Pelottavat nukahtamisongelmat

Unihäiriöiden kirjo on hyvin laaja. Hirmuisimmasta päästä on nukkumista yrittävän
putoamistuntemukset.
Äkkiä tuntee joutuneensa vapaaseen pudotukseen ilman laskuvarjoa. Shokkitilanne se on.
Olen kokenut näitä. Oli lähellä ettei sydän tiltannut laitimmaista kertaa.

Tilanne todentui valvetilassa.

Muutama vuosi sitten eräänä iltapäivänä tein kevyttä punttitreeniä kotonani.
Olin virtuaalisesti kotiseutuni maantiellä. Äkkiä maisema, maankamara hävisi kokonaan. Siellä oli tähtikirkas yö. Allani vilkkuivat tähdet. Olin painottomassa tilassa.

4

898

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jähmetyin paikalleni ties kuinka pitkäksi aikaa. Tuli aivan rikkumaton hiljaisuus.
      Huikaiseva painottomuuden tunne. Kelluin maiseman yllä makuuasennossa jalat itään pää länteen päin.
      Tapahtuma lukitsi paikalleen tähän hämmentävään tietoisuuden tilaan.

Luulen, että näitä kokemuksia lääkitään psykiatrisissa hoitolaitoksisssa eri puolilla
      maailmaa vahvoin lääkkein.
      Oli onni kohdata tämä elämäni mahtavin spektaakkeli parhaissa kehon ja sielun voimissa.

Näytelmä vähitellen valjui todellisuuteen.

Selitysyritystä tähän, liittyen myös putoamisentunteisiin nukahtamisvaiheessa.

Maallikon on mahdoton yrittää selvittää, mistä putoamisentunne tai valveillaolon aikana
      tapahtuneet painottomuudentunteen kokemiset voisivat johtua.
      Selitän ne autistisuudella. Olkoonpa se lieväkin, kyseessä on silti laaja-alainen
      aivojen kehityshäiriö.

Näin ollen aivoissa olisi kehittymättömiä alueita - joissa "itä ei kohtaa länttä".
      Tietoisuus näiden aivoalueiden välillä katkeilee...tulee ammottavien
      tietoisuurotkojen ylityksiä.

Jatkaessani meditaatioharjoituksia pääsin ja tietoisesti pyrin näihin eteerisen
      autuudentiloihin. Ne ovat äärimmäisen rentouttavia, eufoorisia tiloja.
      Niihin pääsemiseen tulee hyvin vahva riippuvuus - paras mahdollinen addiktio,
      mitä ihmisen elämässä voi kohdalle sattua.

Putoamisen painajaiset loppuivat siihen paikkaan, mutta eteeriset kelluntavisiot jatkuvat.
      Niiden mielenrakennusstatusta nautinnollisuudessaan on vaikea sanoin kuvata.

Varmaan noille joogivempulatyypeille nämä ovat arkipäivää; niin halutessaan.

• Noksu2

Voitko kertoa minulle lisää meditaatiosta? En osaa kysyä tarkemmin, mitä haluan tietää.

Minulla on suuri kiinnostus aiheeseen, mutta en ole koskaan osannut aloittaa.

Tunsin kelluvani, kuin vedessä n. viikko sitten.
        Hieman ennen nukahtamista.

Tunsin olevani oman ruumiini sisällä, siinä sängyllä, tunsin siis myös sen

ja sitten ikäänkuin olisin ollut täynnä vettä ja kellunut siellä. Näin myös jonkun ihmisen hahmon räpiköivän ylöspäin, pintaan ja havahduin, että se(kin) olen Minä ja ihmettelin, miksi.

Sitten huomaamattani nukahdin, mutta tätä ennen olin ilmeisesti siinä rajalla.

Luulen, että siihen sekoittui jonkinlaista muistoa kohdusta :)

Ja se oli hyvä, rauhallinen, miellyttävä "kokemus", kuitenkin hirvittävän mielenkiintoista ja koska koen olevani itsekin itseni kanssa (osittain)lukossa niin haluaisin ymmärtää myös tätä "räpiköivää" itseäni.

t. Anu

• capt.cöpenick ekj
        Noksu2 kirjoitti:

Voitko kertoa minulle lisää meditaatiosta? En osaa kysyä tarkemmin, mitä haluan tietää.

Minulla on suuri kiinnostus aiheeseen, mutta en ole koskaan osannut aloittaa.

Tunsin kelluvani, kuin vedessä n. viikko sitten.
        Hieman ennen nukahtamista.

Tunsin olevani oman ruumiini sisällä, siinä sängyllä, tunsin siis myös sen

ja sitten ikäänkuin olisin ollut täynnä vettä ja kellunut siellä. Näin myös jonkun ihmisen hahmon räpiköivän ylöspäin, pintaan ja havahduin, että se(kin) olen Minä ja ihmettelin, miksi.

Sitten huomaamattani nukahdin, mutta tätä ennen olin ilmeisesti siinä rajalla.

Luulen, että siihen sekoittui jonkinlaista muistoa kohdusta :)

Ja se oli hyvä, rauhallinen, miellyttävä "kokemus", kuitenkin hirvittävän mielenkiintoista ja koska koen olevani itsekin itseni kanssa (osittain)lukossa niin haluaisin ymmärtää myös tätä "räpiköivää" itseäni.

t. Anu

Kesämökin sohvalla. Se liittyi maan mangetismi-ilmiöön. Nousin maiseman ylle - ja ihan selvänä.
        Tunsi itseni satoja metrejä pitkäksi.
        Kokemus oli jotenkin kollektiivinen, koska tututkin ihmiset siitä puhuivat.
        Monet alkoivat kyllä karttamaan seuraani, koska uskoivat minun harrastavan "pakanallisia menoja".

Nykyään 'kelluntakokemus' voi tulla joskus autoa ajaessani, mut reikimeditaatiossa joka päivä.
        Sen alkamisen tuntee pienenä huimauksen tunteena.
        Yks erityinen piirre tässä on. Tulen vanhaan maisemaan kotiseudulle lapsuusaikaiseen uneen.
        Seutu on kaukana asutuksesta. Vanha tukkitie lähtee heinittyneeltä aukealta itään päin.
        Sitä seuraamalla joutuisin naapurikylään.
        Tiedän kodin olevan koillisessa muutaman kilometrin päässä.

Luulen, että tuo luontokohde tulee muuttumaan vähemmän uhkaavaksi.

Olen Auringonpalvoja. Visioin Auringon aina pääni takaa paistavaksi. Eräs meditoija
        kehoitti tekemään näin viime vuonna.
        Aurinko vaikuttaa meihin joka sekunti ympäri vuotta. Sen pienhiukkaset kulkevat lävitsemme
        neutriinovuona koko elämämme ajan.

Fyysikoiden mukaan ne läpäisevät maapallonkin lähes valonnopeudella. Elämme hyvin
        läpinäkyvässä maailmassa fysiikan kannalta katsottuna.

• Tällaisia "putoamisia...
        capt.cöpenick ekj kirjoitti:

Kesämökin sohvalla. Se liittyi maan mangetismi-ilmiöön. Nousin maiseman ylle - ja ihan selvänä.
        Tunsi itseni satoja metrejä pitkäksi.
        Kokemus oli jotenkin kollektiivinen, koska tututkin ihmiset siitä puhuivat.
        Monet alkoivat kyllä karttamaan seuraani, koska uskoivat minun harrastavan "pakanallisia menoja".

Nykyään 'kelluntakokemus' voi tulla joskus autoa ajaessani, mut reikimeditaatiossa joka päivä.
        Sen alkamisen tuntee pienenä huimauksen tunteena.
        Yks erityinen piirre tässä on. Tulen vanhaan maisemaan kotiseudulle lapsuusaikaiseen uneen.
        Seutu on kaukana asutuksesta. Vanha tukkitie lähtee heinittyneeltä aukealta itään päin.
        Sitä seuraamalla joutuisin naapurikylään.
        Tiedän kodin olevan koillisessa muutaman kilometrin päässä.

Luulen, että tuo luontokohde tulee muuttumaan vähemmän uhkaavaksi.

Olen Auringonpalvoja. Visioin Auringon aina pääni takaa paistavaksi. Eräs meditoija
        kehoitti tekemään näin viime vuonna.
        Aurinko vaikuttaa meihin joka sekunti ympäri vuotta. Sen pienhiukkaset kulkevat lävitsemme
        neutriinovuona koko elämämme ajan.

Fyysikoiden mukaan ne läpäisevät maapallonkin lähes valonnopeudella. Elämme hyvin
        läpinäkyvässä maailmassa fysiikan kannalta katsottuna.

Minulla tulee joskus tällaisia: Juuri kun olen nukahtanut ja näen jonkinlaista unta, niin yhtäkkiä vaikkapa liukastun jäällä ja hätkähdän hereille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiinni on siekkilän yliajaja

Eilen illalla saatu kiinni Varsinais-Suomessa tämä henkilö.
      Mikkeli
      18
      2036
    2. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      56
      1824
    3. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      82
      1463
    4. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      176
      1428
    5. Näyttävin pariskunta

Ketkä lie tällä kylällä kääntää päät?
      Suomussalmi
      21
      1419
    6. Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"

Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli
      Maailman menoa
      309
      1407
    7. Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla

Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      98
      1025
    8. Ollaanko me tyhmiä mies?

Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä
      Tunteet
      62
      994
    9. Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.

Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää
      Ikävä
      34
      985
    10. Kannattaako kaikki Abrahamilaiset uskonnot jättää?

Ja seurata jotain ihan muuta?
      Hindulaisuus
      349
      884
    Aihe