Tiittien suurin ongelma

Järjen perikunta

Transvestiittien suurin ongelma tuntuu olevan siinä etteivät he hyväksy itseään sellaisena kuin ovat.

Miksi heidän pitää rinnastaa jatkuvasti itseään ihmisiin jolla on diagnoosi F64.0, kun eivät he kuitenkaan ole samanlaisia sukupuolikokemukseltaan?

Miksi transvestiitit eivät voi myöntää olevansa vain miehiä jotka haluavat vaan toisinaan ilmentää ulkoisesti sisällä olevaa naiseuttaan, joka on vain osa heidän identiteetistään?

Miksi heidän pitää jatkuvasti tyrkyttää itseään transsukupuolisten joukkoon kuvittelemalla itsensä samanlaiseksi kun he kuitenkin tietävät, että siinä porukassa heitä kaikkein vähiten arvostetaan?

Mikä ylipäänsä ajaa "kunniallisen heteroperheenisän" kirjoittelemaan tälle palstalle silloin kun vaimon tai duunikaverien silmä välttää?

31

2101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaikki samanarvoisia

      E.V.V.K. tää ikuinen jauhanta.

      t: F64.0

      • kirjoittajaan

        enkä nyt tarkoita mitään seksuaalista

        t: toinen F64.0


    • ongelmia

      "Transvestiittien suurin ongelma tuntuu olevan siinä etteivät he hyväksy itseään sellaisena kuin ovat."

      Se on kirjoituksiesi perusteella sinun ongelmasi, ei heidän. Ja ihan pienenä vinkkinä sinulle: Riidanhaluiset ja häiriköivät on aina jätetty myös transsukupuolisten joukon ulkopuolelle.

      • transsukupuolisten

        joukko? Eiköhän me eletä tätä elämää ihan tavallisina ihmisinä ilman mitään joukkoa.


    • ettei tiiteillä ole mitään ongelmaa. Tiitti haluaa pelata roolipeliä naisen ja miehen rooleilla, esim. tuolla seikalla että naispuoliselle ihmiselle on sälytetty velvoite yrittää näyttää kauniilta. Tiitteily on siten gender fuckin yksi muoto. Se on sosiaalisilla stereotypioilla pelaamista.

      Tiitille on tuntematonta se, mitä on oikeastaan elää naisena yhteiskunnassa. Kuinka erilaiset mekanismit yhteiskunnassa luo naiselle lasikattoja ja lasiseiniä. Naisella on oikeus näyttää kauniilta, olla siisti ja pysäköidä autonsa hyvin. Auta armias jos et käytä tätä oikeuttasi niin saat nopeasti vihjeitä siitä että nyt et tee oikein. Se mikä on pojalle sallittua on tytöllä paheksuttavaa.

      Transnainen joutuu kohtaamaan myös harmaan vyöhykkeen, jossa häntä ei pidetä naisena eikä toisaalta oikeuksiensa puolesta enää miehenäkään. Lisäksi mikäli suuntaus on naisena lesbinen, joutuu tutustumaan heteronormatiiviseen syrjintään.

      Koska se koordinaatisto, jossa transnainen joutuu elämänsä elämään on opettanut paljon, transnainen pitää tiittiä vähän kuin turistina, joka tykkää jostain lomakohteesta eksoottisena mutta ei ymmärrä mitä on elää siellä kansalaisena.

      • täysin

        nuo Helin mielipiteet. Olin vuosikausia turistina miehen roolissa ja tuntui että sitä tietä se oli helpompaa. Nykyisin olen joutunut jo useasti kokemaan kuinka miehet väheksyvät naisia. Olen jopa kuullut kommentin naisen logiikasta kun yritin pitää puoliani. Ehkäpä se on miehelle helpoin tapa kuitata naisen toimet. Tuossa tilanteessa olisin miehenä ehkäpä saanut turpaani.


      • että tiitti oon...

        On se hyvä, ettei ongelmaa ole. Voin kuljeskella turistina naismaailmassa vihellellen vaikka "On laulu katupoikien..."

        Mahtaa olla elämäsi pirun hankalaa, kun joudut täällä palstalla asumaan ja arvoimaan tiittien elämää, josta et tiedä itse asiassa mittään.

        Terveisin "onnellinen tiitti"


      • että tiitti oon... kirjoitti:

        On se hyvä, ettei ongelmaa ole. Voin kuljeskella turistina naismaailmassa vihellellen vaikka "On laulu katupoikien..."

        Mahtaa olla elämäsi pirun hankalaa, kun joudut täällä palstalla asumaan ja arvoimaan tiittien elämää, josta et tiedä itse asiassa mittään.

        Terveisin "onnellinen tiitti"

        Aina eivät ihmiset ole siitäkään yhsimielisiä. Toisille turismi on tulonlähde ja sitä pidetään arvonnousuna, kun hienot turistit näin nostavat alueen arvoa.

        Toisten mielestä turistit taasen kuluttavat luonnonvaroja, sotkevat, pilaavat kulttuurin ja maiseman elämisellään poiketen paikallisista tavoista.


      • Kahleista vapautunut

        "Tiitti haluaa pelata roolipeliä naisen ja miehen rooleilla, esim. tuolla seikalla että naispuoliselle ihmiselle on sälytetty velvoite yrittää näyttää kauniilta."

