Silkkaa huijausta markantalon maanantaina 20.10.2008 ilmestynyt mainoslehti !
Älkää hyvät ihmiset ainakaan pitkän matkan päästä ajako mihinkään markantalon myymälään, koska näitä tarjouslehdessä olevia tuotteita ei välttämättä ole olemassakaan, vaikka lehdessä lukee selvästi aika, millä välillä tarjoukset on voimassa. Itse erehdyin ajamaan melkein 100km espoon markantaloon Lexmark LEXX4580 tulostimen vuoksi 22.10.2008. Aikani haahuiltuani myymälässä, löisin viimein myyjän, joka kysyttyäni ko. tuotetta ilmoitti ettei niitä ollutkaan kuin muutama, ja että ne loppuivat jo monta päivää sitten ! Eikö ole ihmeellistä kun mainos oli tullut postiluukkuun vain 2 vrk aikaisemmin ? Eli näin meitä ostovoimaisia kansalaisia yritetään saada asiakkaaksi, mutta kyllä mulla tuo oli viimeinen ostos mitä ko. puljusta edes harkitsen ostavani.
Markantalo ! Varokaa !
9
2090
Vastaukset
- minulla ainakin
ihan terve järki pyytää aina soittamaan
myymälään ennenkuin lähden edes kilometriä
ajamaan.
Eikö sinua?- puhe-elin
Niinpä! Jännää että ylipäätään lähetään ajamaan liikeeseen 100km ilman mitään ennakkokyselyä? Mietin että lähteeköhän sama tyyppi aina myös jauheliha tai jugurttitarjouksien perässä cittariin ajelemaan useita kilometrejä ja sitten itkemään kun on loppu! Joskus tarjoustuotteiden menekkiä on mahdoton ennustaa etukäteen ja silloin tällöinhän ne loppuu... muttajoo mukavaa viikonloppua!
Lain mukaan tarjoustuotteita on oltava myytäväksi oletettua kysyntää vastaava määrä tai rajoitetun erän ollessa kyseessä selvästi sellaiseksi merkittynä. Selkeän huijauksen ollessa kyseessä on kauppias velvollinen tilaamaan lisää kyseistä tuotetta ja myymään ne tarjoushinnalla ilman jääneille.
Tosi harva kuluttaja lähtee oikeuksiaan vaatimaan ja siihen kauppiaat luottavatkin.- minulla ainakin
juttu että tällaiset pykälät menevät ohi ihmisen
terveen järjen.
Minulla ainakin sadan kilometrin turha ajo maksaa
paljon bensaa vaikka lakipykälät kuinka olisivat
puolellani.
"Tosi harva kuluttaja lähtee oikeuksiaan vaatimaan ja siihen kauppiaat luottavatkin."
Naulan kantaan.
Siksi kannattaakin ajatella enste! - toisinpäinkin
minulla ainakin kirjoitti:
juttu että tällaiset pykälät menevät ohi ihmisen
terveen järjen.
Minulla ainakin sadan kilometrin turha ajo maksaa
paljon bensaa vaikka lakipykälät kuinka olisivat
puolellani.
"Tosi harva kuluttaja lähtee oikeuksiaan vaatimaan ja siihen kauppiaat luottavatkin."
Naulan kantaan.
Siksi kannattaakin ajatella enste!Mustassa Pörssissä oli kameran muistikortti tarjouksessa vuosi-pari sitten todella halvalla. Kun menin ostamaan, niin sanottiin, että ne ovat loppuneet. Pyysivät nimeni ja puh.numeroni, että voivat ilmoittaa minulle, kun tulee täydennys saamatta jääneille. Soittivat muutaman päivän päästä ja kävin ostamassa.
Mutta kyseessä olikin Musta Pörssi, eikä Markantalo....
- wahju
Markantalosta ei ole kuulunut mitään, vaikka laitoi sinne palautetta sähköpostilla, sekä soitin ja kerroin tapahtuman. Eivät kyllä edes pahoitelleet !
- Eagler82
Minulle on käynyt samalla tavalla Tamperella Markantalossa. Syksyisenä aamupäivänä lähdin onnessani ostamaan ok edullista kannettavaa. Ja yllätys, EIHÄN NIILLÄ OLLUT SITÄ TARJOUSKONETTA MYYMÄLÄSSÄ! Myyjätkään eivät tienneet niiden tulosta, ihan kuin eivät olisi tienneet koko tarjousta!
Pääsin myös jonkun vanhemman päällikön juttusille. Lupasivat oikein ottaa yhteyttä minuun, kun tarjouskannettavia tulisi varastoon, mutta eipä ole tähän päivään mennessä kuulunut vastausta.
Kehotan kaikkia ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, niin kuin minä tein. Muuten eivät ikinä lopeta tuota ääliömäistä asiakkaiden juoksuttamista!
1 § (29.8.2008/561)
Hyvän tavan vastaisen markkinoinnin ja sopimattoman menettelyn kielto
Markkinointi ei saa olla hyvän tavan vastaista eikä siinä saa käyttää kuluttajien kannalta sopimatonta menettelyä. Sopimatonta menettelyä ei saa käyttää myöskään asiakassuhteessa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038 - ulkomainen firma
Eagler82 kirjoitti:
Minulle on käynyt samalla tavalla Tamperella Markantalossa. Syksyisenä aamupäivänä lähdin onnessani ostamaan ok edullista kannettavaa. Ja yllätys, EIHÄN NIILLÄ OLLUT SITÄ TARJOUSKONETTA MYYMÄLÄSSÄ! Myyjätkään eivät tienneet niiden tulosta, ihan kuin eivät olisi tienneet koko tarjousta!
Pääsin myös jonkun vanhemman päällikön juttusille. Lupasivat oikein ottaa yhteyttä minuun, kun tarjouskannettavia tulisi varastoon, mutta eipä ole tähän päivään mennessä kuulunut vastausta.
Kehotan kaikkia ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, niin kuin minä tein. Muuten eivät ikinä lopeta tuota ääliömäistä asiakkaiden juoksuttamista!
1 § (29.8.2008/561)
Hyvän tavan vastaisen markkinoinnin ja sopimattoman menettelyn kielto
Markkinointi ei saa olla hyvän tavan vastaista eikä siinä saa käyttää kuluttajien kannalta sopimatonta menettelyä. Sopimatonta menettelyä ei saa käyttää myöskään asiakassuhteessa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038nykyään, johtuisiko ehkä siitä? Sillä on sama omistaja kuin Gigantilla joskin Gigantista ei juuri pahaa sanaa ole kuulunut.
- Narya
...ja tätä käytetään paljon muissakin liikkeissä, kuten LIDLissä ihan pääkäytäntönä. Kyl se harmittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773184
- 492400
- 322117
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812112- 1371879
- 311745
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291721Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91556Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51280Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61244