Silkkaa huijausta markantalon maanantaina 20.10.2008 ilmestynyt mainoslehti !
Älkää hyvät ihmiset ainakaan pitkän matkan päästä ajako mihinkään markantalon myymälään, koska näitä tarjouslehdessä olevia tuotteita ei välttämättä ole olemassakaan, vaikka lehdessä lukee selvästi aika, millä välillä tarjoukset on voimassa. Itse erehdyin ajamaan melkein 100km espoon markantaloon Lexmark LEXX4580 tulostimen vuoksi 22.10.2008. Aikani haahuiltuani myymälässä, löisin viimein myyjän, joka kysyttyäni ko. tuotetta ilmoitti ettei niitä ollutkaan kuin muutama, ja että ne loppuivat jo monta päivää sitten ! Eikö ole ihmeellistä kun mainos oli tullut postiluukkuun vain 2 vrk aikaisemmin ? Eli näin meitä ostovoimaisia kansalaisia yritetään saada asiakkaaksi, mutta kyllä mulla tuo oli viimeinen ostos mitä ko. puljusta edes harkitsen ostavani.
Markantalo ! Varokaa !
9
2085
Vastaukset
- minulla ainakin
ihan terve järki pyytää aina soittamaan
myymälään ennenkuin lähden edes kilometriä
ajamaan.
Eikö sinua?- puhe-elin
Niinpä! Jännää että ylipäätään lähetään ajamaan liikeeseen 100km ilman mitään ennakkokyselyä? Mietin että lähteeköhän sama tyyppi aina myös jauheliha tai jugurttitarjouksien perässä cittariin ajelemaan useita kilometrejä ja sitten itkemään kun on loppu! Joskus tarjoustuotteiden menekkiä on mahdoton ennustaa etukäteen ja silloin tällöinhän ne loppuu... muttajoo mukavaa viikonloppua!
Lain mukaan tarjoustuotteita on oltava myytäväksi oletettua kysyntää vastaava määrä tai rajoitetun erän ollessa kyseessä selvästi sellaiseksi merkittynä. Selkeän huijauksen ollessa kyseessä on kauppias velvollinen tilaamaan lisää kyseistä tuotetta ja myymään ne tarjoushinnalla ilman jääneille.
Tosi harva kuluttaja lähtee oikeuksiaan vaatimaan ja siihen kauppiaat luottavatkin.- minulla ainakin
juttu että tällaiset pykälät menevät ohi ihmisen
terveen järjen.
Minulla ainakin sadan kilometrin turha ajo maksaa
paljon bensaa vaikka lakipykälät kuinka olisivat
puolellani.
"Tosi harva kuluttaja lähtee oikeuksiaan vaatimaan ja siihen kauppiaat luottavatkin."
Naulan kantaan.
Siksi kannattaakin ajatella enste! - toisinpäinkin
minulla ainakin kirjoitti:
juttu että tällaiset pykälät menevät ohi ihmisen
terveen järjen.
Minulla ainakin sadan kilometrin turha ajo maksaa
paljon bensaa vaikka lakipykälät kuinka olisivat
puolellani.
"Tosi harva kuluttaja lähtee oikeuksiaan vaatimaan ja siihen kauppiaat luottavatkin."
Naulan kantaan.
Siksi kannattaakin ajatella enste!Mustassa Pörssissä oli kameran muistikortti tarjouksessa vuosi-pari sitten todella halvalla. Kun menin ostamaan, niin sanottiin, että ne ovat loppuneet. Pyysivät nimeni ja puh.numeroni, että voivat ilmoittaa minulle, kun tulee täydennys saamatta jääneille. Soittivat muutaman päivän päästä ja kävin ostamassa.
Mutta kyseessä olikin Musta Pörssi, eikä Markantalo....
- wahju
Markantalosta ei ole kuulunut mitään, vaikka laitoi sinne palautetta sähköpostilla, sekä soitin ja kerroin tapahtuman. Eivät kyllä edes pahoitelleet !
- Eagler82
Minulle on käynyt samalla tavalla Tamperella Markantalossa. Syksyisenä aamupäivänä lähdin onnessani ostamaan ok edullista kannettavaa. Ja yllätys, EIHÄN NIILLÄ OLLUT SITÄ TARJOUSKONETTA MYYMÄLÄSSÄ! Myyjätkään eivät tienneet niiden tulosta, ihan kuin eivät olisi tienneet koko tarjousta!
Pääsin myös jonkun vanhemman päällikön juttusille. Lupasivat oikein ottaa yhteyttä minuun, kun tarjouskannettavia tulisi varastoon, mutta eipä ole tähän päivään mennessä kuulunut vastausta.
Kehotan kaikkia ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, niin kuin minä tein. Muuten eivät ikinä lopeta tuota ääliömäistä asiakkaiden juoksuttamista!
1 § (29.8.2008/561)
Hyvän tavan vastaisen markkinoinnin ja sopimattoman menettelyn kielto
Markkinointi ei saa olla hyvän tavan vastaista eikä siinä saa käyttää kuluttajien kannalta sopimatonta menettelyä. Sopimatonta menettelyä ei saa käyttää myöskään asiakassuhteessa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038 - ulkomainen firma
Eagler82 kirjoitti:
Minulle on käynyt samalla tavalla Tamperella Markantalossa. Syksyisenä aamupäivänä lähdin onnessani ostamaan ok edullista kannettavaa. Ja yllätys, EIHÄN NIILLÄ OLLUT SITÄ TARJOUSKONETTA MYYMÄLÄSSÄ! Myyjätkään eivät tienneet niiden tulosta, ihan kuin eivät olisi tienneet koko tarjousta!
Pääsin myös jonkun vanhemman päällikön juttusille. Lupasivat oikein ottaa yhteyttä minuun, kun tarjouskannettavia tulisi varastoon, mutta eipä ole tähän päivään mennessä kuulunut vastausta.
Kehotan kaikkia ottamaan yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, niin kuin minä tein. Muuten eivät ikinä lopeta tuota ääliömäistä asiakkaiden juoksuttamista!
1 § (29.8.2008/561)
Hyvän tavan vastaisen markkinoinnin ja sopimattoman menettelyn kielto
Markkinointi ei saa olla hyvän tavan vastaista eikä siinä saa käyttää kuluttajien kannalta sopimatonta menettelyä. Sopimatonta menettelyä ei saa käyttää myöskään asiakassuhteessa.
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038nykyään, johtuisiko ehkä siitä? Sillä on sama omistaja kuin Gigantilla joskin Gigantista ei juuri pahaa sanaa ole kuulunut.
- Narya
...ja tätä käytetään paljon muissakin liikkeissä, kuten LIDLissä ihan pääkäytäntönä. Kyl se harmittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303521Kukka ampu taas Kokkolassa?
T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs91578Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131483Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2241275Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34903Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht242893Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.132889- 60879
Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ66854Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲98819