eläin ja toimeentulotuki

jassa012

Onko kokemuksia miten sossu suhtautuu eläinlääkärikuluihin. Mulla on vanha koira ja tekis mieli käydä tarkastuksessa eläinlääkärissä, mutta rahaa ei ole?

30

4900

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräsvaan

      ettei rahoja heru. Katos, kun ne rinnastaa lähimmäiseksi vain ja ainoastaan lapsen, muulla ei ole mitään väliä. Lapset ne niiden sydämet sulattaa, ei eläimet. Toivo, ettei oman koirani kun se joskus on vanhus, tarvitse pyytää sossulta apua. Mutta yritä kuitenkin, toivon et tärppää!

      • kyllä

        lapset ole yhtään sen paremmassa asemassa, ei ainakaan suomalaislapset!!!


    • huomioida,,,

      Eläinlääkärikuluja ei huomioida toimeentulotuessa. - Itse olen joskun myöntänyt nukutuspiikin, kun terveysviranomaiset ja vuokranantaja olivat käskeneet hävittämään kissan (ajattelin, etteipä sitten ainakaan kirveellä).

    • joku vaiva,

      minkä takia pitäisi käyttää lääkärissä?

      • jassa012

        Koiralla on rasvapatteja jotka ovat rasvapatteja tai mistä sitä tietää. Karvanlähtöä on ollut tavallista enemmän. Sekarotuinen pystykorva-karhukoira tyyppinen koira. Muuten erittäin virkeä ja vahva.

        Tämähän meni nyt koira-asiaksi mutta menköön..?


    • kuultua...

      Kannattaa yrittää laittaa menoihin koiran ruokamenot. Koirasta aiheutuneet kuluthan eivät ole perusturvaan kuuluva, vaan kannattaa yrittäää saada harkinnanvaraista toimeentulotuken koiran elämistä varten.

      • ei maksa...

        Koira piikille jos ei ole varaa pitää. Minkä takia veronmaksajien rahoista pitäisi jonkun sossupummin koiran kuluja maksaa?


      • on....
        ei maksa... kirjoitti:

        Koira piikille jos ei ole varaa pitää. Minkä takia veronmaksajien rahoista pitäisi jonkun sossupummin koiran kuluja maksaa?

        " Koira piikille jos ei ole varaa pitää. Minkä takia veronmaksajien rahoista pitäisi jonkun sossupummin koiran kuluja maksaa?    
        "

        Monille oikeasti syrjäytyneille maksetaan hiukan koiransa ruokamenoista. Miksi. No siksi kun kunnalle tulee halvemmaksi maksaa 10-20 euroa kuussa milenterveyden ongelmista potevalle koiransa terapeuttisesta vaikutuksesta kuin erikoislääkärin jatkuvasta kalliista häirinnästä, ja kun tiedetään se, että erikoislääkärin aika on muilta pois. Eli kunnalle on halvempi maksaa "Tessun" terapeuttisesta läsnäolostaan masentuneen kotiin kuin muila menetelmillä maksaen.


      • sama minulle, mikä
        on.... kirjoitti:

        " Koira piikille jos ei ole varaa pitää. Minkä takia veronmaksajien rahoista pitäisi jonkun sossupummin koiran kuluja maksaa?    
        "

        Monille oikeasti syrjäytyneille maksetaan hiukan koiransa ruokamenoista. Miksi. No siksi kun kunnalle tulee halvemmaksi maksaa 10-20 euroa kuussa milenterveyden ongelmista potevalle koiransa terapeuttisesta vaikutuksesta kuin erikoislääkärin jatkuvasta kalliista häirinnästä, ja kun tiedetään se, että erikoislääkärin aika on muilta pois. Eli kunnalle on halvempi maksaa "Tessun" terapeuttisesta läsnäolostaan masentuneen kotiin kuin muila menetelmillä maksaen.

        on hyväksi jollekin hullulle, mutta jos minun verorahoistani maksetaan jonkun koiran aiheuttamia kuluja, niin lopetan veronmaksun.


      • ettäkö

        oikein harkinnanvaraista koiran ruokiin, kun samaan aikaan jätetään ihmisen ruokaan laissakin määriteltyä perusosaa maksamatta täysin mielivaltaisesti sen mukaan mitä kulloinkin sattuu päähän pälkähtämään.


      • Tuutännesanoo
        ei maksa... kirjoitti:

        Koira piikille jos ei ole varaa pitää. Minkä takia veronmaksajien rahoista pitäisi jonkun sossupummin koiran kuluja maksaa?

        Hah!! Sossujen ja työkkärin rahoista me vähävaraiset maksetaan myös veroja siinä missä te "paremmat" ihmiset. Saatanan tolvana!! Kirveellä olis taas töitä!


      • Kaikkiovatpummeja
        ei maksa... kirjoitti:

        Koira piikille jos ei ole varaa pitää. Minkä takia veronmaksajien rahoista pitäisi jonkun sossupummin koiran kuluja maksaa?

        Jaa vai niin siinä on taas nettomaksaja äänessä. Se on niin että jos nettomaksaja joutuu oikein sairaaksi tai onnettomuuteen ei siinä entiset netot juuri merkitse niin paljo rahaa se tekee. Sossupummin osa voi odottaa, vaikka nimellisesti sitten vielä veroja makselisikin. Yleensä nettomaksajat ovat hankkineet hyvän osansa koulutuksella eli...niin, sossupummeilemalla. Lemmikki voi olla se joka vielä muistuttaa elämän merkityksellisyydestä, antaa virikkeitä ja hoivaa. Laiminlyötyjen huonosti kohdeltujen piikin voi velvoittaa, mutta muuten pitäisi sisällyttää perustellusti elinkustannuksiin.


    • lxkclzkxckl

      Säästä omista kuluistasi ja soita eläinlääkäreille ja kerro tilanteestasi-yritä saada hinta kilpailutettua.

    • joseimuut

      Eivätkö eläinsuojeluyhdistykset auta?

    • varatilille_rahaa

      Jokaisen koiranomistajan pitäisi jo ennen koiran hankintaa avata pankkiin erillinen säästötili, johon voisi vaikka kuukausittain säästää pienen summan, edes vitosen. Näin olisi sitten varaa hoitaa koiran yllättävä sairastuminen. Mikään ei ole niin kurjaa, kuin koiranomistajat, joilla ei ole varaa hoitaa lemmikkiään. Itse söisin kuukauden vaikka pelkkää kaurapuuroa, että saisin koirani lääkäriin. Ei sitä yhteiskunnan kuulu maksaa. Masentavaa on muuten katsoa, kun meidänkin kaupungin ongelmalähiössä monella sossupummilla on iso koira tyyliin tanskan doggi, sakemanni, dobermanni jne. Näiden kanssa sitten istutaan puistossa kittaamassa kaljaa päivät pitkät.

      • Tässä on ajatusta mutta vaarana se, että sosiaalityöntekijä ottaa nämäkin säästöt huomioon varoina, joilla toimeentulotukiasiakkaan pitää käyttää elatukseensa - siihen, johon hän muutoin saisi toimeentulotukea.


      • tai_patjan_alle

        No sitten vaikka säästöpossuun.


    • yritä_edes

      Ennakointi, ennakointi ja ennakointi.

      Koiran aiheuttamat kustannukset ovat paaaaljon enemmän kuin se pelkkä hankintahinta. Eläinlääkärin tarve ja laskut voivat yllättää koska tahansa.

      Sosiaalitoimesta voi pyytää harkinanvaraista taloudellista tukea koiran kuluihin
      a) oman mielenterveyden tukemiseksi (koira liikuttaa ihmistäkin, parantaa mielialaa, pitää seuraa jne.) ja
      b) eläinsuojelullisista syistä.
      Kielteisestä päätöksestä voi sitten valittaa. Kestäähän se valitusprosessi, mutta ainakin on silloin itse yrittänyt kaikkensa.

      • fhffggfggfgfffhf

        Täydentävästä harkinnanvaraisesta päätöksestä valittaminen on kyllä aika turhaa hommaa, ellei asiasta ole sitten olemassa kunnassa selkeää ohjeistusta jota ei ole noudatettu juuri tuon harkinnanvaraisen päätöksen suhteen (esim. kaikille toimeentulotuen pitkäaikaisasiakas perheiden 8v täytteneille lapsille 1 polkupyörä 3v välein).


    • tiedänyhden

      Jotkut eläinlääkärit antavat laskun mukaan!

      • itsemsksoin

        Mutta onhan se laskukin maksettava. Vai meinaatko, että vessapaperiksi?


      • Chköhkll

        Sinneppä juuri! Jos elää toimeentulotuella tai pelkällä kansaneläkkeellä tms keka etuisuudella niin mitään laskuja ei tarvitse maksaa sillä ulosotto ei voi kelan ja sossun rahoista yhtään mitään periä.


    • PiikkiRakinKankkuun

      Ei muuta kuin koira teuraaksi jos ei ole vara pitää.

    • eisaaollaeläimiä

      Jeps. Eläintä ei saa olla, ei varsinkaan mitään rotukoiraa/kissaa. Vaativat teuraaksi laittamista ja jeps, se on eläinten rääkkäystä se. Lemmikki on myös monelle se tärkein mielenterveyden ylläpitäjä, mutta joo, ihmiset ovat usein hyvin kylmiä, julmia, epäempaattisia ja kateellisia.

    • Hohhoijjaaaa

      Ai että vituttaa taas nuo sossunpummit ja työttömät käyttää kalliita verorahoja puheet. Olen tehnyt 10-vuotta töitä ja maksanut veroja. Loppuunpaloin ja minulla todettiin vakava masennus. Menetin viimeisen työpaikkani. Ikää minulla ei ole vielä paljon. Nyt elän työmarkkina- ja toimeentulotuella. Maksetaan niistäkin verot! Itseasissa työmarkkinatuesta menee veroa joka kuukausi 20 pinnaa. Itse ajattelin ainankin laittaa hakemuksen harkinnanvaraisesta toimeentulotuesta, kissalla on terveysongelmia ja lääkärinkulut tulevat olemaan suuret. Minulla ei ole nyt varaa maksaa laskua mikä on tulossa, pyysin hinta-arvioita. Katsotaan mitä sosiaalitoimisto vastaa. Kissan hyvinvointi on vaarassa ja piikille sitä en vie. Sijaiskoti ei ole vaihtoehto. Ja tosiaan kissa toimii minulla hyvänä terapiana, on joku josta huolehtia ja joku joka sitä arvostaa.. Se on minulle kuin oma lapsi!

      • Todennäköisesti

        Todennäköisesti sossu kehottaa viemään piikille tai sitten ostamaan lääkärikulut osa-maksulla tai sitten niin, että viet lääkäriin, jätät jälkikäteen lääkärilaskun maksamatta, se menee perintään ja sitä kautta ulosottoon tai sitten vaihtoehdoksi tulee, että lainaat rahaa joltain tuttavalta, otat pikavipin (jonka sossu katsoo tuloksi seuraavassa kuussa) tai hankit jotenkin pimeästi rahaa ja maksat sillä eläinlääkärikulut. Eli yhteiskunta kannustaa rikollisiin toimiin, eläinrääkkäykseen, epärehellisyyteen, luottotietojen menettämiseen ja julmuuteen.


    • koirakamu

      Kokeile perustella harkinnanvarainen harrastusmeno, mielenvirkistys ja metsälenkkikaveri(sienestys, marjastus). Harrastushan koira on. Itse henk koht kyllä kohdistaisin veroeuroni mielummin koiriin kuin turviksiin. Toivottavasti saat apua. Itsekin olen ollut iäkkään koiran omistaja.

      • koirakamu

        Joo, eiköhän tuossa 8 vuoden aikana olekin jo ongelma ratkennut. Enpä kattonut aloittajan päivämäärää. Mutta edelleen samaa mieltä kuin aiemmin kirjoitin.


    • Anonyymi

      Mulle antoi koiran vikan piikin eli eeutanasian ilmaiseksi.

    • Anonyymi

      Vanha aloitus. Itselläni on kissa, jonka koetan hoitaa hyvin. Ollut edellinenkin, joka muutti sijansa tuonilmaisiin ikäännyttyään.
      Itsepä pienistä tuloistani maksan lemmikin kulut, mutta käyn toki osa-aikahommissa, joten olen tuohon pystynyt.
      Paikallinen eläinlääkäri ei ole perusasioissa kallis, ei halpakaan- mutta tietysti lemmikinomistaja, jos on pienituloinen, kiristää omaa vyötään lemmikkinsä hyvinvoinnin vuoksi.
      Kissa on minusta niin virkistävää seuraa, työn vastapainona, ja antaa syyn lähteä työhön joka on raskasta, että se tavallaan maksaa itsensä takaisin, minun jaksamisena. Ja nyt kun korona-aikakin, se on monesti viikonloppuisin ainoa, elävä olento, jonka kanssa kommunikoin.
      Sossun suhtautumisia en mihinkään muista, siitä on kauan kun olen tukea tarvinnut anoa- mutta silti, pieni palkka ja soviteltu päiväraha kyllä hupenevat joka kuukausi. En säästä silti kissan ruuassa. Saa viljatonta, ja oikeaa lihaa, ja viljattomia raksuja.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 185
      2108
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1982
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      156
      1647
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      136
      1604
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1214
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe