AUTO / YÖ junalla saksan halki

t i e t o a

Aikomus on matkustaa rostockista esim. brysseliin lasten kanssa ja auto on mukana.

Minkälainen autojuna kulttuuri on saksassa ja mitä se maksaa, mistä saa lisää tietoa.

Onko junien hytit siistejä?

6

3322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • osoitteesta

      www.db.de. Hintoja on monia ja siihen vaikuttaa reitti, ajankohta, matkustajien määrä sekä ikä jne.
      Jos tarkoituksesi on matkustaa Suomesta suoralla laivayhteydellä Rostockiin ja sieltä junalla Brysseliin auto mukana, niin se on kaikista kallein matkustustapa julkisilla liikennevälineillä. Arvioisin sen maksavan 2-4 kertaa niin paljon kuin Ruotsin kautta itse perille ajettuna. Halvimmaksi saatta tulla halpalento.

      • t i e t o a

        Auto on saatava mukaan. Viime kesänäkin hinta oli lähes sama, että olisko ajanut ruotsin läpi vai matkustiko tallinksiljan superfastilla. Menopaluu-matka jäi vain n. 200 kalliimmaksi kuin siljan laiva turku-tukholma löpöt ajamiseen. Matkustusaika on molemmissa tapauksissa sama. Lasten on kivempi olla laivalla kuin istua koko päivä autossa. Varmasti halvemmeksi tulisi reilustikin, jos valitsis halvimman laivan turku-tukholma välille. Mut laatua myös hieman...

        Siitä innostuneena ajattelinkin, että yhden hotelliyön ja ajamisen sijasta voisi mennä ainakin toiseen suuntaan mennä auto-junalla.

        Mukavuudestakin voi hieman maksaa.


      • osoitteesta
        t i e t o a kirjoitti:

        Auto on saatava mukaan. Viime kesänäkin hinta oli lähes sama, että olisko ajanut ruotsin läpi vai matkustiko tallinksiljan superfastilla. Menopaluu-matka jäi vain n. 200 kalliimmaksi kuin siljan laiva turku-tukholma löpöt ajamiseen. Matkustusaika on molemmissa tapauksissa sama. Lasten on kivempi olla laivalla kuin istua koko päivä autossa. Varmasti halvemmeksi tulisi reilustikin, jos valitsis halvimman laivan turku-tukholma välille. Mut laatua myös hieman...

        Siitä innostuneena ajattelinkin, että yhden hotelliyön ja ajamisen sijasta voisi mennä ainakin toiseen suuntaan mennä auto-junalla.

        Mukavuudestakin voi hieman maksaa.

        Meidän viimeisten vuosien matkakulut välillä Turku-Lübeck/Rostock-Turku on ollut noin 500 euroa, johon on sisältynyt laivakulut (Viking B-hytti meno yö- ja paluu päivälaivalla sekä Tanskan lautat tai silta) ja polttoaineet. Matka on mennyt 24 tunnissa tai vähän sen alle. Superfast on tuplahintainen ja ainakin paluumatkalla paljon hitaampi. Mutta pienet lapset eivät istu miellellään autossa, jolloin matkatapojen valinnassa on tietysti eri kriteerit. Meidän mielestämme Ruotsin läpi ajo on rattoisampaa kuin laivassa odottelu.


    • sinulle.
    • vm.66

      Olen itsekkin viimesyksynä (-07) kysellyt em.asiaa täällä sivuilla.
      Ilmeisemmin kukaan lukeva ei kyseistä muotoa ole kokeillut ,mutta kävin paikallisella VR-asemalla kyselemässä.

      Kertoivat Helsingin kansainvälisestä (VR)matkalipputoimistosta saatavan lippuja tilattua, ilmeisemmin myös apua aiheesta.Mulla esimerkiksi autozugin sivut eivät hyttien osalta aivan "avautuneet",.Millaisia ja mille porukalle mikäkinkokoista ym.

      Sain kuitenkin hinnaston toimimaan ja muistaakseni esim Hamburg-Avigno (F) n.400 euroa toukokuussa.Ajomatkana autolla vastaa n.1400km.

      Jos kuitenkin käyt ja tutustut junaan LAITA IHMEESSÄ ASIASTA vinkki/kokemus tänne.

      • t i e t o a

        Jos vielä joku tietää asiasta lisää, please, kirjoitelkaa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 175
      5156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4643
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2976
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      31
      1955
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1726
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe