Tipsupentu

pentukuume

Moi!
Mistä kennelistä/kasvattajalta olette tipsunne hankkineet ja millainen kuva teille jäi kasvattajasta? Olen itse hankkimassa tipsua ensi vuonna ja vähän kartoitan muiden mielipiteitä. Tiibetinspanielit ry:n sivuilla ei nimittäin saa mainostaa mitään tiettyä kasvattajaa, joten ajattelin lähteä keräämään mielipiteitä ja kokemuksia täältä. Entä oletteko pentua ottaessanne selvittäneet pennun suvun terveyttä?    

10

1481

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huonosta kasvattajasta

      Mä olen niin pettynyt yhteen tipsun kasvattajaan, ja niin on kaverinikin, mutta en täällä sano kennelin nimeä ettei joudu syytteeseen. Mieluummin ostaisin kotikennelistä joka pienimuotoisesti kasvattaa rakkaudella koiria eikä euronkuvat silmissä. Tämä minulle tuttu kasvattaja ei ole kiinnostunut pätkän vertaa omista kasvateistaan. Soittokierros vaan kasvattajille ja kyllä sieltä varmaan joku kunnollinenkin löytyy.
      Tsekkaa ainakin että pennun vanhemmat on silmä- ja polvitarkastettuja, sen pystyt helposti katsomaan kennelliiton KoiraNetistä.

      • osean-

        Me emme ole yhteydessä tipsumme kasvattajaan, koska hänkään ei ole ottanut meihin yhteyttä. Mutta olemme löytäneet myös hyviä, vastuuntuntoisia kasvattajia. Sinä varmasti löydät omasi!


      • jaajaaa
        osean- kirjoitti:

        Me emme ole yhteydessä tipsumme kasvattajaan, koska hänkään ei ole ottanut meihin yhteyttä. Mutta olemme löytäneet myös hyviä, vastuuntuntoisia kasvattajia. Sinä varmasti löydät omasi!

        En ymmärrä, miten seurakoirarotua, kuten tipsua, voi kasvattaa pitämällä koiria kennelrakennuksissa. >:( Tätä tekee ilmeisesti useammatkin tipsukasvattajat. Eräs kaverini otti tällaiselta kasvattajalta pennun. Koira on ihan mukava pakkaus, mutta samaa ei voi sanoa kaikista muista kasvattajan koirista/kasvateista.
        Pointtina tässä on se, että älä missään nimessä ota pentuasi heti ensimmäiseltä vastaantulevalta kasvattajalta! Enkä itse henkilökohtaisesti suosittelisi ottamaan erillään esim. kennelrakennuksissa koiriaan pitävältä kasvattajalta (seurakoirarotua!!).


    • Katrij

      Itse ostin tipsuni Tuulenvartijan kennelissä,todella mukava ja asiantunteva kasvattaja. Koirat oleskelevat samassa tilassa,kuin ihmisetkin.Olen edelleenkin yhteydessä kasvattajaan ja häneltä voi kyllä kysyä mitä asiaa tahansa. Tipsuni on ollut terve ja hyväkäytöksinen:) Suosittelen lämpimästi!

    • Jenkki

      Moi ! Mulla on 2 tiipetin spanielia ja yks tuli Oulusta meille synnyttämään se pentu on nyt 2 viikkonen mut suosittelen ottamaan koiran vasta kesällä se on helpompi opettaa sisäsiistiksi.Niitten mun koirien nimet on tessa ja tiina. Tiina oli kesällä silmä leikkauksessa ja nyt sillä on kurkussa nestettä :(

    • kasvattaja

      Hei!
      Kannattaa soitella ja kysellä eri kasvattajilta pentuja.
      Itse aikoinani soittelin ja lähetin sähköpostia etsiessäni pentua todella monille kasvattajille.
      Kyllä etsiessä huomaa tosipaljon eroja esim. miten halukas kasvattaja on kertomaan taustatietoja pennun vanhemmista, suvun terveydestä ym.
      Toivottavasti löydät oman suloisen pennun!

    • Tulilinnun kennel on hyvä,oman tipsun emä on siellä kasvatettu:) meidän tipsulla on vaan vähän tota itsepäisyyttä:)

    • outoa9

      Ei tuolta Tulilinnun kennelistä enää pentuja saa. Pennut rekisteröidään bulvaanien nimiin. Parin kaverin kennelnimelle pennut menee nykysin....
      Mikähän on syynä?

      • Väärää tietoa

        Onkohan teillä = kisuhaukku ja outoa9 nyt menneet kennelnimet sekaisin???
        Taidatte tarkoittaa jotain toista kasvattajaa. Olisi syytä korjata tuo.


      • longmissa
        Väärää tietoa kirjoitti:

        Onkohan teillä = kisuhaukku ja outoa9 nyt menneet kennelnimet sekaisin???
        Taidatte tarkoittaa jotain toista kasvattajaa. Olisi syytä korjata tuo.

        joo kyllähän tuo taitaa pentuja vielä teettää mutta tosiaan ihan vaan rahasta, omat urokset käytössä ettei mene astutusmaksuihinkaan mitään.

        Olkaa tarkkoja mistä pentunne hankitte! Kannattaa kysyä ilmoittaako kasvattaja pentutulot verottajalle vai onko tosiaan pimeää toimintaa sossutulojen lisäksi.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe