venton korjaus

vaiko uusi kaunotar

Meillä on -95 Vento, joka ostettiin käytettynä, jolloin sillä oli ajettu vähän yli 100 t km. Siitä on nyt kuusi vuotta. Tähän mennessä on pitänyt jotain ovien lukkoja vaihtaa, muuten on mennyt erittäin hyvin. Mukava auto, tarpeeksi tilava ja luotettava.

Nyt huollossa sanottiin, että olisi aika vaihtaa puslia, uusia jarruletkuja ja joitain muuta ajettavuuteen vaikuttavia osia - 5 tunnin työ.

Onko tämä lopun alkua Ventollamme? Kuinka kauan sillä vielä ajelee, jos nuo osat korjauttaa, kun muuten vaikuttaa olevan ihan hyvä yksilö? Ajoa on n. 600 km kuukaudessa/ 7500 km vuodessa.

Jos haluaa vain varmasti toimivan, yksinkertaisen perusauton, niin kannattaako siis korjauttaa nuo viat vai alkaa jo miettiä uutta autoa?

Mikä auto maailmassa voisi korvata Venton?

10

2709

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta jossain

      Muualla kuin merkkiliikkeessä. Jos huolehdit vuosittain hyvistä öljyistä yms, sillä ajelee huolettomasti n.400 tkm,sitte alkaa tulla vähän isompia juttuja. Todella halpa ja hyvä käyttö auto. Mulla alla -97 vento 2.0 GL, ja kilsoja takana nyt 488tkm. hyvin rullaa,ja halvalla.

      • ap.

        Kiitos kommentistasi. Eipä ole myöskään tullut vastauksia, että kosla mikä kosla. Korjautetaanpa viat ja ajellaan taas. Hyviä matkoja sinullekin!


    • mitään

      Autollasi on senverran ikää, vakka on ilmeisesti erittäin hyväkuntoinen, ettei sille kannata tehdä ennakkoon mitään mainitsemaasi. Kyllä katsastusmies kertoo jos jotain pitää korjata.
      Poikkeuksen tekee taka-akseliston kiinnitys puslat. Jos on väljät, kolisee ilkeästi ja on epävakaa ajettava.

      • ekakertalainen

        Kyllä oli kiva, kun vastasitte niin asiallisesti ja ystävällisesti kysymyksiini! En ole ennen kirjoitellut tänne, enkä olisi uskonut, että näin mukava vastaanotto. Kyllä kannatti. Tulen taas uudelleen kyselemään, kun jokin vika ilmenee, ja korjausta harkitsen vielä viikonlopun.


      • Suomalainen.,
        ekakertalainen kirjoitti:

        Kyllä oli kiva, kun vastasitte niin asiallisesti ja ystävällisesti kysymyksiini! En ole ennen kirjoitellut tänne, enkä olisi uskonut, että näin mukava vastaanotto. Kyllä kannatti. Tulen taas uudelleen kyselemään, kun jokin vika ilmenee, ja korjausta harkitsen vielä viikonlopun.

        Eihän Suomalainen koskaan kiitä, haukkuu vain!!!


      • toimintaa
        Suomalainen., kirjoitti:

        Eihän Suomalainen koskaan kiitä, haukkuu vain!!!

        -meillä venton omistajilla ;)
        itselläni 1,8 vento -96 ja hyvin tyytyväinen
        ollut.ajettu n250tkm itse n40tkm
        ajovalot releytin ja iskaria,jarrupalaa,pyöränlaakeri ym normaalia kuluvaa osaa vaihtanut. toimiva,luotettava perusauto jota suht hyvä ajaakin kun alustan osat vain kunnossa,joten vanhastakin kannattaa pitää huolta!


      • asiallinen palsta
        toimintaa kirjoitti:

        -meillä venton omistajilla ;)
        itselläni 1,8 vento -96 ja hyvin tyytyväinen
        ollut.ajettu n250tkm itse n40tkm
        ajovalot releytin ja iskaria,jarrupalaa,pyöränlaakeri ym normaalia kuluvaa osaa vaihtanut. toimiva,luotettava perusauto jota suht hyvä ajaakin kun alustan osat vain kunnossa,joten vanhastakin kannattaa pitää huolta!

        Tuntuu tosiaan olevan. Itselläni on Vento vm. 1993/1994 1.8 bensa

        Toinen kone menossa. 1. Ajettiin yli 300 000 ja tällä (käytettynä vaihdettu vaihtohetkellä ajettu 60 000) On nyt veivattu 180 000 yhteensä ja pois en antais.

        Hieman pellit alkaa kukkia mutta muuten oiva menopeli:)


      • Hiece kuski
        toimintaa kirjoitti:

        -meillä venton omistajilla ;)
        itselläni 1,8 vento -96 ja hyvin tyytyväinen
        ollut.ajettu n250tkm itse n40tkm
        ajovalot releytin ja iskaria,jarrupalaa,pyöränlaakeri ym normaalia kuluvaa osaa vaihtanut. toimiva,luotettava perusauto jota suht hyvä ajaakin kun alustan osat vain kunnossa,joten vanhastakin kannattaa pitää huolta!

        Moi "Ventolaiset"
        Tytölläni 97 Vento, joka alkanut "piiputtaa" ts. käyntihäiriöitä, varsinkin lämpimänä pienen ajon jälkeen sammuu ajosta eikä tahdo käynnistyä enää. Ollut korjaamolla eikä vikaa häiriöihin löydy.
        Kokeiltu vaihtamalla v.jakaja, startti, uusittu tulpat, syt.johdot, lämpötila-anturi ja vika ei häviä.
        Ei kovin paljoa tuon ikäseen viittis sijottaa, mutta kun käyttöarvoa autolla kuitenkin olisi.
        Mikä neuvoksi???


      • Hiece kuski kirjoitti:

        Moi "Ventolaiset"
        Tytölläni 97 Vento, joka alkanut "piiputtaa" ts. käyntihäiriöitä, varsinkin lämpimänä pienen ajon jälkeen sammuu ajosta eikä tahdo käynnistyä enää. Ollut korjaamolla eikä vikaa häiriöihin löydy.
        Kokeiltu vaihtamalla v.jakaja, startti, uusittu tulpat, syt.johdot, lämpötila-anturi ja vika ei häviä.
        Ei kovin paljoa tuon ikäseen viittis sijottaa, mutta kun käyttöarvoa autolla kuitenkin olisi.
        Mikä neuvoksi???

        itellä sama vika ruiskuun menevät virtajohdot olivat pykiineet siinä syy. teippasin ne, ja auto toimii taas, ja kerran myös tutun ventossa sama vika korjaantu nokka-akselimen tunnistinta vaihtamalla.


    • verattuna

      Jokainen auto väsyy ja jos säännöllisesti jotain korjaa niin kulut ei ole kovat mutta jos vaan päästää meneen niin jossain vaiheessa joutuu laittaan hieman enempi.
      Mulla on 3 autoa ja jonkun verran korjailen muidenkin niin Vennon osat on kyllä halvimmasta päästä , itse kuvittelin ennen että olisivat kalliita mutta nyt kun pojalla on niin huomasin että ovat aivan kohtuu hintaisia.
      Mutta älä korjauta merkkiliikkeessä koska siellä maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1689
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1598
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1179
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1134
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1112
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      7
      1028
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      4
      981
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      975
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      974
    10. 6
      960
    Aihe