        Tämä piti paikkansa omalla kohdallani, siistä syystä että halusin tuntea/olla nainen ees joskus, se minkä arvelinkin sisälläni olevan! Usko ja itsevarmuus teki sen että pystyi/sai liikkumaan muitten ihmisten seassakin, mainostamatta (ainakin toivoi) olevansa "tiitti".

        No sitten tuli se aika että tuli/tein itselle sen tunteen että kaikki onkin opittua/keksittyä. Jes, olipa hyvä olo hetkin aikaa. Sitten tuli iso tyhjyys sisälle ja vei sellaiseen olotilaan jota en KENELLEKÄÄN suo. Psykiatrin pyynnöstä aloin uskoa että se onkin ollut aina sisälläni.

        Nyt tiedän että olen transu ikuisesti. Mutta miten nyt: Elän tänäkin päivänä miehenä ja vailla mitään sukupuolen korjaus haluja, ilman minkäänlaisia "tyttöily" tarvetta. Harrastan kaikea sellaista millä oppii löytämään itsensä kokonaisuudessaan. Ette usko kun on mahtava tunne! Me JOKAINEN tiedämme ettei korjausleikkaukset tee kestään NAISTA enään, jos on miehen ruumiissa syntynyt! Joutuu liian montaa asiaa vielä "kuvittelemaan" ja elämään ikuisesti sellaisessa olotilassa/pelossa ettei menneisyys paljastuisi.

        Minusta/taustastani tietää moni mutta ei se minua haittaa, siinähän tapittavat.
        Transseksuaalina sitä joutuisin varmasti kokemaan moninkerroin vielä enemmänkin! Muutenkin miksi elämäni silloin muuttuisi. No olen näköjään jo siihen vastannutkin!


      • ei transsukupuoliseksi ruveta
        Kahleista vapautunut kirjoitti:

        "Tiitti haluaa pelata roolipeliä naisen ja miehen rooleilla, esim. tuolla seikalla että naispuoliselle ihmiselle on sälytetty velvoite yrittää näyttää kauniilta."

        Tämä piti paikkansa omalla kohdallani, siistä syystä että halusin tuntea/olla nainen ees joskus, se minkä arvelinkin sisälläni olevan! Usko ja itsevarmuus teki sen että pystyi/sai liikkumaan muitten ihmisten seassakin, mainostamatta (ainakin toivoi) olevansa "tiitti".

        No sitten tuli se aika että tuli/tein itselle sen tunteen että kaikki onkin opittua/keksittyä. Jes, olipa hyvä olo hetkin aikaa. Sitten tuli iso tyhjyys sisälle ja vei sellaiseen olotilaan jota en KENELLEKÄÄN suo. Psykiatrin pyynnöstä aloin uskoa että se onkin ollut aina sisälläni.

        Nyt tiedän että olen transu ikuisesti. Mutta miten nyt: Elän tänäkin päivänä miehenä ja vailla mitään sukupuolen korjaus haluja, ilman minkäänlaisia "tyttöily" tarvetta. Harrastan kaikea sellaista millä oppii löytämään itsensä kokonaisuudessaan. Ette usko kun on mahtava tunne! Me JOKAINEN tiedämme ettei korjausleikkaukset tee kestään NAISTA enään, jos on miehen ruumiissa syntynyt! Joutuu liian montaa asiaa vielä "kuvittelemaan" ja elämään ikuisesti sellaisessa olotilassa/pelossa ettei menneisyys paljastuisi.

        Minusta/taustastani tietää moni mutta ei se minua haittaa, siinähän tapittavat.
        Transseksuaalina sitä joutuisin varmasti kokemaan moninkerroin vielä enemmänkin! Muutenkin miksi elämäni silloin muuttuisi. No olen näköjään jo siihen vastannutkin!

        "Me JOKAINEN tiedämme ettei korjausleikkaukset tee kestään NAISTA enään, jos on miehen ruumiissa syntynyt! Joutuu liian montaa asiaa vielä "kuvittelemaan" ja elämään ikuisesti sellaisessa olotilassa/pelossa ettei menneisyys paljastuisi."

        Hei

        Oikeasti transsukupuolinen ihminen SYNTYY tytöksi pojan kehoon. Tiittien uskonkappaleisiin kuuluu pyhä penis ja transsukupuoliseksi rupeaminen. Milloin sinä aloit harrastaa transvestisuutta tai tiittiuskontoa?

        "Transseksuaalina sitä joutuisin varmasti kokemaan moninkerroin vielä enemmänkin! Muutenkin miksi elämäni silloin muuttuisi. No olen näköjään jo siihen vastannutkin!"

        Et sinä ole transseksuaali eli transsukupuolinen mikäli et ole mennyt sellaiseksi syntymään. Olet oikeassa, korjausleikkaukset eivät tee miehestä naista. Mutta naiseksi syntyneen, pojan kehoon syntyneen se tekee naiseksi myös sinun epäilevien katseittesi alla. Juuri tämän vuoksi tiitit ovat miessukupuolta ja minä naissukupuolta.

        "No sitten tuli se aika että tuli/tein itselle sen tunteen että kaikki onkin opittua/keksittyä. Jes, olipa hyvä olo hetkin aikaa. Sitten tuli iso tyhjyys sisälle ja vei sellaiseen olotilaan jota en KENELLEKÄÄN suo. Psykiatrin pyynnöstä aloin uskoa että se onkin ollut aina sisälläni."

        Ei millään pahalla sisko, mutta voi olla että transvestismi on sinulle uskonkappale, josta joudut joskus tekemään pesäeron. Voi olla että tiitteilykin alkaa hajottaa pääsi. Toivottavasti ei ala.


      • Kahleista vapautunut
        ei transsukupuoliseksi ruveta kirjoitti:

        "Me JOKAINEN tiedämme ettei korjausleikkaukset tee kestään NAISTA enään, jos on miehen ruumiissa syntynyt! Joutuu liian montaa asiaa vielä "kuvittelemaan" ja elämään ikuisesti sellaisessa olotilassa/pelossa ettei menneisyys paljastuisi."

        Hei

        Oikeasti transsukupuolinen ihminen SYNTYY tytöksi pojan kehoon. Tiittien uskonkappaleisiin kuuluu pyhä penis ja transsukupuoliseksi rupeaminen. Milloin sinä aloit harrastaa transvestisuutta tai tiittiuskontoa?

        "Transseksuaalina sitä joutuisin varmasti kokemaan moninkerroin vielä enemmänkin! Muutenkin miksi elämäni silloin muuttuisi. No olen näköjään jo siihen vastannutkin!"

        Et sinä ole transseksuaali eli transsukupuolinen mikäli et ole mennyt sellaiseksi syntymään. Olet oikeassa, korjausleikkaukset eivät tee miehestä naista. Mutta naiseksi syntyneen, pojan kehoon syntyneen se tekee naiseksi myös sinun epäilevien katseittesi alla. Juuri tämän vuoksi tiitit ovat miessukupuolta ja minä naissukupuolta.

        "No sitten tuli se aika että tuli/tein itselle sen tunteen että kaikki onkin opittua/keksittyä. Jes, olipa hyvä olo hetkin aikaa. Sitten tuli iso tyhjyys sisälle ja vei sellaiseen olotilaan jota en KENELLEKÄÄN suo. Psykiatrin pyynnöstä aloin uskoa että se onkin ollut aina sisälläni."

        Ei millään pahalla sisko, mutta voi olla että transvestismi on sinulle uskonkappale, josta joudut joskus tekemään pesäeron. Voi olla että tiitteilykin alkaa hajottaa pääsi. Toivottavasti ei ala.

        "Milloin sinä aloit harrastaa transvestisuutta tai tiittiuskontoa?"

        n. 10 vuotiaana. (Oli varmasti rajuja seksifantisioita mielessäni jo silloin)

        "Mutta naiseksi syntyneen, pojan kehoon syntyneen se tekee naiseksi myös sinun epäilevien katseittesi alla. Juuri tämän vuoksi tiitit ovat miessukupuolta ja minä naissukupuolta."

        Minä tiedän ja hienoa jos sinulla on usko siihen että olet oikeilla jäljillä. Tämä on SINUN keinosi päästä elämässäsi ainakin jollain tavoin eteenpäin. Ei minun valintani!

        "Ei millään pahalla sisko, mutta voi olla että transvestismi on sinulle uskonkappale, josta joudut joskus tekemään pesäeron. Voi olla että tiitteilykin alkaa hajottaa pääsi. Toivottavasti ei ala."

        Sanoit muuten hyvin!! Kysehän oikeastaan on eräänlaisesta uskonkappaleesta ja toiveesta siitä että se syntymävaiheessa saatu "arpi" alkaakin elää/muodostamaan "eräänlaisen vaippan" joka hautaa alleen sen miehenvartalon. Sehän on totuus että vaikka penis lähtisikin, se miehen ruumis on siellä "vaipan" alla ikuisesti!

        Siitä ei ole pelkoa että tiitteily hajoittaisi päätäni koska minulla ei siihen ole pientäkään tarvetta.

        Jos sinä olisit tälläkin hetkellä onnellinen itsesi kanssa, et aukoisi päätäsi tuollatavoin! Varo ettei SINULLE käy niin että huomaatkin tehneesi elämäsi mokan. Sitten oletkin itsesi kanssa pulassa! Jaksamista sinulle


      • transsukupuoliseksi ei ruveta
        Kahleista vapautunut kirjoitti:

        "Milloin sinä aloit harrastaa transvestisuutta tai tiittiuskontoa?"

        n. 10 vuotiaana. (Oli varmasti rajuja seksifantisioita mielessäni jo silloin)

        "Mutta naiseksi syntyneen, pojan kehoon syntyneen se tekee naiseksi myös sinun epäilevien katseittesi alla. Juuri tämän vuoksi tiitit ovat miessukupuolta ja minä naissukupuolta."

        Minä tiedän ja hienoa jos sinulla on usko siihen että olet oikeilla jäljillä. Tämä on SINUN keinosi päästä elämässäsi ainakin jollain tavoin eteenpäin. Ei minun valintani!

        "Ei millään pahalla sisko, mutta voi olla että transvestismi on sinulle uskonkappale, josta joudut joskus tekemään pesäeron. Voi olla että tiitteilykin alkaa hajottaa pääsi. Toivottavasti ei ala."

