Kuinka moni käyttää peruukkeja?
Ostin DIMORASTA vaalean pitkätukkaisen hienon peruukin (kuului hoitotuote ja hiusharja) ja huomasin että kyseinen vaalea ei värinä sovikaan minulle..
Maksoi 225 e koko lysti, yritin perua kauppaa (en ole käyttänyt peruukkia kuin kerran) tai vaihtaa toiseen peruukkiin mutta henk.koht. luonteensa vuoksi peruukissa ei ole palautusoikeutta (tarkistettu myös kuluttajavirastosta.
Hankin sitten vielä muutaman peruukin lisää (kaksi vaaleaa, toinen lyhyet hiukset ja toinen keskipitkät)...
Olen nyt peruukkien ympyröimänä vaikka kuljenkin kaljuna pipo päässä.
Mites te muut?
Peruukki
26
3848
Vastaukset
- Ira¤
puoliåitkä kullan ruskeab,en ottanut huomioon kesällä kun hoidot olivat kuinka hirmuisen hiostava se oli.Käytin vaan esim. sairaalassa käydessäni,muuten kuljin huivi päässä.
- nainen vm38
tuo sinun peruukkiostos tuntuu.Jos olet syöpäläinen kai sait ostosopimuksen osastolta.Kyllä sitä nyt yhdelläkin toimeen tulee.Vaikka toisaalta onhan kiva näyttää silloin tällöin erilaiselta.Mutta kyllä sitä kaljunakin pärjää.Ja onhan ihania huiveja.
- tässä ja nyt
päässä. Peruukin sain ilmaiseksi kampaamosta syöppiksen maksusitoumuksella. Kampaamoon tilattiin pari peruukkia,joita sovitin ja sain valita mieleisen.
- LPolku
Tilasin eBaysta upeita peruukkeja parilla kympillä kappale. Yksi oli pörröinen, rastamainen... toinen punkahtavan piikkinen ja yksi lyhyt kikkurainen. Lisäksi ostin sen sairaalan maksaman peruukin joka oli kaikkein tylsin - ruskea vaaleilla raidoilla.
Kyllä oli naapureilla ihmettelemistä.
Sitten kun tukkaa oli jo sentin verran ja kesä tulossa, jätin peruukit ja rupesin skinheadiksi - musta nahkatakki ja army-saappaat. Meni ihan täydestä.
>8)- xxxxx
Kannatti laittaa kun pääsit naimisiin, ehkä noista peruukeista oli osaltaan apua siihen.
Te muutkin "miehettömät" tehkää sama juttu!! - LPolku
xxxxx kirjoitti:
Kannatti laittaa kun pääsit naimisiin, ehkä noista peruukeista oli osaltaan apua siihen.
Te muutkin "miehettömät" tehkää sama juttu!!En kyllä nyk. ukkooni ollut siinä vaiheessa vielä edes tutustunut, mutta kannattihan se edes omaksi iloksi!
>;) - Ira¤
LPolku kirjoitti:
En kyllä nyk. ukkooni ollut siinä vaiheessa vielä edes tutustunut, mutta kannattihan se edes omaksi iloksi!
>;)pienetkin ilonpilkahdukset ovat tarpeen sytojen aikaan,olkoonpa mitä hyvänsä.Minä palkitsin itseni leivoskahveilla kanttiinissa joka tiputuksen jälkeen,vaikka nyt saa sitten olla painon kanssa varovainen.
- =KB=
Minua eivät peruukit koske, kun olen mies, mutta saako kysyä, maksaako KELA naisten peruukeista jotakin?
Ystävälleni ilmaantui yhtäkkiä kauhea peruukki päähän. Hän kertoi, että hänelle tuotiin valittavaksi kaksi peruukkia, ja hän valitsi niistä sen vähemmän ruman. Ei hän sitä tietenkään voinut käyttää, enkä nähnyt sitä enää koskaan sen jälkeen. Hän käytti huivia.
Minulle vain jäi se kuva, että KELA maksaa naisille jonkin mitättömän summan, jolla ei voi ostaa mitään kunnon peruukkia. Voi tietysti olla, että se ystäväni peruukki oli peräisin jostakin muualta. En tullut kysyneeksi.
Kyllä minun mielestäni KELAn ainakin pitäisi maksaa ihan kunnolla peruukista, on se kuitenkin tärkeä asia.- tässä ja nyt
oli minun peruukin maksusitomuksessa. Siihen sai laittaa sitten rahaa itse lisää,jos halusi kalliimman tukan.En laittanut.
Kampaaja sanoi,että niin kauan tilataan peruukkeja sovitettavaksi,kun mieleinen löytyy. - Ira¤
sairaalasta saa tietyn summan maksusitoumuksen.Minulle näytettiin 6 erilaista peruukkia,ja jo lähtiessä liikkeestä kaduin ostostani,muttei toisetkaan häävejä olleet,jos olisi maksanut lisää olisi ollut paremmat vaihtoshdot.Muutenkin kun mieli tuppaa olemaan alavireinen ei huonolla peruukilla mielialaa nosteta,mutta onneksi edes jonkinlaisen peruukin sai.
- =KB=
Kiitos tiedoista ja vastauksista "tässä ja nyt" ja Ira¤.
=KB= - Helsingissä..
ja sain Hyksistä peruukin maksusitoomuksen,se oli 170 euroa.
Aleksanterinkadun peruukki liikkeessä sain valita mieluiseni peruukin - vaihtoehtoja oli kymmenittäin.
Jo tähän hintaan sain suht.mieluisan peruukin vuonna -06.
Lopulta kuitenkin käytin mieluummin huivia peruukin hiostavuuden takia,,t.Minna,syöpäläinen -06. - =KB=
Helsingissä.. kirjoitti:
ja sain Hyksistä peruukin maksusitoomuksen,se oli 170 euroa.
Aleksanterinkadun peruukki liikkeessä sain valita mieluiseni peruukin - vaihtoehtoja oli kymmenittäin.
Jo tähän hintaan sain suht.mieluisan peruukin vuonna -06.
Lopulta kuitenkin käytin mieluummin huivia peruukin hiostavuuden takia,,t.Minna,syöpäläinen -06.Itse asiassa olen kuullut, että mieskin voi saada peruukin. En olisi huolinut sellaista. En ole koskaan nähnyt kunnollista miesten peruukkia tai tupeeta. Ne suorastaan huutavat: "Olen peruukki". :) Ne antavat kantajastaan usein vähän reppanan kuvan.
En tullut edes ajatelleeksi että sellainen vielä hiostaakin. Luulisi niiden menevän sitten pilalle hiestä ja ihon rasvasta. - peruukki..
=KB= kirjoitti:
Itse asiassa olen kuullut, että mieskin voi saada peruukin. En olisi huolinut sellaista. En ole koskaan nähnyt kunnollista miesten peruukkia tai tupeeta. Ne suorastaan huutavat: "Olen peruukki". :) Ne antavat kantajastaan usein vähän reppanan kuvan.
En tullut edes ajatelleeksi että sellainen vielä hiostaakin. Luulisi niiden menevän sitten pilalle hiestä ja ihon rasvasta.ainakin maksusitoomushintainen ja kesä kuumalla - oli kuin karvahauut päässä
Kalliimmat ehkä ei ihan niin - en tiedä.. - peruukki..
peruukki.. kirjoitti:
ainakin maksusitoomushintainen ja kesä kuumalla - oli kuin karvahauut päässä
Kalliimmat ehkä ei ihan niin - en tiedä..hiostaa kuin KARVAHATTU eikä karvahauut..
Vai onko se turkislakki oikealla nimellä..:) - satunnaisesti vieraileva
peruukki.. kirjoitti:
hiostaa kuin KARVAHATTU eikä karvahauut..
Vai onko se turkislakki oikealla nimellä..:)Ostin sellaisen hengittävän peruukin minkä myyjä suositteli. Olihan silloin alkukevät. Peruukissani oli semmoinen verkko otsatukan kohdalla. Myyjä sanoi että se ei hiosta liikaa. Näin piti paikkaansa. Sairaala antoi maksusitoutumuksen, 250 euroa. Valitsemani peruukki maksoi 360 euroa, joten maksoin omavastuuni, muistaakseni 110 euroa. Lisäksi ostin peruukille tarkoitetun shampoon ja hoitoaineen. Oli tarpeen. Uskon että tulen joskus käyttämään peruukkia jossain, vaikkapa hauskoissa merkeissä! ;)
- LPolku
tässä ja nyt kirjoitti:
oli minun peruukin maksusitomuksessa. Siihen sai laittaa sitten rahaa itse lisää,jos halusi kalliimman tukan.En laittanut.
Kampaaja sanoi,että niin kauan tilataan peruukkeja sovitettavaksi,kun mieleinen löytyy.Helsingin HUSista sain vain 200 euron maksusitoumuksen. Siihen ei saanut edes itse laittaa mitään lisärahaa, vaan jos halusi kalliimman peuukin, se piti maksaa kokonaan itse. Malleja kyllä oli koko liikkeen täydeltä, siinä ei ollut valittamista.
- tässä ja nyt
LPolku kirjoitti:
Helsingin HUSista sain vain 200 euron maksusitoumuksen. Siihen ei saanut edes itse laittaa mitään lisärahaa, vaan jos halusi kalliimman peuukin, se piti maksaa kokonaan itse. Malleja kyllä oli koko liikkeen täydeltä, siinä ei ollut valittamista.
kohtainen tuokin asia.
Kävin Turussapäin viikonlopun vietossa. Mukava reissu oli ja piristi kivasti.
Tuo rintarauhanen on toipilas vielä,mutta parempaanpäin. Maanantaina aloitan taas työt täysipäisesti,kun saikulla olin puolipäisesti vai pitäiskö sanoa,että toispuoleisesti. ;) - tässä ja nyt
=KB= kirjoitti:
Itse asiassa olen kuullut, että mieskin voi saada peruukin. En olisi huolinut sellaista. En ole koskaan nähnyt kunnollista miesten peruukkia tai tupeeta. Ne suorastaan huutavat: "Olen peruukki". :) Ne antavat kantajastaan usein vähän reppanan kuvan.
En tullut edes ajatelleeksi että sellainen vielä hiostaakin. Luulisi niiden menevän sitten pilalle hiestä ja ihon rasvasta.tarvittaessa peruukkishamppoolla ja -hoitoaineella. Ei saa föönata eikä mennä saunaan peruukki päässä.
- =KB=
satunnaisesti vieraileva kirjoitti:
Ostin sellaisen hengittävän peruukin minkä myyjä suositteli. Olihan silloin alkukevät. Peruukissani oli semmoinen verkko otsatukan kohdalla. Myyjä sanoi että se ei hiosta liikaa. Näin piti paikkaansa. Sairaala antoi maksusitoutumuksen, 250 euroa. Valitsemani peruukki maksoi 360 euroa, joten maksoin omavastuuni, muistaakseni 110 euroa. Lisäksi ostin peruukille tarkoitetun shampoon ja hoitoaineen. Oli tarpeen. Uskon että tulen joskus käyttämään peruukkia jossain, vaikkapa hauskoissa merkeissä! ;)
En ole ihan varma, sopiiko tähän yhteyteen peruukkikokemus parin vuoden takaa.
Olin Prismassa, ja kassoja oli vähän. Yhdellä kassalla istui nuori, nätti tyttö, jonka peruukki ja meikki saivat minut pidättelemään nauruani. Pelkäsin, etten selviä kassan ohi purskahtamatta ääneen nauramaan.
Tytöllä oli valtavan suuri vaalea peruukki, joka oli poninhännällä. Se oli tehty jostakin käkkärästä tekokuidusta ja ulottui vyötärölle asti. Pään päällä oli suuri tukkaryöppy. Kasvot oli meikattu hyvin merkillisesti. - No, selvisin nauramatta hissiin asti.
