Sud Bahia ja Afoud

eka kerta*

Hei! Kauhee matkakuume on ja Marokossa en ole koskaan käynyt. Kertokaas mielipiteenne otsikon hotelleista? Olen 45-vuotias nainen, yksin lähdössä reissuun, lämpimään, aurinkoon, valmiille ruoalle, jonkin verran ostoksia, tutkimaan paikallista kulttuuria (sen minkä viikossa ehtii).

10

2429

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "kulttuuri"

      Kunhan sitten muistat että jokainen vastaantuleva
      mies olettaa että olet siellä miehen puutteesss
      koska ilmeisesti yksin matkassa?

      Sud Bahia ja Afoud kumpikin alkeellista
      hökkelitasoa. Hyvänä puolena että molemmat
      ihan keskustassa.
      En kyllä haluaisi pilata lomaani moisessa
      murjussa asumalla.

      Kummassakaan ei ole edes ilmastointia joten
      helleyönä saattaa olla tukala nukkua.

      Toisaalta matkanjärjestäjä maksaa huoneeesta
      kummassakin luokkaa 150e/viikko joten sillä
      hintaa ei voi paljoa vaatia ;)

      • aloittaja*

        Olen hirveän paljon matkustanut yksin eikä ikinä ole ollut mitään ongelmia, ei edes muslimimaissa. Tähän mennessä olen kyllä selvinnyt kohteliaasti puhumalla. Kai Marokossakin selviää...

        Ei mun lomani pilalle mene, vaikka hotellit olisivatkin "hökkeleitä". En aio viikkoa viettää hotellissa. Haluaisin vaan tarkennuksen, mitä tarjoitat hökkelitasolla. Olisiko sinulla konkreettista sanottavaa ko. hotelleista? Sekä Tjarellä että AM:lla ne ovat myynnissä, joten ei kai ihan hökkelistä ole kyse.

        Ilmastointikaan ei ole ongelma. Illalla kun laitat märän pyyhkeen vartalon päälle niin saa nukuttua oikein hyvin. Ja sitäpaitsi mulle tulee aina kurkku kipeäksi ilmastoinnista.


    • Olen asunut Syd Bahia hotellissa eikä se mikään hökkeli ole. Ainoa pieni puute minun mielestäni oli se, ettei parvekkeita ole.Huoneet olivat siistit. Henkilökunta hyvin ystävällistä ja auttavaista.Uima-allas alue on laajahko. En tiedä onko tällä kaudella samoin kuin aikaisemmin, mutta aamiainen oli monipuolinen. No ei se mikään buffet- aamiainen ollut, mutta kuitenkin siihen sisältyi tomaattia, makkaraa (halal eli ei siinä ollut sianlihaa),oliveja, hunajaa, munakokkelia,pannukakkua,jugurttia,paria laatua leipää sekä kroisantteja ja suklaapullia (pulla jonka yhdessä kulmassa sisällä oli suklaata). Aooelsiini.Tällä pärjäsi jo varsin pitkälle päivässä. No en tiedä onko se tällä kaudella samanlainen.Minulla oli tuolloin puolihoito eli illallinen, joka sisälsi keiton tai salaatin, pääruuan lihaa,kalaa,jälkiruuan. hedelmiä, tai jäätelöä tai leivoksen. Hotellissa on myös baari, jossa oli elävää musiikkia johonkin aikaa illasta.Baarissa on alkoholitarjoilua.Aulatilat ovat isot. En taas kerran ymmärrä miten joku kirjoittaja voi väittää esim.Syd Bahia hökkeliksi.


      Auringonotto on suositeltavaa hotellin uima-altaalla tai sitten rannalla maksullisissa aidatuilla alueilla. Rannalla liikkuu valvonnasta huolimatta paljon erilaisia kaupustelijoita. Hyvää matkaa. Kalevi

      • aloittaja*

        Kiitos oikein paljon viestistäsi. Matkanjärjestäjien mukaan on kuitenkin raskalainen parveke ja sekin "hätätapauksessa" riittää. Toivottavasti nyt saan äkkilähdön.


    • ammattilainen

      Kumpikin hotelli on ihan siisti ja vakioasiakkaiden suosiossa. Henkilökunta on huippuystävällistä. Mitään luksusta ei kannata odottaa, mutta eivät ne mitään murjuja ole todellakaan. Olen asunut yhden talven Agadirissa, eikä siellä tarvitse ilmastointia. Keskitalvella yölämpötila on alle 10 C. Päivisin tulee tuskin juuri huoneessa oleiltua muutenkaan.

      • lomaillut..

        Itse olin 2,5v.sitten kolmisen viikkoa Afoudissa,mieheni ja lastemme kanssa.Meidän mielestämme ihan hyvä keskiluokkainen hotelli ja ainakin iltaisin näköalat upeat jos saa huoneen yläkerroksista.Palvelu oli todella hyvää ja aamiainen tilattiin huoneeseen samoin silloin tällöin lounas ja päivällinenkin ja halpaa oli.Itse olimme kesäaikaan Afoudissa,koska mieheni on marokkolainen.Talviaikaan siellä ei kyllä tosiaan sitä tuuletinta edes tarvitse.Lyhyt matka lähes joka paikkaan Afoudista.Parvekekin ihan ok kokoa,meillä oli iso huoneisto Afoudissa.


    • Mats

      Tervehdys ! Vietin viime helmikuussa ko. hotellissa kolme viikkoa. Eihän hotelli ole samaa tasoa kuin vastaavat euroopan hotellit, mutta en sitä odottanutkaan. Olen nimittäin asunut muslimimaissa KAIKKIAAn kolme vuotta ja tunnen mielestäni heidän kulttuurin aika hyvin ja tulen myös jokseenkin arabiankielellä toimeen.
      Voin sanoa suoraan, että muslimaihin on aivan turha lähteä länsimaalaisten naisten bilettämään, jos eivät halua suorastaan tulla kauhian halutuiksi (raiskatuiksi). Hotellin väki on tosi ystävällistä ja siellä on toimiva pankkiautomaatti.
      Ruoka hotellissa on hyvää ja lounas altataan reunalla ja todella suositeltavaa. Jos haluat voin lähettää sinulle valokuvia, kun ilmoitat sähköpostiosoitteesi, Hyvää lomaaa sinulle ja sano minulta Muhammedille terveisiä, kyllä ne Markun viime keväältä muistavat!

      • Ihan

        Hyvä hotelli. Tultiin viikko sitten Marokosta, jossa olimme majoitettuina kyseiseen hotelliin.
        Edellisten kirjoittajien mielipiteisiin on helppo yhtyä. Siisti paikka. Ainoa, mitä jäin jotenkin kaipaamaan, oli jääkaappi. Puute ei kylläkään lomaa pilannut. Kaksi viikkoa meni ilmankin.


      • kjytj

        Hei! Olen lähdössä Agadiriin 8.1 ja majoitun juuri Sud Bahiassa eli lisätietoo ja kuvia ois aina hauska saada. Mites ku oon lähdössä yksin matkaan, nii miten suhtaudutaan yksin matkustavaan naiseen.
        Osoite on [email protected].


    • Molemmat hotellit ovat keskustahotelleja. Olen asunut Sud Bahiassa. Aino puute minusta on se että siellä ei ole parvekkeita.Muutoin huoneet ovat siistit.Henkilökunta hyvin ystävällistä.Pientä kulahtuneisuutta on paikoittan, mutta silloin kun olin siellä niin huoneistossa oli ainakin tekstiilien vaihto meneillään. Uima-allasalue on laajahko. Vuodenaika huomioon ottaen mihinkään korkeisiin lämpötiloihin ei päästä. Illat ja yöt ovat viileitä, joten ottakaa mukaan jotain lämpimämpää.Hotellissa on ravintola, jossa iltaisin on ollut musiikkia. Nauttikaa palveluista. Jos suinkin mahdollista niin vierailkaa Marrakechissä.Näette aivan toisenlaisen kaupungin, ja siellä nimenomaan Sadunkertojien torin eli Djema el Fnaan.Koska olette ensimmäistä kertaa Marokossa niin jos menette niin käyttäkää tuolloin suomalaisen matkatoimiston järjestämää retkeä.Matkan aikana (ainakin Aurinkomatkalle) saatte tietoa maasta ja sen ihmisistä syntymästä hautaan.

      Vierailkaa Agadirissä myöskin soukissa eli torilla.Jos sieltä jotain ostatte niin muistakaa tinkiä ja tinkiä. Sama pätee kaupungin basaariliikkeissä.Kaupungissa on myöskin kiinteähintaisia liikkeita (kyltti fixed price).

      Keskustassa Muhamed V ja Hassan II välillä on kävelykatu ,jonka Mohamed V kadun puoleisessa päässä on berberimuseo.Siellä on monenlaista asiaa.

      Tuo toinen Afoud hotelli on keskustassa Hassan II-kadun varrella. Se on jo vuosia ollut suomalaisten matkanjärjestäjien käyttämä hotelli. Siellä en ole asunut.

      Pienten oranssin välisten taksien käyttö on edullista. Taksin saa lennosta, mutta kuljettajan on AINA pistettävä taksamittari päälle.

      Toivon Teille oikein antoisaa matkaa Agadiriin. kalevi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      323
      2668
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      87
      2012
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1590
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1124
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      69
      981
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      953
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      41
      910
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      143
      853
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      275
      789
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      40
      714
    Aihe