        Sanoit muuten hyvin!! Kysehän oikeastaan on eräänlaisesta uskonkappaleesta ja toiveesta siitä että se syntymävaiheessa saatu "arpi" alkaakin elää/muodostamaan "eräänlaisen vaippan" joka hautaa alleen sen miehenvartalon. Sehän on totuus että vaikka penis lähtisikin, se miehen ruumis on siellä "vaipan" alla ikuisesti!

        Siitä ei ole pelkoa että tiitteily hajoittaisi päätäni koska minulla ei siihen ole pientäkään tarvetta.

        Jos sinä olisit tälläkin hetkellä onnellinen itsesi kanssa, et aukoisi päätäsi tuollatavoin! Varo ettei SINULLE käy niin että huomaatkin tehneesi elämäsi mokan. Sitten oletkin itsesi kanssa pulassa! Jaksamista sinulle

        Kyllä minä uskon omaan tunteeseeni ja olen pitkään joutunut tekemään töitä luopuakseni juuri edustamistasi väitteistä.

        On totta että aihio mistä työstetään on miehen keho. On paljon fysiologisia yksityiskohtia, jotka ei mätsää. Siitä huolimatta tunnen itseni naiseksi ja iloitsen muutoksista kehossani kun ne tapahtuvat oikeaan suuntaan.

        Jos kiistät mahdollisuuden että miehen kehoon syntynyt ei voisi tuntea itseään kokonaan naiseksi, niin miten joku naisten vaate auttaisi asiassa yhtään sen pidemmälle. Ikään kuin miehen päälle vedetyt sukkahousut tai huulipuna saisi hänestä yhtään enempää naista.

        Itse totesin itseni rumaksi äijäksi naisten vaatteissa ja sen tunteen tuntemus oli vielä hirveämpää kuin mitä oli pysytellä kaukana naisten tavaroista.

        Kehossani on tapahtunut jo sen verran muutoksia että en mene miehestä vaikka olen viettänyt nuoruuteni ja osan aikuisuuttani miehen kehossa. Olen tuossa tilassa kokenut sukupuolen ristiriitaa, enkä ole päässyt siitä vapaaksi ilman korjausprosessia.

        Olen käynyt läpi hoitojärjestelmän tutkimukset ja srulat ja useampi kuin yksi lääkäri on ollut minua tutkimassa. Toki aina on mahdollisuus virhediagnoosiin, mutta pidän sitä häviävän pienenä.

        Sinällään en mitenkään vihaa pikkuveitikkaa, mutta sen muuntaminen vielä kivemmaksi tavaraksi hallitaan ja siinä säilyy kyky ja tunto seksimielessä. Ei toki miehen tavalla, koska naisen anatomiaan penis ei kuulu. Peniksestä pitää luopua, koska sitä tarvitaan materiaaliksi vaginaan.


      • Kahleista vapautunut
        transsukupuoliseksi ei ruveta kirjoitti:

        Kyllä minä uskon omaan tunteeseeni ja olen pitkään joutunut tekemään töitä luopuakseni juuri edustamistasi väitteistä.

        On totta että aihio mistä työstetään on miehen keho. On paljon fysiologisia yksityiskohtia, jotka ei mätsää. Siitä huolimatta tunnen itseni naiseksi ja iloitsen muutoksista kehossani kun ne tapahtuvat oikeaan suuntaan.

        Jos kiistät mahdollisuuden että miehen kehoon syntynyt ei voisi tuntea itseään kokonaan naiseksi, niin miten joku naisten vaate auttaisi asiassa yhtään sen pidemmälle. Ikään kuin miehen päälle vedetyt sukkahousut tai huulipuna saisi hänestä yhtään enempää naista.

        Itse totesin itseni rumaksi äijäksi naisten vaatteissa ja sen tunteen tuntemus oli vielä hirveämpää kuin mitä oli pysytellä kaukana naisten tavaroista.

        Kehossani on tapahtunut jo sen verran muutoksia että en mene miehestä vaikka olen viettänyt nuoruuteni ja osan aikuisuuttani miehen kehossa. Olen tuossa tilassa kokenut sukupuolen ristiriitaa, enkä ole päässyt siitä vapaaksi ilman korjausprosessia.

        Olen käynyt läpi hoitojärjestelmän tutkimukset ja srulat ja useampi kuin yksi lääkäri on ollut minua tutkimassa. Toki aina on mahdollisuus virhediagnoosiin, mutta pidän sitä häviävän pienenä.

        Sinällään en mitenkään vihaa pikkuveitikkaa, mutta sen muuntaminen vielä kivemmaksi tavaraksi hallitaan ja siinä säilyy kyky ja tunto seksimielessä. Ei toki miehen tavalla, koska naisen anatomiaan penis ei kuulu. Peniksestä pitää luopua, koska sitä tarvitaan materiaaliksi vaginaan.

        Hienoa jos olet onnellinen itsesi kanssa. Minä vain olen joutunut tuota vaihtoehtoa katsomaan niin monesta suunnasta, jopa "helvetistäkin". Nyt on asiat hyvin. "Arpi" toisesta ihmisestä on päässäni vieläkin mutta TIEDÄN että se on vain arpi jostain Luojan eka aikomuksesta.


      • että tiitteily
        Kahleista vapautunut kirjoitti:

        "Milloin sinä aloit harrastaa transvestisuutta tai tiittiuskontoa?"

        n. 10 vuotiaana. (Oli varmasti rajuja seksifantisioita mielessäni jo silloin)

        "Mutta naiseksi syntyneen, pojan kehoon syntyneen se tekee naiseksi myös sinun epäilevien katseittesi alla. Juuri tämän vuoksi tiitit ovat miessukupuolta ja minä naissukupuolta."

        Minä tiedän ja hienoa jos sinulla on usko siihen että olet oikeilla jäljillä. Tämä on SINUN keinosi päästä elämässäsi ainakin jollain tavoin eteenpäin. Ei minun valintani!

        "Ei millään pahalla sisko, mutta voi olla että transvestismi on sinulle uskonkappale, josta joudut joskus tekemään pesäeron. Voi olla että tiitteilykin alkaa hajottaa pääsi. Toivottavasti ei ala."

        Sanoit muuten hyvin!! Kysehän oikeastaan on eräänlaisesta uskonkappaleesta ja toiveesta siitä että se syntymävaiheessa saatu "arpi" alkaakin elää/muodostamaan "eräänlaisen vaippan" joka hautaa alleen sen miehenvartalon. Sehän on totuus että vaikka penis lähtisikin, se miehen ruumis on siellä "vaipan" alla ikuisesti!

        Siitä ei ole pelkoa että tiitteily hajoittaisi päätäni koska minulla ei siihen ole pientäkään tarvetta.

        Jos sinä olisit tälläkin hetkellä onnellinen itsesi kanssa, et aukoisi päätäsi tuollatavoin! Varo ettei SINULLE käy niin että huomaatkin tehneesi elämäsi mokan. Sitten oletkin itsesi kanssa pulassa! Jaksamista sinulle

        hajottaisi päätäni, koska minulla ei ole siihen pienintäkään tarvetta... No ei kai kenelläkään ole tarvetta siihen... Niin vaan tapahtuu jos on tapahtuakseen... T.Sivusta kommentoija


      • yksiselitteinen

        "Kuinka erilaiset mekanismit yhteiskunnassa luo naiselle lasikattoja ja lasiseiniä. Naisella on oikeus näyttää kauniilta, olla siisti ja pysäköidä autonsa hyvin. Auta armias jos et käytä tätä oikeuttasi niin saat nopeasti vihjeitä siitä että nyt et tee oikein."

        Tämä on ihan totta, mutta toisaalta riippuu niin monesta asiasta.

        "Se mikä on pojalle sallittua on tytöllä paheksuttavaa."

        Tämä on menneisyyttä. Ei enään nykyään poikatyttöjä katsota kieroon varsinkaan jos poikatyttöys ei näy päällepäin itseilmaisussa.

        "Transnainen joutuu kohtaamaan myös harmaan vyöhykkeen, jossa häntä ei pidetä naisena eikä toisaalta oikeuksiensa puolesta enää miehenäkään."

        Tämä on yhdessä vaiheessa osittain totta juridisesti, muttei välttämättä sosiaalisesti. Riippuu lähtökohdista ja siitä miten korttinsa pelaa.

        "Lisäksi mikäli suuntaus on naisena lesbinen, joutuu tutustumaan heteronormatiiviseen syrjintään."

        Tämäkin riippuu missä piireissä liikkuu, mitä tekee ja myös miltä näyttää. Jokatapauksessa naisellista lesboa harvemmin edes pidetään lesbona.


      • viiviläinen
        Kahleista vapautunut kirjoitti:

        "Tiitti haluaa pelata roolipeliä naisen ja miehen rooleilla, esim. tuolla seikalla että naispuoliselle ihmiselle on sälytetty velvoite yrittää näyttää kauniilta."

        Tämä piti paikkansa omalla kohdallani, siistä syystä että halusin tuntea/olla nainen ees joskus, se minkä arvelinkin sisälläni olevan! Usko ja itsevarmuus teki sen että pystyi/sai liikkumaan muitten ihmisten seassakin, mainostamatta (ainakin toivoi) olevansa "tiitti".

        No sitten tuli se aika että tuli/tein itselle sen tunteen että kaikki onkin opittua/keksittyä. Jes, olipa hyvä olo hetkin aikaa. Sitten tuli iso tyhjyys sisälle ja vei sellaiseen olotilaan jota en KENELLEKÄÄN suo. Psykiatrin pyynnöstä aloin uskoa että se onkin ollut aina sisälläni.

        Nyt tiedän että olen transu ikuisesti. Mutta miten nyt: Elän tänäkin päivänä miehenä ja vailla mitään sukupuolen korjaus haluja, ilman minkäänlaisia "tyttöily" tarvetta. Harrastan kaikea sellaista millä oppii löytämään itsensä kokonaisuudessaan. Ette usko kun on mahtava tunne! Me JOKAINEN tiedämme ettei korjausleikkaukset tee kestään NAISTA enään, jos on miehen ruumiissa syntynyt! Joutuu liian montaa asiaa vielä "kuvittelemaan" ja elämään ikuisesti sellaisessa olotilassa/pelossa ettei menneisyys paljastuisi.

        Minusta/taustastani tietää moni mutta ei se minua haittaa, siinähän tapittavat.
        Transseksuaalina sitä joutuisin varmasti kokemaan moninkerroin vielä enemmänkin! Muutenkin miksi elämäni silloin muuttuisi. No olen näköjään jo siihen vastannutkin!

        Tässä tarjotaan ns. "lohduttavaa totuutta" että jollei minusta tule naista niin ei kenestäkään muustakaan. Kuules nyt, minua ei kukaan mut tavannut pidä miehenä. Ja se johtuu ihan vaan siitä etten ESITÄ naista vaan olen nainen. Olennaista, eiks vaan?


      • ehkä normaali
        ei transsukupuoliseksi ruveta kirjoitti:

        "Me JOKAINEN tiedämme ettei korjausleikkaukset tee kestään NAISTA enään, jos on miehen ruumiissa syntynyt! Joutuu liian montaa asiaa vielä "kuvittelemaan" ja elämään ikuisesti sellaisessa olotilassa/pelossa ettei menneisyys paljastuisi."

        Hei

        Oikeasti transsukupuolinen ihminen SYNTYY tytöksi pojan kehoon. Tiittien uskonkappaleisiin kuuluu pyhä penis ja transsukupuoliseksi rupeaminen. Milloin sinä aloit harrastaa transvestisuutta tai tiittiuskontoa?

        "Transseksuaalina sitä joutuisin varmasti kokemaan moninkerroin vielä enemmänkin! Muutenkin miksi elämäni silloin muuttuisi. No olen näköjään jo siihen vastannutkin!"

        Et sinä ole transseksuaali eli transsukupuolinen mikäli et ole mennyt sellaiseksi syntymään. Olet oikeassa, korjausleikkaukset eivät tee miehestä naista. Mutta naiseksi syntyneen, pojan kehoon syntyneen se tekee naiseksi myös sinun epäilevien katseittesi alla. Juuri tämän vuoksi tiitit ovat miessukupuolta ja minä naissukupuolta.

        "No sitten tuli se aika että tuli/tein itselle sen tunteen että kaikki onkin opittua/keksittyä. Jes, olipa hyvä olo hetkin aikaa. Sitten tuli iso tyhjyys sisälle ja vei sellaiseen olotilaan jota en KENELLEKÄÄN suo. Psykiatrin pyynnöstä aloin uskoa että se onkin ollut aina sisälläni."

        Ei millään pahalla sisko, mutta voi olla että transvestismi on sinulle uskonkappale, josta joudut joskus tekemään pesäeron. Voi olla että tiitteilykin alkaa hajottaa pääsi. Toivottavasti ei ala.

        Ei kukaan synny miehenä naisen vartaloon eikä toisinpäin vaan jossain vaiheessa elämää tapahtuu jonkinmoinen häiriö kehityksessä ja lapsi tai nuori kokee käytöksessään kavereihinsa verraten toisenlaista kehitystä. Ei ole mitään erillistä tyttöhenkeä tai poikahenkeä mekaaninen puoli siittiössä määrää sen kumpaa sukupuolta olet ja kuinka käyttäydyt. Ole vapaasti sitä miltä sinusta tuntuu jos pojasta tuntuu että on kiva olla tyttö niin ole ja toistepäin älä kuitenkaan vihaa ketään tai mitään.


      • lkjkjh
        ehkä normaali kirjoitti:

        Ei kukaan synny miehenä naisen vartaloon eikä toisinpäin vaan jossain vaiheessa elämää tapahtuu jonkinmoinen häiriö kehityksessä ja lapsi tai nuori kokee käytöksessään kavereihinsa verraten toisenlaista kehitystä. Ei ole mitään erillistä tyttöhenkeä tai poikahenkeä mekaaninen puoli siittiössä määrää sen kumpaa sukupuolta olet ja kuinka käyttäydyt. Ole vapaasti sitä miltä sinusta tuntuu jos pojasta tuntuu että on kiva olla tyttö niin ole ja toistepäin älä kuitenkaan vihaa ketään tai mitään.

        Lääketiede ei vielä tunne tarkasti mistä transsukupuolisuus johtuu. Tuoreimmat tutkimukset antavat viitteitä että "virhe" tapahtuu jo sikiöajan alussa ja aivojen sukupuolikokemus kehittyy eri suuntaan kuin fyysinen ulkomuoto. Transsukupuolisuus on lapsessa jo syntymähetkellä, sen julkitulo voi sitten kestää muutaman vuoden (esimerkiksi lastentarhassa) tai vasta kymmenien vuosien kuluttua. Moni transsukupuolinen havaitsee ominaisuutensa varhain, mutta peittää sen koska ei edes itse voi tai halua tunnustaa sisäistä sukupuoliristiriitaansa. Kun se sitten "kypsyy" riittävän vahvaksi, asialle halutaan tehdä jotain ja lähdetään korjausprosessiin. Tuon kypsyttelyajan vuoksi sivullisen mielestä näyttää kuin transsukupuolisuus olisi kehittynyt vasta myöhemmällä iällä.

        "Mekaaninen puoli" eli kromosomit ja DNA ohjaa sikiön kehitystä, mutta ei varsinaisesti henkistä kehitystä kokonaan. Syntymähetkellä vauva ei ole täysin "valmis" kuten moni (saalis)eläin vaan tarvitsee aikaa kehittyäkseen ihmiseksi.


      • Anonyymi

        No aivan samoin se mikä on tytölle sallittua on pojalla paheksuttavaa.