Nyt myöhemmin olen saanut selityksen: Silloin en ollut kuullutkaan mistään cosplaysta enkä manga-pukeutumisesta eli teinityttöjen roolipelistä pukeutua japanilaisten manga-sarjakuvahahmojen näköisiksi. Tällä tytöllä oli jonkun manga-hahmon tukka, ja naama oli maalattu tyylin mukaan. Itse asiassa kaikki oli tehty hyvin taitavasti, mutta ymmärrän sen vasta nyt.
Manga-hahmon rooliperuukki Prisman työasun kanssa oli vähän liian raju yhdistelmä. - Ira¤
tässä ja nyt kirjoitti:
tarvittaessa peruukkishamppoolla ja -hoitoaineella. Ei saa föönata eikä mennä saunaan peruukki päässä.
minulle yritettiin myydä kallista shampoota ja hoitoainetta peruukkiliikkeestä.Tavallisella shampoolla pesin.Kuuma se oli kesäaikana hiki norui peruukin alta.Liikkeessä oli kaksi puolipitkää mallia,ja lyhyitä 6 mistä sai valita.Yhdestäkään en pitänyt.mutta pakko oli ottaa vähemmän huonon näköinen.
- tässä ja nyt
Ira¤ kirjoitti:
minulle yritettiin myydä kallista shampoota ja hoitoainetta peruukkiliikkeestä.Tavallisella shampoolla pesin.Kuuma se oli kesäaikana hiki norui peruukin alta.Liikkeessä oli kaksi puolipitkää mallia,ja lyhyitä 6 mistä sai valita.Yhdestäkään en pitänyt.mutta pakko oli ottaa vähemmän huonon näköinen.
pullot peruukkishamppoon ja -hoitoaineen.
- peruukkiliikkeessä
Ira¤ kirjoitti:
oli noin pieni valikoima?
Minä sain valita kymmenien peruukkien joukosta - ja mieleinen löytyi..
Avulias ja kokenut myyjätär tuki myös valinta päätöstä..
Ostin shampoon ja hoitoaineen samalla,niillä pesten peruukki säilyi alkuperäisen näköisenä . - kadidas
Ira¤ kirjoitti:
sairaalasta saa tietyn summan maksusitoumuksen.Minulle näytettiin 6 erilaista peruukkia,ja jo lähtiessä liikkeestä kaduin ostostani,muttei toisetkaan häävejä olleet,jos olisi maksanut lisää olisi ollut paremmat vaihtoshdot.Muutenkin kun mieli tuppaa olemaan alavireinen ei huonolla peruukilla mielialaa nosteta,mutta onneksi edes jonkinlaisen peruukin sai.
Minä kävin Porissa Afroditessa. Siellä oli mielestäni ihan hyvä valikoima peruukeita. Maksusitoomuksen kanssa valitsin yhden peruukin, johon itse maksoin sen ylimenevän summan.
- Siksi myydään
Ira¤ kirjoitti:
Siksi yritettiin myydä, koska peruukki pysyy paremmassa kunnossa, siihen tarkoitetuilla tuotteilla. Väärillä tuotteilla saat äkkiä pilattua peruukin.
- hesalainen.
kadidas kirjoitti:
Minä kävin Porissa Afroditessa. Siellä oli mielestäni ihan hyvä valikoima peruukeita. Maksusitoomuksen kanssa valitsin yhden peruukin, johon itse maksoin sen ylimenevän summan.
peruukki liikkeissä ei käy niin,että maksaa itse maksusittoomuksen ylimenevän osan,joutuu ostamaan peruukin jonka saa maksusitoomuksella tai sitten kalliimman,mutta sen joutuu maksamaan kokonaan itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1082727EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje291321- 981166
Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas162997Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta366987Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi133948- 54833
- 40668
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22663Tunnettujen vanhempien lapset, tv-sarja
Tunnettujen vanhempien lapset saa tv-sarjan. Juurihan yksi heistä oli MTV:ssä 6.5.26 kertomassa ettei halua julkisuutta109625