184
      738
    6. Mites nyt suu pannaan

Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va
      Sysmä
      34
      738
    7. Nähdäänkö ensi viikolla

paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.
      Ikävä
      35
      732
    8. Taas Lieksassa tyritty

Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke
      Lieksa
      119
      715
    9. 35
      674
    10. Miksi tuota ei saada karkotettua Suomesta?

Sillä näkyy olevan ilmeinen suojaväri. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6af3161b-4cdc-4ca7-b6cd-1e745efd1a97
      Maailman menoa
      127
      648
    Aihe