    • että voisko

      tiitti olla vähän kuin peniksellä varustettu lesbo? Periaatteessa nainen, mutta kun peniksen on kerran saanut, siitä etuudesta ei halua luopua. Toisaalta ei, koska niin moni ts-nainen on kuitenkin lesbo. Mutta jos ne on lesboja vaan siks, ettei saaneet lapsuudessaan elää sitä normaalia homoseksuaalista vaihetta, ja elää sitä sitten aikuisina. Mutta tää nyt on vaan spekulointia. Ts-naisista sanotaan kaikenlaista, että ruvetaan naisiks, kun ei kestetä mieheyden paineita. Teoria kaatuu aika äkkiä, koska miten ts-miehet sitten selitetään?

      • ei kumpikaan

        liity aiheeseen ,mutta on siinä tiitien ja trans sukupuolisten väli maastossa elävillä anrogyyni sukupuolisella ihmisellä myös ihmettelemistä entäs transgelenger siinä on olo muodoissa ja teorioissa tutkijoilla ihmettele mistä aj kaiklle säädyille tulee ikää.Kuinka käy vanhaksiko pillereillä jota operaation jälkeen kun tehty sukupuoli lekkauksia elää.Elimistön pakko muutos on vaarallista.Eli yhteis kunnan on opittava hyväksymään vaikka naisena kulkeva mies tai miehenä kulkeva nainen.ja muut poikeukset jotka eivät ole kenellekkään vaarallisia.Mutta ihmiset jotka eivät itse uskalla poiketa kaavasta hyökäävät oman heikon identti teettinsä vuoksi muka omituisten kimppuun.Tänään testasin tahallaan rekkakuski parissa mitä raavas mies tekee kun nainen siinä kahvia juodessaan ja jutellessaan ilmitta jonkun ajan päästä mitö sanoisit jos tää nainen onkin biologisesti mies, hän sano että en usko .Sanoin biologisesti kyllä hän sano ole mikö olet ,mutta nätti oot.


      • transsukupuoliseksi ei ruveta
        ei kumpikaan kirjoitti:

        liity aiheeseen ,mutta on siinä tiitien ja trans sukupuolisten väli maastossa elävillä anrogyyni sukupuolisella ihmisellä myös ihmettelemistä entäs transgelenger siinä on olo muodoissa ja teorioissa tutkijoilla ihmettele mistä aj kaiklle säädyille tulee ikää.Kuinka käy vanhaksiko pillereillä jota operaation jälkeen kun tehty sukupuoli lekkauksia elää.Elimistön pakko muutos on vaarallista.Eli yhteis kunnan on opittava hyväksymään vaikka naisena kulkeva mies tai miehenä kulkeva nainen.ja muut poikeukset jotka eivät ole kenellekkään vaarallisia.Mutta ihmiset jotka eivät itse uskalla poiketa kaavasta hyökäävät oman heikon identti teettinsä vuoksi muka omituisten kimppuun.Tänään testasin tahallaan rekkakuski parissa mitä raavas mies tekee kun nainen siinä kahvia juodessaan ja jutellessaan ilmitta jonkun ajan päästä mitö sanoisit jos tää nainen onkin biologisesti mies, hän sano että en usko .Sanoin biologisesti kyllä hän sano ole mikö olet ,mutta nätti oot.

        Siinä se ristiriita on. Täällä tiitiksi itsensä esittävät ovat sitä mieltä että keho on miehen eikä siitä naista saa.

        Olen samaa mieltä, sukupuolta ei voi vaihtaa ja siksi sitä pitää korjata. Täällä tiitiksi itsensä esittävät väittävät että kun keho on miehen, pitäisi elää siinä korjaamattomassa kehossa. Entä jos ei pysty dysforialtaan edes panemaan?

        Ei miehen kehosta saa kuin korjatun kehon. Nykylääketiede ei tunne sukupuolen vaihtamista. Aivojen sukupuoltakin on yritetty vaihtaa. Siinä ei olla onnistuttu toistaiseksi. Kyse ei siis ole psykiatrisesta vaivasta vaan lääketieteen väliintuloa vaativasta tilasta.

        Korjaamaton transsukupuolinen ei ole vaarallinen ympäristölleen mutta itselleen hän saattaa sitä olla. Vaatii aika paljon munaa ihmiseltä poiketa kaavasta ja tunnustaa tosiasiat. Ja pitäisi vähitellen tunnustaa myös se tosiseikka että transnaiselle miehen keho ei ole sellainen, missä hän tuntisi itsensä psykofyysisesti kokonaiseksi.

        Elimistön muuttaminen toimimaan toisilla hormoneilla ei ole vaaratonta ja siksi se on määrätty juuri asian osaavien ammattilaisten työksi. Mutta ei se näin valvottuna ole vaarallista.

        Minulle käy mainiosti mekkoa ja hameita käyttävät miehet. Kunhan ei väitetä että he olisivat transsukupuolisten esiasteita. Tosin Suomessa hoitokäytäntö on mennyt siihen että ihmisten pitää yrittää suorittaa tosielämänkoetta miehen näköisinä, koska hormonien aloitus viivästyy usealta jonojen vuoksi.


      • eikumpikaan
        transsukupuoliseksi ei ruveta kirjoitti:

        Siinä se ristiriita on. Täällä tiitiksi itsensä esittävät ovat sitä mieltä että keho on miehen eikä siitä naista saa.

        Olen samaa mieltä, sukupuolta ei voi vaihtaa ja siksi sitä pitää korjata. Täällä tiitiksi itsensä esittävät väittävät että kun keho on miehen, pitäisi elää siinä korjaamattomassa kehossa. Entä jos ei pysty dysforialtaan edes panemaan?

        Ei miehen kehosta saa kuin korjatun kehon. Nykylääketiede ei tunne sukupuolen vaihtamista. Aivojen sukupuoltakin on yritetty vaihtaa. Siinä ei olla onnistuttu toistaiseksi. Kyse ei siis ole psykiatrisesta vaivasta vaan lääketieteen väliintuloa vaativasta tilasta.

        Korjaamaton transsukupuolinen ei ole vaarallinen ympäristölleen mutta itselleen hän saattaa sitä olla. Vaatii aika paljon munaa ihmiseltä poiketa kaavasta ja tunnustaa tosiasiat. Ja pitäisi vähitellen tunnustaa myös se tosiseikka että transnaiselle miehen keho ei ole sellainen, missä hän tuntisi itsensä psykofyysisesti kokonaiseksi.

        Elimistön muuttaminen toimimaan toisilla hormoneilla ei ole vaaratonta ja siksi se on määrätty juuri asian osaavien ammattilaisten työksi. Mutta ei se näin valvottuna ole vaarallista.

        Minulle käy mainiosti mekkoa ja hameita käyttävät miehet. Kunhan ei väitetä että he olisivat transsukupuolisten esiasteita. Tosin Suomessa hoitokäytäntö on mennyt siihen että ihmisten pitää yrittää suorittaa tosielämänkoetta miehen näköisinä, koska hormonien aloitus viivästyy usealta jonojen vuoksi.

        kerankin joku ihminen hyväksyy toisen sellaisena kun on.Olet ilmeisesti suvaisevainen niile jotka eivät ole sexsuaali häiriköitä.


      • sexuaali
        eikumpikaan kirjoitti:

        kerankin joku ihminen hyväksyy toisen sellaisena kun on.Olet ilmeisesti suvaisevainen niile jotka eivät ole sexsuaali häiriköitä.

        helpposti kaikki luule et mä olen transsu ,vaik mä olen trangendersexuaali .ihme syrjintää on transgenderelämässä myös psykiatrit on syyllisiä .


      • frunse

        Mieheyteen ja naiseuteenkin liittyy paineita, muttei kukaan vaihda lopullisesti rooliaan etujen tai paineiden takia. Eikä ainakaan saa diagnoosia, korkeintaan jonkun muun diagnoosin.


    • ohi kulkenut

      mulle todella suuri helpotus ku tiedän, että olen vain "tiitti"..eikä mun ikinä tarvitse rinnastella millään tavoin itseäni muihin sukupuolisuuntautuneisuuksiin.

      • androgyyni

        Pukeudutko näkyvästi naiseksi .vai naisten muihin vaatteisiin ilman hametta ja välillä ei mekkejä vai elätkö ja pukeudut tilanteen mukaan mieheksi tai naiseksi vai vaan kiihotaaksesi itseäsi.Oletko muiden mielestä naisen oloinen ja näköinen ja pissaatko istualtaan ,oletko komea vai mielestäsi nätti ja hoikka.Vai onko sillä väliä miten pukeudut.


      • Eläke Tiitti

        Olen itse hyvin tietoinen että olen vanhempi "tiitti" ja hyvä niin tykkään kaikista naisten vaatteista ja ainakin kotona käytän niitä. ja tiedän varsin hyvin etten
        ole mikään kaunotar siis olen muuten miehekäs. ja nyt vanhemmiten kun olen bi
        niin haluan myös olla miesten kanssa kaikin tavoin. minusta se on tärkeää
        että hyväksyy itsensä niin ainakin minulla on hyvä olla!!!


    • Denier

      olet minun kuullut rinnastavan itseni F64.0
      ihmisiin. Minulla ei ole mitään tarvetta siihen.

      Ilman muuta voin myöntää olevani mies, joka
      toisinaan ilmentää ulkoisesti naisellista
      puoltaan.

      En tietääkseni ole tyrkyttänyt itseäni mihinkään.
      Enkä ota kantaa transsukupuolisten arvostukseen
      minua kohtaan. En ole kysynyt ja kukaan ei
      mielipidettään ole kertonut.

      Samasta syystä kuin kirjeitä yleensäkin kir-
      joitetaan. Kirjoitatko sinä jos joku katsoisi
      selän takana mitä kirjoitat?

      • androgyyni

        tämän hlusin tietää,ja en kirjoita jos joku on selän takana.Eli hyvä niin että olet mies, mutta tarkitatko naisellisilla polilla,sitä että olet muuten kiltti ja ymmärtäväinen vai pukeudutko sillioin naiseksi.Olen itse androgyyni


    • 17+8

      "Mikä ylipäänsä ajaa "kunniallisen heteroperheenisän" kirjoittelemaan tälle palstalle silloin kun vaimon tai duunikaverien silmä välttää?"

      Varmaankin se, että palsta on tarkoitettu kaikille transihmisille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      123
      9766
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      50
      2857
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      172
      2647
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2059
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1816
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      15
      1647
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1547
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      15
      1505
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      12
      1468
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe