Ostin 1999 omakotitalon jonka myin 2005 ja ostin uuden. Laitoin avopuolison nimiin 70% ja omiin 30% syystä että minun ei tarvinnut maksaa uudesta talosta varainsiirtoveroa kuin omasta osuudesta ja avopuolisoni oli ensiasunnon ostaja. Sain vanhasta talosta 125000€ ja uusi maksoi 165000€, itse olen aina maksanut kaikki lainat ja muutkin kulut talosta sekä olen ostanut kaiken irtaimiston, autot, ym vastaavat. Avopuolisoni on joskus satunnaisesti maksanut jonkun sähkölaskun. Meillä on 4,5v vanha poika. Kuka omistaa talon ja muutkin tavarat jos ero tulee. Avovaimoni ei ole ikinä vaatimassa mitään mutta olen ajattelut että pitäiskö meidän tehdä kahdenkeskinen sopimus asiasta varmuuden vuoksi kun siitä oli 3v sitten jo puhetta.
Avoliitossa
2
947
Vastaukset
- jappis61
Siis mitä tuo kohta "Laitoin avopuolison nimiin 70%" tarkoittaa? Siis lahjoititko hyvää hyvyyttäsi 70% talostasi avovaimollesi? Eikö verottaja puuttunut asiaan lahjaveron muodossa? Niin tai näin, on epäoleellista kuka on ostanut huonekaluja tai maksanut sähkölaskuja, jos olet vapaaehtoisesti lahjoittanut omaisuuttasi pois on vähän huono perästä päin huudella...
- .....
Avoliiton päättyessä omistus ei muutu mihinkään. Lähtökohtaisesti omistaja on se, jolla on lainhuuto. Eli talosta 70% on avopuolisosi omaisuutta.
Jos paskaämpärin sanka katkeaa ja alatkin haluta talosta isompaa osaa itsellesi, niin juristisi voi nostaa aiheesta kanteen. Hän tulee sitten esittämään, että olet ns. salainen omistaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 245172
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r34617- 1031402
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361360Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121220- 931104
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike211024viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168885En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61843- 37799