venton korjaus

vaiko uusi kaunotar

Meillä on -95 Vento, joka ostettiin käytettynä, jolloin sillä oli ajettu vähän yli 100 t km. Siitä on nyt kuusi vuotta. Tähän mennessä on pitänyt jotain ovien lukkoja vaihtaa, muuten on mennyt erittäin hyvin. Mukava auto, tarpeeksi tilava ja luotettava.

Nyt huollossa sanottiin, että olisi aika vaihtaa puslia, uusia jarruletkuja ja joitain muuta ajettavuuteen vaikuttavia osia - 5 tunnin työ.

Onko tämä lopun alkua Ventollamme? Kuinka kauan sillä vielä ajelee, jos nuo osat korjauttaa, kun muuten vaikuttaa olevan ihan hyvä yksilö? Ajoa on n. 600 km kuukaudessa/ 7500 km vuodessa.

Jos haluaa vain varmasti toimivan, yksinkertaisen perusauton, niin kannattaako siis korjauttaa nuo viat vai alkaa jo miettiä uutta autoa?

Mikä auto maailmassa voisi korvata Venton?

10

2819

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta jossain

      Muualla kuin merkkiliikkeessä. Jos huolehdit vuosittain hyvistä öljyistä yms, sillä ajelee huolettomasti n.400 tkm,sitte alkaa tulla vähän isompia juttuja. Todella halpa ja hyvä käyttö auto. Mulla alla -97 vento 2.0 GL, ja kilsoja takana nyt 488tkm. hyvin rullaa,ja halvalla.

      • ap.

        Kiitos kommentistasi. Eipä ole myöskään tullut vastauksia, että kosla mikä kosla. Korjautetaanpa viat ja ajellaan taas. Hyviä matkoja sinullekin!


    • mitään

      Autollasi on senverran ikää, vakka on ilmeisesti erittäin hyväkuntoinen, ettei sille kannata tehdä ennakkoon mitään mainitsemaasi. Kyllä katsastusmies kertoo jos jotain pitää korjata.
      Poikkeuksen tekee taka-akseliston kiinnitys puslat. Jos on väljät, kolisee ilkeästi ja on epävakaa ajettava.

      • ekakertalainen

        Kyllä oli kiva, kun vastasitte niin asiallisesti ja ystävällisesti kysymyksiini! En ole ennen kirjoitellut tänne, enkä olisi uskonut, että näin mukava vastaanotto. Kyllä kannatti. Tulen taas uudelleen kyselemään, kun jokin vika ilmenee, ja korjausta harkitsen vielä viikonlopun.


      • Suomalainen.,
        ekakertalainen kirjoitti:

        Kyllä oli kiva, kun vastasitte niin asiallisesti ja ystävällisesti kysymyksiini! En ole ennen kirjoitellut tänne, enkä olisi uskonut, että näin mukava vastaanotto. Kyllä kannatti. Tulen taas uudelleen kyselemään, kun jokin vika ilmenee, ja korjausta harkitsen vielä viikonlopun.

        Eihän Suomalainen koskaan kiitä, haukkuu vain!!!


      • toimintaa
        Suomalainen., kirjoitti:

        Eihän Suomalainen koskaan kiitä, haukkuu vain!!!

        -meillä venton omistajilla ;)
        itselläni 1,8 vento -96 ja hyvin tyytyväinen
        ollut.ajettu n250tkm itse n40tkm
        ajovalot releytin ja iskaria,jarrupalaa,pyöränlaakeri ym normaalia kuluvaa osaa vaihtanut. toimiva,luotettava perusauto jota suht hyvä ajaakin kun alustan osat vain kunnossa,joten vanhastakin kannattaa pitää huolta!


      • asiallinen palsta
        toimintaa kirjoitti:

        -meillä venton omistajilla ;)
        itselläni 1,8 vento -96 ja hyvin tyytyväinen
        ollut.ajettu n250tkm itse n40tkm
        ajovalot releytin ja iskaria,jarrupalaa,pyöränlaakeri ym normaalia kuluvaa osaa vaihtanut. toimiva,luotettava perusauto jota suht hyvä ajaakin kun alustan osat vain kunnossa,joten vanhastakin kannattaa pitää huolta!

        Tuntuu tosiaan olevan. Itselläni on Vento vm. 1993/1994 1.8 bensa

        Toinen kone menossa. 1. Ajettiin yli 300 000 ja tällä (käytettynä vaihdettu vaihtohetkellä ajettu 60 000) On nyt veivattu 180 000 yhteensä ja pois en antais.

        Hieman pellit alkaa kukkia mutta muuten oiva menopeli:)


      • Hiece kuski
        toimintaa kirjoitti:

        -meillä venton omistajilla ;)
        itselläni 1,8 vento -96 ja hyvin tyytyväinen
        ollut.ajettu n250tkm itse n40tkm
        ajovalot releytin ja iskaria,jarrupalaa,pyöränlaakeri ym normaalia kuluvaa osaa vaihtanut. toimiva,luotettava perusauto jota suht hyvä ajaakin kun alustan osat vain kunnossa,joten vanhastakin kannattaa pitää huolta!

        Moi "Ventolaiset"
        Tytölläni 97 Vento, joka alkanut "piiputtaa" ts. käyntihäiriöitä, varsinkin lämpimänä pienen ajon jälkeen sammuu ajosta eikä tahdo käynnistyä enää. Ollut korjaamolla eikä vikaa häiriöihin löydy.
        Kokeiltu vaihtamalla v.jakaja, startti, uusittu tulpat, syt.johdot, lämpötila-anturi ja vika ei häviä.
        Ei kovin paljoa tuon ikäseen viittis sijottaa, mutta kun käyttöarvoa autolla kuitenkin olisi.
        Mikä neuvoksi???


      • Hiece kuski kirjoitti:

        Moi "Ventolaiset"
        Tytölläni 97 Vento, joka alkanut "piiputtaa" ts. käyntihäiriöitä, varsinkin lämpimänä pienen ajon jälkeen sammuu ajosta eikä tahdo käynnistyä enää. Ollut korjaamolla eikä vikaa häiriöihin löydy.
        Kokeiltu vaihtamalla v.jakaja, startti, uusittu tulpat, syt.johdot, lämpötila-anturi ja vika ei häviä.
        Ei kovin paljoa tuon ikäseen viittis sijottaa, mutta kun käyttöarvoa autolla kuitenkin olisi.
        Mikä neuvoksi???

        itellä sama vika ruiskuun menevät virtajohdot olivat pykiineet siinä syy. teippasin ne, ja auto toimii taas, ja kerran myös tutun ventossa sama vika korjaantu nokka-akselimen tunnistinta vaihtamalla.


    • verattuna

      Jokainen auto väsyy ja jos säännöllisesti jotain korjaa niin kulut ei ole kovat mutta jos vaan päästää meneen niin jossain vaiheessa joutuu laittaan hieman enempi.
      Mulla on 3 autoa ja jonkun verran korjailen muidenkin niin Vennon osat on kyllä halvimmasta päästä , itse kuvittelin ennen että olisivat kalliita mutta nyt kun pojalla on niin huomasin että ovat aivan kohtuu hintaisia.
      Mutta älä korjauta merkkiliikkeessä koska siellä maksaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      122
      1231
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      283
      919
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      825
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      611
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      144
      600
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      557
    7. 52
      541
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      508
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      491
    10. Wille antoi juuri potkut 29 suojatyöläiselle!

      Soste aloittaa yt:t, jos kaikki menee hyvin, niin 29 suojatyöläistä 31:sta saa kenkää. Mitäpä sostelaiset jos menisitte
      Maailman menoa
      238
      461
    Aihe