ajattelin aloittaa RC harrastuksen ihan kylläkin hupi mielessä, mutta autoa kyl olis vailla.
Törmäsin tossa aika nopiasti yhteen Drift runkoon
Yokomo HKS Hiper Silvia S15, Drift Package
Tarvitaan lisäksi radion, moottorin, noparin, akun ja laturin
mistäs tollaset. käyttääkö poltto konetta?
ja minkä laista?
ja onko noilla ns norm ja drift rungoilla mitään eroa, huomaako esim käytössä.
kuinka paljon noita voi sitten jälkeenpäin muovailla, tuo runko ainakin itse koottava niin luulisi että rajattomasti, mutta onko asia näin?
vinkkejä ja linkkejä olisi mukava saaada.
tietoa harrastuksesta sun muuta sälää.
Koittakaa jotenkin ymmärtää mitä tossa tarkoitetaan.
aloittamassa
8
541
Vastaukset
- sama13
joo huomasin että sähköllähän nuo toimii,
kun pitäis olla polttokoneella ja drifting kiinnostais niin voiko noita jotenkin yhdistää??Ensimmäiseksi hidasta hiukan. Vastauksia varmaankin saat ajankuluessa parempiakin kuin minun. Aluksi ei kannata aloitaa "yleiskoneella" joka tekee mitävain ja kaiken, koska sellaista ei oikeastaan ole. Itse olen lennokki harrastaja ja aloituskoneeni valmistin kerholla rakennusstyroksita leikatulla siivellä. Pällystykseen käytin öljyyhtiön vanhaa julistetta. Rungon rakensin kahdesta mäntyrimasta johon peräsin valmistettiin balsa levystä. Radioita varten laatikko vanerista rimojen ja siiven väliin. Laskutelineet 3 tai 4mm pianolangasta. Muovinen polttoainesäiliö moottorin kiinnitysvanerin päälle kumilenkillä. Kerholla kyseinen "viritys" kulki nimellä STIG. Oli helppo lentää. Helppo korjata. Halpa rakentaa. Oppi lennättämisen perusteet eikä tyssännyt aloitus ajan ongelmiin.
- paketti RTR
Osta mielellään uutena valmis (RTR) polttis/sähkö paketti. Jos pienemmällä budjetilla, niin käytettynä. Yleensä varaosiakin saa päälle.
Lisätietoa saa hyvin alan foorumeilta.- rc alottelija43
Oon pitkää aatellu et ostan rc auton mut en millää löydä hyvää sivuu mist löytyis rc koottuin ja halpoin ku rahaa ei oo kauhee paljo.
Kertokaa joku osote mist vois löytää kootun ja vaik halvan mut hyvän rcn. rc alottelija43 kirjoitti:
Oon pitkää aatellu et ostan rc auton mut en millää löydä hyvää sivuu mist löytyis rc koottuin ja halpoin ku rahaa ei oo kauhee paljo.
Kertokaa joku osote mist vois löytää kootun ja vaik halvan mut hyvän rcn.Ensimmäiseksi kannattas selvittää on ko paikkakunnalla mitäkin RC-toimintaa. Auto on ihan hyvä. Budjetista sanoisin halvan ja hyvän tilanteessa tarvitsee ostaa kaksi, mutta käyttökelpoinen on asia aivan toinen. Paperilla hyvä voi aiheuttaa suuriakin murheita käytettävyyden suhteen, joten seuraa harrasten nettisivuja. Suodata pahimmat ylilyönnit. Kilpaahan et ensimmäisellä autolla kuitenkaan lähde ajamaan, ainakaan voittamis tarkoituksella. Käytettykin voisi olla hyväsijoitus ensimmäiseksi harjoitusautoksi, tosin varottava omia sinisiä silmiä ja ns. kiertopalkintoja. Tämän harrasteen parissa joudut huoltamaan ja säämämään omat autosi itse, niille ei ole huoltoliikkeitä, joten aloittaessa apua tarvitset perusasioissa jota jo harrastaja voi antaa.
- lol
jee
- Rc autoniilo
Kannattaako hankkia rc-autoksi jotain halpaa ja laadultaan huonoa, kuin
hankkii laadukkaan ja vähän kalliimmaan auton, joka on nelivetoinen ja varustettu harjattomalla moottorilla.
Laadukkaan ja hyvän rc auton saa jo 500 eurolla, joka on RTR eli paketista valmis ajoon, niin ei sille autolle jää, kuin 300-400 euroa, kun radio-ohjauslaite kuuluu pakettiin ja sekin on erikseen ostettuna about 100-150 euroa.
Voihan sen hinnan jakaa vaikka 5 vuodelle, jolloin yhdelle vuodelle tulee 100 euroa.
Tietenkin voi joutua ostamaan vara osia, jotka tietenkin maksavat.
Toisaalta laadukkaat autot kestää paremmin, kuin halvat autot, jotka menee helmpommin rikki.
Joku rikas himolennokkiharrastaja voi hankkia 2000 euron radio-lähettimen. - rc autoja
hobbyTron on halpa mutta en tiedä maksaako toimitus paljoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä561968Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1651678Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701398Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411357Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2281295Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391169- 1281155
- 781106
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3161080IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3361070