EDC / Iveco Eurocargo

make---79

Missä vika kun EDC-valo syttyy välillä ja kone nykii ja on vähän tehoton? Välillä tuo EDC palaa heti käynnistyessä ja kone ei ota yhtään kierroksia. Uudelleenkäynnistys yleensä auttaa.

Vika ei ole koko ajan vaan se tulee epäsäännöllisesti, yleensä n. 50km ajon jälkeen ja saattaa välillä hävitäkin. Kierrokset on ongelman aikana rajoittunut 3500rpm.

5

15882

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • make---79

      Auto on siis Iveco Eurocargo vm.01 ja moottorina 170hv tector-moottori. aj. 400tkm.

    • diesel control

      Tietokonehan siellä saa nyt antureilta säätöarvoihin sopimatonta tietoa ja antaa virheilmoituksen ja rajoittaa moottorin tehoa lisävaurion pelossa.
      Taitaa olla niin että käynti Iveco-huollossa auttaa. Tietokoneelta katsovat mitä vikakoodia auto pukkaa. Sitten on helpompi lähteä vikaa arvuuttamaan jotta onko se anturi- tai kosketusvika vai ihan oikea vika. Haiskahtaa sähkö- tai anturivialta kyllä jos vika tulee sillointällöin.

      • Reimars.

        Anturivikaan viittaa, kosketushäiriö ehkä. Ahtopaineen anturi rajoittaa kierroksia mainitsemallasi tavalla, mutta voi olla mikä vaan. Eikun tietokone kiinni.


      • make---79
        Reimars. kirjoitti:

        Anturivikaan viittaa, kosketushäiriö ehkä. Ahtopaineen anturi rajoittaa kierroksia mainitsemallasi tavalla, mutta voi olla mikä vaan. Eikun tietokone kiinni.

        Kosketushäiriöö veikkaan itsekin, koska vika on toisaikainen eikä koko ajan. EDC-valo ei myöskään pala kuin silloin kun kone ei ota yhtään kierroksia tyhjäkäynniltä. Ajossa jos nykii ja puutuu niin ei koskaan valo pala.

        Kannattaisiko ensin käydä antureita ja liittimiä CRC:llä läpi vai suoraan huoltoon?


      • ivecoman
        make---79 kirjoitti:

        Kosketushäiriöö veikkaan itsekin, koska vika on toisaikainen eikä koko ajan. EDC-valo ei myöskään pala kuin silloin kun kone ei ota yhtään kierroksia tyhjäkäynniltä. Ajossa jos nykii ja puutuu niin ei koskaan valo pala.

        Kannattaisiko ensin käydä antureita ja liittimiä CRC:llä läpi vai suoraan huoltoon?

        Vie auto iveco korjaamolle niin vikakoodit luetaan, viat korjataan ja vikamuisti nollataan


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      37
      1802
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      818
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      69
      776
    4. Miksi sitä miestä tuijotetaan joka paikassa

      Onko maine jonkinlainen?
      Ikävä
      108
      740
    5. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      651
    6. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      33
      629
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      580
    8. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      559
    9. Olen työtön ilman työnhakuvelvoitetta

      Saan 600e/kk. En voi tehdä töitä. En osaa laittaa ruokaa. En pysty kävelemään tai olemaan jalkeilla tuntia pidempään.
      Ikävä
      141
      471
    10. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      51
      453
    Aihe