Ostin 1999 omakotitalon jonka myin 2005 ja ostin uuden. Laitoin avopuolison nimiin 70% ja omiin 30% syystä että minun ei tarvinnut maksaa uudesta talosta varainsiirtoveroa kuin omasta osuudesta ja avopuolisoni oli ensiasunnon ostaja. Sain vanhasta talosta 125000€ ja uusi maksoi 165000€, itse olen aina maksanut kaikki lainat ja muutkin kulut talosta sekä olen ostanut kaiken irtaimiston, autot, ym vastaavat. Avopuolisoni on joskus satunnaisesti maksanut jonkun sähkölaskun. Meillä on 4,5v vanha poika. Kuka omistaa talon ja muutkin tavarat jos ero tulee. Avovaimoni ei ole ikinä vaatimassa mitään mutta olen ajattelut että pitäiskö meidän tehdä kahdenkeskinen sopimus asiasta varmuuden vuoksi kun siitä oli 3v sitten jo puhetta.
Avoliitossa
2
932
Vastaukset
- jappis61
Siis mitä tuo kohta "Laitoin avopuolison nimiin 70%" tarkoittaa? Siis lahjoititko hyvää hyvyyttäsi 70% talostasi avovaimollesi? Eikö verottaja puuttunut asiaan lahjaveron muodossa? Niin tai näin, on epäoleellista kuka on ostanut huonekaluja tai maksanut sähkölaskuja, jos olet vapaaehtoisesti lahjoittanut omaisuuttasi pois on vähän huono perästä päin huudella...
- .....
Avoliiton päättyessä omistus ei muutu mihinkään. Lähtökohtaisesti omistaja on se, jolla on lainhuuto. Eli talosta 70% on avopuolisosi omaisuutta.
Jos paskaämpärin sanka katkeaa ja alatkin haluta talosta isompaa osaa itsellesi, niin juristisi voi nostaa aiheesta kanteen. Hän tulee sitten esittämään, että olet ns. salainen omistaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569