söpösti lämmittävät paikat

padme_amidala



iän kertyessä
sitä antaa yhä enemmän
arvoa elämän pienille
mukavauuksille

niinkuin nyt sille,
että kylmän tuulen
tuivertaessa nurkissa
ja pimeyden valuttaessa
öljyisiä melankolian
läikkiä tunteiden
aalloille

on aamiaispöydässä
kuuman kahvikupin takana
lämpöisesti katseleva
silmäpari

silmäpari, jonka katse
valaisee kirkkaammin
kuin kirkasvalolamppu,
lämmittää sähköpatteria
enemmän

Sinun silmiesi katse
on kallein aarteeni
ja ne muutkin söpösti
lämmittävät
paikat Sinussa

12

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *MURUKULTA*

      Ihminen on aika tyytyväinen, kun perustarpeet tulee tyydytettyä..lämpimät sukat ja sillee,,,,juuh...;D

      .."Sinun silmiesi katse
      on kallein aarteeni
      ja ne muutkin söpösti
      lämmittävät
      paikat Sinussa"

      Silmät ihanasti lämmittää ymmärrän,,mutta mitkä ne muut paikat?...*viheltelee* 'juuh,,,
      Tätä täytyy pohtia tänään,,,*hymyilee* ;þ

      Ja kahvia pannusta 'pannuun' täytyy saada, että herää,, mukavaa aamua lämpimin vaattein tai...;)

      • padme_amidala

        ..ettei olisi ollut liian vakavamielistä näin aamutuimaan. Ulkona on ihan tarpeeksi synkkää, ettei runossa enää tartte olla lisää.
        Muut paikat..hmm.. biologina kirjan kuvasta voi tutkiskella : ) Aika monta mahdollisuutta vai mitä : )
        Mulla on kohta kahvipannu tyhjä, eikä silti meinaa herätä työkuntoon. Tänään menee taas myöhään yöhön *huokaus*
        Iloista päivänjatkoa sinulle : )


    • padmelle tulin kattoon mitä ne söpösti lämmittävät paikat on mut eipä selvinnykkään runostasi

      • padme_amidala

        ..ai ai miten ajattelematon otsikko minulta. Tai ajattelematon runo, kun arvoitus ei paljastunut.

        Kiitos sinulle palautteestasi ja mukavaa päivänjatkoa : )


    • padme_amidala



      pikkutyttönä ennen kouluikää

      syksyisen viiman tunkeutuessa
      harvan villatakin läpi kuljin
      sysipimeässä illassa hautapaasien
      lomassa kummitusten ja noita-akkojen
      kahistessa selkäni takana

      puristin kädessäni tiukasti eväspussia
      joka oli turvani matkallani
      kohti kaukana kajastavaa valoa

      siellä oli päämääräni,
      hautaa kaivava isäni,
      joka tarvitsi eväänsä,
      perille pääsin hammasta
      purren ja itkua pidätellen

      samanlaisin tuntein
      kuljin ensimmäisille
      treffeillemme läpi
      pimeyden

      rakas

      Sinä olit se valo
      ja turva

      kädessäni puristin
      tiukasti rakkauttani
      jonka halusin Sinulle
      lahjoittaa

      • ..olen!

        Ihanan herkkää tekstiä jälleen sinulta.
        Syksyiset muistot herättävät usein paljon tunteita.
        Valo ja lämpö ovat silloin erityisen tarpeen.
        Kiitos.


      • padme_amidala
        ..olen! kirjoitti:

        Ihanan herkkää tekstiä jälleen sinulta.
        Syksyiset muistot herättävät usein paljon tunteita.
        Valo ja lämpö ovat silloin erityisen tarpeen.
        Kiitos.

        Mukavaa, jos lukija piti runostani. Tämä aihe putkahti eilen mieleen tuolla runo-osastolla. Muistui mieleen sen valon merkitys siellä kylmässä ja pimeässä. Tuolle synkälle matkalle jouduin aina jostakin syystä minä, kun äiti eivätkä sisarukset uskaltautuneet. Mutta sisulla siitäkin selvisi, niinkuin muustakin tässä elämän varrella.

