Sheivasin ensimmäistä kertaa karvoja alapäästä, bikinirajat puhtaalla höylällä ja siistin saksimalla. Heti seuraavana aamuna alapää oli täynnä punaisia näppylöitä, kipeä ja kutiseva (karvatupentulehdusko?). Mikä avuksi?
Nyt sänki on kasvanut mutta kutina ei ole hellittänyt ja kävely on hankalaa kun kutisee ja pistelee. Kauanko kestää että karvat kasvavat takaisin pitkiksi, ja palautuvatko ne "normaaleiksi" eli suunnilleen saman tuntoisiksi kuin ennen sheivausta? Neuvoja?
sheivauksen jälkeen
5
1152
Vastaukset
- ttttttttt
No mä oon poika ja kerran leikkasin kun mulla kasvaa niin iso puska alapäässä ja itellä ainakin rupes kutittaan kans en tiiä mistä johtuu, kun emmä niitä kokonaan ees leikannu. Se meni ohi noin viikossa tai parissa. En niistä näppylöistä kyl tiedä :>
- että...
Karva katkeaa sheivatessa ihon pinnan alapuolelta. Sille on olemassa aukko, josta se tulee ihon pintaan. Aina katkettuaan karva ei kuitenkaan löydä sitä aukkoa, josta sen pitäisi ihon pintaan tulla, joten se alkaa kasvaa ihon alla, aiheuttaen punaisen, ärtyneen näpyn ja kutinaa.
Karvat kyllä palautuvat ihan normaaleiksi, kasvaminen tosin ottaa aikansa. Kannattaa kuoria iho huolellisesti sheivatulta alueelta, se auttaa karvoja löytämään oikean reitin ihon pinnalle. Perään kunnolla kosteutusvoidetta, jotain alapäähän sopivaa perusrasvaa. - niikikii
Niin kuin jo tossa edellä todettiin niin kuorinta ja rasvaus auttaa. Lisäksi oon ite heti sheivauksen jälkeen pyyhkiny sheivatun alueen kasvovedellä (pöpöt kuolee). Ainakin mulla on auttanut.
- kasvoille
Kasvovettä ei ole tarkoitettu puhdistamaan alapäätä sheivaamisen jälkeen. Jos haluaa pöpöt tappaa, niin käyttää sitten antibakteerista liuosta, jota luultavasti löytyy joka taloudesta mm. haavojen putsaamista varten. Kasvovettä on parempi käyttää ihan vaan sinne yläpäähän.
- joku.
kasvoille kirjoitti:
Kasvovettä ei ole tarkoitettu puhdistamaan alapäätä sheivaamisen jälkeen. Jos haluaa pöpöt tappaa, niin käyttää sitten antibakteerista liuosta, jota luultavasti löytyy joka taloudesta mm. haavojen putsaamista varten. Kasvovettä on parempi käyttää ihan vaan sinne yläpäähän.
mää seivaan kaikki pois ja rasvaan ihan perus rasvalla sen jälkee ni ei kutise ei ;D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain747617Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1283037- 1531884
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha691709Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1261540Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1721482- 1321202
- 78879
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko48822- 53784