Tarkoitus laittaa vanhan talon ikkunoihin uudet tiivisteet. Siis sisäpokiin- ovat nyt maalattuina odottamassa asennusta. Pokissa on "lämpöelementti", eli kaksikerroslaseista on tehty kolmikerroksiset. Ennen maalausta revin tietysti vanhat tiivisteet pois. Ikkunat ovat avattavat (kylppärissä ja saunassa).
Asiaan: Laitanko uudet tiivisteet pokiin kiinni, vai karmeihin? Pitäisikö tiivisteeseen jättää jonkinlainen rako? Sentti/pari, vai vähemmän? Ja: millaista tiivistettä kannattaa ostaa? Hinta tuskin ratkaisee, kunhan on hyvälaatuista. Saahan niitä halpakaupoistakin, mutta onko olemassa jotain laadukkaampia?
Ulkopokissa siis ei ole tiivisteitä. Ne aion maalailla sitten ensi kesänä.
Paras ikkunatiiviste?
14
20616
Vastaukset
- mikäoikein
Kaikki lukijat ilmeisesti asuvat uusissa taloissa, joissa tällaisia asioita ei tarvitse miettiä.
- kuukkeliin
hakusanaksi ikkunoiden tiivistys.
- mikäoikein
kuukkeliin kirjoitti:
hakusanaksi ikkunoiden tiivistys.
Googletellut olen kyllä. Aika paljon sieltä selvisi, mutta tiivisteiden "mersua" en vielä löytänyt. Rautakaupan myyjiin en ainakaan sokeasti luota, siksi kyselin täältä- jos vaikka joku olisi ennen minua ottanut selvää asioista.
Silikonitiiviste P- mallisena ilmeisesti paras? - kuukkeliin
mikäoikein kirjoitti:
Googletellut olen kyllä. Aika paljon sieltä selvisi, mutta tiivisteiden "mersua" en vielä löytänyt. Rautakaupan myyjiin en ainakaan sokeasti luota, siksi kyselin täältä- jos vaikka joku olisi ennen minua ottanut selvää asioista.
Silikonitiiviste P- mallisena ilmeisesti paras?... ikkuna-asiantuntijaa.
Siellä on niin ohjeet kuin linkki tiivistefirmaankin.
Minä teen mm. noita työkseni ja kyllä tepsii.
Rautakaupat myyvät näitä hätäratkaisuja, mutta ne tiivisteet eivät ole kovin pitkäikäisiä.
Sellainen perusteellinen tiivistys vaatii jo vähän kokemusta ja tietoa. - Ei se auta
Kysymyksesi oli niin typerä, ettei siihen voi vastata mitään.
- mikäoikein
Ei se auta kirjoitti:
Kysymyksesi oli niin typerä, ettei siihen voi vastata mitään.
..mikäs siinä niin typerää oli?
- ollut mitään
mikäoikein kirjoitti:
..mikäs siinä niin typerää oli?
... typerää - ainakaan minun mielestä. Kävitkö sinä siellä ikkuna-asiantuntijan sivulla?
- mikäoikein
ollut mitään kirjoitti:
... typerää - ainakaan minun mielestä. Kävitkö sinä siellä ikkuna-asiantuntijan sivulla?
Kävin kyllä. Ja muutenkin Googletellut.
Epäselvää vielä on, mistä tiivisteet kannattaisi hankkia.
- tiiviste
laitappa silikooni tiiviste, parempi kuin kuminen, ja jos pokassa ja karmissa valmiit urat tiivisteille niin laita molempiin
- mauga
vanhaan kovapuiseen ikkunankarmiin ja pokaan ainoa oikea tiiviste on superloonitiiviste. Älä sotke kumia ja ehjää puuta keskenään...
Muovipokat on erijuttu.
Saranan puolella paikaksi käy poka ja muualle karmi.Ja rakoa voit jättää vaikka joka nurkkaan niin et katkot tiivisteen senttipari ennen kulmaa.
Et siinä yksi ajattelutapa ...
- fyi....
Itse eksyin googlatessa sivustoon www.tiivistysopas.fi - sieltä sain itse ainakin vastaukset omiin kysymyksiini ohjeista aina jälleenmyyjiin saakka.. vinkkinä muille tiedon etsijöille!
- Tiivistä tulee
Lähtökohtana pitää olla tiivistettävän raon suuruus.
Hyvä laatukaan ei auta jos tiiviste on rakoon nähden liian ohut.
Mittaa ensin raon (väljyys) suuruus.
Valikoi tämän jälkeen riittävän paksu tiiviste.
Tiivisteen on oltava 2-3 mm paksumpi kuin tiivistettävä rako.
Pitkäikäisesti tiivistävä ( 15 vuotta) ikkuna- ja ovitiiviste on laadultaan silikoni.
Sisäikkunan yleisin tiivistekoko on 8 mm. Mittaa omasi niin TIEDÄT.
Ulkoikkunan yleisin tiivistekoko on 6 mm. Mittaa omasi niin TIEDÄT.
Tiivistä aina sisäikkuna ilmatiiviiksi.
Huomioi että säikkunassa tiivistyskohtia voi olla kaksi kappaletta.
Kytketyn pokan (puitteen) tiivistekulmiin jätetään noin 1 cm tuuletusraot.
Jos ulkoikkunan vesireijät on avonaiset niin ulkoikkunassa vain tiivisteen yläkulmiin jätetään 2 cm tuuletusraot.
Olen samaa mieltä katso ikkuna-asiantuntijan ohjeet.
Sivulla on myös eri tiivisteiden paksuudet sekä tiivisteiden kestoikä.
Superlon ja villa eivät ole tiivisteitä. Ovat avosoluisia.
EPDM "itseliimautuva tiiviste" menettää tiivistyskykynsä noin 1/2 - 1 vuoden sisällä - niin asia on
Kiitos tämän selkeämmin ei tiivistysasiaa voi ilmaista.
- .....
Pokiin vai karmeihin? Ikkuna ratkaisee, molempia tapoja käytetään. Millainen tiiviste? Ikkuna ratkaisee, tiivisteitä on profiililtaan ja kiinnitystavaltaan erilaisia erilaisiin ikkunoihin.
Ulkolasissa pitää tiivisteissä olla tuuletusrako,pari senttiä, sisälaseissa ei.
Tiivistettä et saa"halpakaupoistakaan" halvalla. Halvimmaksi tulee ostaa se 100 metrin tms. rullassa, ei 5 metrin pätkissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1073195GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys431177- 831152
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja521075Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351022- 67878
- 45867
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39862- 53857
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn24831