        Kiitos vielä palautteestasi ja hyvää päivänjatkoa : )


    • Sinä aina niin lämmität
      sanoillasi harmaankin valoisaksi.
      Johtuneeko työsi-siis sen oikean,
      johdostakin.

      Kivan lämmin pukine tämä
      runosi.

      • padme_amidala

        ..miespuoliselle muusalleni kirjoitellessani minua ilahduttaa kommenttisi. Ehkäpä sitten olen onnistunut sanavalinnoissani, kun noin kauniisti sanoit.
        Työlläni ei ole mitään tekemistä lämmittämisen kanssa, vaan se on kovin teknistä.

        Mukavaa pimenevän syyspäivän jatkoa sinulle : )


      • padme_amidala kirjoitti:

        ..miespuoliselle muusalleni kirjoitellessani minua ilahduttaa kommenttisi. Ehkäpä sitten olen onnistunut sanavalinnoissani, kun noin kauniisti sanoit.
        Työlläni ei ole mitään tekemistä lämmittämisen kanssa, vaan se on kovin teknistä.

        Mukavaa pimenevän syyspäivän jatkoa sinulle : )

        Ai kun tuntuu mukavalta tuo
        -miespuolinen muusani-ihan
        tässä häkeltyy.
        Tiedä pitäisikö Sinut laittaa
        oikein "ertyistarkkailuun"
        näistä runoistasi,että
        todella katson missä mennään
        - ota tämä nyt sitten
        kevyellä huumorin kukalla.

        Ai että teknistä,no sitten arvaan
        että toimisto työtä tmv. huom.tämä
        ei sitten ollut kysymys.

        Hyviä sade ja hämärä
        ilmoja sinnekin- lämmöllä
        varustettuna.


      • padme_amidala
        dolan kirjoitti:

        Ai kun tuntuu mukavalta tuo
        -miespuolinen muusani-ihan
        tässä häkeltyy.
        Tiedä pitäisikö Sinut laittaa
        oikein "ertyistarkkailuun"
        näistä runoistasi,että
        todella katson missä mennään
        - ota tämä nyt sitten
        kevyellä huumorin kukalla.

        Ai että teknistä,no sitten arvaan
        että toimisto työtä tmv. huom.tämä
        ei sitten ollut kysymys.

        Hyviä sade ja hämärä
        ilmoja sinnekin- lämmöllä
        varustettuna.

        ..no ehkä olin itse syyllinen epätarkan vastaukseni johdosta. Mukavaa, jos siellä lukijaa naurattaa. Niinkuin arvelit, tarkoitin ihan sitä vaan, että kun omalle sydämensä päällikölle kirjoittelee, niin on mukava kuulla jonkun muun miespuolisen arvostelut runosta. Jos on vähänkin kehuvaa, niin voi toivoa, että sen oman karpaasin sydän hiukan pehmenee lukiessaan tätä.

        Kiitos hymystä ja hyvää illanjatkoa


      • padme_amidala kirjoitti:

        ..no ehkä olin itse syyllinen epätarkan vastaukseni johdosta. Mukavaa, jos siellä lukijaa naurattaa. Niinkuin arvelit, tarkoitin ihan sitä vaan, että kun omalle sydämensä päällikölle kirjoittelee, niin on mukava kuulla jonkun muun miespuolisen arvostelut runosta. Jos on vähänkin kehuvaa, niin voi toivoa, että sen oman karpaasin sydän hiukan pehmenee lukiessaan tätä.

        Kiitos hymystä ja hyvää illanjatkoa

        Näin minä arvelinkin tai oikeastaan
        tiesin ja halusin näin vieras
        miehenä sekoittaa pakkaa rohkeasti
        kokeillen.

        Anna minun hivenen yrittää
        pehmittää karpaasin tekopanssaria.

        Hymyillään jos tullaan
        vastaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1081
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      136
      979
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      303
      777
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe