XP koneessa on vikana, kun se on hidastunut tuntuvasti. 2kk jälkeen???? Jouduin 3 tuntia asentamaan heille Windows XP Home Editionin, noin 2 kk sitten.
Kieltäydyin kunniasta ja sanoin nätisti, että siivotkaa itse, koska asentamanani Ubuntu ei kelvannut, niin tietokone tukea ei täältä päin tule. Topkani oli niin tärkeä, että Windows piti saada takaisin, koska Shockwave ei toimi Ubuntussa 100% (jos Windowsisakaan)
Taisivat ottaa nokkiinsa, mutta minkä mä sille voin että, mulla ei hyvita siivota toisten koneita. Yleensä vielä ilmaiseksi tai kalja palkalla. Ei mäyräkoira riitä siihen kärsimykseen.
Olihan siinä vielä sellaistakin, että tietämättömät olivat sanoneet heille kuinka paha Linux on. Näin yhden heistä naamatusten ja kysyin, että mikä siinä Linuxessa on sitten muka niin vaikeaa ja ylitse pääsemätöntä, koska itse en olen 5 vuoden Linux käytön aikana huomannut, vain suurta kehitystä kohti helppouta ja se on mennyt jo Windowssin ohi.
Jotain se alkoi sönköttämään pakettihallinnasta ja sen vaikeudesta. Sanoin sille, että kerran kun pistää lähteet kuntoon, niin niitä ei tartte joka kerta laittaa uudestaan. Miten Windowssissa päivität ohjelmat? Haet ympäri nettiä uusia versioita, jos osaat. Se siitä vaikeudesta. Ja olen luvannut auttaa, jos ongelmaa on Linuxen kanssa. Aika hiljaista kaveria oli sen jälkeen kun huomasi, että joku tietää huomattavasti enemmän asioista :) Koneen omistajakin sanoi, että minä olen auttanut noissa tietokone asioissa todella paljon.
Menisivät mustamaalajat puhdistamaan itse sitä konetta, kerta tietävät asiat noin hyvin. Epäilen että ei tapahdu mitään. Se jota tenttasin asuu 600km päässä ja toinen sattuu olemaan minun eno joka muka tietää kaiken ja jos jokin ei onnistu, niin rahalla uutta. Hänen konetta olen siivonnut monenkin mäyrän edestä :)
Onko muita joilla on samanlaisia kokomuksia?
Siis jo 2kk päästä Windows sekaisin huh huh.
Sain puhelimella kutsun
26
1016
Vastaukset
- Vista_fani
Tasan ei käy onnenlahjat. Kyllä kalja maistuisi. Vaikka taitaisi olla vain väliaikaista se kaljoittelu kun kone alkaisi pysyä kondiksessa jo parin ohjeen jälkeen.... Tai no, 3:n ohjeen jälkeen.
- aina saanut mäyrää
kulutettavaksi heti, mutta sillä houkuteltiin korjailemaan ja sain sen sitten paripäivää jälkeenpäin. Umpihumalassa asensin viimeksi serkkutytölle Ubuntun ja aamulla piti tsekata mitä se läppäri sitten sisältää. Siellähän oli Ubuntu päivityksineen, muutama "Ylimääräinen" peli ja kaikki hyödylliset multimedia kikkareet. Tähän päivää asti ei ole serkkutyttö neuvoa kysynyt sen suhteen, vaan on tehnyt itse kaiken. Kerran oli pakko kysyä, että onko se toiminut ja haltioissaan kertoi mitä kaikkea se on sillä osannut tehdä ja mitään ongelmaa ei ole kuulemma ollut. Kehui vielä konetta juomattavaksi nopeammaksi, koska enne oli tottunut käyttämään siinä Win. XP Home Editionia.
Juu ei mullakaan siinä Windowssin siivouksessa kovinkaan kauaan mene, mutta se jälki vitutus on enemmän kuin suolaa haavassa.
- siviilirohkeutta
On näköjään muitakin. ;)
Itse tein samanlaisen päätöksen muutama vuosi sitten. Mikä minä olen raatamaan Microsoftin kenttätukena ilmaiseksi???- niin!
>...raatamaan Microsoftin kenttätukena ilmaiseksi???
Ja mikkismerkonomit muka pilkkaa opensourcea "talkoohommina" ;)
- c=3
Itse olen jo useamman vuoden ajan asentanut jokaiseen koneeseen, joka minulle on tuotu puhdistettavaksi, Ubuntun mitään kysymättä. (Tärkeät tiedostot, kuten valokuvat, yms. kopioin tietenkin talteen)
Kysyttäessä syytä olen kertonut totuuden Windowsin vioista ja että on olemassa useita parempia käyttöjärjestelmiä, sekä tietysti opettanut Linuxin perusasiat, ohjelmien asennukset, ym.
Yleensä saman koneen kanssa en enää joudu tekemisiin ja koneen omistajat ovat ihmetelleet miten noin helpon ja hyvän käyttöjärjestelmän saa ilmaiseksi ja miksei sitä mainosteta jo konetta ostettaessa. - ATK Asiantuntija
Vain niin, että asennellaan muilta kyselemättä kaiken maailman linuxeja koneisiin. No näkyyhän se aika ajoin. Tässä hiljattain isä toi tyttären koneen katsottavaksi kun ei tulostin toiminut eikä Sims yms. pelit toimineet yms. hässäkkää.
No kone teetetty tutulla ja sitten Ubunturiepu asennettu vehkeeseen. Sanoin heti, etten ala moisen kanssa taistelemaan koska tukea laitteile nyt ei yksinkertaisesti ole. Katseltiin tulostimia jne. eikä linuxajurieta ei missään. Kerroin asiakkaalle, että linuxit ovat lähinnä atkopiskelijoiden leikkikaluja ja aika rohkea olette oleet kun ainoaksi käyttikseksi moisen asentaneet.
Edullisesti asensin koneeseen Windows Vista Home Premiumin ja Microsoft Office paketin sekä F-securen. Tulipa kaupat vielä Photoshopistakin. Isäpappa oli tyytyväinen kun saatiin tyttären kone käyttökuntoon, hiukan manaili typeryyttään kun väärässä paikassa meni säästämään, Windows koneita kun saa edullisesti. Mutta oppia ikä kaikki.
Asiakas oli tyytyväinen saadessaan käyttöjärjestelmän johon ohjelmia voi asentaa ilman pakettivarasto hässäköitä yms. kummallisuuksia. Käyttöjärjestelmän johon kaikkien ohaislaitteiden mukana tulee ajurit ja toimivuus taattu. Käyttöjärjestelmän missä pelit yms. toimivat jne.
Joskus asiakkaat kyselevät näistä linuxeista ja silloin on kerrottava se karu totuus, että pelaamisen voi unohtaa ja oheislaitteet. Tulostimen voi säkällä saada toimimaan jos joku linuxteini on siihen malliin ajurin sattunut koodaamaan, mutta Windowsohjelmistojen hienoudet ja säädettävyydet voi unohtaa silloinkin. Turha sitä on oheislaitteita linuxajureilla rampauttaa. Asiakkaat haluavat käyttöjärjestelmän jossa oheislaitteet ja pelit yms. toimivat ilaman virittelyä ja insinöörin taitoja ja silloin Windows on ainoa vaihtoehto sillä kaikissa laitteissa on taattu Windowssopivuus, pelit toimivat jne... ilman kikkailuja. Mikään linuxjakelu ei kykene samaan laitteistoyhteensopivuuteen eikä helppoon käytettävyyteen.- asiantuntija ole.
ethän sä edes tiedä mitään atk:sta etkä linuxista varsinkaan. olet vaan pentti nelosen alter ego ja sillä siisti.
tietenkin, kun tulostimen ajurit tulee Konica Minoltalta, sellanen pikkupoikien räpellys... ;-)
Näyttiksen ajurit NVidialta, siis aloittelijoitahan nuo ovat! :-P
Buffalon NAS toimii suoraan ILMAN mitään tsydeemejäkin...
Emon MOLEMMAT verkkokrtit toimii hyvin, winkussa VAIN toinen, vaikka on ajurit yms... Kenties en vain osaa!?!?
Äänet toimii, toisin kuin winukassa, vaikka oon ajurit ja muut, niin saa säätää ja säätää, sit asennellaan mäsän HD-audio ajurit JA taas säädetään ja kappas, nyt melkein jo toimii!
Onko tuo sitä helppokäyttöisyyttä?- mistä?
>Edullisesti asensin koneeseen Windows Vista Home Premiumin ja Microsoft Office paketin sekä F-securen. Tulipa kaupat vielä Photoshopistakin.
Tuolla pääsit jo lähelle Linuxin ilmaisia vakiosovelluksia mutta kerro nyt mistä niitä saa edullisesti?
Minä vaan pahoin pelkään että siinä tärvääntyy pian yks' 1000€ tai jotain. ;)
Vai olenko ihan väärässä? Kerro nyt hinta. - c=3
mistä? kirjoitti:
>Edullisesti asensin koneeseen Windows Vista Home Premiumin ja Microsoft Office paketin sekä F-securen. Tulipa kaupat vielä Photoshopistakin.
Tuolla pääsit jo lähelle Linuxin ilmaisia vakiosovelluksia mutta kerro nyt mistä niitä saa edullisesti?
Vai olenko ihan väärässä? Kerro nyt hinta.Nuo ohjelmistot varmasti maksavat jo enemmän kuin itse kone.
- ATK Asiantuntija
mistä? kirjoitti:
Vai olenko ihan väärässä? Kerro nyt hinta.....laatu maksaa. Mersulla on hintaa mutta saahan siinä vastinetta. Windows ja kunnolliset ohjelmistot maksaa, mutta eihän ilmaista lounasta ole. Linuxin saa ilmaiseksi ja kera paljon vitutusta ja pelaamattaa jääviä pelejä, oheislaitteita jotka ei toimi tai toimivat vajaaominaisuuksin.
Yrittäjät haluavat tarjota asiakkailleen toimivia ratkaisuja. Jos linuxeja alettaisiin tarjoamaan niin kyllä tulisi kiukkuista palautetta kun ei pelit ja vehkeet toimi. - toi nikkis
ATK Asiantuntija kirjoitti:
....laatu maksaa. Mersulla on hintaa mutta saahan siinä vastinetta. Windows ja kunnolliset ohjelmistot maksaa, mutta eihän ilmaista lounasta ole. Linuxin saa ilmaiseksi ja kera paljon vitutusta ja pelaamattaa jääviä pelejä, oheislaitteita jotka ei toimi tai toimivat vajaaominaisuuksin.
Yrittäjät haluavat tarjota asiakkailleen toimivia ratkaisuja. Jos linuxeja alettaisiin tarjoamaan niin kyllä tulisi kiukkuista palautetta kun ei pelit ja vehkeet toimi.puhut niin paljon paskaa ettet todellakaan ole mikään asiantuntija! ainakaan atk:ssä. paskanpuhuminen on ainoa jossa voit saada kunnian tituleerata itseäsi asiantuntijaksi!
- mistä?
ATK Asiantuntija kirjoitti:
....laatu maksaa. Mersulla on hintaa mutta saahan siinä vastinetta. Windows ja kunnolliset ohjelmistot maksaa, mutta eihän ilmaista lounasta ole. Linuxin saa ilmaiseksi ja kera paljon vitutusta ja pelaamattaa jääviä pelejä, oheislaitteita jotka ei toimi tai toimivat vajaaominaisuuksin.
Yrittäjät haluavat tarjota asiakkailleen toimivia ratkaisuja. Jos linuxeja alettaisiin tarjoamaan niin kyllä tulisi kiukkuista palautetta kun ei pelit ja vehkeet toimi.....laatu maksaa.
Yleensä näin on mutta nythän puhuttiin Vistasta ja MSOfficesta. Mikä se niissä maksaa? ;) - uskotaanhan me
Verkkokauppa.com:n hinnoilla asentamasi ohjelmat kustantavat
Microsoft Windows Vista Home Premium SP1: 198,90
Microsoft Office Home and Student 2007: 83,90
F-Secure Anti-Virus 2008: 34,90
Adobe Photoshop CS3 (v10) Win Retail Fin: 1041,90
Harva isäpappa on tyytyväinen 1300 euron laskuun pelkistä ohjelmista. Tekemäsi työt siihen päälle. Vai kusetitko asiakasta? Oliko sulla ylipäätänsä edes mitään asiakasta? Asensitko ylipäätänsä mitään? Oliko se sittenkin unta? - Ubuntu-Mac
Vai ei tulostin pelannut? No Eipä tarvinnut kun asentaa Ubuntu koneelle ja tehdä huvikseen pieni kokeilu. Tulostin rouskutti niin mallikkaasti ja teki hienoa jälkeä. Ei mitään ongelmia tulostimen kanssa. Olisit vain katsonut tulostinasetukset, etkä vikissyt muuuta.
Paljonko muuten oli korkeakoulun päästötodistuksen keskiarvosi??? - itse aina
töissä kauppaan aina windowsia, mäsän officea ja f-securea. niistä firma saa rahaa ja sitä kautta palkkani on turvattu.
en nyt suoranaisesti mustamaalaa linuxia mutta korostan kuitenkin sen hankaluutta jossain määrin.
jos asiakas laittaa linuxin koneelle, niin senttiäkään ei rahaa tule. ei softan suhteen eikä kone tule parin kuukauden päästä puhdistettavaksi/ uudelleen laitettavaksi.
kotona mulla on koneissa pelkästään linux-jakeluja koska en sitä windows-maailman pelleilyä enää vapaa-aikana jaksa ja toisaalta oman konen laitosta ei palkkaakaan saisi. - Pentti Nelonen
mistä? kirjoitti:
....laatu maksaa.
Yleensä näin on mutta nythän puhuttiin Vistasta ja MSOfficesta. Mikä se niissä maksaa? ;)Laatu maksaa Windowseissa ja Officessa.
Ei maailman parasta käyttöjärjestelmää saa ilmaiseksi. Windowsin laatu tarkoittaa samaa kuin erinomainen tietoturva, erinomainen vakaus ja satoja tuhansia ohjelmia ja pelejä.
Voiko sinun ilmainen Linux tarjota samaa kuin Windows? Ei läheskään. - ei!
Pentti Nelonen kirjoitti:
Laatu maksaa Windowseissa ja Officessa.
Ei maailman parasta käyttöjärjestelmää saa ilmaiseksi. Windowsin laatu tarkoittaa samaa kuin erinomainen tietoturva, erinomainen vakaus ja satoja tuhansia ohjelmia ja pelejä.
Voiko sinun ilmainen Linux tarjota samaa kuin Windows? Ei läheskään.>...Linux tarjota samaa kuin Windows?
Jos tarjoaisi samaa, niin lähtisi kuin leppäkeihäs. Ihan kuten Windowskin. ;) - heh...
uskotaanhan me kirjoitti:
Verkkokauppa.com:n hinnoilla asentamasi ohjelmat kustantavat
Microsoft Windows Vista Home Premium SP1: 198,90
Microsoft Office Home and Student 2007: 83,90
F-Secure Anti-Virus 2008: 34,90
Adobe Photoshop CS3 (v10) Win Retail Fin: 1041,90
Harva isäpappa on tyytyväinen 1300 euron laskuun pelkistä ohjelmista. Tekemäsi työt siihen päälle. Vai kusetitko asiakasta? Oliko sulla ylipäätänsä edes mitään asiakasta? Asensitko ylipäätänsä mitään? Oliko se sittenkin unta?Kohtuu hintoja laatuohjelmistoista. Photoshopista on eri versioita, Elementskin hakaa GIMP viritelmät mennen tullen.
Oikeasti, ihmiset haluaa käytettävyyttä. Peruspertti on hukassa pakettienhallintojen ja kometorivikäskyjen kanssa, linux on vain atksta hulluna kiinnostuneille virittelijöille. Peruskäyttäjä haluaa koneen johon voi oheislaitteiden ajurit ja ohjelmistot asentaa mukana tulleelta levyltä ilman, että tarvitsee kysellä netissä linuxpalstoilta komentorivikäskyjä yms. virityksiä millä ehkä laitteen saa toimimaan.
Windows on helppo, kaikki toimii taatusti ja vaivatta. Mikään liike ei halua vaivoikseen linuxin kanssa tuskailevia asiakkaita. - kokeilla
heh... kirjoitti:
Kohtuu hintoja laatuohjelmistoista. Photoshopista on eri versioita, Elementskin hakaa GIMP viritelmät mennen tullen.
Oikeasti, ihmiset haluaa käytettävyyttä. Peruspertti on hukassa pakettienhallintojen ja kometorivikäskyjen kanssa, linux on vain atksta hulluna kiinnostuneille virittelijöille. Peruskäyttäjä haluaa koneen johon voi oheislaitteiden ajurit ja ohjelmistot asentaa mukana tulleelta levyltä ilman, että tarvitsee kysellä netissä linuxpalstoilta komentorivikäskyjä yms. virityksiä millä ehkä laitteen saa toimimaan.
Windows on helppo, kaikki toimii taatusti ja vaivatta. Mikään liike ei halua vaivoikseen linuxin kanssa tuskailevia asiakkaita.>Windows on helppo...
Onhan se helppo ammattilaiselle mutta kylmä totuus on se että tavallinen ihminen ei sen kanssa pärjää. Siitä on selvää näyttöä:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35363&tyyppi=1 - Mäkkihöperö
heh... kirjoitti:
Kohtuu hintoja laatuohjelmistoista. Photoshopista on eri versioita, Elementskin hakaa GIMP viritelmät mennen tullen.
Windows on helppo, kaikki toimii taatusti ja vaivatta. Mikään liike ei halua vaivoikseen linuxin kanssa tuskailevia asiakkaita.> Mikään liike ei halua vaivoikseen linuxin kanssa tuskailevia asiakkaita.
Siis mikään liike ei halua linux-asiakkaita, koska koska heiltä ei kyniä rahoja tyhjästä. Sen sijaan nämä ongelmien kanssa tuskailevat Windoze-asiakkaat sopivat siihen mainiosti.
Tuollaisen nimimerkin käyttö on rienausta ja suoranainen loukkaus todellisia ATK asiantuntijoita kohtaan kohtaan, kun kyseessä on vain menekkiongelmien kanssa pähkäilevä Windoze/PuuCee kauppias. - lukea
heh... kirjoitti:
Windows on helppo, kaikki toimii taatusti ja vaivatta. Mikään liike ei halua vaivoikseen linuxin kanssa tuskailevia asiakkaita."Windows on helppo, kaikki toimii taatusti ja vaivatta"
wintoysin dynaamista levyä toisella koneella. Onnistuuko? EI! Miksi mun Matroxin ajurit ei suostuneet asentumaan vaikka ajurit löysivätkin oikean kortin mutta kertoivat ettei koneessa ole oikeaa korttia? Ei, älä sano "et vain osaa". Mä olen tehnyt näitä hommia pidempään kuin sinä olet niistä edes unelmoinut. Miksen voi poistaa tulostinta tulostinpalvelimelta vaikka kirjaudun ko palvelimelle administratorina? Kyllä näitä taatusti toimivia ja vaivattomuuksia piisaa... - ...kohtaa...
heh... kirjoitti:
Windows on helppo, kaikki toimii taatusti ja vaivatta. Mikään liike ei halua vaivoikseen linuxin kanssa tuskailevia asiakkaita....peruspertsan tarvitsee koskea komentoriviin, jos saan olla utelias? kaikille tutuilleni, joille minä olen linuxin asentanut, on jäänyt kontolleen vain käyttö, säädöt olen minä tehnyt - komentoriviltä. toki ne olisin voinut ihan graafisestikin tehdä, mutta komentorivi on nopeampi tapa mulle...
-Erikoispertti, ekspertti, peksertti
- enosi vaan
satu olemaan pahamaineinen pentti nelonen?
- Nallepuh
vittumainen lunussinyyppä kun et hädässäolevia auta.
- raakaa
>...kun et hädässäolevia auta.
Just' tälläset viesti ei isosti innosta auttamaan. ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 733305
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai272353Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä681879Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t311861Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161431- 281381
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja251286Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61286Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu631197Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101197