Dominikaaniseen lapsenkanssa!

kjkjkj

Tervehdys!
Olemme lähdössä 1.3-2009 dominikaaniseen tasavaltaan
samanaan 1v7kk lapsen kanssa.
Kaikki vinkit mitä tekemistä lapselle kannattaisi lentokoneeseen ottaa olisi tarpeen!
Ja myös muut hyvät vinkit otetaan vastaan!

15

1484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • että tissit ovat

      maitoa täynnä. Sitten katsot että sinulla on sellainen mies on jolla kukkarossa muutakin kuin sahanpuruja,. Siinä se...
      Hyvää matkaa t 28 x ....

      • kjkjkj

        Voi kiitos viestistäsi!
        Olen valitettavasti mies,enkä harrasta miehiä kuten sinä ilmeisesti?
        Ja jos tissini olisivat täynnä maitoa niin huolestuisin!
        Typerykset älkää vaivaituko vastailemaan!


      • en ymmärrä
        kjkjkj kirjoitti:

        Voi kiitos viestistäsi!
        Olen valitettavasti mies,enkä harrasta miehiä kuten sinä ilmeisesti?
        Ja jos tissini olisivat täynnä maitoa niin huolestuisin!
        Typerykset älkää vaivaituko vastailemaan!

        tyhmä vaikka olet mies? Naiselta nuo kysymykset sujuu mutta että ihan mieheltä niin se on jo uutta.
        Pelaa taskubiljardia niin matka menee hyvin.


    • kauheaa

      noin pieni lapsi alueelle missä hepatiitti a ja b ovat tosi paha ongelma, yksi pahimmista maailmassa.

      • kjkjkjkj

        Ihan vain tiedoksi lapsille jotka täällä jauhaa
        paskaa,niin hepatiittia vastaan saa rokotteen!!
        Oli näköjään turha lähettää tänne mitään kysymyksiä!
        Juntti suomalaiset vastaa jotka eivät ole käyneet
        ruotsinlaivaa kauempana!


      • minä olen
        kjkjkjkj kirjoitti:

        Ihan vain tiedoksi lapsille jotka täällä jauhaa
        paskaa,niin hepatiittia vastaan saa rokotteen!!
        Oli näköjään turha lähettää tänne mitään kysymyksiä!
        Juntti suomalaiset vastaa jotka eivät ole käyneet
        ruotsinlaivaa kauempana!

        kyllä käynyt viitisen kertaa Karibialla, kerran myös Dominikaanisessa eikä voimassa ole edes jäykkäkoristusrokotusta, hepatiitista nyt puhumattakaan.

        Kai te itse tiedätte parhaiten, miten oman tenavan saa viihtymään lennon aikana. Pitkä lentohan se on mutta päättyy sekin aikanaan. Jotain puuhasteltavaa varmaan on hyvä olla tarpeeksi käsillä valveillaoloajaksi.


      • en olisi
        minä olen kirjoitti:

        kyllä käynyt viitisen kertaa Karibialla, kerran myös Dominikaanisessa eikä voimassa ole edes jäykkäkoristusrokotusta, hepatiitista nyt puhumattakaan.

        Kai te itse tiedätte parhaiten, miten oman tenavan saa viihtymään lennon aikana. Pitkä lentohan se on mutta päättyy sekin aikanaan. Jotain puuhasteltavaa varmaan on hyvä olla tarpeeksi käsillä valveillaoloajaksi.

        että tuurisi jatkuu myös jatkossa. Onko rahasta kiinni vai oletko niin tyhmä ettet ota rokotetta vaikka alueella erittäin suuri riski saada esim. Hepatiitti. Kaikesta sitä kehdataan kehua isoon ääneen?


      • palaa sitten
        kjkjkjkj kirjoitti:

        Ihan vain tiedoksi lapsille jotka täällä jauhaa
        paskaa,niin hepatiittia vastaan saa rokotteen!!
        Oli näköjään turha lähettää tänne mitään kysymyksiä!
        Juntti suomalaiset vastaa jotka eivät ole käyneet
        ruotsinlaivaa kauempana!

        että voiko 1,7 v ikäistä rokottaa vielä? Minun mielestä ei voi ja kun kyseessä isä niin ei myöskään äidinmaito ole suojana ja Valion suoja ei riitä korvikkeessa.


      • nuppinikkari
        palaa sitten kirjoitti:

        että voiko 1,7 v ikäistä rokottaa vielä? Minun mielestä ei voi ja kun kyseessä isä niin ei myöskään äidinmaito ole suojana ja Valion suoja ei riitä korvikkeessa.

        Hepatiittirokotuksen voi antaa kun lapsi on täyttänyt vuoden.


      • ihme vastaajia
        palaa sitten kirjoitti:

        että voiko 1,7 v ikäistä rokottaa vielä? Minun mielestä ei voi ja kun kyseessä isä niin ei myöskään äidinmaito ole suojana ja Valion suoja ei riitä korvikkeessa.

        ensinnäkin noin vanhan lapsen todellakin voi rokottaa jo a ja b hepatiittia vastaan. itse olimme 3 lapsen kanssa thaimaassa. Lento kesti noin 12 tuntia ja matka meni ihan hyvin vaikka kaikki lapsemme alle 5 vuotiaita. Lastenohjelmia tulee ja koneessa yleensä lapset nukahtavat helposti kun ei ole mitään ajanvietettä. Puuduttavia korvatippoja suosittelen sillä meidän nuorimmaisella särki korva ja onneksi oli apu mukana. Piirustusvehkeitä ja kirjoja paljon.


    • äippä

      Olemme lähdössä tammikuun lopussa samaan maahan lomalle ja meidän tyttö on sillon vasta 1v4kk.. Samaa olen miettinyt, että mitenkähän sais tytön viihtymään lennolla?! Tänne on kyllä toisaalta turha kirjotella, kun aina tulee niin tyhmiä vastauksia..... Toivottavasti teidän loma sujuu hyvin!!!

      • nuppinikkari

        Heti kärkeen, että oikein hauskaa lomaa! Me ollaan lennetty pari kertaa atlantin yli kun lapsi oli alle kaksi vee ja tuolloin mukana lennolla oli pikkupurtavaa, kirjoja, sellainen piirtolevy, mistä saa piirretyn pyyhkäistyä pois ja kommunikaattorista lapsi katseli teletappeja. Päivälennot on olleet haastavampia, yön yli matkatessa lapsi on nukkunut suht hyvin.

        Nyt jouluksi ollaan lähdössä toiselle puolelle maapalloa, ostettiin Eepc, johon ladataan lapselle katseltavaa ja lisäksi kirjoja, ehkä palapeli tms. Onneksi lennot on yölentoja!

        Lennot pikkulapsen kanssa voi olla tosi raastavia, mutta pitkää pinnaa ja lomamieltä, niin kaikki sujuu hyvin!


      • en ymmärrä
        nuppinikkari kirjoitti:

        Heti kärkeen, että oikein hauskaa lomaa! Me ollaan lennetty pari kertaa atlantin yli kun lapsi oli alle kaksi vee ja tuolloin mukana lennolla oli pikkupurtavaa, kirjoja, sellainen piirtolevy, mistä saa piirretyn pyyhkäistyä pois ja kommunikaattorista lapsi katseli teletappeja. Päivälennot on olleet haastavampia, yön yli matkatessa lapsi on nukkunut suht hyvin.

        Nyt jouluksi ollaan lähdössä toiselle puolelle maapalloa, ostettiin Eepc, johon ladataan lapselle katseltavaa ja lisäksi kirjoja, ehkä palapeli tms. Onneksi lennot on yölentoja!

        Lennot pikkulapsen kanssa voi olla tosi raastavia, mutta pitkää pinnaa ja lomamieltä, niin kaikki sujuu hyvin!

        Eepc? kai joku tietokone? Miten voi 12 tunnin lennolla olla siitä hyötyä kun niiden akku kestää max 2 tuntia? Teillä noita teknisiä vehkeitä riittää ja toivotaan että noita kaikkia saa lentokoneessa käyttää? Miten olisi piirustuspaperi ja värikynät? Ei kyllä meidän 2 v alkaisi katsella mitään kommunikaattoria yli 2 minuuttia mutta meidän lapsi onkin saanut vanhan kasvatuksen johon ei apuvälineet kuulu vaan ihan oikeat lelut tai välineet.


      • nuppinikkari
        en ymmärrä kirjoitti:

        Eepc? kai joku tietokone? Miten voi 12 tunnin lennolla olla siitä hyötyä kun niiden akku kestää max 2 tuntia? Teillä noita teknisiä vehkeitä riittää ja toivotaan että noita kaikkia saa lentokoneessa käyttää? Miten olisi piirustuspaperi ja värikynät? Ei kyllä meidän 2 v alkaisi katsella mitään kommunikaattoria yli 2 minuuttia mutta meidän lapsi onkin saanut vanhan kasvatuksen johon ei apuvälineet kuulu vaan ihan oikeat lelut tai välineet.

        Kaikkeahan ei tarvitsekaan ymmärtää. Eepc on sellainen pikkuinen kannettavatietsikka, painaa kilon ja ajatella, että sen paukut kestää 6-8 tuntia! Sehän on monta tuntia enemmän kuin meidän tavallisessa fläppärissä. Miksei niitä saisi lentokoneessa käyttää? Tai jos ei paljon lentele, niin sittenhän ei varmaan törmää ihmisiin lentokoneessa tietokoneiden kanssa.

        Se on ihan ihana asia, että teillä kannatetaan vanhan ajan kasvatusta. Kannatan sitä lämpimästi myös, meillä on siihen tarvittaessa liitetty nykyajan tekniikka mukaan, ei sen kummempaa. Lentokoneeseen ei oikein viitsi laatikollista legoja, nukkekotia ja nukenvaunuja mukaan raahtata, vai kuinka?

        Lapset varmaan jonkin verran eroaa tuon keskittymiskyvyn suhteen, meidän lapsi varmaan on siinä suhteessa pikäjännitteisempi kuin teidän. Lentokoneessa lisäksi on virikkeet aika vähissä, täytyy turvautua niihin, mitkä käsimatkatavaroihin mahtuu. Paperia ja värikyniä saa monesti lentokoneestakin.


    • vastauksia

      Olimme viime tammikuussa kahden lapsen kanssa Samanassa. Kaikki sujui hyvin, lapset nukkuivat suurimman osan ajasta, koska lensimme yöllä. Lentokoneessa saivat puuhapussit ja saimme vuokrattua pleikkarin.
      Ihanan rauhallinen paikka viettää löhölomaa. Koko perhe viihtyi. Vinkkinä: varokaa rantakirppuja hiekassa aikaisin aamulla ja auringon laskiessa. Kutisevat ikävästi. Päivällähän niitä ei ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe