NUORENA NAIMISIIN!!!

lumi_enkeli*

Eli siis, olisi tarkoitus mennä nykyisen kihlattuni kanssa 17 vuotiaana naimisiin.Mitenkähän tämä onnistuisi?Olen lukenut että Oikeusministeriöön pitäisi lähettää jonkunlainen hakemus yms.Pitääkö olla minkälaiset perustelut että alle 18 v. pääsisi täysi-ikäisen kanssa naimisiin?Ja minkähänlaiset?Kiitos jo etukäteen.
HUOM!!Tiedän olevani kovin nuori, itsehän elämästäni päätän, ja toivon saavani KUNNON vastauksia, enkä mitään pilkkaamistä esim että "Olet kovin nuori ja mitä turhia kiirehtiä!".Olen onnellinen ja olemme täysin varmoja jo asiasta että vihkiminen tapahtuisi jo mahd. ensi vuonna.

5

2180

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajatusrakennelma

En tarkoita pilkata, mutta silti totean, että olet tosiaan kovin nuori. Avioliitto on tarkoitettu pitkäaikaiseksi sitoumukseksi, johon liittyy aikuiselämän vastuita.

Voisitko ajatella niin, että jos olette riittävän vanhoja menemään naimisiin, niin olette myös riittävän vanhoja ottamaan tuollaisista kaipaamistasi muodollisuuksista itse selvää? Kokeilemaan niitä ministeriön sivuja, ja mitä tulee hakemuksessa tarvittaviin perusteluihin, niin mitkä ovat teidän perustelunne sille, että naimisiin pitäisi päästä luvan kanssa ettekä voisi odottaa, kunnes molemmat pääsevät ihan omalla luvalla? Kun joudutte ottamaan asioista itse selvää ja miettimään omia perustelujanne, niin selviää monta asiaa paremmin kuin siten, että joku kertoo valmiin mallin, millä perusteluilla joskus on tärpännyt.

Kuten sanoin, avioliittoon liittyy vastuita. Oletteko pohtineet, tarvitaanko teidän liitossanne avioehtoa ja jos, niin millaista, vai onko avio-oikeus teille sopiva asia? Ja miten nämä eri valinnat vaikuttavat elämäänne silloin, kun avioliittonne joskus kuitenkin päättyy - joko avioeroon tai toisen kuolemaan. Vain pienenä esimerkkinä nuo edellämainitut, joiden kanssa moni teitä vanhempi aviopari tai avioon aikova pähkäilee.

Voin olla tosi tylsä tyyppi, kun korostan tätä ikäasiaa, mutta valitettavasti homma menee niin, että jos on valmis ottamaan oikeuksia, pitää olla valmis ottamaan vastuita ja velvollisuuksia. Sen selvittäminen, että tietää mitä tekee, lienee niistä velvollisuuksista ensimmäisiä.

• Täysi-ikäisyyttä

Jos kerran olette niin varmoja tunteistanne, ei täysi-ikäisyyden odottamisen pitäisi muuttaa mitään. Vai ajatteletko kuitenkin, että voisi seurustelu lopahtaa ennen mainittua ikäpyykkiä? Eikä aameneen asti päästäisikään? Vai kuulutteko kenties uskontoon, joka ei hyväksy seksiä ilman avioliittoa? Odottakaa kuitenkin, kyllä sitä seksiä piisaa sitten aikuisiällä ihan riittämiin.

Minä menin 17-vuotiaana naimisiin, silloin tyttö sai tehdä niin vanhempien suostumuksella, mieheni oli täysi-ikäinen. Minun syyni aikaisin avioitumiseen oli (myöhemmin ajateltuna) halu päästä irroittautumaan lapsuudenkodista. Ja se seksi. Erosimme 12 vuoden kuluttua.

• Nimetön

Ota yhteyttä sinne oikeusministeriöön ja kysy. Luulen, että alaikäisten vanhemmilta tarvitaan suostumus.
      Aiemmin perusteltu syy taisi olla raskaus. Nykyään lapsen oikeudet on turvattu ilman avioliittoakin.
      Kuten edellä joku kirjoitti, miettikää tarkoin, mitä avioliitto teille merkitsee. Ottakaa selvää, mitä oikeuksia ja velvollisuuksia se tuo.

• kestämään.

Olet siinä iässä missä aivotkin vielä kehittyvät, ja ajatusmaailmasi tulee vielä muuttumaan ja kypsymään, uskon että parikymppisenä jo kadut. Jää nuoruus elämättä, niin se vain on, sitten tulee villit keski-iän kriisit ja pettämistä ym.
        Jätä aikuisten jutut aikuisille ja elä sitä nuoruutta nyt, et sitä kuitenkaan enää koskaan toiste saa kokea. Tuossa iässä nuoret luulevat aina tietävänsä kaiken ja kaikki on mustavalkoista, mutta vanhemmiten alat ajatella toisin, sen voin luvata.
        Sitä paitsi on tutkittu juttu, että alle 20-v solmitut suhteet eivät tule kestämään, mutta 20-v ja sitä myöhemmässä iässä solmitut suhteet kestävät.
        En halua latistaa, vaan varoittaa virheestä, avioero ei ole kaunista katseltavaa. Etenkin nuorena rakkaus on aina äärimmäisen sokea eikä sitä osaa kuvitella millaista on olla toisen kanssa vielä parinkin vuoden päästä kun arkea on jo takana, sitä ei osaa kuvitella kuinka voikaan toisesta esiin tulevat luonteenpiirteet ärsyttää, kuinka ärsyttää kun toinen jättää kotityöt jatkuvasti toisen kontolle, likasukat löytyvät pöydältä, kaljatölkit pitkin asuntoa... Kokemuksesta sanon, että miehen täytyy ensin asua yksin eikä niin että hän hyppää suoraan äidin hoivista vaimon hoiviin, tapahtui se missä iässä tahansa. Silloin mies ei opi ikinä tekemään mitään itse vaan odottaa että naisväki kuitenkin hoitaa kaikki hommat siivouksesta ruuanlaittoon.

• laista

Hei!

Tuota asiaa kannattaa tutkia laista (http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/). Mä muistelisin, että oikeusministeriöön pitää laittaa hakemus. Syyt on oltava painavat, esim. raskaus. Täytyy myös saada vanhempien hyväksyntä.

Kuten muutkin ovat sanoneet, olet kovin nuori. Mutta jos olet oikeasti varma, että kihlattusi on se oikea, jonka kanssa haluat elää loppuelämäsi, niin onnea!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      131
      7105
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4350
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3442
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      493
      3096
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      293
      2070
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1733
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1651
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1563
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1426
    Aihe