Mansikkaluomi

lapset!???

elikkä meillä on nyt tämä tilanne: 8,5kk lapsi, kookkaat kukkakaalimaiset mansikkaluomet (2kpl)mahassa(ultrattu,ettei sis.elimissä), silmän alla kolmas. masussa olevet kasvaneet pikkuhiljaa korkeutta ja leveyttä, nyt kasvu pisähtynyt n2kk sitten. isompi luomi lähtenyt kuivahtamaan päältä ja tihuttaa verta silloin tällöin. "puitapitkin" kävellessä lapsi voi yht´äkkiä parahtaa kovaan kipu itkuun kun luomi hankautii esim. sohvan reunaan tai kun otan syliin pepun pesua varten... vein asiasta lapsen lääkäriin muutama pv sitten.
-asialle ei voi mitään...
-anna panadolia jos tuntuu kivuliaalta...
-laitetaan taitokset luomien päälle...

JOS TEIDÄN LAPSILTANNE ON POISTETTU TÄLLÄISIÄ LUOMIA:
OLIKO YKSITYISELLÄ VAI KUNNALLINEN?
MILLAISESSA KUNNOSSA LUOMET OLI SIINÄ VAIHEESSA,MINKÄ IKÄINEN LAPSI OLI TÄLLÖIN?

4

1094

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?!?

Ei ole vastaavasta kokemusta, mutta pakko oli asiaa ihmetellä ihan "ääneen"! Tuo lääkärin asenne kuulostaa tosi oudolta! Jos asia ihan kerran vaivaa lasta niin pitäisihän niille jotain keksiä. Kehottaisin viemään toiselle lääkärille.

• me+

Meillä myös mansikkaluomi masussa, lääkäri sanonut vain että voi kasvaa 1. ikävuoteen saakka ja 5. ikävuoteen mennessä häviää itsestään. Luulen ettei niitä voi poistaa.Ehkä taitos suojaisi hankaamiselta. Hurjalta tuntuisi jatkuvasti panadolia antaa pienelle.

• kasvu ennuste

kyllä tuttu. mutta kun lapseni on kivulias ja tihuttaa niistä verta en enään odota. hakeudumme yksitytiseen lastensairaalaan helsinkiin hoitoa pyytämään....

• MansikkaLuomi
        kasvu ennuste kirjoitti:

kyllä tuttu. mutta kun lapseni on kivulias ja tihuttaa niistä verta en enään odota. hakeudumme yksitytiseen lastensairaalaan helsinkiin hoitoa pyytämään....

Moikka!

On pakko vastata, koska minulla on yksi todella iso mansikkaluomi ja ihan lukemattoman paljon pienempiä ympäri kroppaa ja tulee koko ajan uusia vielä nyt aikuisiälläkin ja osa katoaa itsestään.. Kaksi isoa mansikkaluomea on tullut mulle heti syntymän jälkeen enkä niitä pois halua vaikka ne voitaisiin leikkauttaa mutta turhaan koska niistä ei oo mitään haittaa ja koen niiden kuuluvan muhun.. :D Ne voi leikauttaa tosissaan jos paljon häiritsee. Ei lääkärit mullakaan niihin koskaan oo mitenkään puuttunut, isointa ollaan seurattu ettei kasva entisestään mutta muuten niille ei kannata tehä mitään koska leikkaukseen aina liittyy riskejä. Jos lasta itteesä isompana häiritsee niin voi itse leikkauttaa. Mutta siis jos teille niistä paljon vaivaa on ja lasta sattuu usein tai muuta ni kannattaa kysyä lääkäriltä leikkauksen mahdollisuutta ja muita keinoja..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe