Silmiä särkee silmien ympäriltä, kulmakarvojen kohdalta. Mikä avuksi? Tuijotan tietokonetta päivät pitkät.
Silmiä särkee
2
1411
Vastaukset
- eero
Todennäköisesti huono monitori tai sitten monitorin virkistystaajuus liian matala (tai molempia). Itselläni alkaa silmissä tuntumaan aika pian jos taajuus syystä tai toisesta laskenut itsestään liian alas.
Taajuuden mataluuden näkee parhaiten kun katsot monitorista sivuun, niin että se näkyy näkökentän laidalla. Jos näyttö välkkyy, tahtoo sanoa sitä että taajuus liian matala.
Lääke: oikea hiiren näppäin desktopilla, sieltä properties. Sivu 'settings', sieltä nappi 'advanced'. Sieltä edelleen sivu 'monitor'. Siellä on monitorin asetukset ja virkistystaajuus hertseinä. Listasta korkein mahdollinen (joka mielellään 75 tai korkeampi) ja jo pitäisi välkynnän loppua.- f77
Hei!
Mulla alko särkeä silmiä viime viikolla, ensin just kulmakarvojen kohdalta ja sit jännästi silmän takaa. Tietsikalla olo pahensi valtavasti särkyä. Säikähdin ja painelin optikolle. Syyksi löyty piilokarsastus, jota ei näe päällepäin. Sitä on mulla kuulemma aika paljon mut mitään oireita ei oo tähän asti ollu. Käsittääkseni sitä ei voi korjata mitenkään mutta jos oireet ei helpota niin voi saada lähetteen eteenpäin. Hoitona esim. silmäjumppa.
Taas jomottaa silmiä kun oon koneella...pakko lopettaa :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as593166Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna232964- 512862
- 562668
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582548Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482530On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532301Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782188- 452082
- 692078