Auto on Megane -98 bensakoneella. On ruvennut olemaan sellaista ongelmaa, että ei tahdo saada käymään. Johtuu siitä, että se ajonestolaite jää päälle, kun jostain syystä tieto ei avaimesta mene perille auton tietokoneelle vaikka kuinka painelee. Patterissa ei ole vika, koska se on kahdesti vaihdettu uuteen ja on varmasti kunnossa. HS:n vikasarjassa sanotaan Meganesta: "Ajonestolaitteen vikoja bensiinimoottoreissa vuosimalliin 2004 saakka." Onko tietoa kokemusta asiasta? Olen kuullut, että voisi olla jossain vastaaottoyksikössä jokin kosketus/kontaktihäiriö. Missähän tuo yksikkö on ja voiko sen rapsuttamalla saada kuntoon? Muutoin lienee edessä se, että se viallinen yksikkö ja avaimet pitänee uusia ja se taitaa maksaa, kun Renaultin huoltohinnat tietää. Oliskohan niitä saatavana jostain varaosaketjuista? Kiitos neuvoista!
ajonestolaitevika
16
4525
Vastaukset
- jorrrrma
sun pitänee koodauttaa merkkiliikkees uus avaimenperä,siis se musta mötikkä...hinta taitaa olla satasen paremmalla puolella.... niin ja patterilla ja ajonestolla ei oo mitää tekemistä keskenään.
- Rellu-97
Vm.97 Meganen kohdalla patterin ja ajoneston välillä on sellainen yhteys, että jos avaimen patteri ei toimi niin ajonestoa ei saa pois päältä. Toki keskuslukon saa auki pelkällä avaimella mutta käyntiin autoa ei saa ennen kuin ajoneston kuittaa kauko-ohjaimesta.
- bazzgadulubba
Rellu-97 kirjoitti:
Vm.97 Meganen kohdalla patterin ja ajoneston välillä on sellainen yhteys, että jos avaimen patteri ei toimi niin ajonestoa ei saa pois päältä. Toki keskuslukon saa auki pelkällä avaimella mutta käyntiin autoa ei saa ennen kuin ajoneston kuittaa kauko-ohjaimesta.
Voi näitä ajonestolaitevikoja! Ajakaa vanhalla Renaultilla, esim. Renault 19:n vanhemmilla mallilla. Tosin niissä on sitten kylläkin kaikenlaisia muita vikoja.
- kokemusta on
Rellu-97 kirjoitti:
Vm.97 Meganen kohdalla patterin ja ajoneston välillä on sellainen yhteys, että jos avaimen patteri ei toimi niin ajonestoa ei saa pois päältä. Toki keskuslukon saa auki pelkällä avaimella mutta käyntiin autoa ei saa ennen kuin ajoneston kuittaa kauko-ohjaimesta.
soita lähimpään autosalpaan ja pyydä rekisteritunnuksella ajoneston avauskoodi mikä naputellaan koelaudassa olevasta ovienlukitus napista sain oman silleen käyntiin kun avainmeni sekaisin sit sain samalla kun kävin liikkeessä ohjeet miten avain koodataan ni sain vanhan avaimenki toimimaan,ei välttämättä tarvi maksaa satasta uudesta
- Sceenikko
Auton saa kyllä käyntiin syöttämällä ajoneston koodin keskuslukituksen nappulalla. Tarkemmin selostettu ohjekirjassa ja on sen verran hidas että avain tulee varmaan hommattua aika pian.
- mennyt
vesi sisään kattoantennin juuresta..eikös se siellä ole se elektroniikka mihin sillä avaimella tähtäillään
- sama vika joskus oli
Hemputtele anturin liitosta. Tuo tuskin on käynnistyksenestovika kun kerran käyntiin lähtee.
- epäilin
sama vika joskus oli kirjoitti:
Hemputtele anturin liitosta. Tuo tuskin on käynnistyksenestovika kun kerran käyntiin lähtee.
mutta kun alkuperäinen oli niin varma ajnestolaitteesta joka jää päälle, eli ledin siellä pitäisi jatkaa vilkkumista.
Muussa tapauksessa on usein impulssianturi, joskus auttaa jo jos vähän liikuttaa anturin liitokset, ainakin minulla teki ihmeitä. Monta kuukautta kärsittiin huonosta käynnistettävyydestä, korjaamokaan ei löytänyt vikaa kunnes täällä neuvottiin :-) - Nimetön
epäilin kirjoitti:
mutta kun alkuperäinen oli niin varma ajnestolaitteesta joka jää päälle, eli ledin siellä pitäisi jatkaa vilkkumista.
Muussa tapauksessa on usein impulssianturi, joskus auttaa jo jos vähän liikuttaa anturin liitokset, ainakin minulla teki ihmeitä. Monta kuukautta kärsittiin huonosta käynnistettävyydestä, korjaamokaan ei löytänyt vikaa kunnes täällä neuvottiin :-)-96 Megane ei meinaa millään käynnistyä - ihan kuin ajonesto olisi päällä muttei ole. Eli samanlaiselta vialta kuullostaa. Autosähkömies epäili tosin että kampiakselin joku juttu olisi hajonnut ja aihettaa sen ettei moottori jaksa pyöriä vaan sammuu heti startin jälkeen. Olisko näin.... Sähkömiehen teoriaa tukee kyllä se, että vika on pahentunut parin kuukauden kuluessa eli joku siellä on ilmiselvästi hajoamassa. Annoin jo luvan vaihtaa sen kampiakseli-mikä-se-nyt-oli, kuusikymppiä maksaa plus työ, mutta mielelläni kuulisin missä ja miten sitä impulssianturia korjaillaan, jos vika ei korjaannukaan.
- huhhahheijarelluapullo
Nimetön kirjoitti:
-96 Megane ei meinaa millään käynnistyä - ihan kuin ajonesto olisi päällä muttei ole. Eli samanlaiselta vialta kuullostaa. Autosähkömies epäili tosin että kampiakselin joku juttu olisi hajonnut ja aihettaa sen ettei moottori jaksa pyöriä vaan sammuu heti startin jälkeen. Olisko näin.... Sähkömiehen teoriaa tukee kyllä se, että vika on pahentunut parin kuukauden kuluessa eli joku siellä on ilmiselvästi hajoamassa. Annoin jo luvan vaihtaa sen kampiakseli-mikä-se-nyt-oli, kuusikymppiä maksaa plus työ, mutta mielelläni kuulisin missä ja miten sitä impulssianturia korjaillaan, jos vika ei korjaannukaan.
Kyllä tuo sinun tapauksesti kuulostaa liian epämääräiseltä, että silloin siinä voi olla hyvin montaa mahdollista vaihtoehtoa:
- kondenssivettä bensatankissa
- bensaletku tukossa tai vioittunut
- bensafiltteri tukossa
- bensapumpussa vikaa / kontaktivikaa
- akun maadoitusvika
- akku sökö
- tulpat vaihdettava
- puolavika
- imuilmaletku rikki, hiushalkeama
Ainakin tollasia tuli äkkiseltään mieleen ennen kuin alan miettimään käynnistyksenestoa, joka taasen useimmiten menee sököksi, kun katosta antennin juuresta vuotaa vettä sisäkatolle suoraan ajonestolaite/keskuslukitusyksikön päälle. - Saddam
huhhahheijarelluapullo kirjoitti:
Kyllä tuo sinun tapauksesti kuulostaa liian epämääräiseltä, että silloin siinä voi olla hyvin montaa mahdollista vaihtoehtoa:
- kondenssivettä bensatankissa
- bensaletku tukossa tai vioittunut
- bensafiltteri tukossa
- bensapumpussa vikaa / kontaktivikaa
- akun maadoitusvika
- akku sökö
- tulpat vaihdettava
- puolavika
- imuilmaletku rikki, hiushalkeama
Ainakin tollasia tuli äkkiseltään mieleen ennen kuin alan miettimään käynnistyksenestoa, joka taasen useimmiten menee sököksi, kun katosta antennin juuresta vuotaa vettä sisäkatolle suoraan ajonestolaite/keskuslukitusyksikön päälle.Samaa vikaa. Oston jälkeenkin toimi nihkeästi.Sensori avattu ja puhdistettu, vettä piirikortin päällä joka kuivattu. Varsinainen vedeneristys tekemättä. Avaimien patterit uusittu. Ei auta.Kokeile lähettääkö avaimesi signaalia digikameraan kun painat avainta tai kännykameraan? Jos ei niin vika onnettomasti nitkuvisssa avaimissa ja ne pitää joko puhdistaa tai uusia. Eli avaimista kannattaa lähteä liikkeelle. Itse olen "huijannut" systeemiä jättämällä vara-avaimen virtalukkoon radioasentoon ja lukinnut oven toisella avaimella. Näin vältyn syöttämästä apukoodin uudelleen. Olen myös avannut avaimien perät ja puhdistanut ja todennut systeemin onnettomaksi peltiliuskaviritykseksi. Erittäin hyvää lisätietoa saat renaultforum sivuilta...ilmeisesti käytävä Biliassa tilaamassa uusi avain joka koodattava sitten siellä, avain n 120€koodaus n 20€ eli ei ihan halpaa jos ei ihan kallistakaan. Muuta vikaa ei ole, mukava auto. Onnea! Jos sinulla ei ole ajonestokoodia saat sen Biliasta rekisterinumerolla, ohjekirjassa ohjeïta lisää.
- esko
onko muilla tuo keksuslukon aukaisu ranttua?
Tuli hankittua kauppakassiksi tuollanen 96 megane, jossa pitää todella tarkasti suunnata tuo avain osottamaan oikeaan suuntaan kun painaa auki tai kiinni, ennenku aukasee ovet.
Onko vinkkejä missä voisi olla vika??
vähän parani kun avaimeen vaihdettiin paristot, mutta edelleen on suht ranttu.
Onko katossa olevassa vastaaanottimessa mahd. jotain vikaa? - Lexsepa
Renault huolto uskoi että meganesta -97 1,6 coupe saa eston pois katkaisemalla joku johto 2vilkkuvalosta. Nyt 180,- eikä enää kipinäkään aluksikaan. Avain oli samanlainen kuin vanhoissa Cliossa,mutta nyt uskon että boxin softa voi olla eri ja siten tämä ei toimi ja tulen tinkiä epåonnsesta starttiyritksistä. Katsastettu 2 v ilman huomautuksia ajoaikaa joulukuuhun asti mutta nyt prättäväksi Help me
- T_RellunOmistaja
Ensimmäisen sukupolven meganeen (ei facelift) saa kyllä ohituskoodin. Riippuu huollon halusta antaa se. Kyseessä on nelinumeroinen koodi, joka ohittaa ajoneston aina siksi ajokerraksi. 15min sammutuksen jälkeen tarvitsee koodin uudelleen. Koodi laitettiin sisään muistaakseni keskuslukon napista? tai joku muu nappi siinä keskikonsolissa. Itse käytin leimallakin hyväksytysti vaikka ajonestolaite oli jumissa. (kannattaa jättää tyhjäkäynnille varmuudeksi :D) Nykyisin uudempi megane itsellä.
- audi80
misä renat meganesa siaitse keskus lukon poksi onko kelän tietoa
- Rellu3
Tuolta löytyy apuja varmasti näihin ajonestovikoihin jne. http://renaultkeskustelu.net/foorumi/index.php?topic=13941.0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 856304
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303783törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283140Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3691696- 331388
- 271330
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi46949Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11946Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11870- 42859